Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
.ale jak zapytasz Niemca, które firmy najlpeiej zmieniają/tuningują auta powie: nasze Niemieckie: ~mtm/abt/schnitzer/brabus

a dziwisz sie za tak sadza ? Znasz "lepsze" Polskie firmy ? Ktore daja gwarancje i sa tak samo znane na swiecie ?

  • Odpowiedzi 3,8 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Czesci zamienne, ktore wychodza wg real.oem nie sa zawsze takie jakie "daje fabryka"

Sa 3 rodzaje tlokow:

318d/325d

320d/330d

335d/Alpina D3

W tym linku, ktory podalem jest opis silnika 325d, ktory sie rozlecial. Jak sie okazalo 325d ma inne zawory fabrycznie niz 330d (bez sodu) mimo, ze juz jako zamiennik ida te drozsze (od 330d).

 

Co do skrzyni - stara 325d miala 6HP21 (do 450Nm, rozwiniecie 6HP19 - max 400Nm), czyli ta sama co 320d. 330d/335 6HP28 do 650Nm

 

W nowych silnikach 204KM i 245KM te skrzynie takze sa inne GA8HP45Z i GA8HP70Z. Ale nie wiem jakie sa limity.

Beste Maschine der Welt
Opublikowano

Co do skrzyni - stara 325d miala 6HP21 (do 450Nm, rozwiniecie 6HP19 - max 400Nm), czyli ta sama co 320d. 330d/335 6HP28 do 650Nm

 

W nowych silnikach 204KM i 245KM te skrzynie takze sa inne GA8HP45Z i GA8HP70Z. Ale nie wiem jakie sa limity.

w "nowych" ale w serii "5" (automat "8") :cool2:

w nowych serii E9x skrzynia od 2009 jest ta sama dla 325d/330d/335d jest to ZF GA6HP26Z (automat "6") o wytrzymałości wg ZF 600Nm...

 

do 2009 (ale już po lifcie) w 325d była montowana słabsza skrzynia ZF6HP19Z, chyba w połowie 2009 zastąpili ją tą z 330d/335d

.ale jak zapytasz Niemca, które firmy najlpeiej zmieniają/tuningują auta powie: nasze Niemieckie: ~mtm/abt/schnitzer/brabus

a dziwisz sie za tak sadza ? Znasz "lepsze" Polskie firmy ? Ktore daja gwarancje i sa tak samo znane na swiecie ?

nie znam bardziej znanych firm ale dziwię się niemieckiej teorii: poprawianie fabryki jest złe, a za chwilę ta sama osoba: poprawianie fabryki jest dobre jeżeli robi to firma niemiecka :mrgreen:

na temat "niemieckiej" edukacji i inż. mam swoje zdanie, Ty pracujesz obecnie w Niemczech w hotelu, ja pracowałem jako inżynier w Rethamnn Recycling (robiłem w śmieciach :mrgreen: ) w Kassel, skończyłem równolegle studia w Niemczech i Polsce, patrząc na "super niemieckich fachowców" gardzących moją osobą Polakiem, zrobiłem mały test, w zakładzie była wytłaczarka laboratoryjna, miała dużo małych guzików i 2 duże w różnych kolorach, zamieniłem kolorystycznie 2 duże guziki, Niemiec, inżynier który przyszedł do maszyny i który obsługiwał ją od lat osłupiał, bał się włączyć sprzęt, zadzwonił po serwis...przyjechał serwis, zamienił guziki, technik uśmiechnął się i wyszedł pojechać do następnej "awarii"...szanuję Niemców ale ich myśl: jesteśmy naj...nie zawsze jest trafiona, pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
bardzo generalizujesz-

ja jestem na kierowniczym stanowisku i nikt mna nie gardzi...

to dobrze, że Ci się udało :cool2: i że Niemcy się zmienili :cool2:

 

dla mnie sedno jest takie:

1) inżynier niemiecki nie jest lepszy od polskiego,

2) polski chip nie jest gorszy od niemieckiego,

3) jak chip nie jest gorszy to po co przepłacać...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

sadze podobnie jak Ty- dlatego mam program w GoodHope.

Z drugiej strony to Niemieccy inzynierowie wymyslili BMW, Mercedesa, Audi...

Ale jest jeszcze cos- podejscie do/obsluga klienta-

to powoduje ze niemieckie firmy sa bardziej cenione,- chociaz zaczyna sie to PL zmieniac...-przykladem wlasnie w/wymieniony GoodHope.

Opublikowano

bazując, że Niemcy :cool2: są równie dobrzy jak Polacy :cool2: jeżeli chodzi o chipy a dodatkowo w kasie (100000 euro :mrgreen: ) za chipa mają badania auta (czyli badanie na zmęczenie materiału :mrgreen: ) i dają gwarancję na 2lata lub 100tys.km wynika (bazując na AC-SCHNITZER), że bezpieczne modyfikacje dla:

1) 1.8d seria 143KM/300Nm - chip 171KM/360Nm

http://preisliste.ac-schnitzer.de/acs_kpl/hp_kpl/bmw_dt/preisliste_ausgabe_motor_daten.php?Modell=3er-E90/E91-LCI&Teile_Nr=121410360&ID_NR=3293

2) 2.0d (stara) seria 177/350 -chip 210/420

http://preisliste.ac-schnitzer.de/acs_kpl/hp_kpl/bmw_dt/preisliste_ausgabe_motor_daten.php?Modell=3er-E90/E91-LCI&Teile_Nr=121490160&ID_NR=3294

3) 2.5d (stara) seria 197/400 - chip 236/475

http://preisliste.ac-schnitzer.de/acs_kpl/hp_kpl/bmw_dt/preisliste_ausgabe_motor_daten.php?Modell=3er-E90/E91-LCI&Teile_Nr=121490360&ID_NR=3295

4) 3.0d seria 245/540- chip 286/620

http://preisliste.ac-schnitzer.de/acs_kpl/hp_kpl/bmw_dt/preisliste_ausgabe_motor_daten.php?Modell=3er-E90/E91-LCI&Teile_Nr=121410380-01&ID_NR=4751

5) 3.5d seria 286/580 - chip 313/680

http://preisliste.ac-schnitzer.de/acs_kpl/hp_kpl/bmw_dt/preisliste_ausgabe_motor_daten.php?Modell=3er-E90/E91-LCI&Teile_Nr=110070370&ID_NR=5445

6) 3.5i seria 306/400 - chip 360/520

http://preisliste.ac-schnitzer.de/acs_kpl/hp_kpl/bmw_dt/preisliste_ausgabe_motor_daten.php?Modell=3er-E90/E91-LCI&Teile_Nr=110090310&ID_NR=3297

chyba te dane mogą przekazać czy "nasze" modyfikacje są "bardzo szkodliwe" czy jednak nie zniszczą szybciej auta w przypadku "właściwego" użytkowania...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

...no to sobie poczytałem...fajna gwarancja :cool2: ...przy cenie za modyfikację, raczej niewielkie ryzyko...do 100tkm i 2 lat od daty pierwszej rej.

...oczywiście pod warunkiem stosowania się do zaleceń producenta...nie "przemęczania" motorka...tylko na ori częściach...kołach itd...itp :mrgreen:

..reasumując: mogę w ciemno dać gwarancję ...na takich warunkach :norty:

Opublikowano
Zastanawiajace sa dane przyspieszen. 325d osiagajace "po czipie" moc taka jak 330d w serii ma gorsze przyspieszenie niz 330d.
Beste Maschine der Welt
Opublikowano
Zastanawiajace sa dane przyspieszen. 325d osiagajace "po czipie" moc taka jak 330d w serii ma gorsze przyspieszenie niz 330d.

to tylko ~0,1s, ale w "starej" serii 3.0d moment firmowy jest większy (500Nm) pewnie z tego wynika różnica...

...no to sobie poczytałem...fajna gwarancja :cool2: ...

jak zapłacisz kolejne 100000euro to dostaniesz nawet na 3. rok :mrgreen: :mrgreen: ,

zakładając, że w "Niemczech" nie będą robić sobie jaj i jak się zepsuje to naprawią (a nie będzie tak jak w RP na siłę szukania wymówek aby nie zrobić/nie zapłacić, "V-tech" też daje gwarancję ale jak udowodnić, że auto zepsuło się przez chipa :mrgreen: :mrgreen: ) i zepsuje się co 100 auto (czyli 1% - b.duży wskaźnik) to i tak wychodzą "kasowo na swoje"...

mnie zastanawia kiedy wejdą w wersję "bez gwarancji" i mniejsza kasa za chipa i czy w ogóle w to wejdą :?: :?:

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

Witam serdecznie, pewnie wcinam się w temat, lecz widzę, że rozmowa toczy się wokół sprawy o którą mi mianowicie chodzi. Czy może mi ktoś podpowiedzieć czy znajdę w Warszawie, bądź okolicach specjalistów w pełnym sensie tego znaczenia, od "zwiększania mocy"...? Z tego co czytam są fachowcy w Krakowie, ale czy w Warszawie też są tacy?

Pozdrawiam i dziękuję z góry!

Kiedy jest mi źle, zabierają mnie na pogotowie, a kiedy jest mi dobrze.... na komisariat !
  • Zarejestrowani
Opublikowano
Chocby Masters... Było już setki razy w temacie poruszane, poczytaj całość i kilka innych o chipie

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Opublikowano
Już wyczytałem, że ROGAL jest dobry, tylko czy 200tys.przebiegu to nie za dużo...
Kiedy jest mi źle, zabierają mnie na pogotowie, a kiedy jest mi dobrze.... na komisariat !
Opublikowano
czy 200tys.przebiegu to nie za dużo...

przebieg nie jest wazny tylko stan techniczny pojazdu,

 

możesz mieć przebieg ~20tys. i mieć wraka i mieć 200tys. i jeździć igłą...

 

jak nie wiesz jaki jest stan pojazdu to odpuść chipa przy takim przebiegu, najprościej i tanio sprawdzić: pojedź do Rogala, zrób hamownię ~100zł, jak wyjdą wyniki zbliżone do serii to auto jeżeli chodzi o "silnik" jest dobre, zostaje Ci układ przeniesienia napędu i tu przy przebiegu 200tys. może wystąpić problem ale nie musi...

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

  • Moderatorzy
Opublikowano

Ciekawe czy te osiągi co podaje AC Schnitzer są realne.

Reszta silników do 100 szybsza jest o 0,2 (wyjątek 325d gdzie wychodzi 0,6) a 335i ma aż 0,7 do 100 km/h. Wg mnie dużo i do 200 km/h to zrobi się pewnie już ze 2,7 sekundy.

Jedyny minus, że karzą lać PB 98 :? ale jak za osiągi na poziomie M3 e46 może warto :idea:

Opublikowano
Dbam o samochód i wydaje mi się, że stan techniczny jest OK. Dzięki za podpowiedź co do sprawdzenia stanu auta... :wink:
Kiedy jest mi źle, zabierają mnie na pogotowie, a kiedy jest mi dobrze.... na komisariat !
Opublikowano

Dokladnie jak kolega AO napisał, w MR Motors na mineralnej, najpierw sprwdzisz bryke w jakim jest stanie a potem ci dopasuja program.

Ja tam robiłem.

Opublikowano
Jadę tam dziś na hamownię, więc się okaże... Dam znać co i jak...
Kiedy jest mi źle, zabierają mnie na pogotowie, a kiedy jest mi dobrze.... na komisariat !
Opublikowano
Ciekawe czy te osiągi co podaje AC Schnitzer są realne.

stawiam, że tak ale:

1) anorektyczny kierowca rajdowy, maks 60kg :mrgreen: ,

2) dobre warunki atmosferyczne ~10'C, duża wilgotność ale droga sucha :mrgreen: ,

3) auto maks. odciążone ale bez ingerencji mechnicznych (czyli na rezerwie, wyłączona cała elektryka...) :mrgreen: ,

4) lekko z górki :mrgreen: :mrgreen: .

Jedyny minus, że karzą lać PB 98 :? ale jak za osiągi na poziomie M3 e46 może warto :idea:

na pewno warto, poprawione osiągi w "s" mają się nic do wrażeń z jazdy :cool2: :cool2: masz jakby nowe auto :mrgreen:

pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
A propo schnitzera właśnie wygrałem aukcję jak zainstaluję to podzielę się wrażeniami. pozdrawiam

 

1)jak wygląda sprawa gwarancji? tylko Sikora? czy wszystkie ASO?

2) będziesz się hamował?

pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
Gwarancji chyba nie ma bo BOX jest używany ( 1rok ) stąd cena mniej niż połowa nowego... aczkolwiek dopytam się u Sikory w poniedziałek. Po montażu jak wszystko będzie ok to zrobię pomiar, oczywiście dam znać jak wyszło. pozdrawiam
Opublikowano (edytowane)
panowie ja również jestem po programiku i mam pytanie bo widzę że max moment mam dopiero przy 2900?czemu tak późno turbo wstaje?przeglądałem dużo wykresów i widzę, że u większości jest podobnie! Edytowane przez malyjurek
  • Zarejestrowani
Opublikowano
U mnie przy 2400 jest max... w sumie z jednej strony dobrze że max moment jest tak wysoko a nie np przy 1200-1500 obr. bo dzieki temu sprzeglo dluzej wytrzyma :)

b4c4c1867b858a60.jpg.30a4296d964cadcc5bbee45deeb1292d.jpg

OFICJALNY ZEWNĘTRZNY PARTNER BMW AG

Chiptuning Programowanie Carplay Kodowanie Diagnostyka BMW AOS

Tel. +48-790-465-462

https://www.facebook.com/Codemybimmer

https://www.instagram.com/codemybimmer

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.