Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
To my wszystko wiemy. Tylko jakie to ma przełożenie na trwalosc silnika. Bo silnik się jednak kreci do tych 5,5 tysiąca, paliwo jest spalane, tyle że w trochę mniejszej ilości. W praktyce mimo wszystko można zwiększyć te dawki tak by mieć moc maksymalna w okolicach 5k rpm, tyle że GCS twierdzi że to szkodliwe. Edytowane przez K8v8M

SPRZEDAM swoje E87 123d - szczegóły na PW


Jak dbać o BMW: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=262051 . Awaryjność silników: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=221978

  • Odpowiedzi 3,8 tys.
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Czy da się na fabrycznych podzespołach wystroić tak program by moc rosła (ewentualnie nie spadała) prawie do samej odcinki?

 

Da się tylko EGT rośnie ze względu na to że silnikowi ciężej się wypróżnić na seryjnych podzespołach... dlatego też udrażnia się wydech i zmniejsza obroty wałka turbiny stosując wydajniejsze koło kompresji :)

 

hmm, a jak to jest z najnowszymi dieslami BMW montowanymi od F10? widziałem, że mają redline przy 5400rpm. np. tutaj:

 

Nowsze diesle mają wydajniejsze turbosprężarki o lepszych przepływach, lepsze głowice i pewnie wałki rozrządu do tego dochodzi pompa CR lepsiejsza i mamy o to wynik 5000rpm+

 

Co do 3.0D 286KM mogę napisać że modyfikacja z większym kołem kompresji daje nam tyle że praktycznie możemy zapomnieć o trybie manualnym zmieniania biegów bo gdy skrzynia przeciąga do 4800obr auto jest caly czas w ciągu.

 

Od siebie mogę dodać że testowałem u siebie do ilu można zakręcić takie M47N i znalazłem odpowiedź. 4950obr. Zakręciłem też powyżej 5000obr ale... nie próbujcie tego w domu :mrgreen:

CHIPTUNING BMW ŁÓDŹ > STROJENIA INDYWDUALNE > TEL 794-053-715

ZAPRASZAMY NA MODYFIKACJE WSZYSTKIE MODELE BMW

http://www.TC-PERFORMANCE.eu


http://www.tc-performance.eu/app/uploads/2019/01/15/chiptuning-bmw-g-seria-2-e1547559341957.jpg


https://www.facebook.com/TeCePERFORMANCE -> ODWIEDŹ NASZ FANPAGE!

Opublikowano

Od siebie mogę dodać że testowałem u siebie do ilu można zakręcić takie M47N i znalazłem odpowiedź. 4950obr. Zakręciłem też powyżej 5000obr ale... nie próbujcie tego w domu :mrgreen:

 

ja za dawnych czasów jeszcze zakręciłem M57N z E46 gdzieś do 5050... czyli do redline. i nie wydaje mi się to jakimś wyczynem :mrgreen:

Opublikowano
zakręcić sobie do odcinki a utrzymać moc w E46 3.0D 360KM powyżej 5000obr (ja utrzymywałem moc 240KM w 2.0D) to zupełnie inna sprawa :D

CHIPTUNING BMW ŁÓDŹ > STROJENIA INDYWDUALNE > TEL 794-053-715

ZAPRASZAMY NA MODYFIKACJE WSZYSTKIE MODELE BMW

http://www.TC-PERFORMANCE.eu


http://www.tc-performance.eu/app/uploads/2019/01/15/chiptuning-bmw-g-seria-2-e1547559341957.jpg


https://www.facebook.com/TeCePERFORMANCE -> ODWIEDŹ NASZ FANPAGE!

Opublikowano (edytowane)

Poruszyłem temat spadającej mocy po przekroczeniu 4400 gdyż w 335d to automat decyduje kiedy zmienić bieg i w trybie DS często robi to powyżej 4,5 tyś. Jedynie w trybie D przełącza bieg wcześniej, ale wtedy często robi to przed przekroczeniem 4200 czyli tu znów za wcześnie. Z wykresu wynika, że najefektywniej było by zmieniać bieg w okolicach 4500, bo wtedy po zmianie obr. spadają do około 3500. A w tym przedziale 3,5-4,5 tyś średnia moc jest najwyższa.

 

Czy da się na fabrycznych podzespołach wystroić tak program by moc rosła (ewentualnie nie spadała) prawie do samej odcinki?

 

Da się tylko EGT rośnie ze względu na to że silnikowi ciężej się wypróżnić na seryjnych podzespołach... dlatego też udrażnia się wydech i zmniejsza obroty wałka turbiny stosując wydajniejsze koło kompresji :)

 

hmm, a jak to jest z najnowszymi dieslami BMW montowanymi od F10? widziałem, że mają redline przy 5400rpm. np. tutaj:

 

Nowsze diesle mają wydajniejsze turbosprężarki o lepszych przepływach, lepsze głowice i pewnie wałki rozrządu do tego dochodzi pompa CR lepsiejsza i mamy o to wynik 5000rpm+

 

Co do 3.0D 286KM mogę napisać że modyfikacja z większym kołem kompresji daje nam tyle że praktycznie możemy zapomnieć o trybie manualnym zmieniania biegów bo gdy skrzynia przeciąga do 4800obr auto jest caly czas w ciągu.

 

Od siebie mogę dodać że testowałem u siebie do ilu można zakręcić takie M47N i znalazłem odpowiedź. 4950obr. Zakręciłem też powyżej 5000obr ale... nie próbujcie tego w domu :mrgreen:

 

Czyli rozumiem, że jedynie po zmianie na tzw hybrydowe turbo i "udrożnieniu" wydechu da się wystroić silnik by moc nie spadała drastycznie przy odcięciu, tak? Ale czy wtedy program musi byś wyżyłowany, czy da się to zrobić nie przekraczając 350KM i 700Nm

Edytowane przez jarnet86
Opublikowano
BMW E92 335D STAGE 3 @ 402KM

 

Setup :

Hybrydowe Turbo

Intercooler

Wydech

 

Przy 4800obr 80KM przyrostu w stosunku do stage 2.

 

11027969_1034828303213565_5763704792338022850_o.jpg

10982810_1034828379880224_794910232422363558_o.jpg

1796906_1034828406546888_8051245311358655433_o.jpg

 

nie szło więcej ugrać ??

podobny, może i ten sam setup, zrobiliście na 433KM i miałobyć więcej po wymianie IC

życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
Opublikowano

najczęsciej robimy maxymalnie bezdymną modyfikacje , jak wiadomo auto autu nie równe więc został taki wynik ...

a poprzednie auto praktycznie odrazu po modyfikacji na 433 KM zmieniło właściciela , przyjechali panowie z DE i zabrali :)

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

A to mój wykres sprzed roku:

http://i.imgur.com/osIxfjb.jpg

Chciałem lekki program, bez wbijania w fotel przy niskich obrotach, płynnie rozWijający moc. I jest ok.

-------------------

Artur

Opublikowano
Jak najbardziej. Nawet już jedno czeka w kolejce jak się tylko gwarancja skończy :D

Generalnie nie zachęciliście mojego kumpla tym , że raczkujecie jeszcze w temacie f10 i nigdy nie zrobiliście jeszcze m550d a nie chciał , żeby ktoś uczył się na jego aucie.

Zdecydował się na usługę profituning.sk - właśnie jest w drodze powrotnej z Bratysławy. Szybko, miło i solidnie.

Oto wykres zmodyfikowanego f10 m550d

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/0fb9462dcd4d.jpg

Po zmianie wydechu na kompletny od Manharta będzie korekta softu :wink:

Opublikowano (edytowane)
Jak najbardziej. Nawet już jedno czeka w kolejce jak się tylko gwarancja skończy :D

Generalnie nie zachęciliście mojego kumpla tym , że raczkujecie jeszcze w temacie f10 i nigdy nie zrobiliście jeszcze m550d a nie chciał , żeby ktoś uczył się na jego aucie.

Zdecydował się na usługę profituning.sk - właśnie jest w drodze powrotnej z Bratysławy. Szybko, miło i solidnie.

Oto wykres zmodyfikowanego f10 m550d

http://naforum.zapodaj.net/thumbs/0fb9462dcd4d.jpg

Po zmianie wydechu na kompletny od Manharta będzie korekta softu :wink:

 

No wiesz kolego, gdyby każdy rozumował twoim tokiem, to zatrudnienie w polsce było by na poziomie zerowym...czytaj" zatrudniamy tylko z doświadczeniem"...

Zawsze musi być ten pierwszy raz, osobiście nie stroje samochodów,ale takim rozumowaniem się podcieram :mad2:

Piszesz jakby tu chłopaki co najmniej w szopie szkapy podkuwali,a nie strojeniem i programowaniem nie od wczoraj się zajmowali.

Gratuluje podejścia do sprawy...i nie chodzi tu o czyiś PR... :duh:

Edytowane przez Top Boy
Back to the roots...
Opublikowano

o jakim raczkowaniu Ty mowisz :) sterownik jak sterownik edc17 i tyle ... glupie myslenie ludzi i pytanie a czy robiles auto x z tym silnikiem a jak robilem auto y z tym samym silnikiem to juz co innego ... zdziwilbys sie jak niektore firmy nawet nie wiedza jakie turbo siedzi w modyfikowanym przez nie sterowniku ...

ale sama firma profituning jak najbardziej ok .

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Telefonował do mnie twój kolega i sam mu przyznałem że w Polsce chyba nikt tego nie robił i sam mu powiedziałem że najbliższą firmą która robiła te auto jest profituning więc samemu mu podsunąłem nawet ten pomysł :roll:

 

Odnośnie raczkowania to sorry ale chyba zrobiliśmy jako drudzy w PL model biturbo F10, lecz nie ma czym tu się szczycić kto pierwszy kto piąty... Auto otrzymało soft i od pierwszego strzała zaczęło jechać więc nie wiem o jakiej nauce na aucie można mówić, sterownik to sterownik.

CHIPTUNING BMW ŁÓDŹ > STROJENIA INDYWDUALNE > TEL 794-053-715

ZAPRASZAMY NA MODYFIKACJE WSZYSTKIE MODELE BMW

http://www.TC-PERFORMANCE.eu


http://www.tc-performance.eu/app/uploads/2019/01/15/chiptuning-bmw-g-seria-2-e1547559341957.jpg


https://www.facebook.com/TeCePERFORMANCE -> ODWIEDŹ NASZ FANPAGE!

Opublikowano

dokladnie , najwazniejsze to wiedziec co sie robi , wiem na jakiej dawce ma jezdzic auto aby generowac dany moment i do tego zmierzam ...

po drugie skad wiesz jakie auto przechodza przez nasza firme poza PL ... w Norwegii sredni wiek auta jaki robimy to od 0- 3 lat :)

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
ale po co komuś dawać samochód za 400 tyś żeby ktoś probował :D jak można dać fachowcą a nie laiką którzy się przechwalają spróbować to można na e36 bo jak się spiepszy to można liczyć na zwrot a w przypadku m550d co dostaniemy? yyyy srry nie wyszło
Opublikowano
sam nie wiesz o czym piszesz :) ale masz do tego prawo :cool2: poza tym stac nas na bledy jak kazda firme ktora zajmuje sie tym profesjonalnie... systemy boscha sa relatywnie proste . zapytaj sie jakiegokolwiek tunera czy probowal kiedys disassemblacji jakiegos procka :) 99 % nawet nie bedzie wiedzialo o co chodzi ... duzo bardziej skomplikowane sa systemy siemensa , delphi , denso ale jak ktos wyzej wspomnial nie robmy tu forum tuningowego ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

Już się tak nie chwal co wy to nie robicie

 

 

Prosta sprawa klient jedzie tam gdzie mają większe doświadczenie w konkretnym modelu a skoro nie mieliście w M550d a inna firmą ma większe po co ryzykować.

Opublikowano
Już się tak nie chwal co wy to nie robicie

 

 

Prosta sprawa klient jedzie tam gdzie mają większe doświadczenie w konkretnym modelu a skoro nie mieliście w M550d a inna firmą ma większe po co ryzykować.

A ty nie mądruj bo od roku się zarejestrowałeś a więcej głupot napisałeś niż coś konkretnego na temat, znam kolegę TC i wiem że ma bardzo duża wiedzę w swoim fachu, także nie musi się chwalić a tobie tym bardziej :duh: Idź lepiej poszukaj sobie innego wątku do nabijania postów :duh:

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano

 

No wiesz kolego, gdyby każdy rozumował twoim tokiem, to zatrudnienie w polsce było by na poziomie zerowym...czytaj" zatrudniamy tylko z doświadczeniem"...

Zawsze musi być ten pierwszy raz, osobiście nie stroje samochodów,ale takim rozumowaniem się podcieram :mad2:

Gratuluje podejścia do sprawy...i nie chodzi tu o czyiś PR... :duh:

Gdybyś miał samochód za blisko pół miliona i jeszcze na gwarancji to inaczej byś mówił i nie "podcierałbyś się" takim rozumowaniem :lol:

 

o jakim raczkowaniu Ty mowisz :) sterownik jak sterownik edc17 i tyle ...

 

nie chodzi mi o twoje doświadczenie - absolutnie go nie podważam , chodziło mi tylko o to ,że nie robiliście przecież jeszcze auta z silnikiem N57S :?:

 

Telefonował do mnie twój kolega i sam mu przyznałem że w Polsce chyba nikt tego nie robił i sam mu powiedziałem że najbliższą firmą która robiła te auto jest profituning więc samemu mu podsunąłem nawet ten pomysł :roll:

 

Odnośnie raczkowania to sorry ale chyba zrobiliśmy jako drudzy w PL model biturbo F10, lecz nie ma czym tu się szczycić kto pierwszy kto piąty... Auto otrzymało soft i od pierwszego strzała zaczęło jechać więc nie wiem o jakiej nauce na aucie można mówić, sterownik to sterownik.

 

Janku napisze raz jeszcze, nie podważam Waszego doświadczenia w ogóle , chodziło mi tylko i wyłącznie o doświadczenie z N57S. A co do profituning.sk to dobrze podsunąłeś pomysł bo naprawdę firma jest profi :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Już się tak nie chwal co wy to nie robicie

 

 

Prosta sprawa klient jedzie tam gdzie mają większe doświadczenie w konkretnym modelu a skoro nie mieliście w M550d a inna firmą ma większe po co ryzykować.

A ty nie mądruj bo od roku się zarejestrowałeś a więcej głupot napisałeś niż coś konkretnego na temat, znam kolegę TC i wiem że ma bardzo duża wiedzę w swoim fachu, także nie musi się chwalić a tobie tym bardziej :duh: Idź lepiej poszukaj sobie innego wątku do nabijania postów :duh:

 

 

Mariusz, troll alert :norty:

Opublikowano

No wiesz kolego, gdyby każdy rozumował twoim tokiem, to zatrudnienie w polsce było by na poziomie zerowym...czytaj" zatrudniamy tylko z doświadczeniem"...

Zawsze musi być ten pierwszy raz, osobiście nie stroje samochodów,ale takim rozumowaniem się podcieram :mad2:

 

Hah :D. To jak np szukasz opiekunki do dziecka to weźmiesz pierwszą lepszą bo "zawsze musi być ten pierwszy raz"? To jest normalne, że wybiera się kogoś z doświadczeniem. I wcale to nie znaczy, że inni robią źle albo gorzej, ale sam bym wolał oddać samochód komuś kto już się zajmował takim egzemplarzem :cool2:

http://www.otofotki.pl/obrazki/wqdz690429546a.GIF
Opublikowano
Gdybyś miał samochód za blisko pół miliona i jeszcze na gwarancji to inaczej byś mówił i nie "podcierałbyś się" takim rozumowaniem :lol:

 

gdybym miał samochód na gwarancji,to bym w nim nie grzebał :8)

 

Hah :D. To jak np szukasz opiekunki do dziecka to weźmiesz pierwszą lepszą bo "zawsze musi być ten pierwszy raz"? To jest normalne, że wybiera się kogoś z doświadczeniem. I wcale to nie znaczy, że inni robią źle albo gorzej, ale sam bym wolał oddać samochód komuś kto już się zajmował takim egzemplarzem :cool2:

 

ja nie szukam opiekunki do dziecka,ja nie mam dzieci :mrgreen: ...ale na poważnie...jak już wspomniałem,po co ruszać temat,a potem się rozpisywać, jak to

ktoś na kimś wrażenia nie zrobił,przecież chłopaki nieposzlakowaną opinie mają, więc to żaden wyznacznik, że czegoś jeszcze przyjemności nie mieli robić, bo

idąc tym tokiem to musiałbym do szwabii za każdym razem naginać,przy grubszym dłubaniu w mojej skromnej e92,bo przecież nikt w PL jeszcze takich czy srakich

modów robić nie próbował...co nie znaczy,że nie ma fachowców,to potrafiących :roll:

 

z resztą przepraszam szczerze za off :duh:

Back to the roots...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.