Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 3,8 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Dokładnie. Lecz ma ona odwołanie tylko do pomiaru. Wystarczy mocniej dopiąc auto do rolek hamowni i ta moc może wyjśc troszke inaczej co będzie miało również odniesienie do wykresu strat. Czasem gdy mija godzinka od pomiaru serii do pomiaru modyfikacji pasy minimalnie sie wyciągają i sa troszke luźniej, czasem dociśnie się je mocniej niż na serii i juz troszeczke inaczej to wychodzi, lecz co zostanie dodane to tyle dokładnie zostanie odjęte prez algorytm hamowni dzięki czemu nie ma to wpływu na rzetelność pomiaru. Ja jednak zamieszczam wykresy strat by nie było że jakiś hamulec nozny poszedł w ruch czy coś w tym stylu. Pozatym na wykresie strat widac czy czasem się opona nie uślizgneła. A tak na samym końcu forma graficzna wykresu na której widać wszystko i która stosuje m.in Rogal bardzo mi się podoba :cool2:

CHIPTUNING BMW ŁÓDŹ > STROJENIA INDYWDUALNE > TEL 794-053-715

ZAPRASZAMY NA MODYFIKACJE WSZYSTKIE MODELE BMW

http://www.TC-PERFORMANCE.eu


http://www.tc-performance.eu/app/uploads/2019/01/15/chiptuning-bmw-g-seria-2-e1547559341957.jpg


https://www.facebook.com/TeCePERFORMANCE -> ODWIEDŹ NASZ FANPAGE!

Opublikowano
Tak naprawde tutaj przyrost wyszedł 51KM u Ciebie przyrost wyszedł 59KM zatem masz 8KM więcej. Pomiar robiłem na bardzo mocnym obciążeniu i grzał się już trochę IC. Z tymi wtryskami to dziwnie piszą bo np na realoem dla wybranego modelu 123D z 2007r mamy ten sam wtryskiwacz niezmienny do 2013r :

 

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=UK11&mospid=50483&btnr=13_1226&hg=13&fg=15

 

Wyskalowanie w sofcie jest podobne. KWestia czasów otwarcia bo niby ten sam numer wtrysku a jednak odrobinke wydajniejsze. Często u Rogala wychodzą bonusy albo masz poprostu minimalnie bardziej wtryski otwarte bo ich wydajność seryjna kończy się na troszke innym pułapie wynikowym :wink:

 

Wiesz dla Nas nie ma już cudów odnośnie sterowników Bosch :D prawdopodobnie masz zrobione w ten sam sposób tylkobardziej na obrotach dociągnięte o 100obr by dawke utrzymać i tyle wystarczyło by wyszło te 8KM więcej w stosunku do serii :D

 

Od początku produkcji 123d występowały aż cztery rodzaje wtrysków i to od nich zależała właśnie moc, którą można uzyskać po sofcie. Jaka temperatura panowała w dolocie pod obciążeniem? Pytam, bo u siebie na ori IC nie sprawdziłem tego nawet. ;)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

pytanie do tunerów:

jakbym w swoim 2.0d n47 177KM zrobionym na 200KM/400Nm automat wymienił konwerter skrzyni na ten mocniejszy ze 123d to na jaki przyrost Nm można liczyć po korekcie programu?warto się tym zająć? dodam,że IC mam już z wersji 335d.

Opublikowano

Konwerter w 123d jest przewidziany na 450Nm. Jest on takze elementem power kit do 20d. Sama wymiana konwertera nie podnosi parametrów.

@dawid. Znasz daty zmian wtrysków ?

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

Opublikowano
pytanie do tunerów:

jakbym w swoim 2.0d n47 177KM zrobionym na 200KM/400Nm automat wymienił konwerter skrzyni na ten mocniejszy ze 123d to na jaki przyrost Nm można liczyć po korekcie programu?warto się tym zająć? dodam,że IC mam już z wersji 335d.

 

220KM/450Nm

 

Tak naprawde tutaj przyrost wyszedł 51KM u Ciebie przyrost wyszedł 59KM zatem masz 8KM więcej. Pomiar robiłem na bardzo mocnym obciążeniu i grzał się już trochę IC. Z tymi wtryskami to dziwnie piszą bo np na realoem dla wybranego modelu 123D z 2007r mamy ten sam wtryskiwacz niezmienny do 2013r :

 

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=UK11&mospid=50483&btnr=13_1226&hg=13&fg=15

 

Wyskalowanie w sofcie jest podobne. KWestia czasów otwarcia bo niby ten sam numer wtrysku a jednak odrobinke wydajniejsze. Często u Rogala wychodzą bonusy albo masz poprostu minimalnie bardziej wtryski otwarte bo ich wydajność seryjna kończy się na troszke innym pułapie wynikowym :wink:

 

Wiesz dla Nas nie ma już cudów odnośnie sterowników Bosch :D prawdopodobnie masz zrobione w ten sam sposób tylkobardziej na obrotach dociągnięte o 100obr by dawke utrzymać i tyle wystarczyło by wyszło te 8KM więcej w stosunku do serii :D

 

Od początku produkcji 123d występowały aż cztery rodzaje wtrysków i to od nich zależała właśnie moc, którą można uzyskać po sofcie. Jaka temperatura panowała w dolocie pod obciążeniem? Pytam, bo u siebie na ori IC nie sprawdziłem tego nawet. ;)

 

60-65 stopni, auto hamowałem na sporym obciążeniu - rozpędzanie auta trwało >30sek by sprawdzić jak turbinki na górze pracują.

CHIPTUNING BMW ŁÓDŹ > STROJENIA INDYWDUALNE > TEL 794-053-715

ZAPRASZAMY NA MODYFIKACJE WSZYSTKIE MODELE BMW

http://www.TC-PERFORMANCE.eu


http://www.tc-performance.eu/app/uploads/2019/01/15/chiptuning-bmw-g-seria-2-e1547559341957.jpg


https://www.facebook.com/TeCePERFORMANCE -> ODWIEDŹ NASZ FANPAGE!

Opublikowano
Konwerter w 123d jest przewidziany na 450Nm. Jest on takze elementem power kit do 20d. Sama wymiana konwertera nie podnosi parametrów.

@dawid. Znasz daty zmian wtrysków ?

 

 

Oczywiście:

 

13 53 7 800 600 Sep '07 - May '09

13 53 7 812 055 Mar '08 - Sep '09

13 53 7 805 431 19.02.2009 - 10.03.2014

13 53 7 805 430 01.10.2013 - do chwili obecnej

Opublikowano
A wiesz jakie są różnice we wtryskach pomiędzy wersjami 430 i 431?

 

Nie mam aż tak szczegółowych danych, ale sądzę, że chodziło o zmianę nr części po prostu. Na ...431 zakończono produkcję 123d i postanowiono zakończyć produkcję tego nr wtrysku. Wydajność jest pewnie taka sama.

Opublikowano
I znów seryjne e46 320D 150KM

 

10734048_948166541879742_925568367606893002_o.jpg

10397242_948166531879743_7954639938414494558_o.jpg

Zalapalem sie na zdjecie :D 40km robi roznice :) wskazowka od spalania jakby bardziej lata na prawo, ale wg kompa spalanie nie wzroslo. Tak ma byc? :D

Opublikowano
Co u ciebie wyszło po chipie i jakie masz wtryski ? Możesz wstawić swój wykres?

 

Mam E82 z początku produkcji czyli 10.2007, wtryski mam 13 53 7 800 600, także lipton. Zupełnie bezdymnie udało się uzyskać 241KM i 440nm.

Opublikowano

Tym razem chips był tylko dodatkiem po dpf off i mieliśmy zrobić tylko 250KM, więc poszedł lajcik :

 

E61 530D automat 218KM

 

10255820_950336664996063_5232764651751830534_o.jpg

1398545_950336591662737_2439650144660356037_o.jpg

CHIPTUNING BMW ŁÓDŹ > STROJENIA INDYWDUALNE > TEL 794-053-715

ZAPRASZAMY NA MODYFIKACJE WSZYSTKIE MODELE BMW

http://www.TC-PERFORMANCE.eu


http://www.tc-performance.eu/app/uploads/2019/01/15/chiptuning-bmw-g-seria-2-e1547559341957.jpg


https://www.facebook.com/TeCePERFORMANCE -> ODWIEDŹ NASZ FANPAGE!

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Jasne....podniesienie dawek paliwa z jednoczesnym obnizeniem limitera lambdy co ma powodowac...ze trawa zielona w wydechu zacznie rosnac?...zreszta nie chcialem dyskutowac o dobrych programach (a w zasadzie modyfikacji kilku/ kilkunastu mapek, limiterow itp-z programowaniwm ma to przeciez niewiele wspolnego) a zwyczajnie czy w praktyce zdarzalo sie,ze w aucie z wycietym dpfem ktos powrocil z placzem do czipmachera bo przegladu nie dostal(bo zgodnie z prawem nie mogl go przeciez dostac)..pytam bo mam downpipe szyty na miare i rozpatruje zalozenie go zamiat dpfu...

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano

auto ze sprawnym dpf nie kopci nigdy, więc nie ma tematu :)

pytam bo mam downpipe szyty na miare i rozpatruje zalozenie go zamiat dpfu...

okaże się jak wywalisz DPF :norty:

a tak poważnie, jeszcze się nie zdarzyło (ze sprawnym autem) aby nie przeszło przeglądu w PL

Opublikowano (edytowane)

a tak poważnie, jeszcze się nie zdarzyło (ze sprawnym autem) aby nie przeszło przeglądu w PL

auto z wymontowanym DPFem formalnie nie jest sprawne technicznie... przegladu przejsc nie ma prawa (to ze przechodzi to inna sprawa)

Kiedys jak mi stary diesel dymil to na przeglad jezdzilem ze zrobionym takim luzem na lince idacej do pompy wtryskowej ze full gaz to byla moze polowa... pomyslalem sobie ze "w razie W" wystarczy zmienic DW na jakas eco edition i po bolu (no chyba ze gosc zrobi prawdziwy przeglad a nie zakonczy na "wzrokowej ocenie poziomy zadymienia"

Pozdrawiam,

Przemek

Edytowane przez przemek4net

400ps/830Nm ( a było tylko 235 :D)

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=299251

Opublikowano
Jest możliwość u was robiąc chip, wsadzenie kontroli startu do 320d? Gwoli ścisłości wytłumaczę o co mi chodzi, wrzucamy 1bieg, dajemy buta ale auto nam sie nie wkręca do 4.5k obrotów do limitu (czy ilestam ile tam ten limit jest) tylko typu wkręca sie na 3k i wachluje obrotami od 2.5-3k zeby turbo cały czas pompowało? Wiecie o co mi chodzi no, znane to jest w VW 1.9tdi arl i asz chyba
Opublikowano

istnieje możliwość twardej odcinki tzw. hard cut.

LC również, lecz rodzi on niestety problemy przy przepinkach na biegach - niestety taki sterownik...

CHIPTUNING BMW ŁÓDŹ > STROJENIA INDYWDUALNE > TEL 794-053-715

ZAPRASZAMY NA MODYFIKACJE WSZYSTKIE MODELE BMW

http://www.TC-PERFORMANCE.eu


http://www.tc-performance.eu/app/uploads/2019/01/15/chiptuning-bmw-g-seria-2-e1547559341957.jpg


https://www.facebook.com/TeCePERFORMANCE -> ODWIEDŹ NASZ FANPAGE!

Opublikowano
Na czym ten problem głownie polega, tak łopatologicznie? Zastanawiam sie nad wgraniem LC ale sam juz nie wiem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.