Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Dokładnie. Jest problem z wykręceniem mocy na hamowni. W serii miałem 185KM i 446Nm a po programie 193KM i 530Nm. Pompa progowa idzie do wymiany i auto ponownie będzie hamowane. Jeszcze zapytam - czy spadek ciśnienia na pompie progowej może mieć wpływ na korekcje wtrysków ?
http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
  • Odpowiedzi 253
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Dokładnie. Jest problem z wykręceniem mocy na hamowni. W serii miałem 185KM i 446Nm a po programie 193KM i 530Nm. Pompa progowa idzie do wymiany i auto ponownie będzie hamowane. Jeszcze zapytam - czy spadek ciśnienia na pompie progowej może mieć wpływ na korekcje wtrysków ?

TAK może

http://www.directtraffic.pl/tl_files/clickad/zaufali_nam_small/bmw.pnghttp://kernest.fm.interia.pl/strzalka_w_lewo.gif. Zobacz link ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓

http://www.youtube.com/user/RadekFiliks/videos?flow=grid&view=0

Opublikowano

To teraz ja napiszę swoje, dziś sprawdzałem u siebie na live data i pokazało ładowanie turbo na trzecim biegu przy pełnym gazie ok 2,5bara to chyba za dużo nie?

Momentami można było zaobserwować spadek tego ciśnienia do 2,2bara i czasami nawet do 1,8 bara. Ewidentnie jest coś nie tak. Ale teraz pytanie: Mocy brakuje na wysokich obrotach tylko powyżej 2,5tys obr/min czuć takie szarpanie aż w końcu idzie z pełną mocą. Czy za taki objaw odpowiada zawór sterujący turbem? Wężyki podciśnień mogą dawać taki efekt?

Czy może turbo się zaciera momentami?

I drugie pytanie czy np jak pompka progowa przy takiej jeździe pokazuje 2,9 bara to może mieć wpływ na przeładowanie turbiny?

 

Od czego zacząć? Plis. :|

Opublikowano
Od pompki podprogowej... :)

no ale czy ta pompka ma wpływ na turbo? ;) bo skoro na wysokich obrotach raz idzie dobrze ,a raz źle to bedzie od pompki?

Mimo tego,że turbo przeładowywuje do 2,5 bara? :twisted:

Opublikowano

Nie zrozumiałeś mnie - zacznij od pompki podprogowej, bo jest padnięta. Za chwile będziesz zmieniać pompę główną CR... :)

Co do turba - nie chcę się wypowiadać by nie wprowadzić Cię w błąd... :)

Opublikowano

zawsze jest 2.5 bara czy tylko na początku po depnieciu, po czym spada do 2.2?

Jesli na poczatku, to jest to overboost i tak ma kazde sprawnie dzialajace turbo, dające efekt nagłego wgniotu w plecy

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Witam.. nie wiem czy tu jeszcze ktos zaglada czy nie ale dlugo walkowalem spadek mocy w mojej balbinie.W wiekszosci przypadków powodem jest ta zakichana podprogowka. U mnie obserwuje ogromne spadki mocy ze startu. Dużo sie pisze na forach o automatycznych skrzyniach i ich zamulonym starcie a konkretnej odpowiedzi na pytanie czemu tak sie dzieje nie znalazlem.. Wezyki po zmieniane EGR zaslepiony, podprogowka automotiva nowa. Po przekroczeniu 2000 obr ciągnie ładnie ale ze startu totalny kibel. Możecie mi wieżyć lu nie ale TICO na starcie mnie ogarnęło jak dzieciaka. No i predkosc max tylko 210km/h to chyba za mało jak na 184KM. Ma ktos pomysła jakiego?
Opublikowano
Kolego ja miałem do wymiany dwa elektrozawory jeden sterujący turbo a drugi pod kolektorem ssącym, a robiłem cuda i katy wywaliłem i jak się okazało niepotrzebnie
Opublikowano
Kolego ja miałem do wymiany dwa elektrozawory jeden sterujący turbo a drugi pod kolektorem ssącym, a robiłem cuda i katy wywaliłem i jak się okazało niepotrzebnie

 

 

 

ale objawy miales takie same? u mnie ten pod kolektorem odpada ponieważ egr jest zaslepiony ale ten od turbiny moze faktycznie przeszkadzac

Opublikowano

Też wczoraj katy wywaliłem i problem z mocą pozostał. :(

Z tym,że mi ładnie ciągnie z dołu ale powyżej 2500tyś nie chce jechać. :mad2:

  • 7 miesięcy temu...
Opublikowano

Witam

 

Zrobiło się cieplej i znowu odczuwam słabsza moc :(

Podłączyłem sie INPA do automatycznej skrzyni i cos mi tu podpada. Nie zgadzają sie obroty miedzy Engine speed a turbine speed (sa za małe). Zdjęcie przedstawia na "P" podczas postoju. W czasie jazy caly czas jest roznica, dopiero jak chwile potrzymam obroty to dogania i prawie utrzymuje te same obroty.

 

Czy skrzynia do remontu? Czy tak ma byc?

 

https://plus.google.com/photos/107298964468429562473/albums/5876726379109825569/5876726398329980226?partnerid=gplp0

 

pozdrawiam

Tomek

Opublikowano
ja mam tak samo

 

A jaka masz różnice obrotów? Na zagranicznym forum wyczytałem, ze max może być 80 rpm. Czy to właściwa granica? jeżeli tak, to moja zaczyna ja przekraczać :(

 

pozdrawiam

Tomek

Opublikowano
mam tak samo 640

 

I to jest ok. Kolega ma skrzynie A5S390R po kapitalnym remoncie i jest identycznie.

Problem jest wtedy kiedy różnica jest 200rpm

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano
mam tak samo 640

 

I to jest ok. Kolega ma skrzynie A5S390R po kapitalnym remoncie i jest identycznie.

Problem jest wtedy kiedy różnica jest 200rpm

 

 

Ok, dzięki koledzy za info. To skrzynie zostawiam w spokoju.

 

Podejrzewam pękniecie w kolektorze. Zrobiłem sobie przystawkę (kawałek rurki zaślepiony z wentylem samochodowym), wstawię ja za turbina przed intercoolerem, napompuje 2 bary i zobaczę czy jest szczelnie.

 

 

pozdrawiam

Tomek

Opublikowano

Podejrzewam pękniecie w kolektorze. Zrobiłem sobie przystawkę (kawałek rurki zaślepiony z wentylem samochodowym), wstawię ja za turbina przed intercoolerem, napompuje 2 bary i zobaczę czy jest szczelnie.

 

Nie bardzo rozumiem jak chcesz to zrobić. Możesz dokładniej to opisać, bo ja u siebie ostatnio słyszę lekkie "sykanie" spod maski podczas przyspieszania i też podejrzewam rozszczelnienie na kolektorze...

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano

Podejrzewam pękniecie w kolektorze. Zrobiłem sobie przystawkę (kawałek rurki zaślepiony z wentylem samochodowym), wstawię ja za turbina przed intercoolerem, napompuje 2 bary i zobaczę czy jest szczelnie.

 

Nie bardzo rozumiem jak chcesz to zrobić. Możesz dokładniej to opisać, bo ja u siebie ostatnio słyszę lekkie "sykanie" spod maski podczas przyspieszania i też podejrzewam rozszczelnienie na kolektorze...

 

 

Kupilem zaślepkę rury 55mm (w sklepie z hydraulika), zrobiłem w niej otworek i wcisnąłem wentyl samochodowy. Ściągnę waz z turbiny (ten idący do intercolera), podłącze tam moja zaślepkę z wentylem. Teraz wystarczy podłączyć sprężarkę i napompować do 2 atmosfer (nie więcej) i słuchać gdzie ucieka. Zaślepkę zrobiłem z kawakiem gumy (oryginalna z turbiny, mialem stara), wiec moge ja zamontować na aluminiowej rurze zidącej do inetercolera lub na egr.

czekam tylko na większe upały, auto mi słabiej jeździ jak jest tak z 25-30 stopni.

 

Pomysł podczytałem z jakiegoś forum - ktoś tak znalazł nieszczelność w plastikowym kolektorze - puszczało mu na zgrzaniu.

 

 

pozdrawiam

Tomek

Opublikowano

Podejrzewam pękniecie w kolektorze. Zrobiłem sobie przystawkę (kawałek rurki zaślepiony z wentylem samochodowym), wstawię ja za turbina przed intercoolerem, napompuje 2 bary i zobaczę czy jest szczelnie.

 

Nie bardzo rozumiem jak chcesz to zrobić. Możesz dokładniej to opisać, bo ja u siebie ostatnio słyszę lekkie "sykanie" spod maski podczas przyspieszania i też podejrzewam rozszczelnienie na kolektorze...

 

 

Kupilem zaślepkę rury 55mm (w sklepie z hydraulika), zrobiłem w niej otworek i wcisnąłem wentyl samochodowy. Ściągnę waz z turbiny (ten idący do intercolera), podłącze tam moja zaślepkę z wentylem. Teraz wystarczy podłączyć sprężarkę i napompować do 2 atmosfer (nie więcej) i słuchać gdzie ucieka. Zaślepkę zrobiłem z kawakiem gumy (oryginalna z turbiny, mialem stara), wiec moge ja zamontować na aluminiowej rurze zidącej do inetercolera lub na egr.

czekam tylko na większe upały, auto mi słabiej jeździ jak jest tak z 25-30 stopni.

 

Pomysł podczytałem z jakiegoś forum - ktoś tak znalazł nieszczelność w plastikowym kolektorze - puszczało mu na zgrzaniu.

 

 

pozdrawiam

Tomek

Jak w upały gorzej jeździ to może intercooler zasyfiony

http://www.directtraffic.pl/tl_files/clickad/zaufali_nam_small/bmw.pnghttp://kernest.fm.interia.pl/strzalka_w_lewo.gif. Zobacz link ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓ ⇓

http://www.youtube.com/user/RadekFiliks/videos?flow=grid&view=0

Opublikowano

Jak w upały gorzej jeździ to może intercooler zasyfiony

 

Tez tak myślałem, dlatego wyczyściłem a nawet wstawiłem inny do testów.

Jak jest cieplej, powietrze inaczej się spręża i potrzeba go więcej - wtedy wychodzą wszelkie nieszczelności.

Opublikowano
sprawdź jeszcze czy w upały nie spada Ci za bardzo ciśnienie na pompie progowej

 

Sprawdziłem, nawet w tamtym roku wymieniałem na nowa. Prawdę mówiąc, został mi chyba tylko kolektor. Egr pomieniałem, turbinę mam nawet nowa - wymieniałem w tamtym roku.

 

Jak to nie będzie nieszczelność kolektora to sie chyba poddam :)

 

Auto slabo jezdzi tylko tak do 2800 obrotow jak jest cieplo, jak jest 17 stopni (dzisiaj) to wgniata od 1800.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.