Skocz do zawartości

chip tuning - wykres


niemirad

Rekomendowane odpowiedzi

F11 525xd 218KM

 

17947d424e1f5.jpg

4783ef6741d08.jpg

CHIPTUNING BMW ŁÓDŹ > STROJENIA INDYWDUALNE > TEL 794-053-715

ZAPRASZAMY NA MODYFIKACJE WSZYSTKIE MODELE BMW

http://www.TC-PERFORMANCE.eu


http://www.tc-performance.eu/app/uploads/2019/01/15/chiptuning-bmw-g-seria-2-e1547559341957.jpg


https://www.facebook.com/TeCePERFORMANCE -> ODWIEDŹ NASZ FANPAGE!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • Odpowiedzi 3,8 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

f903fd24512c8.jpg

CHIPTUNING BMW ŁÓDŹ > STROJENIA INDYWDUALNE > TEL 794-053-715

ZAPRASZAMY NA MODYFIKACJE WSZYSTKIE MODELE BMW

http://www.TC-PERFORMANCE.eu


http://www.tc-performance.eu/app/uploads/2019/01/15/chiptuning-bmw-g-seria-2-e1547559341957.jpg


https://www.facebook.com/TeCePERFORMANCE -> ODWIEDŹ NASZ FANPAGE!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z nowinek:

"Bezpieczny tuning" BMW na gwarancji, zarówno diesle, jak i benzyny, już dostępny, czyli ASO nie widzi zmian programowych :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Witam wszystkich. Niedawno poddałem wzmocnieniu swoją e 91 320d 163km.

Ale po hamowni klapa. moc 157km a moment 395nm. Czy może ktoś podpowiedzieć co jest tego przyczyną? Podmieniłem inny przepływomierz i niby trochę lepiej ale nie me szału.

Dziękuję za info.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba zacząć od analizy parametrów pracy silnika.

CHIPTUNING BMW ŁÓDŹ > STROJENIA INDYWDUALNE > TEL 794-053-715

ZAPRASZAMY NA MODYFIKACJE WSZYSTKIE MODELE BMW

http://www.TC-PERFORMANCE.eu


http://www.tc-performance.eu/app/uploads/2019/01/15/chiptuning-bmw-g-seria-2-e1547559341957.jpg


https://www.facebook.com/TeCePERFORMANCE -> ODWIEDŹ NASZ FANPAGE!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ciśnienie doładowania, ciśnienie cr i masę powietrza, pod obciążeniem, 4 lub 5 bieg i pedał w podłogę od 2000 rpm.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tak, ciśnienie paliwa, na postoju nie ma sensu. Powietrze tak jak napisałeś, każdy parametr ma wartość oczekiwaną i rzeczywistą.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nagraj film, np camstudio, czymś co nagrywa ekran. Jak długo? To zależy jak szybko silnik przy pełnym bucie dojdzie powiedzmy do 4000 rpm :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam wszystkich. trochę to trwało ale jestem. Wymieniłem przepływkę wyciągnąłem kolektor (czyszczenie i wypad klapy-dwie luźne) i auto jest żywsze.

chyba tego potrzebował. a i czujnik doładowania był zasyfiony.

Pozdrawiam i dzięki za podpowiedzi :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW M2 - STAGE 2

 

6bd4106859d4f.jpg

9f7134b2f9c52.jpg

CHIPTUNING BMW ŁÓDŹ > STROJENIA INDYWDUALNE > TEL 794-053-715

ZAPRASZAMY NA MODYFIKACJE WSZYSTKIE MODELE BMW

http://www.TC-PERFORMANCE.eu


http://www.tc-performance.eu/app/uploads/2019/01/15/chiptuning-bmw-g-seria-2-e1547559341957.jpg


https://www.facebook.com/TeCePERFORMANCE -> ODWIEDŹ NASZ FANPAGE!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ostatnio odwiedziłem Tc-Performance z hybrydą od TC-Turbo

 

WOCL05VsgXRwupX5uqsznHzxYllYLh1Pv5Dm0XX1jB1Q_atYbO5PTd4kHdroq2EjNaG9gvj9vwUzdTShDf3kgbkSgSRc5_vipjB4zgXIs4UsUwcoBKQrkG7qwO7mD-q74u1yYJM-wt6QmwM6yWwe6P5WLw-VXn4BBFB-5nQFH0ucpN0fm23fVURyPYslSmaqBB9DPLN9noGmXJDrgdXTLxJx_ooqgIKtXhi6Wf7lNPbh-mmKENkIRAUWWHkNoq3Zf15oUpBE4VGMhsPxDRFWPYS-KhSxpFb9OJiBAbumsbVZ5_TnHnbF0uPfB5q5RLoQgKWTB8TAxOEof4YmTm9P9TrWZpeiW147rtvutDPQJTH1uPWA-J_qq605WftqYSYE6Y--hpbDqvhjUtHUMF5sWBYQA7iKiyObmTBFnmcER9RGVUn2tuokDdLokpSvPFFDX074LSw87RM8HHnPXpFQAXKYFHx_7pmjXEfhqOgLVGjZJbVI_MIAs1NMTNCWKjlFCnNqMNPQRfMJWPCTMNCOTQYXqtRQODxAiuvK-nejyF4zgAsNzcRn_xD0vxGGRVauSVQb0k1JqsKJLddcxaXC6UTt_p30EdKXP6Lrt8sl3yj00LGpUg=w1826-h1248-no

 

Dzięki chłopaki na wiosnę bedzie więcej mam nadzieje :D

BMW - Bayerische Motoren Werke

Moja E91 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=313333 Dowpipe RM-Motors, Turbo Hybyrda TC-Turbo, Styling 159 Sparkling Graphite

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

E90 330XD 231PS DPF, IC od 335D. Chip od Artura Dziquska. Kurde, szkoda ,że jednak nie 3 z przodu :(

31363028156_a6bd9c5898_c.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wyjasnicie mi jak robiąc program w aucie z dpf można kontrolować program odnośnie nadmiernego kopcenia silnika ? chodzi mi o to że mam dpf w przeciętnej kondycji i oddając na program auto obawiam się że może się okazać że będzie się zabijał co 2-3 dni
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W bardzo prosty sposób - nie zmieniać AFR w mapie lambdy, tylko pozostać na standardowym poziomie. Dla aut z DPFem zazwyczaj AFR jest na poziomie ~18.1, gdzie bez DPFa możesz sobie bez problemu zrobić 17,5 totalnie bezdymnie. W starszych systemach jest to tzw Smoke Limiter.

 

Tak, wiem że podałem dość przykładowe, ale w miarę wiarygodne wartości. Wszystko zależy od auta, stare tdi to i na AFR 17 potrafią iść bez dymu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W starszych systemach jest to znacznie bardziej proste. Masz po prostu smoke limiter, który jest dwuwymiarowym układem kartezjańskim, na osi rzędnych szybkość obrotowa wału, na odciętych - ilość paliwa w miligramach. W tabeli masz zestawione dawki dla poszczególnych parametrów (prędkość obrotowa, ilość powietrza). AFR (air to fuel ratio) obliczasz dzieląc jak sama nazwa wskazuje masę powietrza przez masę paliwa i dostajesz wynik. Wrzuciłem przykładowo soft z 1.9 ASZ PD do prostego programu VAGEDCsuite, wygląda to tak :

3c5372186e55e.jpg

 

Jak widać po przeliczeniu ostatniej kolumny dla największej dawki (59mg) mamy 1051mg powietrza, co daje nam AFR 17,81. Niestety w systemach nowszych, szczególnie EDC17 bazującym głównie na momencie obrotowym, sprawa jest nieco bardziej skomplikowana. Oczywiście niższe AFR może przyczynić się do zwiększenia rozmiaru cząstek stałych jak i mechanizmu koagulacji cząstek wokół niespalonych węglowodorów będących pochodną bogatszej mieszanki i tym samym zabić w krótkim czasie DPF. Dlatego soft pod auto z DPFem robi się trochę inaczej ;) Pomijam już "gorsze napędzanie" turbosprężarki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.