Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 3,8 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
G-CS napisz adres do was bo podjechałbym a jestem trochę nie w temacie - przepraszam jeśli popełniłem jakieś faux-pas:)
Opublikowano
ja miałem w swojej e90 2007 rok dpf + chip na 198,6 431Nm i nie było najmniejszych problemów. Zrobiłem na chipie ponad 30 tys km...i potem..zootała rozbita:(
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

właśnie wróciłem od tunera.

Seria 165/351

Mod 191/407

 

Robione na brudnym filtrze powietrza bo mam ukręconą śrubę i dopóki jej nie wykręcę nie mogę wymienić.

Moc w serii przy 3,9tys po modzie przy 3,8. - myślę że odetkanie filtra mogłoby jeszcze trochę poprawić koncówkę i wyrwać troszkę większą moc

 

Wykres wrzucę wkrótce.

Opublikowano
przecież piszę ze zaraz będzie, czekam na maila :)
Opublikowano
Ja właśnie również się przymierzam do wirusa i byłem dzisiaj w jednym miejscu i facet mi mówi że ''MOŻE" 190KM się uda zrobić a jak mu powiedziałem że chciałbym 200KM to się krzywił że to tylko 2,0 i to trochę dużo i niebezpiecznie. Widziałem że niektórzy koledzy mają na tyle podkręcone i chodzą...Czy pojemność ma aż tak duże znaczenie że nie chce on mi 200Km zrobić to przecież będzie 25% a wiem że np. 130KM VW podkręcał na 160-165 KM więc trochę go nie rozumiem...
Opublikowano

pojemnosc jest drugorzędna największą rolę gra turbina i układ wtryskowy.

Z 2 litrów volkswagenowskich możesz mieć i 260KM/450Nm na dużej turbinie

 

U mnie te 191KM to granica rozsądnego dymienia (nie wiem ile w tym zasługi filtra)

Opublikowano

U mnie te 191KM to granica rozsądnego dymienia (nie wiem ile w tym zasługi filtra)

podstawa to zrozuminie zagadnienia :duh:

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

U mnie te 191KM to granica rozsądnego dymienia (nie wiem ile w tym zasługi filtra)

podstawa to zrozuminie zagadnienia :duh:

 

wg mojej skromnej wiedzy, w bardzo duzym uproszczeniu, to jest tak, że ustawia się większe doładowanie a potem leje paliwa aż zacznie dymić

Jeżeli jest inaczej to chętnie się dowiem

Opublikowano
..hehe...to nawet w uproszczeniu nie jest tak :mrgreen:

..można w ogóle nie zwiększać doładowania, nawet bezpośrednio dawek nie ruszać, a zrobić fajnego chipsa :8)

 

czyli nic się nie dowiemy? Ehh ta tajemnica zawodowa :mrgreen:

Opublikowano

Chcę wstawić chipa do E90 320d (163 KM) (przy okazji usunięcia filtra DPF, bo robi mi niezłe zamieszanie) Najbliższy zakład to V Tech w Rzeszowie. Kto robił tam cokolwiek z tych rzeczy u nich? Poradźcie, proszę.

i jeszcze jedno (zanim za tydzień się u nich pojawię) - Czy warto wstawiać chipa oczekując mniejszego spalania przy typowej jeździe? (tzn bez zbytnich szaleństw) Moja bunia jak na razie na trasie łykała 6,2 litra

Opublikowano

...chipsy robimy (z grubsza) na 2 sposoby, jeśli zrobimy sporo momentu nie wyciągając mocy max. spalanie zdecydowanie spadnie, jeśli odpuścimy sporo większy moment, a pójdziemy w moc, pałując ostro auto spalanie może nawet wzrosnąć

..samo usunięcie dpf nie niesie za sobą wzrostu mocy, ale daje możliwość pójść dalej z mocą :8)

Opublikowano

..to nie jest OK...moment wstaje późno, jest dość wysoki...szybko opada, a moc zdycha dużo za wcześnie

wrzucę parę przykładów z różnych 320-ek po chipsie...dla porównania

 

 

http://img27.imageshack.us/img27/4048/bmwe90320dporwnaniaxps1.jpg

Opublikowano
Dzięki wielkie za radę.Dopiero teraz wiem jak to wszystko ma się do mocy i spalania. Zrobię tak jak radzicie. Teraz tylko oczekiwanie na termin i lekka obawa czy czegoś mi nie spaprają.
Opublikowano
...chipsy robimy (z grubsza) na 2 sposoby, jeśli zrobimy sporo momentu nie wyciągając mocy max. spalanie zdecydowanie spadnie, jeśli odpuścimy sporo większy moment, a pójdziemy w moc, pałując ostro auto spalanie może nawet wzrosnąć

 

"Zrobienie sporo momentu bez wyciągania mocy max" - oznacza nic innego jak duże przyrosty momentu w środku skali i małe na końcu

"odpuszczenie sporo większego momentu i pójście w moc" - oznacza małe przyrosty momentu w środku skali i duże na końcu

 

O ile uzasadnieniem dla pierwszej wersji może być to że chcemy oszczędzić turbinę i dpf o tyle druga wersja czyli świadome odpuszczanie środka skali (jeżeli tylko nie ma problemu ze sprzęgłem) jest dla mnie co najmniej irracjonalne.

Opublikowano

a mniejsze zużycie paliwa wynika z tego że dzięki wyższemu momentowi można jeździć na niższych obrotach zachowując podobną dynamikę.

Nie ma znaczenia czy eco czy nie eco bo oba środek skali powinny mieć taki sam ;)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.