Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W ogole, polowiec, oświeciło mnie w miejscu procesów myślowych (kibel :D), że powodem tej zamuły może być niedrożny katalizator. To by miało sens i logikę nawiązując do dzwieku silnika.

Nie wiem jak u Ciebie, ale jak mam niedobór mocy, to kilka razy gdy depnę w pedał, coś się jakby poprawia i ciągnie już dobrze.

Poza tym, silnik mam jakiś taki głośny, wyje przy pewnych zakresach obrotów, czasami jest cicho jak należy

Bardzo madre stwierdzenie,ja sie zgadzam z tymi katami. Podpytamy jeszcze kolege Yoshimura01,on ten temat piłował,może on tez sę wypowie.Śledziłem wasze domysły ale nie wbijałem sie póki cos nie wykumacie.POzdr :cool2:

  • Odpowiedzi 253
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Panowie klapa po wuju, wysypała mi się VM. Siedziałem w garażu nad tym ponad 2 godziny, niestety nie miałem pod ręką żadnych pomocy. INPA działa bez zarzutu, a DIS mimo że głowicę i zasilanie widzi nie chce zrobić diagnozy.

Na doprowadzenie tego do porządku nie będę miał w tygodniu czasu, więc dopiero w sobotę się odezwę.

Opublikowano
Panowie klapa po wuju, wysypała mi się VM. Siedziałem w garażu nad tym ponad 2 godziny, niestety nie miałem pod ręką żadnych pomocy. INPA działa bez zarzutu, a DIS mimo że głowicę i zasilanie widzi nie chce zrobić diagnozy.

Na doprowadzenie tego do porządku nie będę miał w tygodniu czasu, więc dopiero w sobotę się odezwę.

 

Hej

 

Ja w poniedziałek jestem umówiony na czyszczenie intercoolera , mam tez nowe kolanka. Dam znać, czy jest jakaś poprawa.

 

pozdrawiam

Opublikowano

Z lekkim poślizgiem ale jestem.

Nie wiem tylko dlaczego w teście nie ma konkretnych danych dotyczących temperatury (być może zabłądziłem w testach, bo wiem że były). Jedynie jest informacja, że może być ok. 30 stopni wyższa niż temperatura otoczenia. Jeśli tak nie jest należy wymienić czujnik temp. powietrza zasysanego.

Tylko jest małe ale, gdzie taki w naszych E39 jest? U mnie bankowo nie ma, czyżby zespolony z przepływomierzem?

Tak więc na razie niestety nie wiele mogę pomóc.

Opublikowano

Witam

 

Intercooler i wszystkie rury umyte. Auto jest o wiele żywsze i ciszej chodzi (lżej wchodzi w obroty).

Ale czasami jakby nie brakowało tej mocy. Dzisiaj jeździłem z INPA, i pompka wstępna chyba jednak pada. Na biegu jałowym skacze mi tak 3.6-3.9 ciśnienie a podczas przyspieszania spada do 3.

 

Błędów brak. Czy już warto wymienić pompkę? Czy takie wskazania ciśnienia mogą być np. przez syf w zbiorniku?

 

Z wydechem nic nie robiłem - tylko wymieniłem łącza elastyczne.

 

 

Dodane: 27.06.2011

Pompka progowa niewymieniona, oryginał Pierburga. Ciśnienie 4 na biegu jałowym, podczas mocnego depnięcia spada do 3.6 - czy to nie za mało? Moze filierek w baku zabrudzony?

Jakby znowu lepiej, ale to jeszcze nie to. Znajomy ma 525 na CR i jego lepiej jeździ :(

 

pozdro..

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano (edytowane)

Witam

 

Następny etap walki z autem :)

 

Wymieniona pompka progowa, teraz mam na biegu jałowym 4 a jak mocno przykazuje spada max do 3.6

Wymieniłem gruszkę przy turbinie, wyregulowałem na -0.6

 

A samochód bez zmian :) Jak jest mocno gorąco na dworze (tak od 25 w cieniu) to auto po nagrzaniu słabiej jedzie. Nie ma tego ciągnięcia od 2000 obr. Od 3000 już się wkręca. Jak jest chłodniej, auto rwie od 1800.

 

 

Teraz to już chyba zostaje tylko turbina :( Nie wiem już gdzie szukać przyczyny :(

 

 

PS. Czy czujnik temperatury (ten podwójny) płynu chłodzącego warto wymienić? Błędów brak.

PS2. mecenass - czujnik temp. powietrza zasysanego jest w przepływomierzu - przepływke mam nowa Bosch.

 

 

:(

 

pozdrawiam

Tomek

Edytowane przez polowiec
Opublikowano
Tomek sledze cały czas ten dylemat z wami,moze w końcu dojdzie sie z tym zanikiem pary zaleznie od warunków.Wydaje mi sie ze teraz jesteś na dobrym tropie z czujnikiem zasysanego powietrza :: http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL01&mospid=47540&btnr=11_2334&hg=11&fg=40 --czy to nie nr 10 na rysunku-nie podpisany :wink:
Opublikowano
Tomek sledze cały czas ten dylemat z wami,moze w końcu dojdzie sie z tym zanikiem pary zaleznie od warunków.Wydaje mi sie ze teraz jesteś na dobrym tropie z czujnikiem zasysanego powietrza :: http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL01&mospid=47540&btnr=11_2334&hg=11&fg=40 --czy to nie nr 10 na rysunku-nie podpisany :wink:

 

Witam

 

Nie występuje ten czujnik u mnie. Jest montowany od 2003r.

U mnie jest pomiar temp w przepływomierzu.

 

 

pozdro.

Tomek

Opublikowano
Jak widziałes na moim rysunku jest on zaznaczony ale nie podpisany i sam też nie wiem czy on jest.Zadałem pytanie moim dostawcą częsci czy mam i żeby znależli ,zobaczymy.Natomiast gdzie znalazłes czujnik podwójny temp.,bo ja na http://realoem.com/bmw/select.do nie moge znależć nawet czujnika temp. silnika--nie interesowało mnie to nigdy,a juz podwójny to całkiem.Wiem ze są one w benzynkach na 100%,ale jak nie potrafie znależć nawet normalnego u mnie to gdzie znajde podwójny.Jak bumcyk nigdy nie interesiło mnie to,a człowiek tyle grzebał i grzebie.Wracająć do przepływki,to masz sugestie dobrą ,bo ona nie mierzy jako tako ile go przelazło przez filtr ale mierzy jakie przeszło(gęstosć,wilgotność) i daje znac do mózgu co przyjdzie,głowie sie jeszcze wzgladem tych zachwian na ciepłym przy termostacie EGR który ma funkcjonować poprawnie w chłodzeniu spalin dostarczanych do zaworu EGR a dalej do kolektora ssącego :idea: .Zawór egr nie wie jakiej temp dostanie spaliny i otwiera,wtedy powietrze schłodzone z intercoolera jak dostanie piekielne i nie schłodzone spaliny wyjdzie paskudna mieszanka która idzie wprost do kolektora ssącego i komory spalania.Chyba zaczynam dobrze mysleć :idea: ,bo po wymianach obu termostatów jakieś dwa miechy temu dynamika sie polepszyła w moim wozidełku o czym pisałem na forum.Moja przepływka po rozpieciu jedyne co robi to zmniejsza dziure i chmurke z tyłu,także podmienie w PL z kolega i zobacze.Mi zostało tylko to do sukcesu pełnego :cool2: POzdr-co myslisz o tej logice z termo. EGR?
Opublikowano
Jak widziałes na moim rysunku jest on zaznaczony ale nie podpisany i sam też nie wiem czy on jest.Zadałem pytanie moim dostawcą częsci czy mam i żeby znależli ,zobaczymy.Natomiast gdzie znalazłes czujnik podwójny temp.,bo ja na http://realoem.com/bmw/select.do nie moge znależć nawet czujnika temp. silnika--nie interesowało mnie to nigdy,a juz podwójny to całkiem.Wiem ze są one w benzynkach na 100%,ale jak nie potrafie znależć nawet normalnego u mnie to gdzie znajde podwójny.Jak bumcyk nigdy nie interesiło mnie to,a człowiek tyle grzebał i grzebie.Wracająć do przepływki,to masz sugestie dobrą ,bo ona nie mierzy jako tako ile go przelazło przez filtr ale mierzy jakie przeszło(gęstosć,wilgotność) i daje znac do mózgu co przyjdzie,głowie sie jeszcze wzgladem tych zachwian na ciepłym przy termostacie EGR który ma funkcjonować poprawnie w chłodzeniu spalin dostarczanych do zaworu EGR a dalej do kolektora ssącego :idea: .Zawór egr nie wie jakiej temp dostanie spaliny i otwiera,wtedy powietrze schłodzone z intercoolera jak dostanie piekielne i nie schłodzone spaliny wyjdzie paskudna mieszanka która idzie wprost do kolektora ssącego i komory spalania.Chyba zaczynam dobrze mysleć :idea: ,bo po wymianach obu termostatów jakieś dwa miechy temu dynamika sie polepszyła w moim wozidełku o czym pisałem na forum.Moja przepływka po rozpieciu jedyne co robi to zmniejsza dziure i chmurke z tyłu,także podmienie w PL z kolega i zobacze.Mi zostało tylko to do sukcesu pełnego :cool2: POzdr-co myslisz o tej logice z termo. EGR?

 

Hej

 

Czujnik jest tu : http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=DL01&mospid=47540&btnr=11_2315&hg=11&fg=15

Numer 6

 

Ja termostaty tez oba wymieniałem, co do logiki to nie wiem :) EGR zaślepiałem do testów - nic to nie poprawiło.

 

pozdro

Opublikowano

Kurcze, śledzę temat, trzymam kciuki za rozwiązanie.

Mam podobny problem + dodatkowo częste dosyć przeładowanie (7728 Charge-air pressure control or charge-air pressure actuator, Boost pressure 2464.00 mbar)

Dziś czyszczę przepływomierz oraz może testowo nawiercę dziurkę Rogerową :)

Próbuję najpierw ogarnąć błąd, później wrócę do braku mocy, ale każda informacja jest na wagę złota.

Opublikowano

Hej

 

Kurcze, śledzę temat, trzymam kciuki za rozwiązanie.

Mam podobny problem + dodatkowo częste dosyć przeładowanie (7728 Charge-air pressure control or charge-air pressure actuator, Boost pressure 2464.00 mbar)

Dziś czyszczę przepływomierz oraz może testowo nawiercę dziurkę Rogerową :)

Próbuję najpierw ogarnąć błąd, później wrócę do braku mocy, ale każda informacja jest na wagę złota.

 

Przeładowanie to przez brudny elektrozawór lub zapieczone kierownice w turbinie. Wyczyść filierek w elektrozaworze. Jak to nie pomorze, to turbina do czyszczenia. Chyba ze wymieniałeś gruszkę przy turbo i masz złe ustawiona. Powinna być ustawiona na -0.6

 

 

 

Wracając do mojego auta .....

mam pewna teorie co do powietrza zasysanego,

Wlot powietrza do turbo jest zaraz przed chłodnica, przy nerkach. wentylator od klimy tez jest przed chłodnica. Dzisiaj wyłączyłem klimę i auto lepiej jeździło.

Wydaje mi się, ze mam trochę zapchana chłodnicę i jak wentyl od klimy zaczyna kręcić, to powietrze zamiast przepływać przez chłodnicę odbija się od niej (w pewnym stopniu) - ale już nagrzane - i jest zasysane przez turbo.

Czy to jest możliwe? Moze ktoś zrobić zdjęcie, jak wygląda wlot powietrza przy nerkach? Moze brakuje mi jakiego plastiku.

 

Przed chwila jechałem i auto rewelacja (po wymianie gruszki jest jednak lepiej). Od 1300 czuć jak ciągnie a od 1800 - 2000 dostaje takiego kopa ze bylem w szoku.

Jak rozwiąże sprawę gorących dni to auto rewelka.

 

pozdro

Tomek

Opublikowano

polowiec ==> Elektrozawory były czyszczone (ten od turbo wymieniony).

Turbina była wymieniana zanim dorwałem Bunię, więc nie wiem jak to wygląda jeżeli chodzi o regulację czy wymianę gruszki.

Jak ustawić gruszkę samemu? Tzn, co oznacza to -0.6?

Opublikowano
polowiec ==> Elektrozawory były czyszczone (ten od turbo wymieniony).

Turbina była wymieniana zanim dorwałem Bunię, więc nie wiem jak to wygląda jeżeli chodzi o regulację czy wymianę gruszki.

Jak ustawić gruszkę samemu? Tzn, co oznacza to -0.6?

 

Hej

 

Jak na regenerowana to może być problem - najlepiej nowa lub używana ale nie regenerowana.

Musisz podłączyć pompkę do gruszki turbiny która wytworzy podciśnienie -0.6. Przy takiej wartości kierownice w turbinie powinny się zamknąć do konca (oprze się na śrubie regulacyjenj). Jeżeli będzie za szybko, będzie przeładowywać. Regulacja na cięgnie od gruszki.

 

pozdro.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

 

Własnie jestem po urlopie, troche kilometrow za soba i .... masakra :(

 

Jak bylo zimno, auto jeszcze jakos jechało. Jak bylo ciepło to jakby turbiny w nim nie bylo. Zauwazylem tez, ze jak brak jest mocy to nie slysze turbo.

Czy to możliwe, ze jak jest mocno nagrzana turbina to wirnik sie przyciera i nie rozkręca sie do obrotów? Jak nie pozwolilem, aby turbina zwolnila, to auto w miare przyspieszalo.

 

 

--------------------------- dodane 19-08-2011

 

Czy zna ktoś osobę lub warsztat z pomorskiego w którym mi wyregulują dobrze gruszkę od turbiny po wymianie? Ewentualnie nawet dalej.

Auto zbiera się tak dopiero od 2300.

 

Może mogę to zrobić sam? Mam DIS i INPE.

 

 

pozdrawiam

Tomek

  • 9 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam. Mam ten sam problem. Jak jest cieplo na zewnatrz auto nie ma mocy. Jak sobie poradziles z tym problemem?
Opublikowano
Witam. Mam ten sam problem. Jak jest cieplo na zewnatrz auto nie ma mocy. Jak sobie poradziles z tym problemem?

 

Sprawdź zaworek sterowania turbiną. Możesz go na test schłodzić wodą lub odłączyć zupełnie a następnie się przejechać. Jeśli będzie ok to zawór do wymiany

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano
Witam. Mam ten sam problem. Jak jest cieplo na zewnatrz auto nie ma mocy. Jak sobie poradziles z tym problemem?

 

Sprawdź zaworek sterowania turbiną. Możesz go na test schłodzić wodą lub odłączyć zupełnie a następnie się przejechać. Jeśli będzie ok to zawór do wymiany

 

Wymieniłem na nowy i nic. Jeszcze wywale katy w poniedziałek lub we wtorek dam znać. Dzięki

Pozdr. Krzysiek

Opublikowano
wypieprz katalizatory, wyczyść intercooler.

 

To są elementy, ktore sprawiaja, ze po rozgrzaniu auto słabnie

 

 

 

u mnie byly problemy ogolnie z moca i poleprzylo sie faktycznie po czyszczeniu inercoolera i wywaleniu katow ale moc spada tak czy inaczej jak auto robi sie gorące i wlacza sie wiskoza i mam wrazenie ze wlacza sie za czesto, dzisiaj na dworzu ok 19.30 bylo okolo 18 stopni i przy bardzo spokojnej jezdzie wiskoza zaczela wyc i od razu poczulem ze auto wolniejsze

Opublikowano

Wymieniłem na nowy i nic. Jeszcze wywale katy w poniedziałek lub we wtorek dam znać. Dzięki

Pozdr. Krzysiek

 

 

Mamy podobny problem ale ja spróbuje skupic sie na zamulonej chlodnicy czyli malo wydajnym ukladzie chlodzenia przy ktorym auto automatycznie slabnie,zeby go nie zajezdic, zwroc uwaga czy Twoja wiskoza za czesto sie nie wlącza....

Opublikowano

odblokuj OBC i sprawdzaj jaka ma temp ciecz.

To zmulenie to masz też w turbodziurze?

Czy jak zaslepisz EGR, to rowniez zmulenie wystepuje po rozgrzaniu?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.