Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Ad.1 Wszytko zależy jak długie będziesz miał gumowe wężyki. Im dłuższe tym dłużej będzie trwało napełnianie się poszczególnych zbiorniczków a będzie ich 6.

 

Załatwiłem sobie takie "profi" zbiorniczki które bezpośrednio wtyka się na wtrysk. Wiec dosyć szybko będą się napełniać.

 

 

PS.

Coś czuje, ze to będzie wina. Wczoraj było chłodniej, i korekcje na tym wtrysku miałem 2.2. Im cieplej tym większa. Jak go mocno przygrzałem to wskazuje ponad 3.

  • Odpowiedzi 253
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Coś czuje, ze to będzie wina. Wczoraj było chłodniej, i korekcje na tym wtrysku miałem 2.2. Im cieplej tym większa. Jak go mocno przygrzałem to wskazuje ponad 3.

 

Kondycja wtrysków ma znaczący wpływ na moc...

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano

U mnie jest odwrotnie, im bardziej zagrzane auto, tym wtryski bliżej 0.

Na dwóch jest odchyłka -1, drugi -1.8 jakoś, na zimnym ponad -2

Opublikowano

Napiszę teraz coś od siebie po 1000km.

Zalałem wtryski STP do czyszczenia. Zrobiłem powyższy przebieg i dziś na ciepłym sprawdziłem korekcje.

Wcześniej jeden 1.9, z dwa koło 1-1.3, reszta poniżej.

Dziś żaden nie przekroczył 0.5.

 

Nie wiem, jak to wytłumaczyć (cuda płynu?), ale korekcja niezła. Szkoda tylko, że tak je słychać :)

Opublikowano (edytowane)

Witam

 

Robiłem test przelewowy i trochę jestem zaskoczony wynikami.

 

IMG-20130622-00089.jpg

 

 

Ilość nalana przez 40s po uruchomieniu silnika. Po przelaniu w strzykawkę było to ok 5 ml.

 

 

Wtrysk 5 po odpaleniu na zimno w INPA ma korekcje ponad +5, na ciepłym tak od +2.5 - +3.2. Jak mocno przygazuje to przez dłuższa chwile ma tak +1.5 a potem wraca do ok +3.

Wtrysk 4 ma jeszcze duzą wartować -1.5, reszta do -0.7

 

Co ciekawe, silnik odpala idealnie na ciepłym zimnym, bark trzęsienia. Pracuje równo. W tamtym roku korekcje miałem wszystkie poniżej 0.7 :(

 

Czy wtrysk jest uszkodzony? Czy to coś innego?

 

 

pozdarwiam

Edytowane przez polowiec
Opublikowano

Kolego takie odchyłki na wtryskach nie są szkodliwe.

Z resztą wtryski w naszych buniach nie są takie wadliwe. Wiadomo że im lepsze paliwo tym lepiej ale naprawdę wtryski w naszych autach są odporniejsze niż to gówno co teraz produkują.

A teraz wracając do tematu musisz sprawdzić jakie masz ciśnienie paliwa na filtrze paliwa.

Jeśli chodzi o spadek mocy to najczęściej padają wstępne pompki paliwowe.

Jeśli będziesz miał ciśnienie ok.2-2.5 bara to pompkę masz do wymiany.

Nowa pompka buduje do 6 bar przy obrotach 5000.

 

Zacznij od tego i dopiero szukaj dalej.

Wężyki podciśnieniowe też są ważne ale zacząłbym od sprawdzenia pompki.

Opublikowano

polowiec, zalej preparat do czyszczenia wtrysków STP lub liqui moly, przejezdzij cały bak dość dynamicznie, potem zalej znow caly bak samego paliwa, daj reset injectors i znów sprawdź korekcje.

 

Poza tym, dalej nie widzę pomiarów przy zamułce.

To co wkleiłeś wyżej (cisnienie + przeplywke), było, jak widze, przy obrotach pow. 3000rpm.

Zrob pomiary jak wciskasz w gaz gdzieś przy 1800-2000obr

Opublikowano
Kolego takie odchyłki na wtryskach nie są szkodliwe.

Z resztą wtryski w naszych buniach nie są takie wadliwe. Wiadomo że im lepsze paliwo tym lepiej ale naprawdę wtryski w naszych autach są odporniejsze niż to [bAD] co teraz produkują.

A teraz wracając do tematu musisz sprawdzić jakie masz ciśnienie paliwa na filtrze paliwa.

Jeśli chodzi o spadek mocy to najczęściej padają wstępne pompki paliwowe.

Jeśli będziesz miał ciśnienie ok.2-2.5 bara to pompkę masz do wymiany.

Nowa pompka buduje do 6 bar przy obrotach 5000.

 

Zacznij od tego i dopiero szukaj dalej.

Wężyki podciśnieniowe też są ważne ale zacząłbym od sprawdzenia pompki.

 

Jak już pisalem wczesniej, pompka nowa oryginalna już wymieniona.

 

Auto już odzyskalo moc (jest o wiele lepiej niż było - po dokreceniu opaski i wymianie kolektora). Jedynie ta korekcja na wtrysku jest duza i zastanawiam się, czy nie będzie jeszcze lepiej jak go wymienię.

 

 

daj reset injectors

 

Gdzie to się robi? (mam DIS i INPA).To jest pod taka nazwa "reset Injectors"?

 

Wlewałem jakiś preparat do czyszczenia, ale to nie byl ani STP ani liqui moly. Zaleje tym liqui moly i sprawdze jeszcze raz.

 

 

 

Pozdro.

Opublikowano
Gdzie to się robi? (mam DIS i INPA).To jest pod taka nazwa "reset Injectors"?

 

W INPA jak już wejdziesz w DDE4.0, to z menu głównego wybierasz adjustment values (F7) i tam masz jedyną opcję reset injectorvalues.

Mozesz to zrobić na pracujacym silniku, poczujesz lekkie zatelepanie przez chwilę.

Pojezdzij normalnym stylem jazdy pareset km i dopiero sprawdz korekcję

 

 

Z tymi srodkami to uwazaj, nie mzona uzywac ich za czesto bo zniszczysz uszczelnienia zarowno wtrysków jak i pompy.

Stosować co 15tyś km i mysle to bedzie bezpiecznie, jak paliwo naprawde slabej jakości to ostatecznie co 10tys km

A najlepiej nie wlewać tak długo dopoki korekcje nie zaczna sie rozjezdzać

Opublikowano
Polowiec, ja tak czytam i czytam ten wątek, i mimo że Twoja dziunia ma takie chimery to ja jestem pierwszy do kupienia jej... Daj znać chłopie, jak puszczą Ci nerwy i będziesz chciał sprzedać to auto ;)
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

 

Auto naprawione :)

 

Przyczyna był jeden wtrysk. Korekcja na nim wahała się od +2 do +5. Po wymianie wszystkie korekcje mam +- 0.5

Teraz auto szybciej wchodzi na obroty, ciszej pracuje (nie ma takiego metalicznego stukotu). No i pęknie od 1900 równo przyspiesza.

 

Sprawdziłem tez doładowanie w DIS oraz w czasie jazdy na 3 biegu. W DIS w teście przy 3500 obr mam tak z 23 jednostki mniej niż zalecane. Przy teście dynamicznym mam przez chwile ponad 2400 a potem utrzymuje się 2035 (powinno być pok 2130).

Wygląda jakby turbo trochę za szybko wstawało. Czy warto to podregulować na sztandze czy lepiej tak zostawić? (może będzie jeszcze lepiej ciągnąc :) )

 

 

pozdrawiam

Tomek

Opublikowano
ktory wtrysk wymieniles, dokladnie ten, ktory pokazalo w inpie?

Uzywka, nowka, czy regenerowales?

 

 

Witam

 

Wymieniłem dokładnie ten który w inpie pokazywał (byl w +). Robiłem test przelewowy i nic nie wykazał, tylko korekcje miał wysoka.

 

Co jeszcze zauważyłem :

- na uszkodzonym wtrysku jak dodawałem gazu (trzeba delikatnie dodać gazu, bo za chwile wskakują korekcje 0) to korekcja na nim rosła, na tym wymienionym mam korekcje -0.4 i jak dodaje gazu to zbliża sie do zera.

- jak wyłączę korekcje w INPA to prawie nie ma różnicy, na starym trochę rzucało silnikiem).

- silnik łagodniej gaśnie (przedtem gaszeniu silnika towarzyszyło lekkie szarpniecie)

 

 

Wtrysk używany, kupiłem z anglika z gwarancja.

 

pozdro.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
hej podpinam sie pod temat bo mam podobny problem mam e60 3.0d a problem jest nastepujacy jak jest zimny silnik to autko smiga bez problemu ale jak sie juz nagrzeje to zaczyna zamulac ale tylko do momentu jak sie turbo wlaczy jak juz zaskoczy turbo to smiga bez problemu a turbo wlacza sie ok 1800 obr jeszcze co zaobserwowalem to czasem wlacza sie dopalanie dpf bo slysze dziwne buczenie w tlumiku i wtedy juz jest masakra musze depnac gaz do konca wtedy jest zamulka jakis czas i po chwili leci jak rakieta ale jak chce jechac wolniej i turbo sie nie wlacza to nieda sie jechac bo deptam lekko w gaz a tu jak by zero reakcji byl bym wdzieczny jak by mogl mi ktos cos doradzic co szukac i od czego zaczac...wielkie dzieki...pozdro
Opublikowano
"Powróć" -> dział "E60".

A-Z

Myjnia ręczna ● pranie tapicerek ● czyszczenie skór ● doradztwo zakupowe

Ul. Sportowa 6, 55-095 Mirków ok. Wrocławia

536 - 802 - 804

  • 8 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam

 

Dzisiaj robiłem test dynamiczny i nagle wyskoczył mi błąd gdzieś tak przy 4000 obr "einspritzanlage" (jest to oczywiście błąd układu wtryskowego paliwo). Po odczytaniu INPA - błąd pompy wysokiego ciśnienia. Po skasowaniu, nie pojawia się auto jeździ jak przed błędem (chociaż mi się wydaje ze lekko słabiej się wkręca), pali od strzała.

 

Sprawdziłem korekcje na biegu jałowym i mam takie:

 

1) 1.07

2) -0.5

3) 0.07

4) -0.17

5) -0.99

6) -0.38

 

Na obrotach 1100 (na większych nie pokazuje już korekcji):

 

1) -0.52

2) 1.75

3) -0.33

4) -0.32

5) -0.10

6) -0.90

 

Pytanie. Czy to wina wtrysku (pierwszego, drugiego, a może obu), czy może to być tez wina czujnika wysokiego ciśnienia na listwie?

Opublikowano
Może być pompa CR kolego - kończy się po prostu i trzeba ją zregenerować :(

 

Witam

 

Pompa robiona rok temu. Wymieniony caly komplet uszczelek, nowy zawór. Patrzyłem teraz, sucho jak nowa.

Wymieniłem dzisiaj filtr paliwa. Na razie błędu ponownie nie mam. Wlałem tez coś do czyszczenia wtrysków. Wydaje mi sie, ze przelał wtrysk 1 lub 2. Z miesiąc temu sprawdzałem korekcje, nie miałem większych niz 0.5 (w plusie)

Opublikowano

jesli drugi wtrysk rosnie po podniesieniu obr, to stawialbym na ten wlasnie.

Zobacz jeszcze test przelewowy, moze bedzie odchył od reszty to by potwierdziło.

 

Jakie jeszcze informacje miałeś przy tym błędzie w INPA, co wyskoczył?

Mi to wyglada wlasnie ze ktorys wtrysk puscil przy maxymanym cisnieniu CR i zeszło chwilowo cisnienie z listwy

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Wtryskami się nie przejmuj. Wszystko w normie ;)
http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano
Wtryskami się nie przejmuj. Wszystko w normie ;)

 

A jednka nie do końca...

Wymieniłem podkladke na pierwszym wtrysku (dodatkowo usłyszałem lekkie cykanie od niego).

Teraz korekcje mam dużo lepsze, na pierwszym spadlo na jalowym do 0.2 a drugi ma -0.5. Przy dodawaniu gazu jeszcze wszystko się poprawia.

No i brak cykania, jest trochę ciszej.

Opublikowano
Wtryskami się nie przejmuj. Wszystko w normie ;)

 

A jednka nie do końca...

Wymieniłem podkladke na pierwszym wtrysku (dodatkowo usłyszałem lekkie cykanie od niego).

Teraz korekcje mam dużo lepsze, na pierwszym spadlo na jalowym do 0.2 a drugi ma -0.5. Przy dodawaniu gazu jeszcze wszystko się poprawia.

No i brak cykania, jest trochę ciszej.

 

Miałem na myśli tylko wartości korekcji które wg TIS BMW mieszczą się pomiędzy +5 a -4.

Wiadomo że aby odnieść się do tego trzeba wykluczyć wszelkie problemy mechaniczne jak słaba kompresja czy nieszczelność...

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano
Wtryskami się nie przejmuj. Wszystko w normie ;)

 

A jednka nie do końca...

Wymieniłem podkladke na pierwszym wtrysku (dodatkowo usłyszałem lekkie cykanie od niego).

Teraz korekcje mam dużo lepsze, na pierwszym spadlo na jalowym do 0.2 a drugi ma -0.5. Przy dodawaniu gazu jeszcze wszystko się poprawia.

No i brak cykania, jest trochę ciszej.

 

Miałem na myśli tylko wartości korekcji które wg TIS BMW mieszczą się pomiędzy +5 a -4.

Wiadomo że aby odnieść się do tego trzeba wykluczyć wszelkie problemy mechaniczne jak słaba kompresja czy nieszczelność...

 

 

W/g Tis oczywiście mieści sie w normie, ale słychać bylo cykanie (coś jak popychacze zaworowe) wiec zajrzałem do niego.

Z drugiej strony, te normy sa mocno przesadzone. Dwa lata temu wymieniałem wtrysk, który miał +3. Auto nie miało juz przez to mocy. Przy +5 to chyba już bym z miejsca nie ruszył. Powyżej +2 już trzeba zaglądać.

  • 6 miesięcy temu...
Opublikowano

Wita

 

Długo się nie nacieszyłem :) Dalej przy dużych obrotach pojawia się błąd ciśnienia na CR.

 

Problem powrócił, czeka już wtrysk do wymiany tylko nie do końca wiem który.

Sprawdziłem korekcje na biegu jałowym i mam takie:

 

1) 1.8

2) -0.8

3) 0.37

4) -0.17

5) -0.99

6) -0.38

 

Na obrotach 1100 (na większych nie pokazuje już korekcji):

 

1) -0.2

2) 1.7

3) -0.33

4) -0.32

5) -0.10

6) -0.90

 

 

Przy dodawaniu gazu szybko wzrasta na 2, na pierwszym spada.

Wydaje mi się na 99% ze to wtrysk 2 do wymiany. W sobotę chce wymieniać, jak sadzicie, 2 czy 1?

 

Tomek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.