Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Patrzylem kiedyś i wiem, ze jesli silnik jest na obrotach, korekcje schodza do 0.

Niewazne czy schodzi silnik z obrotów, czy dodajesz gazu, czy trzymasz obroty te same - korekcje sa na 0.

Jedynie na wolnych obrotach masz pokazane odchylenia

 

Bardzo sie dziwie że dajesz takie sugestie, bo tylko świadcza o tym, że ich nie przeprowadzałeś, a dajesz tego typu porady na forum :nienie:

 

Moje sugestie są poparte diagnostyką wielu M57/M47, w których to korekcje mówiły wiele o stanie układu wtryskowego. Jeśli korekcje są takie same czy to pod obciążeniem czy na postoju to oznacza, że są "zdrowe". Także kolego ar_w daruj sobie tego typu komentarz i nie zaśmiecajmy wątku koledze polowiec przekomarzając się kto ma rację. Peace

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
  • Odpowiedzi 253
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Nie chodzi o to kto tu ma racje, tylko o pewny konkret ktory nie zgadza się z rzeczywistością.

Jezdze teraz często z laptopem na kolanach i robię obserwację.

Sprawdzałem też korekcje, nawet specjalnie dzisiaj i wystarczy podnieść obroty (nie trzeba nawet zapodawać obciążenia), i już korekcje spadają do 0.

Zatem napisz nam wszystkim, co mam zrobić, by zobaczyć ich pomiar pod obciążeniem i przy zejsciu z obrotów, jak napisałeś poprzednio ?

 

 

Wracając do meritum.

Mialem dzis zamułkę i zaobserwowałem niedoładowanie. Na IV dałem gaz w opór a tam tylko 1.7...1.8atm, obroty w koncu doszły do blisko 3000obr i ciśnienie wreszcie wzrosło do 2.2atm, ciąg wzrósł, ale jak wiadomo, przy 3tyś nie ma takiego ciągu jak przy zdrowych 2tyś, więc jest ogromny spadek dynamiki ogółem.

Podcisnienie jest OK, zatem najprawdopodobniej turbo do rozbiórki i przesmarowania, bo zmienna geometria odmawia.

Polowiec, może u Ciebie jest to samo, pisales ze masz nową turbinkę, ale masz ją zupełnie nówkę, czy brałeś uzywaną?

 

Jeszcze chodzi mi po głowie, że zaszła sytuacja w której EGR sie nie zamkął, ale gdyby tak było, to przy 3000obr dalej byłoby niedoładowanie, więc jak na moją logikę winowajcą jest wadliwie dzialajaca zmienna geometria. Węzyki podcisnieniowe mam tam nowe.

Opublikowano
Nie chodzi o to kto tu ma racje, tylko o pewny konkret ktory nie zgadza się z rzeczywistością.

Jezdze teraz często z laptopem na kolanach i robię obserwację.

Sprawdzałem też korekcje, nawet specjalnie dzisiaj i wystarczy podnieść obroty (nie trzeba nawet zapodawać obciążenia), i już korekcje spadają do 0.

Zatem napisz nam wszystkim, co mam zrobić, by zobaczyć ich pomiar pod obciążeniem i przy zejsciu z obrotów, jak napisałeś poprzednio ?

 

 

Wracając do meritum.

Mialem dzis zamułkę i zaobserwowałem niedoładowanie. Na IV dałem gaz w opór a tam tylko 1.7...1.8atm, obroty w koncu doszły do blisko 3000obr i ciśnienie wreszcie wzrosło do 2.2atm, ciąg wzrósł, ale jak wiadomo, przy 3tyś nie ma takiego ciągu jak przy zdrowych 2tyś, więc jest ogromny spadek dynamiki ogółem.

Podcisnienie jest OK, zatem najprawdopodobniej turbo do rozbiórki i przesmarowania, bo zmienna geometria odmawia.

Polowiec, może u Ciebie jest to samo, pisales ze masz nową turbinkę, ale masz ją zupełnie nówkę, czy brałeś uzywaną?

 

Jeszcze chodzi mi po głowie, że zaszła sytuacja w której EGR sie nie zamkął, ale gdyby tak było, to przy 3000obr dalej byłoby niedoładowanie, więc jak na moją logikę winowajcą jest wadliwie dzialajaca zmienna geometria. Węzyki podcisnieniowe mam tam nowe.

 

 

Witam

 

Turbo nowe, przed wymiana mialem jeszcze inne wstawione i objaw podobny.

U mnie słabsza moc jest dopiero jak jest mocno cieplo. Jak jest do 20 stopni to ciągnie od 1800. Ale zauważyłem, ze poci mi sie sporo kolektor od gory na łączeniach (zgrzaniach). Chyba mi sie rozszczelnił. Dzisiaj go zwalam i ewentualnie bede wymieniał. To by sie zgadzało, takie nieszczelności dokuczają strasznie jak jest mocno goraco - turbina musi sie wtedy bardziej starać aby sprężyc powietrze.

 

PS. EGR tez wymienilem tak dla spokoju, tez go podejrzewałem.

Opublikowano
To by sie zgadzało, takie nieszczelności dokuczają strasznie jak jest mocno goraco - turbina musi sie wtedy bardziej starać aby sprężyc powietrze.

 

Ja u siebie jak miałem nieszczelność na łączeniu dolotu z IC przy turbinie to też w upały auto miało chwilowego zamuła. Pomogła wymiana o-ringu na rurze od dolotu...

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano
To by sie zgadzało, takie nieszczelności dokuczają strasznie jak jest mocno goraco - turbina musi sie wtedy bardziej starać aby sprężyc powietrze.

 

Ja u siebie jak miałem nieszczelność na łączeniu dolotu z IC przy turbinie to też w upały auto miało chwilowego zamuła. Pomogła wymiana o-ringu na rurze od dolotu...

 

 

Mozesz powiedziec jaki to oring? ktory to numer na zdjeciu?

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP81&mospid=47559&btnr=11_2334&hg=11&fg=40&lang=pl

lub

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP81&mospid=47559&btnr=13_0652&hg=13&fg=20&lang=pl

 

Sprawdze go u siebie.

Opublikowano

 

 

Ty u siebie nie masz o-ringu tylko zwykły wąż gumowy połączony z aluminiową rurą idącą do IC. Ja mam o-ring bo mam nieoryginalną turbinę z e60.

 

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=NC71&mospid=47753&btnr=11_3468&hg=11&fg=40

 

Sprawdzałeś już szczelność całego układu dolotowego ?

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano

 

Sprawdzałeś już szczelność całego układu dolotowego ?

 

Sprawdziłem, intercooler i rury mam szczelne, jak podłączyłem pod kolektor to ciśnienie od razu spadało. Albo ucieka przez zawory, albo mam nieszczelny kolektor. Przy okazji, jak zdjąłem osłony zobaczyłem, ze lekko cieknie mi z kolektora u góry przy śrubach (sa mokre w oleju). Jutro go ściągam.

 

Zrobiłem teraz trochę kilometrów w weekend jak było 26 stopni i jest lipa :( Jak stoje na switalach w taki upal i ruszam to ledwo ciągnie do 3000. Jak sie trochę schłodzi w jeździe to juz lepiej. I wydaje mi sie, ze słyszę wtedy lekki swist.

Opublikowano

Zrobiłem teraz trochę kilometrów w weekend jak było 26 stopni i jest lipa :( Jak stoje na switalach w taki upal i ruszam to ledwo ciągnie do 3000. Jak sie trochę schłodzi w jeździe to juz lepiej. I wydaje mi sie, ze słyszę wtedy lekki swist.

 

A co "mówi" INPA przy takiej zamułce?

Opublikowano

Kolego "polowiec" czytam ten temat i oczy przecieram. Przecież musisz wymienić pół osprzętu silnika. :duh:

A teraz do rzeczy jeśli pompa wstępna nie zbuduje ci 3,5-3,8 bara na wolnych obrotach 4,0-5,0 barów przy wciśnięciu gazu w podłogę to będziesz miał takie objawy że bunia jeździ jakby chciała a nie mogła.

W dodatku jeśli na rozgrzanym silniku masz problem z odpaleniem silnika to objawy wskazują na pompę wstępną znajdującą się od spodu pod fotelem kierowcy.

 

Ponadto pompa ta zabezpieczona jest przed spaleniem dlatego to na zimnym silniku odpala a na ciepłym nie.

 

WIĘC SZYKUJ 500-600ZŁ NA NOWĄ ORYGINALNĄ POMPĘ WSTĘPNĄ - WYMIEŃ I CIESZ SIĘ JAZDĄ SWOJĄ BUNIĄ Z DRUGIM ŻYCIEM. :lol:

Opublikowano
A teraz do rzeczy jeśli pompa wstępna nie zbuduje ci 3,5-3,8 bara na wolnych obrotach 4,0-5,0 barów przy wciśnięciu gazu w podłogę to będziesz miał takie objawy że bunia jeździ jakby chciała a nie mogła.

 

Pompa progowa pod obciążeniem schodzi do 3.3-3.5 bara i jest to normalne a na biegu jałowym ma ok. 3,8 bara.

Objawy o jakich pisze kolega polowiec nie wskazują na problemy z "progówką"

 

W dodatku jeśli na rozgrzanym silniku masz problem z odpaleniem silnika to objawy wskazują na pompę wstępną znajdującą się od spodu pod fotelem kierowcy.

 

Ponadto pompa ta zabezpieczona jest przed spaleniem dlatego to na zimnym silniku odpala a na ciepłym nie.

 

WIĘC SZYKUJ 500-600ZŁ NA NOWĄ ORYGINALNĄ POMPĘ WSTĘPNĄ - WYMIEŃ I CIESZ SIĘ JAZDĄ SWOJĄ BUNIĄ Z DRUGIM ŻYCIEM.

 

:jawdrop:

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano
Kolego "polowiec" czytam ten temat i oczy przecieram. Przecież musisz wymienić pół osprzętu silnika. :duh:

A teraz do rzeczy jeśli pompa wstępna nie zbuduje ci 3,5-3,8 bara na wolnych obrotach 4,0-5,0 barów przy wciśnięciu gazu w podłogę to będziesz miał takie objawy że bunia jeździ jakby chciała a nie mogła.

W dodatku jeśli na rozgrzanym silniku masz problem z odpaleniem silnika to objawy wskazują na pompę wstępną znajdującą się od spodu pod fotelem kierowcy.

 

Ponadto pompa ta zabezpieczona jest przed spaleniem dlatego to na zimnym silniku odpala a na ciepłym nie.

 

WIĘC SZYKUJ 500-600ZŁ NA NOWĄ ORYGINALNĄ POMPĘ WSTĘPNĄ - WYMIEŃ I CIESZ SIĘ JAZDĄ SWOJĄ BUNIĄ Z DRUGIM ŻYCIEM. :lol:

 

 

To chyba nie czytałeś .... bo wymieniałem :)

A samochód czy zimny czy gorący odpala tak samo.

Opublikowano
Kolego "polowiec" czytam ten temat i oczy przecieram. Przecież musisz wymienić pół osprzętu silnika. :duh:

A teraz do rzeczy jeśli pompa wstępna nie zbuduje ci 3,5-3,8 bara na wolnych obrotach 4,0-5,0 barów przy wciśnięciu gazu w podłogę to będziesz miał takie objawy że bunia jeździ jakby chciała a nie mogła.

W dodatku jeśli na rozgrzanym silniku masz problem z odpaleniem silnika to objawy wskazują na pompę wstępną znajdującą się od spodu pod fotelem kierowcy.

 

Ponadto pompa ta zabezpieczona jest przed spaleniem dlatego to na zimnym silniku odpala a na ciepłym nie.

 

WIĘC SZYKUJ 500-600ZŁ NA NOWĄ ORYGINALNĄ POMPĘ WSTĘPNĄ - WYMIEŃ I CIESZ SIĘ JAZDĄ SWOJĄ BUNIĄ Z DRUGIM ŻYCIEM. :lol:

 

 

To chyba nie czytałeś .... bo wymieniałem :)

A samochód czy zimny czy gorący odpala tak samo.

 

Żadnego konkretu nie ma w tamtym tekście, więc olać bzdury.

Opublikowano

Przez pierdyliard rzeczy.

Bez INPA na żywca możesz równie dobrze sprawdzić ciśnienie w oponach i czy masz szyby podniesione.

 

Sprawdź ciśnienia na wolnych i pod obciążeniem (powyżej 2,5k da wyniki).

Opublikowano

polowiec, spróbuj uchwycić parametry gdy bedzie zamułka.

Doładowanie, przepływkę, ciśnienie CR i wstepne i zobacz tez te parametry jak bedziesz sie zblizał do 3000obr.

 

U mnei jest ewidentne niedoładowanie gdy jest zamułka i też ciąg rosnie przy 3000, więc ja stawiam na sterowanie zmiennej geometrii, choć byc moze u Ciebie jest inny problem.

 

Na chłopski rozum, gdyby była gdzies nieszczelnosc, to czemu przy 3000 mimo wszystko lepiej ciągnie? Wydaje mi sie, ze niedoladowanie byłoby ciągle

 

 

Aha... U mnie tez sie poci przy łaczeniu kolektora na samej gorze, przy 4-tym cylindrze bodaj.

Opublikowano
polowiec, spróbuj uchwycić parametry gdy bedzie zamułka.

Doładowanie, przepływkę, ciśnienie CR i wstepne i zobacz tez te parametry jak bedziesz sie zblizał do 3000obr.

 

U mnei jest ewidentne niedoładowanie gdy jest zamułka i też ciąg rosnie przy 3000, więc ja stawiam na sterowanie zmiennej geometrii, choć byc moze u Ciebie jest inny problem.

 

Na chłopski rozum, gdyby była gdzies nieszczelnosc, to czemu przy 3000 mimo wszystko lepiej ciągnie? Wydaje mi sie, ze niedoladowanie byłoby ciągle

 

 

Aha... U mnie tez sie poci przy łaczeniu kolektora na samej gorze, przy 4-tym cylindrze bodaj.

 

 

Jak tylko zrobi sie cieplej ... bo strasznie zimno dzisiaj i auto śmiga jak trzeba (od 1800 czuc ogromny przyrost mocy i tak do ponad 4000).

 

Parametry sprawdzę ponownie. W tamtym roku, jak juz walczyłem z tym problemem, po wymianie przyplywki robiłem dokładne testy pod obciążeniem auta. Cisnienie CR bylo idealne, przeplywka tez. Tylko bylo za mało doładowania. Pojawiało sie na chwile do 2400 a potem spadało i bylo za mało w stosunku do oczekiwanej wartości. Nawet wskazówka od chwilowego zużycia nie podchodziła wtedy do końca, a przy 3000 dobijala do końca i auto ozywało. W tym roku chciałem sie skupić nad czymś, czego nie robiłem w zeszłym :)

 

Po tych pomiarach wymieniłem turbine, elektrozaworki. Ku mojemu zdziwieniu nic to nie dało wiec w tym roku czepiam sie podciśnienia, serwo i kolektora. Dla przpomnienia, najbardziej zauwazalne to jest, gdy auto jest nagrzane i postoje jeszcze na światłach kilka minut w upał. Nie chce wtedy jechać.

 

Kolektora nie zwaliłem dzisiaj, za zimno i strasznie wieje. Ale mam już drugi na podmianke :) Wstawię tez przy okazji nowy elektrozawór od poduszek silnika - może sie nagrzewa i popuszcza i podcisnienie spada.

Najgorzej, ze jak testuje to auto nagle odżywa :) A jak jestem w trasie i nie mam INPY, vakuometru to nawala :) Jeszcze trochę i będę jeździł jak w maluchu - z zestawem narzędzi :)

Opublikowano (edytowane)

Witam

 

Dzisiaj walczyłem z autem. Podmieniłem kolektor - bez zmian.

Ale... zauważyłem lekki wyciek oleju przy wylocie turbiny. Opaska była nie dokręcona :) Po dokręceniu auto od razu auto lepiej chodziło.

 

Zrobiłem testy skrzyni i silnika przy 27 stopniach na dworze.

Turbina pompuje do 2400 i podażą za wartościami oczekującymi (ale z lekkim opóźnieniem). Oczekuje np. 1700 i po chwili jest 1700. Tak samo w druga stronę. Pompuje 2400 puszczam gaz, oczekuje 1500 i już po chwili jest.

Skrzynia przy temp 87 stopni - OK, bez ślizgania

 

 

 

pozdro.

Edytowane przez polowiec
Opublikowano

ale 2400 to pompuje tylko chwilowo? i potem imo powinno zejsc w okolice 2200.

Co z przeplywką?

 

Aha, tak sobie dumam, że kanal odmy wpiety jest do dolotu za przeplywką, wiec skoro silnik mialby przedmuchy, to wkradaloby się lewe powietrze i przeplywka zanizalaby wskazania?

 

 

PS. Z wtryskami to uwazaj, bo to ze na 5tym sie rozjechało, nie oznacza ze to ten wtrysk jest winowajcą.

Opublikowano
ale 2400 to pompuje tylko chwilowo? i potem imo powinno zejsc w okolice 2200.

Co z przeplywką?

 

Aha, tak sobie dumam, że kanal odmy wpiety jest do dolotu za przeplywką, wiec skoro silnik mialby przedmuchy, to wkradaloby się lewe powietrze i przeplywka zanizalaby wskazania?

 

 

PS. Z wtryskami to uwazaj, bo to ze na 5tym sie rozjechało, nie oznacza ze to ten wtrysk jest winowajcą.

 

 

Witam

Tak, 2400 jest tylko po depnięciu ale utrzymuje się tak z 2-3s potem spada. Musze dokładniej sprawdzić jadać gdzieś na drogę bez samochodów :) Bo ciągle coś doganiałem :) Nie jestem pewien czy spada do 2200 czy nizej.

 

 

Przepławka !1148 pokazuje przy depnięciu (w Ist-Air mass). Jest zawsze min wiece niż oczekiwana w jeździe wolniejszej.

 

To jak sprawdzić który wtrysk? :( Mogę kupić w dobrym stanie wtryski, tylko nie wiem ile :( Myślałem ze ten 5 tylko wariuje.

 

 

2.jpg

 

 

 

pozdro

Opublikowano

 

To jak sprawdzić który wtrysk?

 

Zrób test przelewowy albo wtryski na stół i pod maszynę

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano

Dokladnie jak pisze M-ka, z tymże przelewający wtryk nie oznacza jednocześnie, ze jest lejący, a to dwie rozne kwestie, choć jest prawdopodobienstwo, ze jak przelewa to i też leje.

 

Polowiec, ale podobno robiles wtryski przeciez?

Aha, korekcje jakie dokonuje ECU mogą też wynikać z utraty kompresji, więc moze byc tak, ze masz wtryski OK, ale kompresja ucieka i komputer koryguje dawki

Opublikowano
Dokladnie jak pisze M-ka, z tymże przelewający wtryk nie oznacza jednocześnie, ze jest lejący, a to dwie rozne kwestie, choć jest prawdopodobienstwo, ze jak przelewa to i też leje.

 

Polowiec, ale podobno robiles wtryski przeciez?

Aha, korekcje jakie dokonuje ECU mogą też wynikać z utraty kompresji, więc moze byc tak, ze masz wtryski OK, ale kompresja ucieka i komputer koryguje dawki

 

 

W tamtym roku jak testowałem wtryski to wszystkie miały równo. To coś nowego. Auto cały czas pali na dotyk, czy zimny czy ciepły.

 

Będę robił test przelewowy. Juz kompletuje sprzęt (strzykawki i rurki) :)

 

Kilka pytań do osób które robiły taki test.

1) Ile maksymalnie może być paliwa na minute przelane (rożne informacje można znaleźć, wyczytałem ze może być nawet do 18)

2) Czy silnik musi pracować na biegu jałowym czy na jakiś obrotach. (może jest jakiś test DIS?).

3) Ile czasu wystarczy testować aby być pewnym?

 

pozdro.

Opublikowano

Ad.1 Wszytko zależy jak długie będziesz miał gumowe wężyki. Im dłuższe tym dłużej będzie trwało napełnianie się poszczególnych zbiorniczków a będzie ich 6.

Ad.2 Na początek daj sam zapłon celem sprawdzenia czy któryś wtrysk na "dzień dobry" puszcza przelewem paliwo. Jeśli tak to od razu wiesz co dalej z nim robić.

Jeśli nie to odpalasz normalnie silnik i obserwujesz poszczególne zbiorniczki czy w miarę równo się napełniają.

Ad.3 Czekasz aż każdy ze zbiorniczków wypełni się do ok. 3/4 pojemności. Na pewno nie wszystkie będą równo w 3/4 ale niewielkie różnice są dopuszczalne.

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.