Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
wyluzujcie po to się robi chipa żeby fajniej jeździł a nie żeby ograniczyć spalanie szczególnie w samochodzie który i tak pali smieszne ilosci paliwa
  • Odpowiedzi 3,8 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

nie neguję, że tak było:

...

Sprawdzałem się na niemieckim autobanie przed i po chipie jadąc dokładnie licznikowe 210kmh ( w obu przypadkach komputer zresetowany PO osiągnieciu zakładanej prędkości ) i po chipie spalanie miałem o około 0,8 wg komputera mniejsze ( dystrybutor pokazał różnicę około 1l/100km na korzyść chipa więc komp nie oszukiwał) więc cos z tą teorią jest nie do końca. Droga 130km prosta jak strzała, żadnych wzniesień czy zakrętów, wiatru tez nie było ( upalne lato ) .

....

tylko:

1) masz szczęście :cool2: ,

2) Twoje auto ma szczęście :cool2: ,

3) podana prędkość mogła być zbliżona do maksymalnej dla auta bez chipa,

4) warunki drogowe były jednak trochę inne, w warunkach laboratoryjnych:

... mocniejszy motor dostaje więcej paliwa...

....

.

 

AO wtrace tylko jedna rzecz...zdrowy diesel przy redukcji potrafi puscic baka , co wcale nie oznacza ze cos mu dolega :D - oczywiscie dotyczy to aut bez DPF.

:cool2: bąk (bączek) wyjdzie też z auta z filtrem, tylko bąk nie równy bączkowi :mrgreen: tak jak dymek dymkowi...

wyluzujcie po to się robi chipa żeby fajniej jeździł a nie żeby ograniczyć spalanie szczególnie w samochodzie który i tak pali smieszne ilosci paliwa

:cool2: :cool2: :cool2:

a kiedy auto mniej pali :cool2: opisał w ostatnim poście G-CS

pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

:cool2: bąk (bączek) wyjdzie też z auta z filtrem, tylko bąk nie równy bączkowi :mrgreen: tak jak dymek dymkowi...

Wydaje mi sie ze w BMW z FAP'em nie wyjdzie ... U mnie podczas hamowania przy 197 koniach dla motoru 2.0d nie poszla nawet mgielka. Stalem specjalnie i cale hamowanie patrzylem w wydech :D :D . Wiem tez z innego zrodla(tuner) ze w BMW DPF nie puszcza bakow (przynajmniej w 2.0d) , w Audi niestety zaobserwowalem taka tendencje nawet w serii ... :mad2:

Wiec moze w 3.0 to wyglada inaczej (wsumie zrozumiale) natomiast ja w 2.0 nie widze czegos takiego . Nawet jak mialem nie sprawny samochod nic nie kopcilo ...

 

Co do spalania przed i po czipie to sprawa jest prosta... Zwiekszona dawka paliwa zaowocuje wiekszym spalaniem jak dobrze palujemy samochod. Jak jezdzimy tym samym stylem jazdy to spalanie bedzie mniejsze . Te same obserwacje mialem w poprzednim 2.5V6 . Po programie spalanie spadlo bo nie wykorzystywalem za kazdym razem jego mocy . Pozatym latwiej sie rozpedzal latwiej znosil wzniesienia itp itd. Utrzymywanie zadanej predkosci przychodzilo bez koniecznosci dociskania do ziemi pedalu gazu - czyli jednym slowem latwiejszy ECODriving.

Jednak tak jak ktos slusznie zauwazyl ..nie po to sie chipuje zeby mniej palilo tylko zeby zapie... jak trzeba :twisted: :twisted: .

Spalanie +- jest efektem "ubocznym" tego calego zamieszania.

Z ciekawostek podam ze jezdzilem kiedys tydzien czasu te same trasy 1.9AWX co moim bylym 2.5 V6 BDG , roznica w mocy wynosila 50koni na korzysc V6 wiadomo :D . Po tygodniu jezdzenia sprawdzilem srednia spalania (bak sie oproznil) i ku mojemu zdziwieniu roznica oscylowala w granicach 0.2 L/100km na korzysc 1.9... Spodziewalem sie conajmniej litrowej roznicy jednak trasa , styl jazdy i koniecznosc cisniecia w 1.9 zeby osiagnac to samo co w 2.5 spodowalo takie a nie inne wartosci . Oczywiscie wrazen z jazdy nie szlo jak porownac bo 1.9 to TRAKTOR o beznadziejnym brzmieniu,ktory przy 160 na godzine powoduje niemale zamieszanie w kabinie .

Opublikowano

:cool2: bąk (bączek) wyjdzie też z auta z filtrem, tylko bąk nie równy bączkowi :mrgreen: tak jak dymek dymkowi...

Wydaje mi sie ze w BMW z FAP'em nie wyjdzie ... U mnie podczas hamowania przy 197 koniach dla motoru 2.0d nie poszla nawet mgielka. .

może zbieg okolicznosci ale podczas jazd też nie zauważyłem bąków wychodzacych z bet z filtrem...

 

natomiast byłem mocno zdziwiony jak przez ~90km (odcinek a1, Częstochowa - Katowice) kilka razy widziałem czarną chmureczkę w nowym mercu E 350 (3 litry, 265KM/620Nm), wyprzedzaliśmy się na zmianę ale jak był konkretny but to merc popuszczał :duh: , mina kierowcy merca po zatrzymaniu na 2. światłach tradycjnie bezcenna jak objechało go auto z emblematem 318d :mrgreen:

 

podsumowując z stopki G-CS "...chip, hipp hurrrra..." :mrgreen:

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
, mina kierowcy merca po zatrzymaniu na 2. światłach tradycjnie bezcenna jak objechało go auto z emblematem 318d :mrgreen:

:cool2: kiedyś miałem Golfa IV GTI 1.8T zrobionego na 227ps i przez dwa lata jeździłem z oznaczeniem 1.6 :mrgreen: też się paru "ścigantów" zdziwiło jak dostali baty :8)

Opublikowano
A ktoś robił chupa do wolnossącej benzyzyny 3.0 i mógłby się pochwalic wykresem? Przeglądnąłem parę stron tegh tematu i wszystko jest od dislach.
Opublikowano

nawet jak ktoś robił to nie ma czym się chwalić, bo nie będzie specjalnych efektów.

Jakbyś robił jakieś zmiany mechaniczne to potem warto zrobić też program a jak nie to lepiej zainwestuj tę kwotę w lepsze opony albo hamulce przynajmniej poczujesz różnicę :)

  • Zarejestrowani
Opublikowano
A ktoś robił chupa do wolnossącej benzyzyny 3.0 i mógłby się pochwalic wykresem? Przeglądnąłem parę stron tegh tematu i wszystko jest od dislach.

 

 

Jedyne co możesz zrobić, to dolot, wydech i zestaw turbo lub kompresor - a odpowiednio mocno odczujesz poprawę ;)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
8 a 15 to duża rozpiętośc jakby było 15 byłoby ok ale dla 8 szkoda kasy jak to z tym jest jeśli efekt będzie tak mizerny (czyli 8) klient płaci tak czy tak, czy płaci proporcjonalnie do efektu ;p
Opublikowano

heh...klient płaci za usługę, wynik uzależniony jest od możliwości autka

...powiem tak...w 3.0 zdarzało się zrobić nawet 20KM...ale jeśli bym tyle obiecał, mógłbym potem wyjść na .... :duh:

 

 

 

...możemy spróbować, 15KM w górę 100% ceny, za 10KM 70% :norty:

Opublikowano

No to już trochę lepiej by wyglądało a powiedz mi jaki koszt byłby takiej modyfikacji może byc na pw, dodam że mam zrobiony dolot na filtrze ITG, przegrodę termoizolacyjną, oraz wydech remusa ale tylko końcowy więc to chyba nic nie zmieni.

ps Dzwoniłem ostatnio do unitronica mówili że zrobiliby chipa oraz stage 2 dolotu (cokolwiek to znaczy) i że byłoby z tego około 20ps i tyle samo niutonów w przypadku zdrowej serii.

Opublikowano
Wyciąłem DPF-a i zrobiłem chip tuning dokładnie za radą forumowiczów którzy sie na tym znają bardziej niz ja. Zostało na 180KM i momencie 400 (ałe ładnie wypłaszczonym w szerokim zakresie. Martwi mnie tylko to,że moja bunia (4,5 letnia) z rzekomym przebiegiem 49tys (potwierdzany z ASO w Niemczech jako 2latek oraz w Polsce jako 4latek) nie trzymała serii na hamowni. Wskazała 149KM. Czy to musi oznaczać,ze przebieg jest oszukany? Dodam,ze filtr DPF przed pierwszym hamowaniem był dość zapchany. Już wracając do domu 60 km zauważyłem ,ze ma mniejszy apetyt na paliwko przy niezmiennym stylu jazdy
Opublikowano
Wskazała 149KM. Czy to musi oznaczać,ze przebieg jest oszukany?

bardziej bym obstawiał że to wersja flotowa z ograniczeniem do 150KM

sprawdź po VIN jak go rozkodujesz tam będzie :)

Potrzebujesz coś do akwarium słodkowodnego lub morskiego ? pisz na pw :)

Serwis, zakładanie, projektowanie - akwarystyka słodko i słonowodna

Opublikowano
VG02632 -byłbym wdzięczny.Ja nie doszukałem się nigdzie tam magicznego "fleet" więc uznałem,ze to jednak nie flotówka, ale zobaczcie fachowym okiem bo nie wiem gdzie tego szukać.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Sprawdziłem i nie masz ograniczonej mocy, wydaje mi się że kiedy twoje auto było hamowane przed chipem to miałeś zapchany DPF i dlatego pokazało taką słabą serię.
Opublikowano (edytowane)

http://zalacznik.wp.pl/06/d675/Bild2.jpg?o2=76786&wid=2138&p=2&t=IMAGE&st=JPEG&ct=QkFTRTY0&POD=1&type=NORMAL&zalf=Nowe&tsn=130532198534134930&sid=c114c888d410457df328ccc12764d4d9

Moment 320 (a więc taki jaki miał na początku ma teraz w zakrecie od 2000 do 4000 obr.

Max moc-149 KM (1)

Max moc -178 KM (2)

Max.Mom.obr -320 (1)

Max Mom.obr -397 (2)

Nieporadnie sobie radzę ze wstawianiem obrazów. Zrobiłem zdjęcie kamerką internetowa mojego wykresu. Początkowo byłem zadowolony, ale ostatnia wypowiedź mnie zbiła z tropu. Naprawdę sądzisz,że te 178KM to duża przesada? Wziąłem pod uwagę bardzo słabą serię dlatego tez nie jest to 200KM. Co do turba to nie potrafię dobrze ocenić jego wcześniejszej i teraźniejszej pracy bo woziłem się dotąd benzyniakami i to do 100KM

Edytowane przez destyl
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Nieporadnie sobie radzę ze wstawianiem obrazów.

 

Użyj tej stronki: http://imageshack.us/ naciśnij na "Browse" i wybierz zdjecie z twardego dysku i nastepnie nacisnij "Przeslij dalej" i kiedy załaduje sie fotka to wklej linka który jest przy "Kod forum" i gotowe.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.