Skocz do zawartości

chip tuning - wykres


niemirad

Rekomendowane odpowiedzi

Poczekajmy wiec na pomiary Jacka85.

Jeżeli okaże się ze na dużych kolach wyjdą mniejsze straty to to jestem gotów publicznie się pokajać

 

I jeszcze jedna sprawa jeżeli ugięcie opony może mieć tak znaczący efekt to akurat niedopompowane koła zimowe powinny zaniżać wyniki pomiaru strat a nie zawyżać.

Niedopompowana opona się grzeje i część energii idzie w ciepło a nie jest odbierana przez rolki

 

a czemu sie grzeje?? bo stawia większy opór, a jak stawia większy opór to siła na rolce rośnie hamownia to wyłapuje i zwiększa straty

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3,8 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

a czemu sie grzeje?? bo stawia większy opór, a jak stawia większy opór to siła na rolce rośnie hamownia to wyłapuje i zwiększa straty

 

"Twoja" hamownia (czyli taka która mierzy jaka energia jest potrzebna do rozpędzenia kół) zmierzy to prawidłowo.

Hamownia która nie napędza kół tylko mierzy jaką energię oddają rozpędzone wcześniej koła zaniży wynik pomiaru strat (rolki nie odbiorą całej energii bo część pójdzie w ciepło). Teoretycznie a tą samą wartość zaniży moc na kołach więc moc na silniku powinna wyjść z grubsza taka sama.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś i tak się skończy :D a jak tym przyspieszę o te 10-20tys km to liczę się z tym...

Ale warto bo różnica jest i to bardzo wyczuwalna na każdym biegu :)

A te 420Nm mało nie jest ale czy aż tak dużo? Któryś z kolegów ma 430Nm...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle ze jak bedzeisz normlanie jezdzil to spokojnie pojezdzisz na tym sprzegle... Tym bardziej ze masz wysoko moment a nie z samego dolu. Jak nie bedziesz slizgal nie bedziesz urzadzal sobie 1/4 na swiatlach to sprzeglo wytrzyma tyle ile ma wytrzymac.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...spoko, wytrzyma :D ...a co do późnego momentu to raczej chodzi o małe obciążenie na hamowni, przy większym moment na pewno wstaje wcześniej :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a oto i moj wykres

 

http://images40.fotosik.pl/835/e56a90d2f68b2a2d.jpg

 

czysto psychologicznie chciałbym troszkę więcej na górze, program robiony na takim filtrze powietrza:

 

http://images40.fotosik.pl/835/cafe3a05bdf95649.jpg

 

 

Myslicie że na czystym coś się poprawi pod koniec skali?

 

Zastanawia mnie że zarówno w serii jak i po czipie maksymalna moc jest dosyć wczesnie (w końcówce moment szybko spada)

 

No i jeszcze jedno jak wciskam gaz do 30-40% to w zasadzie jest jak w serii dopiero potem czuć różnicę. Też tak macie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...z tym wciskaniem gazu to standard w BMW...a z filtrem powietrza?...hmmm, raczej bym nie liczył że wymiana coś pomogła...turbinka zasysa tyle co jej ECU zapoda, no chyba że filterek byłby nie wymieniany z 50tkm...ale wtedy serii też by nie było

...a co na to Witek...robił diagnozę na rolkach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jeszcze mam takie pytanie bo teraz widzę że jak jadę tak około 2000rpm i czy to 2 czy 3 bieg i pedał w podłogę idzie to z tyłu w lusterku widzę jak puszcza dymek...

Sądzę że to normalne bo nie jest to wielki kopeć ale w momencie wciśniecia jak zaczyna przyspieszać to go widać...

Czy też tak macie czy może jechać do tunera i niech koryguje jeszcze??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie nie dymi ale mam DPF , pytanie czy Ty tez masz ? (niedoczytalem czegos ? ). Generalnie w BMW DPF nie puszcza dymu jak puszcza to cos znim nie tak ...albo koksu za duzo dolozone . Edytowane przez mmcv
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam pytanie - pewnie do G-CS :norty: - czy robił ktoś remap 320d połączony z wymianą wydechu - downpipe, katalizator, większy przelot itp. chciałbym wiedzieć jaki był wynik aby ocenić czy ma to sens.

 

Pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...wydech nie jest wielką przeszkodą. a 200KM z 2.0 to niezły wynik :8) ...po zrobieniu wydechu można jeszcze pójść wyżej bo EGT troszkę spadnie, ale granicą w końcu będzie turbinka :wink:

U mnie nie ma DPF-u..

A tak z "fachowego punktu widzenia" jak można wyjaśnić ten dymek?

Przed programem nie było tego dymku przy ostrym przyspieszaniu...

...no cóż taki moment/moc nie bierze się z powietrza :lol: ...możesz zrobić korektę, ale najpierw sprawdź działanie innych podzespołów, jak szczelność ukł. dolotowego, egr....ja jednak stawiam na mocną dawkę paliwka do startu turbinki :8) ...wiec nie przejmuj się :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Krzychu masz dosc mocny program 200/420 , masz zwiekszone dawki paliwa , nie wszystko sie przepala stad tez dymienie podczas gwatlownego buta . Normalna DIESLOWA SPRAWA , ja bym sie tym zbytnio nie przejmowal , no chyba ze rzeczywiscie chmura dymu (niech sie ktos przejedzie za Toba). To wtedy do Tunera niech skoryguje kat wtrysku itp zeby poprawic to dymienie. Moze nie udac sie go calkowicie wyeliminowac(prawie napewno sie nie uda ) ale napewno zmniejszyc sie da
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Panowie, tak myślałem i nie będę z tym nic robił bo nie ma tragedii.

Wczoraj wsadziłem brata do BMW a sam za nim pojechałem to tylko w momencie depnięcia "pufnął" i to nie był straszny czarny kopeć więc zostawię to tak jak jest bo coś za coś... :D

Zastanawia mnie tylko fakt czy może przekłamywać po programie średnie spalanie co pokazuje mi komputer?

Dlatego mnie zastanawia ponieważ po programie od razu skasowałem je i zrobiłem już około 500km i spadło mi o jakieś w przybliżeniu 0,5l...a doddam że teraz kilka razy dla sprawdzenia już się na światłach złapałem z kilkoma furami :D a styl jazdy jest identyczny jak wcześniej więc jak niektórzy pisali powinno wzrosnąć więc nie jest żle...

Dla pewności zalałem do pełna i jak przejade z 600km to doleje i zobaczymy wtedy czy nie oszukuje..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

..nie oszukuje po chipsie, a spadek spalania to standard :)

 

G-CS coraz więcej "poezji" i marketingu w Twoich postach...masz konkretną wiedzę praktyczną to fajnie jak się z nią dzielisz ale odp. jak wyżej lekko wprowadzają zamęt , oczywiście jest to prawda ale...i to "ale" jako praktyk mógłbyś rozwinąć aby inni też wiedzieli a nie przy "piwku" tworzyli legendy jak ich mocnijesze i szybsze auto po chipie mniej pali...

 

ja znam inną zależność co do spalania:

1) auto seria np. 163KM, jedzie stałą prędkością 200km/h pali "x" l/100km,

2) te samo auto z chipem np. 200KM, jedzie tą samą prędkością 200km/h pali jednak "x+y" l/100km czyli więcej....

 

znowu to samo auto: jest ciśniete aby osiągnąć lepsze osiągi (po to robi się chip...) i znowu spalanie mamy większe niż na serii....

 

w większości przypadków spalanie się zwiększa a w sporadycznych zmniejsza....

 

...

Przed programem nie było tego dymku przy ostrym przyspieszaniu...

 

to po programie też nie powinno być, jak jest dymek to albo zbieg okoliczności, że auto właśnie w tym momnecie się zepsuło:

 

sprawdź działanie innych podzespołów, jak szczelność ukł. dolotowego, egr....

 

lub program jest zły lub zbyt mocny dla stanu wyjściowego:

 

...no cóż taki moment/moc nie bierze się z powietrza :lol: .......ja jednak stawiam na mocną dawkę paliwka do startu turbinki :8) ...

 

a co do dymu:

 

... ...wiec nie przejmuj się :cool2:

 

tylko zapodaj właściwy ubiór: dres w paski + adidaski ....

 

co do 430Nm, ja miałem w "1" (lżejsze auto o ponad 200kg), auto jeździło rewelka ale docisk sprzęgła pomimo nowego auta nie dawał rady, osobiście uważam, że było to za dużo...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AO....z przymrużeniem OKA :mrgreen:

 

Jak lecisz 200 kmh mając 163ps to wykorzystujesz Xps'ow ze 163 które posiadasz

przy tej samej prędkości mając 200PS wykorzystujesz procentowo mniej PS'ów z tych których posiadasz więc paliwa potrzebujesz mniej... :P

 

Tu masz przykład..........jak by nie było także z BMW w roli głównej :cool2:

 

http://www.youtube.com/watch?v=dKTOyiKLARk

 

Pzdr

 

i nie wsiadaj na mnie :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:cool2: :wink:

przykład z Top Gear :cool2: fajny ale trochę odbiega:

1) dwa inne auta,

2) auto słabsze aby jechać z porównywalną prędkoscią co dużo mocniejsze musiało pracować na ~100% swojego obciążenia, auto mocniejsze aby jechać tą samą prędkością co słabsze jechało na ~luzie czego objawem było mniejsze spalanie od auta słabszego, idąc w wspólnym kierunku czyli Toyota jedzie na maks obciążeniu (jak w programie) i M3 jedzie na maks obciążeniu spalania są już inne, M3 spali dużo więcej ale też dużo szybciej pojedzie/przejedzie dystans...tego program nie ukazał ponieważ zalożeniem tej produkcji jest/był/będzie fun :cool2:

 

w moim przykadzie te samo auto, ten sam motor tylko jeden po "chipie wzmacniającym" dla stałej prędkości (nie maksymalnej) spalania będą się różnić, ponieważ auta jadące tą samą prędkością nie maksymalną będą miały te same prędkości obrotowe ~4tys. tylko dawki paliwa podawane aby utrzymać te obroty będą już inne, mocniejszy motor dostaje więcej paliwa...

 

Top Gear polecam odcinek z serii 10, ten z porównaniem: M3, C63 , RS4 :cool2: :cool2:

wynik jeden: wszystkie auta :cool2: ale M3 najszybsze :cool2:

 

pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...spadek spalania występuje tylko gdy zachowamy podobną technikę i prędkość jazdy, a przyczyna jest prozaiczna, chodzi o rozpędzanie autka, zmianę biegów....

...jeżdżąc tym samym autem na tej samej trasie, większy moment obr. powoduje szybsze wkręcanie się silnika na obroty, a za tym idzie szybsza zmiana biegów na wyższe i w efekcie końcowym szybsze osiąganie prędkości przelotowej...dalej wyprzedzanie można wykonać częściej nie redukując biegów, czyli znów mnie ma potrzeby wchodzić na wyższe obroty itd. itp....a całość jest niczym innym jak "wymuszonym" ECOdrivingiem :8)

...przecież na tym polega ECOchip w autach ciężarowych, na zwiększeniu momentu obr. i mocy , a większość chipów w ciężarowych wykonuje właśnie po to aby spadło spalanie :lol:

...efekt ECO potwierdza 90% moich klientów, więc jakiekolwiek teorie i obliczenia są zbędne...to 'życie" potwierdza tą regułę :mrgreen:

...oczywiście są kierowcy którzy rzadko "odpuszczają"...do takich i ja się zaliczam, żadne z moich wielu zachipsowanych autek nie paliło mniej, ale to już inny temat :8) (opis mojego stylu jazdy nie byłby zbyt "pedagogiczny" :norty: )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

AO wtrace tylko jedna rzecz...zdrowy diesel przy redukcji potrafi puscic baka , co wcale nie oznacza ze cos mu dolega :D - oczywiscie dotyczy to aut bez DPF.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

Teoria spalania podana przez AO u mnie akurat sie nie sprawdza...

 

Sprawdzałem się na niemieckim autobanie przed i po chipie jadąc dokładnie licznikowe 210kmh ( w obu przypadkach komputer zresetowany PO osiągnieciu zakładanej prędkości ) i po chipie spalanie miałem o około 0,8 wg komputera mniejsze ( dystrybutor pokazał różnicę około 1l/100km na korzyść chipa więc komp nie oszukiwał) więc cos z tą teorią jest nie do końca. Droga 130km prosta jak strzała, żadnych wzniesień czy zakrętów, wiatru tez nie było ( upalne lato ) .

 

Przy pałowaniu fakt spala mi więcej około 0,8-1,5 litra , ale przy codziennej jeździe komp mi wcześniej pokazywał 7,3l/100 teraz nie wychodzi poza 6,8 ( chyba że są spore korki - mieszkam w mieście w którym spore korki oznaczają mniej więcej tyle co w warszawie koło 24 :D )

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jesli moge sie wtracic i dodac cos od siebie co uslyszalem w stajni V-techa podczas modyfikacji swojego pojazdu panowie stwierdzili, ze jesli chodzi o spalanie to powiekszaja sie tzw. "WIDEŁKI" czyli jak jezdzimy ekonomicznie to autko spala mniej niz przed chipem, ale jak palujemy to autko bedzie palilo wiecej niz przed chipem.. poprostu zwieksza sie zakres :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.