Skocz do zawartości

chip tuning - wykres


niemirad

Rekomendowane odpowiedzi

U mnie przy 2400 jest max... w sumie z jednej strony dobrze że max moment jest tak wysoko a nie np przy 1200-1500 obr. bo dzieki temu sprzeglo dluzej wytrzyma :)

 

Dziwne tu poglądy prezentujesz. Od kiedy to od przebiegu momentu zależy żywot sprzęgła, a nie od sposobu jego używania? Czy Ty zawsze startujesz w z gazem w podłodze, a biegi zmieniasz z maksymalnym obciążeniem przy 1200-1500 rpm? No nie wydaje mi się.

 

A odnosząc się do wykresu kolegi - ja tu nic niezwykłego nie widzę. Normą jest taki przebieg momentu. Jest on czasem "wypłaszczany" by nie zwiększać obciążeń - u Ciebie tuner też mógł tak zrobić. Tyle, że nie dołożyłby (bo zakładam, że nie było z czego) na niskich obrotach, lecz obciął na średnich. Jeśli to miałoby sens dla Ciebie, to mógłbyś go o to poprosić, lecz imho przy manualnej skrzyni nie ma to sensu.

 

Ja miałem taki przebieg w jedynce i byłem z niego względnie zadowolony.

http://img.photobucket.com/albums/v708/K8v8M/rozne/BMW118D143PSMODnowysoftrolki4x42.jpg

 

W nowej jedynce chcę mieć taki:

 

http://img.photobucket.com/albums/v708/K8v8M/rozne/wykres.jpg

 

 

bo mam automat i nie potrzebuję przyspieszać dynamicznie w zakresie średnich i niskich obrotów.

Ten wykres to właśnie efekt przycięcia maks momentu po to by nie obciążać skrzyni.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 3,8 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

ale to 320d...i tam przebieg jest płaski...lekko opadający pod koniec...i tak samo zrobiłem na chipsie :D ...jak popatrzysz na skalę, to będzie tak jak na Twoim poglądowym :8)

 

 

http://img155.imageshack.us/img155/3949/bmwe90320dautomatxps1.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani

Dziwne tu poglądy prezentujesz. Od kiedy to od przebiegu momentu zależy żywot sprzęgła, a nie od sposobu jego używania? Czy Ty zawsze startujesz w z gazem w podłodze, a biegi zmieniasz z maksymalnym obciążeniem przy 1200-1500 rpm? No nie wydaje mi się.

 

A co w tym dziwnego?? Chyba spora częśc ludzi nie rusza z samego sprzęgła tylko dodaje trochę gazu około 1200-1300 obr przed ruszeniem żeby autko nie kangurowało i gdybys wtedy miał nagle z 0 dac na sprzęgło 400nm to by za fajnie nie było zwłaszcza po dłuższej jeździe w korku.

 

Ale to tylko moje zdanie....

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwne tu poglądy prezentujesz. Od kiedy to od przebiegu momentu zależy żywot sprzęgła, a nie od sposobu jego używania? Czy Ty zawsze startujesz w z gazem w podłodze, a biegi zmieniasz z maksymalnym obciążeniem przy 1200-1500 rpm? No nie wydaje mi się.

 

A co w tym dziwnego?? Chyba spora częśc ludzi nie rusza z samego sprzęgła tylko dodaje trochę gazu około 1200-1300 obr przed ruszeniem żeby autko nie kangurowało i gdybys wtedy miał nagle z 0 dac na sprzęgło 400nm to by za fajnie nie było zwłaszcza po dłuższej jeździe w korku.

 

Ale to tylko moje zdanie....

Ale Ty na prawdę wciskasz gaz do dechy przy każdym ruszeniu? Czy może nie rozumiesz, że wartość momentu zależy przede wszystkim od wciśnięcia gazu. To co jest na wykresie to wartość maksymalna, osiągana tylko przy maksymalnym wciśnięciu gazu. Gdy dodajesz trochę gazu to nie masz 400Nm, ani 300 ale kilkadziesiąt, no może 100, bez względu na to ile jest na wykresie maksimum.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jednak kolega ma rację, bo często tunerzy nie dają dużego momentu z dołu aby oszczędzić 2mase i sprzęgło. Why? Proste. Tu nie chodzi o starty, tu chodzi o jazdę 4-6bieg i wciskanie gazu. Niektórzy tak upodobali sobie elastyczność tdiesli, że do wyprzedzanie nie redukują i wykonują manewr mając np 1800rpm...w tym jest problem.

 

Bmw ma mocne elementy przeniesienia napędu ale np w 1.9tdi 105KM jest problem z tym i tam użytkownicy są świadomi tego problemu (ofc ci, co coś kumają na temat swoich samochodów).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piszesz, że kolega ma rację, a kolega mówi o ruszaniu i dodawaniu "trochę" gazu i o obrotach 1200-1500, a Ty o jakiejś patologii i katowaniu auta przez osoby które nie widzą do czego służy skrzynia biegów na obrotach rzędu 1800 - to chyba jest pewna różnica?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Ja podałem tylko jedną z wielu przyczyn więc nie wiem po co się tak spinasz. Niska wartośc nm na dole w celu oszczędzania sprzęgła i dwumasy i tyle w temacie

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W nowej jedynce chcę mieć taki:

 

http://img.photobucket.com/albums/v708/K8v8M/rozne/wykres.jpg

 

 

bo mam automat i nie potrzebuję przyspieszać dynamicznie w zakresie średnich i niskich obrotów.

Ten wykres to właśnie efekt przycięcia maks momentu po to by nie obciążać skrzyni.

w starej miałeś program typu "maks", zmieniałeś coś w aucie za wyjątkiem softu?

co do nowego programu i oczekiwań to: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: , stały/liniowy moment o dużej wartości od 1800 do 4200 , odcięcie na ~5300 :mrgreen: :mrgreen: do listy życzeń powninieś zapisać jeszcze osiągi ~5s do 100km/h i średnie spalanie w mieście ~6l, pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w starej miałeś program typu "maks", zmieniałeś coś w aucie za wyjątkiem softu?

Tylko soft. Rzeczywiście jeździło to całkiem przyjemnie

 

 

 

 

co do nowego programu i oczekiwań to: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: , stały/liniowy moment o dużej wartości od 1800 do 4200 , odcięcie na ~5300 :mrgreen: :mrgreen: do listy życzeń powninieś zapisać jeszcze osiągi ~5s do 100km/h i średnie spalanie w mieście ~6l, pozdr.

 

Zwróć proszę uwagę, że ta duża wartość jest na poziomie fabrycznym, ba jeden kolega z forum miał fabrycznie zmierzone nawet 420 Nm. Cały mój wykres mieści się poniżej tego co widziałem zrobione w tym silniku u innych osób, jeśli urwę pół sekundy do setki to będę zadowolony. Nie wiem tylko czy coś z tego wyjdzie w najbliższym czasie, bo ponoć w autach z roku modelowego 2011 są jakieś nowe zabezpieczenia przed chipowaniem.

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zarejestrowani
Uderz do naszego forumowego przyjaciela - nick G-CS nie jednemu już na forum autko machnął i temat ogarnia zawodowo ;)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uderz do naszego forumowego przyjaciela - nick G-CS nie jednemu już na forum autko machnął i temat ogarnia zawodowo ;)

dodatkowo jest "nie zamylaczem" :cool2: :cool2:

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy ktoś we Wro szykuje sie do chipa ? Jeżeli tak to może sie podepne i dostaniemy jakąś zniżke gdzieś ? W pierwszym tygodniu stycznia wymieniam pasowe i wszystkie rolki na pasku. Może wyczyszcze EGR + kolektor przed modem.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam moduł :) dzisiaj przyszedł :) Postaram się podpiąć go w piątek ale mój magik jest mocno zajęty i rządzi tam prawo dżungli ( ma tylu klientów ) :mrgreen:

 

http://img641.imageshack.us/img641/9871/mod1e.jpg

 

Razem z modułem dostałem szczegółowe instrukcje instalacji wraz zdjęciami w dwóch językach.

Z tego co zrozumiałem podpinamy go pod każdy wtryskiwacz osobną kostką, następnie pod czujnik temperatury spalin pod kolektorem później pod pin 58 t.j. czujnik położenia pedału gazu i pod zasilanie. Brzmi łatwo... zamontować trudniej. Wbrew pozorom jest trochę rozbierania do prawidłowego montażu. No i musimy gdzieś upchnąć sam moduł który naprawdę jest duży ( połowa kartki A4 ). Moduł jest szczelnie zamknięty i zaplombowany plombą z literą S. Jak zamontuję i będzie wszystko ok to podzielę się wrażeniami. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamontować trudniej. Wbrew pozorom jest trochę rozbierania do prawidłowego montażu. No i musimy gdzieś upchnąć sam moduł który naprawdę jest duży ( połowa kartki A4 ). Moduł jest szczelnie zamknięty i zaplombowany plombą z literą S. Jak zamontuję i będzie wszystko ok to podzielę się wrażeniami. pozdrawiam

zdemontować przed wizytą w ASO będzie jeszcze trudniej :mrgreen: popytaj o gwarancję u Sikory bo się "zajedziesz" i daj wykres :cool2:, zestaw wygląda profi :cool2: pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:shock: :shock: :shock:

wartość od 0 i takie małe różnice :shock:

diesel musiał być dłubnięty, inne wartości przełożeń skrzyni biegów + zakres obrotowy a wyniki porównywalne :shock:

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...poza tym mocnym dieslem trudno jest wystartować...a ten start był ewidentnie spalony....zmielił gumę...i od razu stracił obroty...a w dieslu albo za bardzo spalisz gumę i od razu zamkniesz obrotomierz...albo za bardzo spadniesz z obrotów (jak to właśnie miało miejsce) i ci go "zmuli"...potem ciężko nadrobić straty :wink:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A więc mam!

Po kilku godzinach "walki" magicy osiągnęli sukces i moduł jest w skrzynce pod podszybiem razem z komputerem silnika ( o dziwo zmieścił się tam )

Najbardziej pracochłonne było układanie kabli i złączek pod kolektorem, jest tam bardzo mało miejsca a kolektor musi dobrze przylegać.

Przy okazji okazało się że jakiś szczur zjadł mi przewód od podciśnienia - to również zostało naprawione.

Wrażenia:

Auto zachowuje się normalnie całkowicie neutralnie, komfortowo, nie jak po programie który zafundował mi w Bawarii "pan" z firmy FORMULA. Przyspiesza zdecydowanie lepiej ale nie brutalnie wszystko odbywa się super płynnie bez żadnych przejść, po prostu płynnie oddaje moc. Zdecydowanie poprawiła się dynamika, szczególnie widać to jadąc na 6 biegu 120-130 km/h i dodając gazu.

Momentalnie auto osiąga 160-180 km/h.

Wcześniej trawało to znacznie dłużej i aby osiągnąć zamierzony efekt trzeba było redukować na 5 bieg.

Auto zachowuje się normalnie na postoju i podczas gaszenia pojazdu. Po "tuningu" w firmie FORMULA na wolnych obrotach chodziło głośniej i przy gaszeniu nerwowo "tarpało" silnikiem. Mam nadzieję że w przyszłości wszystko będzie się dobrze sprawowało i nie będę żałował montażu tego urządzenia.

AO co do gwarancji znalazłem dziś dealera w Wawie który nie widzi problemu w aucie z modułem. Opowiedziałem mu Twoją historię był mocno zdziwiony i powiedział że oni nie robią ludziom problemów na siłę.

Zasugerował że jeżeli urwie mi się wał albo spali silnik wycieraczek to on nie widzi żadnego związku ze sprawą i nie ma powodu do anulowania gwarancji. Serdecznie zapraszali mnie do siebie na serwis. Jak będzie w praktyce to się okaże. Moduł jest dobrze schowany i bez zdejmowania osłony silnika niczego nie widać. pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

....to teraz na dobra hamownie Arni i zobaczysz ile magiczne pudelko dalo NM i KM :D

Jak to mowia w żargonie tunnerow w srodowiskach Subaru: "Jak raz zasmakujesz czipsa, wiecej zwykłego ziemniaka nie ruszysz..."

 

Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.