Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Oryginalne wężyki z BMW - sa odpowiedniej długości i każdy inny.

Komplet wężyków do turbo i EGR (5 sztuk) coś ok 120 zl.

 

pozdro

Tomek

 

Cena normalna jak na ASO :)

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 253
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam

 

Po wakacjach stwierdziłem, ze kupie jednak nowy przepływomierz. Dzisiaj wstawiłem, ale coś mi się dalej nie podoba tak do końca z ta mocą.

Jak depnę na gaz (samochód stoi) to przy ok 2000 obr czuć duży przyrost mocy (mały wgniot w fotel), ale przy 3000 czuć jakby przyrost dodatkowej mocy (nawet na obrotomierzu widać ze szybciej zaczyna się wkręcać). Jeszcze bardziej to jest widoczne np na III biegu - mam 2000 obrotów, naciskam na gaz, auto sprawnie przyspiesza ale przy 3000 zaczyna jeszcze bardziej.

Auto bez problemu osiąga 200 km/h, tylko wydaje mi się ze coś jest nie tak miedzy 2000 - 3000 obr.

 

Co dotychczas było robione :

- wymiana przepływomierza (oryginal bosch)

- wymiana obu elektrozaworów

- wymiana wszystkich wężyków podciśnienia (oryginał z BMW)

- wymieniona turbina (poprzednia padła, ale tez był taki efekt)

- wyczyszczony EGR oraz kolektor dolotowy

- sprawdzone korekcje wtrysków - wszystkie ok 0.5

 

Zaślepienie EGR nic nie daje, efekt podobny tylko do 2000 obr jest lepiej.

 

 

Czy ktoś miał coś podobnego i sobie z tym poradził?

Czy zbiorniczek podciśnienia (ten przy turbinie, kolo zaworu) może coś takiego powodować? Wygląda na cały, ale może wymienić ... ?

 

pozdrawiam

Tomek

Opublikowano

Witaj,

 

Ja u siebie tez tak mam więc wydaje mi się że szukasz dziury w całym :wink:

 

Śmigaj autem i o nic się nie martw tym bardziej ,że wpakowałeś już nie mało kasy...

 

Pozdro

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano

Kup Vaccumetr i wepnij sie gdzies w magistrale podcisnieniową. Powinno być ok -1atm.

Moze ci podcisnienie nie domaga, albo wciaz gdzieś uchodzi.

Lepsze zbieranie się przy 3000obr, to efekt nie do końca otwartych żaluzji w turbo dla obrotow ponizej 3k (przy 3k żaluzje sie chowają, bo przy tych obrotach jest wystarczajace cisnienie spalin, zeby wirnik mial odpowiednie obroty)

 

 

Moc w 3.0d to jakiś absurd. Raz jest, a raz jest jakoś gorzej i cholera wie gdzie lezy problem.

Już myslalem, że doprowadzilem moc do ładu, ale nie. Wczoraj ją przegonilem i bunia pokazała rogi.

Okazuje sie, ze potrafi wciskać na III biegu podobnie, jak wcześniej na II. Byłem w szoku. Dziś wsiąde do auta i pewnie znów bedzie kupa.

Opublikowano

Koledzy a czy to nie efekt turbo dziury, bo wiadomo przecież, że w silnikach turbodoładowanych to normalne zjawisko...

 

Polecam przesiąść się na 535d w tej sytuacji :wink:

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano
Witaj,

 

Ja u siebie tez tak mam więc wydaje mi się że szukasz dziury w całym :wink:

 

Śmigaj autem i o nic się nie martw tym bardziej ,że wpakowałeś już nie mało kasy...

 

Pozdro

 

 

Witam

 

Pewie masz racje ... tylko miałem juz kilka samochodów z turbina i BMW to pierwszy samochód który tak lipnie się zachowuje. Inne, od 2000 obrotów ciągnęły identycznie.

Pomierzę podciśnienie, może pompa do wymiany - jak nie to zostaje turbina :(

 

Czy taki zegar do pomiaru wystraczy? http://allegro.pl/item1150888261_wakuometr_podcisnienia_miernik_cisnienia_draper.html

 

 

Zastanawiam się, czy to nie wina braku klapek w kolektorze dolotowym (wywaliłem je).

 

 

Gdybym miał manuala to bym tak zostawił. W automacie strasznie to denerwuje - na "D" jeżdżąc po mieście to mam tak obroty właśnie ok 2000 i każde przyspieszenie to przymulenie przez chwile do ok 3000 obr.

 

pozdrawiam

Tomek

Opublikowano

 

Zastanawiam się, czy to nie wina braku klapek w kolektorze dolotowym (wywaliłem je).

 

 

Gdybym miał manuala to bym tak zostawił. W automacie strasznie to denerwuje - na "D" jeżdżąc po mieście to mam tak obroty właśnie ok 2000 i każde przyspieszenie to przymulenie przez chwile do ok 3000 obr .

 

Wywalenie klapek wręcz przeciwnie skutkuje poprawą osiągów. Kolega "Roger" z innego forum bardzo dokładnie to opisał i udowodnił na przykładzie swojego auta.

 

Innym powodem może też być temperatura otoczenia w jakim pracuje układ turbodoładowania. Ja na swoim przykładzie zauważyłem, że w niższych temperaturach kiedy gęstość powietrza się zwiększa, auto lepiej się zbiera, natomiast w upały kiedy powietrze się rozrzedza jest na odwrót. Sprawdziłem to na swoim poprzednim TDS-ie i podobnie jest teraz w 3.0d

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano

Wystarczy, choć zapewne kupisz tańsze 35-40zł.

Ja z kolei slyszałem, ze klapki poprawiają od dołu ch-kę.

Zawsze jak cię wkurza turbodziura, mozna zaślepić EGR, tylko wtedy turbo bardziej dostaje po dupie.

 

Może przyczyną jest wlasnie EGR? Bo wiesz, on jest troche otwarty jak masz pedal gazu mimimalnie wcisniety i przy depnięciu EGR sie zamyka i robi to wlasnie z opoznieniem?

 

 

PS. Ja nie odczuwam roznicy przy ciepłym/zimnym otoczeniu.

Opublikowano
Wystarczy, choć zapewne kupisz tańsze 35-40zł.

Ja z kolei slyszałem, ze klapki poprawiają od dołu ch-kę.

Zawsze jak cię wkurza turbodziura, mozna zaślepić EGR, tylko wtedy turbo bardziej dostaje po dupie.

 

Może przyczyną jest wlasnie EGR? Bo wiesz, on jest troche otwarty jak masz pedal gazu mimimalnie wcisniety i przy depnięciu EGR sie zamyka i robi to wlasnie z opoznieniem?

 

 

PS. Ja nie odczuwam roznicy przy ciepłym/zimnym otoczeniu.

 

 

Witam

 

Z zaslepionym EGR jest tylko lepiej tak do 2000 obr. Dalej mam ten efekt 2000 - 3000 obr.

 

W tej chwili autko wgniata w fotel tak przy 1800 obrotow, ale przy 3000 jest ponowne wgniecenie jeszcze mocniejsze. Efekt jakby druga turbina sie zalaczyla :)

Nie chce mi sie wiezyc, ze tak jest oryginalnie w tych autach - ale moze sie myle.

 

 

Test robilem z miejsca oraz na III biegu jadac z obrotami 2000 wciskam na maksa pedal. Auto ciagnie ladnie od 2000 ale przy 3000 czuc mocniejsza moc.

Da sie jezdzic, ale troche mnie to denerwuje - lubie miec auto w dobrym stanie :)

 

 

Dzisiaj bede mierzyl podcisnienie.

Opublikowano

Aha, no w przedziale 1800-3000 uruchamia sie zmienna geometria (żaluzje sie otwierają ;), skoro jest jeszcze lepiej przy 3k, to znaczy, ze sa nie do konca otwarte.

Więc albo za małe podcisnienie, albo cięgno w turbince zacięło sie i nie chce sie dalej wychylać.

 

Vacumetr podepnij zaraz przed elektrozaworkiem turbo. Elektrozaworek wymieniales?

Opublikowano
Aha, no w przedziale 1800-3000 uruchamia sie zmienna geometria (żaluzje sie otwierają ;), skoro jest jeszcze lepiej przy 3k, to znaczy, ze sa nie do konca otwarte.

Więc albo za małe podcisnienie, albo cięgno w turbince zacięło sie i nie chce sie dalej wychylać.

 

Vacumetr podepnij zaraz przed elektrozaworkiem turbo. Elektrozaworek wymieniales?

 

 

Witam

 

Tak, oba wymienilem na niby oryginaly Pierburga. Troche roznily sie od oryginalow - nie mialy takiego metalowego pierscienia laczacego tylko plastikowy (moze jakas podrobka)

Czyli Vacuometr podpiac za zbiorniczkiem czy przed zbiorniczkiem podcisnienia? (zaworek jest za zbiorniczkiem)

 

Jakie powinny bez wartosci prawidlowe? (czytalem, ze ok -1). Czy wpiac sie Vacuometrem zamiast zaworka czy w szereg aby dzialal?

 

PS.

Co do ciegna, czy da sie je wyregulowac?. Mialem zmieniana turbine, ale gruszka byla przelozona ze starej turbiny. Moze jest zle wyregulowana?

 

pozdrawiam

 

 

pozdarwiam

Tomek

Opublikowano
Co do ciegna, czy da sie je wyregulowac?.

A... No jasne, ze da się. Czyli wszystko jasne. Nie pisales, ze zmienialeś turbawkę.

Wepnij się miedzy zbiorniczkiem a elektrozaworkiem, najlepiej za pomocą trójnika. Dostepne w ASO za 1.50zł (nr: 11731261489)

Opublikowano
Co do ciegna, czy da sie je wyregulowac?.

A... No jasne, ze da się. Czyli wszystko jasne. Nie pisales, ze zmienialeś turbawkę.

Wepnij się miedzy zbiorniczkiem a elektrozaworkiem, najlepiej za pomocą trójnika. Dostepne w ASO za 1.50zł (nr: 11731261489)

 

 

Witam

 

Trojnik mam jakis, wczesniej zalatwilem. Dzisiaj sprawdze.

Cos mi sie zdaje, ze jednak to ciegno jest zle wyregulowane. Czy da sie je wyregulowac bez wyciagania turbiny? Jak je wyregulowac (kolega ma reczna pompke podcisnienia, moze jakos wymuszajac i sprawdzajac ????).

 

 

pozdrawiam

Opublikowano

Podjedz do jakiegoś kumatego mechsa, niech Ci wyreguluje.

 

Pompka odpada, musisz to zrobić w warunkach rzeczywistych, tylko upewnij się, że masz właściwe podciśnienie w magistrali. Bez INPY sie nie obejdzie, bo trzeba kontrolować cisnienie doladowania, żeby w peaku nie przekroczyło tych 2100-2200mbar (odjąć atmosferyczne)

 

Zanim zaczniesz cokolwiek grzebać, sprawdz pomiary dynamiczne podczas jazdy.

Opublikowano
Podjedz do jakiegoś kumatego mechsa, niech Ci wyreguluje.

 

Pompka odpada, musisz to zrobić w warunkach rzeczywistych, tylko upewnij się, że masz właściwe podciśnienie w magistrali. Bez INPY sie nie obejdzie, bo trzeba kontrolować cisnienie doladowania, żeby w peaku nie przekroczyło tych 2100-2200mbar (odjąć atmosferyczne)

 

Zanim zaczniesz cokolwiek grzebać, sprawdz pomiary dynamiczne podczas jazdy.

 

 

Witam

 

INPE mam.

Sprawdze dzisiaj podcisnienie. Jak bedzie dobre to sprawdze regulacje ciegna.

 

Jaka jest procedura ustawiania ciegna? Troche przestawic i pomiary na impie (w czasie jazdy czy na postoju) ? Bo niby mechanik (dzwonilem do niego) sprawdzil przed wstawieniem turbiny, ze zaluzja w turbinie otwiera sie na maksa.

 

 

PS.

Zna ktoś jakiś dobry warsztat który potrafi to wyregulować w woj. pomorskim?

 

PS2.

Pomiary dynamiczne to na III biegu gaz w podłogę i pomiary w inpie doładowania i przeplywki ?

 

 

Podciśnienie sprawdzone :

Przed zbiorniczkiem mam -0.95 za zbiorniczkiem -1

Wiec raczej jest dobre. Co ciekawe, dzisiaj auto zbierało się jakoś lepiej. Ciągnęło od 2000 równo. Chyba blokują się te kierowniczki powietrza w turbinie :( Jeszcze jutro dla pewności wrócę ze starym elektrozaworem - może ten nowy jakiś felerny.

 

 

 

pozdrawiam

Tomek

Opublikowano

Witam

 

Jakas dziwna sprawa z tym 530D. Teraz auto ciagnie rewlacyjnie od 1800 rowno i wgniata w fotel.

 

Moze jakies mapy w aucie musialy sie potworzyc po wymianie przeplywki (wymienialem w zeszlym tygodniu).

Wlaczylem tez EGR do dzialania i chyba z nim jest lepiej niz z zaslepionym.

Jest tez chlodniej, wiec zobaczymy jak bedzie znowu cieplo.

 

 

Nie zapeszajac, auto smiga pieknie i oby jak najdluzej :)

 

 

pozdrawiam i dziekuje wszystkim za pomoc.

Opublikowano
No i git. Śmiga pięknie bo włożyłeś w to trochę pracy i funduszy i inaczej być nie mogło :wink:
http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano

Witam

 

Zaczyna mnie ten samochód poważnie denerwować. Dzisiaj było cieplej (28 stopni) i problem powrócił. Dalej mam jakby dwie turbiny :) Od 1800 wgniata i potem ok 3000 następny przyrost mocy.

 

Podciśnienie jest dobre, wiec zostaje chyba tylko turbina. Czy może mieć właśnie takie objawy? Może jeszcze raz wymienić elektrozawór od turbiny?

Jak jest chłodniej, auto nie ma tego problemu. Wisco nie uruchamia się - nie słychać dodatkowego szumu.

 

 

Prosze o wszelkie podpowiedzi, co jeszcze może mieć wpływ na moc gdy jest cieplej.

 

pozdrawiam

TOmek

Opublikowano

dołożenie drugiej turbiny... żart :8)

 

a na serio to nic z tym nie zrobisz... po prostu śmigaj, bo niedługo cały silnik wymienisz i Ci wyjdzie tyle co byś 535d sobie sprawił :wink:

 

P.S. czy możesz mi na pw napisać ile metrów zamówić w ASO tych wężyków od podciśnienia, i jak się samemu zabrać za wymianę tego ?

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano

Sprawdz pomiary dynamiczne, co sie dzieje z cisnieniem doładowania i masą powietrza.

Najlepiej na najwyższym biegu, ale na IV od biedy tez bedzie git.

 

 

PS. Ja juz do tego przywykłem, czasami pomaga odpuszczenie gazu i znów gwaltowne wciśnięcie i mocy przybywa. Jest to mozliwe, ze kierowniczki sie zapiekają i nie chca sie wychylać do konca. Podobno przyczyną jest ciągłe tankowanie bezsiarkowego paliwa typu Verva, a przez to żaluzje nie mają dostatecznego smarowania.

Z kolei zalejesz zwykłą gnojówę, to ubijesz pompę, albo co gorsza wtryski. Z dwojga złego chyba wolę Vervę :(

Opublikowano

 

P.S. czy możesz mi na pw napisać ile metrów zamówić w ASO tych wężyków od podciśnienia, i jak się samemu zabrać za wymianę tego ?

 

 

Jak zamowisz w serwisie wężyki:

 

11 65 7 796 879

11 72 7 545 323

11 74 7 797 129

 

to one sa juz pewnej dlugosci.

Starczy na elektrozawór turbiny i EGR. Kazdy przewód jest inny, niebieski idzie do turbiny i EGR, czarny w oplocie od rozdzielacza do zbiorniczka podciśnienia, czarny gumowy od zbiorniczka do elektrozaworu.

 

 

Do Turbiny latwo. Ściągasz metalowa rure do intercoolera no i dla wygody rure od przeplywki do turbiny. Gorzej jest z przewodami EGR oraz podłączeniem do trójnika. Trzeba ściągać kolektor dolotowy (chyba ze jakos tam dojdziesz). Ja ściągałem kolektor - przy okazji wyczyściłem :)

 

 

PS. Właśnie wróciłem ze starym oryginalnym elektrozaworkiem i znowu auto pieknie sie wkręca od 2000 tys i o wiele szybciej. Albo przypadek albo ten niby nowy oryginalny zawor jest do ....

Potestuje kilka dni.

 

pozdro

Opublikowano

Thx.

 

W ASO jak pytałem to mi powiedzieli ,że wężyki sprzedają na metry w cenie 30pln za metr i nie wiedzą jakie długości są potrzebne. Czyli rozumiem ,że podając im te numery powinni mi sprzedać wężyk o odpowiedniej długości.

 

Czy te wężyki łączą się trójnikiem ze sobą tzn. od turbiny z tymi od EGR ?

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano

Śledząc ten temat "mocy" w naszych 3.0d nasunęła mi się pewna myśl...

 

Nasze bimmery mają już trochę nakulane więc katalizatory spalin mamy napewno w jakimś stopniu zapchane.

 

Czy nie było by dobrym rozwiązaniem wyciąć to zupełnie lub zastąpić czymś na wzór oryginału ?

 

Czy ktoś to już robił w E39 3.0d ? Jak tak to niech się podzieli spostrzeżeniami :twisted:

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano

Witam

 

No i dalej problem. Juz mam dosyć BMW :)

 

Dzisiaj jest ok 30 stopni, ale na tym starym elektrozaworze jest inaczej. Teraz nie idzie do ok 2600 obr, potem dostaje kopa - ale i tak jest słabszy. Na zimnym chodzi super, zagrzeje się do swojej temperatury, 30 stopni na dworze i jest lipa.

 

Zauważyłem tez, ze chyba EGR na postoju się nie uruchamia. Nie słychać różnicy w pracy silnika. Moze coś jest w tym układzie??? Kiedy EGR powinien się włączyć? U kolegi w X5 w takim samym silniku słychać różnice pracy na postoju (po chwili obroty się min zmieniają i jest taki przytłumiony dźwięk - EGR wyraźnie się załączy).

 

 

Co może mieć wpływ na moc przy zmianie temperatury?

 

~~ dodane 20:00

Cos dziwnego ... wygląda jakby elektrozawór sie przegrzewał. Wyciągnąłem go, był strasznie gorący. Przepłukałem, poczekałem aż ostygł wstawiłem i autko pikenie sie zbiera od 2000. Po chwili znowu byl strasznie gorący i znowu lipnie ciągnął.

Podłączyłem vacuometr za zaworkiem (przewód do turbiny) i po uruchomieniu silnika na wyjsciu zaworka było od razu -0.5, po przy-gazowaniu do 2000 spadlo do 0 - tylko na zimnym zaworku bardzo szybko, na gorącym powoli).

 

Czy może ktos sprawdzić jak te pomiary wyglądają u niego? Przed zaworkiem, za zbiorniczkiem, mam -0.95.

 

Na elektrozaworek dmucha mocno gorace powietrze od wentylatora klimatyzacji - co by potwierdzilo ze problem jest tylko jak jest goraco na dworze.

 

pozdrawiam

Tomek

Opublikowano

Witam

 

Dzisiaj pomierzyłem dokładnie wakuometrem podsinienia i tak:

 

- podlaczylem sie za zbiorniczkiem przed elektrozaworem przez trojnik.

- po uruchomieniu silnika osiągniecie -0.95 zajmuje ok 15 sekund - przy ok -0.4 ruszyła się już sztanga od turbiny.

- po przygazowaniu podcienieni utrzymuje sie, podczas pracy EGR tez.

ale

- po naciśnięciu pedału hamulca raz, pocisnienie spada do -0.8, nacisniecie jeszcze dwa razy i podciśnienie spada do 0 - i znowu trzeba czekać ok 15 sekund aż będzie -0.95.

 

po wyłączeniu silnika -0.95 utrzymuje sie jeszcze dość długo, wiec układ jest szczelny.

 

Czy to wskazuje na nie domagająca vacuum pompe? Czy raczej servo?

 

**************

 

Wymienilem Vacum pompę (nowa pierburga) i dalej to samo. Po naciśnięciu pedału 3 razy (na postojju) podciśnienie spada do zera. Mam wiec vacum pompe sprawna jakby ktos potrzebowal - daje podcisnienie -1

Nie wiem gdzie szukac ustreki. Caly uklad szczelny, zostaje tylko serwo. Czy ktos moze pomierzyć, czy u niego tez nie spada do zera? Moze tak ma byc?

 

pozdarwiam

Tomek

 

 

 

pozdrawiam

Tomek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.