Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Zobacz jeszcze predkosci obrotowe wału nadane przez wtryski, czyli test nr 5

 

 

Witam

 

Dopiero jestem po "zabiegu" auta, ale nic sie nie zmieniło.

 

Wymieniłem wtrysk, ale dalej na drugim cylindrze miałem korekcje powyżej "1" na jałowym, a w miarę zwiększania obrotów rośnie i przy ok 2.5 przestaje być wyświetlane.

Pomieszałem wiec wtryski, nic nie zmieniło. Dalej na drugim to samo. Cos jest jednak innego na rzeczy.

 

Wklejam dwa zdjęcia, test prędkości obrotowej (test nr 5) oraz korekcje wtrysków. Wszystko na biegu jałowym.

proszę o podpowiedz, gdzie szukać problemu. Auto dzisiaj znowu weszło w tryb awaryjny błąd "einspritzanlage". Dzieje sie to jak dłużej przytrzymam wyższe obroty np 3500 i depnę. Czuć ze rwie , nagle osłabnie i lapie błąd. Jak dynamicznie przyspieszam to nie ma tego problemu. Wkręca się na maksa w obroty i ładnie przyspiesza.

 

 

https://plus.google.com/photos/107298964468429562473/albums/6155484453891132801/6155484468098515234?pid=6155484468098515234&oid=107298964468429562473

https://plus.google.com/photos/107298964468429562473/albums/6155484453891132801/6155484485170121026?pid=6155484485170121026&oid=107298964468429562473

 

 

dzięki za wszelkie wskazówki...

  • Odpowiedzi 253
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

zrobiles test przelewowy ze strzykawkami bądź menzurkami?

Pokaz błąd w INPIE i parametry przy których błąd wyskoczył.

Jesli wtryski nie przelewają, winowajcą jest albo zawór regulacji ciśnienia CR, albo sama pompa CR (o ile progówka jest OK), ale trzeba zobaczyc w te parametry, ktore to ciśnienie spada przy wysokich obr.

 

Jesli po zamianie wtrysków korekcje nie zmieniają się, sprawdziłbym kompresje

Aha, wiesz o tym, ze jak ruszysz wtrysk, to uszczelka od razu do wymiany?

Opublikowano
zrobiles test przelewowy ze strzykawkami bądź menzurkami?

Pokaz błąd w INPIE i parametry przy których błąd wyskoczył.

Jesli wtryski nie przelewają, winowajcą jest albo zawór regulacji ciśnienia CR, albo sama pompa CR (o ile progówka jest OK), ale trzeba zobaczyc w te parametry, ktore to ciśnienie spada przy wysokich obr.

 

Jesli po zamianie wtrysków korekcje nie zmieniają się, sprawdziłbym kompresje

Aha, wiesz o tym, ze jak ruszysz wtrysk, to uszczelka od razu do wymiany?

 

Witam

 

Tak, garść podkładek kupiłem :)

 

Przy błędzie miałem (ten z wczoraj):

 

obr 3500

cieśninie CR 1024

ciśnieni progowej 3.69

 

Progowa nowa, zawór zwrotny za filtrem paliwa tez.

Zacznę od sprawdzenia przelewów a potem sprawdzę kompresje.

 

PS. W zeszłym roku miałem wymieniony zawór regulacji CR (oryginał). Moze jakiś wadliwy?

 

 

Po następnym błędzie (pewnie dzisiaj) wkleję dokladniejszy opis błędu z INPY.

Opublikowano

Te parametry co wkleiles zdjecia do google, to sa zrobione po wymianie wtrysku?

Który w koncu wtrysk wymieniales? I ktore potem wtryski pomieszałeś?

 

Wg testu nr 5, stawiam na wtrysk nr 1 (ale nie wiem czy coś nie kombinowałeś z zamianą)

Opublikowano
Te parametry co wkleiles zdjecia do google, to sa zrobione po wymianie wtrysku?

Który w koncu wtrysk wymieniales? I ktore potem wtryski pomieszałeś?

 

Wg testu nr 5, stawiam na wtrysk nr 1 (ale nie wiem czy coś nie kombinowałeś z zamianą)

 

 

Witam

 

Tak, to po wymianie wtrysku.

 

Oryginalnie przed wymiana mialem na pierwszym wtrysku na biegu jalowym +2 a na drugim -0.5. Po dodaniu gazu do ok 1500 obr na pierwszym zjechało mi ponizej "0" a na drugim miałem ok "+2". Wymieniłem wiec wtrysk drugi (zgodnie z wcześniejszymi postami, gdzie zamieszczałem informacje), i kompletnie nic sie nie zmieniło. Wstawiłem wiec wyciągnięty wtrysk drugi zamiast pierwszego i teraz mam tak jak na zdjęciu. Na pierwszym nie mam juz "+2" na biegu jałowym ale wtrysk drugi dalej rośnie mi sporo podczas dodawania gazu.

 

Wtryski przed włożeniem byly sprawdzona na stole i nie puszczały przelewem.

 

Nakręcę filmik, może będzie lepiej to pokazać.

 

P.S.

Ogólnie auto po tym zabiegu mniej pali i lepiej sie zbiera, wiec ten wtrysk pierwszy był uszkodzony. Tylko pewnie to nie jedyna usterka była. Gdyby nie wchodzenie w tryb awaryjny (co tez nie jest zawsze) nie maiłbym sie do czego czepiać. Auto sie super zbiera, mało pali. Ciągnie tak od 1800 do końca obrotów.

Opublikowano

Tak jak podejrzewałem, masz winowajcę wyskakującego błędu.

Nie baw się w "szczątkowe" naprawy, demontuj wszystkie i wszystkie na maszynę muszą pójść niestety chociażby na sprawdzenie, bo wiedz, że test przelewowy miales wykonany przy ciśnieniu ~340atm, a przy cisnieniu pow 1000atm różnice mogą być znacznie większe.

 

 

Aha, tak w ogole, to test przelewowy powinno się wykonywać przy uruchomionym teście nr 5, zeby wszystkie wtryski miały taki sam czas otwarcia, ale to taki szczegół nic nie wnoszący w tej sytuacji.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano

Witam

 

Wymieniłem 6 Wtryskow, auto super jeździ. Ma więcej mocy na wyższych obrotach. Korekcję mam największą 0.35. Prędkość tlokow równa, jak wylacze korekcję w Inpa to nie ma różnicy. Zero drgań.

Wszytsko pieknie do dzisiaj. Znowu złapał błąd spadku ciśnienia na listwie CR.

Co to może być? Może regulator ciśnienia w pompie? W zeszłym roku wymieniałem na nowy bosch .

 

Urlop tuż tuż i musze to naprawić.

 

Tomek

Opublikowano
sprawdz ciśnienie wstepne przy tym błędzie. Jesli bedzie OK, to albo regulator cisnienienia, albo czujnik cisnienia CR, albo sama pompa
Opublikowano
sprawdz ciśnienie wstepne przy tym błędzie. Jesli bedzie OK, to albo regulator cisnienienia, albo czujnik cisnienia CR, albo sama pompa

 

Mam błąd:

 

4496 Rail-pressure plausibility

 

Engine speed 3021 obr/min

pre-supply presure 3.60 bar

RPC rail pressure 879.52

 

Error not present

Control deviation over engine speed too great

 

 

Chyba zacznę od regulatora, rok temu wymieniałem. Moze wadliwy.

 

....

 

 

wychodzą nowe fakty.

Zatankowałem samochód do pełną, i moc jeszcze większa. DSP aż się zapala jak tylko przekroczy 2000 obr. Ani razu nie udało mi się zrobić błąd - a katowałem jak sie dało.

Jak sobie przypomnę ostatnie 3 błędy, to zawsze to było jak miałem ok 15 l paliwa oraz jechałem pod górkę. Pompka w zbiorniku nowa (oryginal), na pewno działa bo mogę do samej rezerwy jedzic.

Czy to może byc mało wydajna pompa CR?

 

Tomek

Opublikowano

Witam

 

Moze ktoś sie z tym spotakl, proszę o podpowiedz gdzie szukać usterki. Faktycznie jak jest wiecej paliwa bez problemu jezdzi auto. Jak jest < 15 litrow i jadę pod górkę to łapie ten blad wysokiego ciśnienia.

Wstępna w baku nówka oryginał, progowa tez daje 4 bary a przy błędzie pokazuje 3.6 bar

 

Szukac usterki w zbiorniku?

 

Tomek

Opublikowano

przy 3.6 bar wstepnego, pompa wysokiego powinna sobie poradzić bez problemu, wiec ja się poddaję.

Jedz do serwisu Boscha i niech kminią temat. Wspolczuje troche i zazdroszczę wytrwałosci, bo przy takich kwiatkach dawno bym pogonił auto

Opublikowano
przy 3.6 bar wstepnego, pompa wysokiego powinna sobie poradzić bez problemu, wiec ja się poddaję.

Jedz do serwisu Boscha i niech kminią temat. Wspolczuje troche i zazdroszczę wytrwałosci, bo przy takich kwiatkach dawno bym pogonił auto

 

Jeszcze tylko wymienię regulator a jak nic to nie da to pompę CR ( mam już druga z auta które smigalo).

Może ten niwy regulator się przycina - słyszałem od mechanika ze zdążają sir wadliwe.

 

Myślałem o sprzedaniu ale ... nie w moim typie sprzedawać w takim stanie auto. I tak by je najpierw naprawił :)

Zatankowałem dzisiaj znowu do pełna i śmiga jak z fabryki :)

Zaraz idę porobić pomiary DIS'em, jutro wymieniam regulator.

 

....

 

 

Jestem po testach Dis'em.

Na biegu jałowym regulator mam na 18.9 % i ciśnienie CR dokładnie takie jak zadane - 348 bar

W teście dynamicznym trzyma ponad 1300 bar, tak do 1350, cały czas takie jak zadane.

Turbina tez ok, przez chwile trzyma 2400 i schodzi do 2100

Progowa trzyma prawie cały czas 4 - 3.8, tylko na obrotach powyżej 4000 schodzi niżej, tak nawet do 3.4

Teraz poczekam aż będę miał poniżej 15 litrów paliwa i zrobię ponowny test.

 

Od ostatniego razu nie udało mi sie wymusić błędu. jedyne co zrobiłem, to wymieniłem czujnik ciesielnia na listwie CR.

A może to właśnie to :)

 

......

 

A jednak złapał błąd. Spokojna jazda na autostradzie 140, obroty 2500 dodałem lekko gazu i blqd. Zauwazylrm , że przy dynamicznej jeździe nie łapie. Tylko jak jadę dłużej jedna prędkością i dodam gazu.

No to regulator wymieniam bo jeszcze nie wymieniłem, czekałem do ewentualnego błędu.

Opublikowano

Regulator wymieniony - i dalej to samo :(

Ale umiem już wymuszać błąd. Przełączyłem skrzynie w manual, przytrzymałem na drugim biegu tak z 3000 obr przez chwile i dodałem ostrzej gazu. Na cztery próby auto trzy razy wyrwało jak pocisk a raz złapało błąd. Przy łapaniu błędu brak tego odczuwalnego ciągu, od razu po wciśnięciu pedału łapie błąd.

 

To teraz idzie do wymiany w kolejności : czujnik na filtrze, pompa CR. (wtryski, czujnik cisnienia na listwie, zawór pompa i ten czujnik na filtrze mam z jednego auta które jeździło bez problemu).

Opublikowano

Rozumiem, że filtr paliwa masz wymieniony?

Zanim zmienisz na nim czujnik, przejedz się z wypiętą wtyczką.

 

Raczej jesli to uzaleznione jest od ilosci paliwa w zbiorniku, szukałbym przyczyny w tym miejscu.

Był fajny temat zalozony bodajze przez kolegę Shadow ,ktory opisuje co i jak z ukladem zasilania paliwem

Opublikowano
Rozumiem, że filtr paliwa masz wymieniony?

Zanim zmienisz na nim czujnik, przejedz się z wypiętą wtyczką.

 

Raczej jesli to uzaleznione jest od ilosci paliwa w zbiorniku, szukałbym przyczyny w tym miejscu.

Był fajny temat zalozony bodajze przez kolegę Shadow ,ktory opisuje co i jak z ukladem zasilania paliwem

 

 

Oczywiście, filtr nowy bosch,

Z paliwem obaliłem, miałem wczoraj błąd przy prawie pełnym zbiorniku.

Opublikowano

No to jesli nie wyskoczył żaden błąd czujnika, to zapewne pompa popuszcza cisnienie, skoro zrobiłeś wtryski, bo wiadomo, ze komp nie jest w stanie zasugerować wadliwej pompy, ktora nie ma w sobie zadnej elektroniki.

Ale dobrze, jakbyś pojechał do kumatego serwisu, żeby nie wtapiać niepotrzebnie kasy w coś, co jest sprawne.

Opublikowano

Hej.

 

Mam taki problem od pewnego czasu.

Auto podczas przyspieszania wydaje dziwny odglos (tylko podczas jazdy) jakby jakis wiatrak chodzil z lewej strony. Dzieje się to przy obrotach 2000-3000 przy gwaltowniejszym przyspieszaniu. Od ponad tygodnia dodatkowo auto ma zadyszki. Jade np na 2 przy obrotach 2000 (nie zwalniam, nie przyspieszam) i auto dostaje jakby na chwile spadku mocy (1-2sek) i dalej jedzie. Podczas przyspieszania czasem jest zamulona (wtedy kopci), a czasem nie jest. Czasem jest tak ze wkreca sie na czerwone pole a czasem nie chce przekroczyc 3000. Dodatkowo uwazam ze od czasu tego dziwnego dzwieku ogolnie jest jakby troszke slabsza.

Teraz jeszcze jedno. Ze 2 tygodnie temu pierwszy raz jak mam to auto (a mam je juz 8 lat) w sumie malym korku temperatura na wskazniku nie byla w pionie (za wysoka). ODkrecilem nadmuch na 32stopnie i sie wyrownala do pionu.

Auto ma 258tys km i to jest absolutnie oryginalny przebieg. Olej w aucie wymieniany co 5-10tys km 5w/40. Do tej pory nie bylo adnych problemow, auto wciskalo w fotel. Nawet ten spadek mocy mnie tak nie zmartwil mocno, bo to czasem tez kwestia paliwa. Najgorsze sa te spadki podczas jazdy przy rownych obrotach. Dodam jeszcze ze przy "pedal w deche" nie ma tych dlawien, ale auto jakby mialo przyczepke za soba .... Jutro jade na komputer, ale po przeczytaniu tego tematu wnioskuje, ze to niekoniecznie moze mi wskazac przyczyne.

 

pomozcie pls,

Michal

Opublikowano

Hej.

 

Mam taki problem od pewnego czasu.

Auto podczas przyspieszania wydaje dziwny odglos (tylko podczas jazdy) jakby jakis wiatrak chodzil z lewej strony. Dzieje się to przy obrotach 2000-3000 przy gwaltowniejszym przyspieszaniu. Od ponad tygodnia dodatkowo auto ma zadyszki. Jade np na 2 przy obrotach 2000 (nie zwalniam, nie przyspieszam) i auto dostaje jakby na chwile spadku mocy (1-2sek) i dalej jedzie. Podczas przyspieszania czasem jest zamulona (wtedy kopci), a czasem nie jest. Czasem jest tak ze wkreca sie na czerwone pole a czasem nie chce przekroczyc 3000. Dodatkowo uwazam ze od czasu tego dziwnego dzwieku ogolnie jest jakby troszke slabsza.

Teraz jeszcze jedno. Ze 2 tygodnie temu pierwszy raz jak mam to auto (a mam je juz 8 lat) w sumie malym korku temperatura na wskazniku nie byla w pionie (za wysoka). ODkrecilem nadmuch na 32stopnie i sie wyrownala do pionu.

Auto ma 258tys km i to jest absolutnie oryginalny przebieg. Olej w aucie wymieniany co 5-10tys km 5w/40. Do tej pory nie bylo adnych problemow, auto wciskalo w fotel. Nawet ten spadek mocy mnie tak nie zmartwil mocno, bo to czasem tez kwestia paliwa. Najgorsze sa te spadki podczas jazdy przy rownych obrotach. Dodam jeszcze ze przy "pedal w deche" nie ma tych dlawien, ale auto jakby mialo przyczepke za soba .... Jutro jade na komputer, ale po przeczytaniu tego tematu wnioskuje, ze to niekoniecznie moze mi wskazac przyczyne.

 

pomozcie pls,

Michal

Opublikowano
Hej.

 

Mam taki problem od pewnego czasu.

Auto podczas przyspieszania wydaje dziwny odglos (tylko podczas jazdy) jakby jakis wiatrak chodzil z lewej strony. Dzieje się to przy obrotach 2000-3000 przy gwaltowniejszym przyspieszaniu. Od ponad tygodnia dodatkowo auto ma zadyszki. Jade np na 2 przy obrotach 2000 (nie zwalniam, nie przyspieszam) i auto dostaje jakby na chwile spadku mocy (1-2sek) i dalej jedzie. Podczas przyspieszania czasem jest zamulona (wtedy kopci), a czasem nie jest. Czasem jest tak ze wkreca sie na czerwone pole a czasem nie chce przekroczyc 3000. Dodatkowo uwazam ze od czasu tego dziwnego dzwieku ogolnie jest jakby troszke slabsza.

Teraz jeszcze jedno. Ze 2 tygodnie temu pierwszy raz jak mam to auto (a mam je juz 8 lat) w sumie malym korku temperatura na wskazniku nie byla w pionie (za wysoka). ODkrecilem nadmuch na 32stopnie i sie wyrownala do pionu.

Auto ma 258tys km i to jest absolutnie oryginalny przebieg. Olej w aucie wymieniany co 5-10tys km 5w/40. Do tej pory nie bylo adnych problemow, auto wciskalo w fotel. Nawet ten spadek mocy mnie tak nie zmartwil mocno, bo to czasem tez kwestia paliwa. Najgorsze sa te spadki podczas jazdy przy rownych obrotach. Dodam jeszcze ze przy "pedal w deche" nie ma tych dlawien, ale auto jakby mialo przyczepke za soba .... Jutro jade na komputer, ale po przeczytaniu tego tematu wnioskuje, ze to niekoniecznie moze mi wskazac przyczyne.

 

pomozcie pls,

Michal

 

Witam

 

Ten odgłos wentylatora to wisko. Ma on sprzęgło wiskotyczne, wiec im cieplejszy silnik tym szybciej sie kreci. Przegrzewa Ci sie auto - u mnie wskazówka stoi w pionie nawet przy 37 stopniach w korku. Wisko stawia dodatkowy opór.

Sprawdź układ chłodzenia, termostaty pewnie do wymiany. Moze to byc tez pompa wody. Zobacz, czy wentylator ma luzy - jest on zamontowany na osi pompy wody.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja dwie turbinki robiłem tu:

REAMPOLAND - firma z lublina... pełen profesjonalizm.

wysłałem, jak dotarły to telefon do mnie... uzgodniliśmy dokładnie co i jak, wróciła kozaczek...

Jedyne wiarygodne media....:Woda, prąd, gaz...
Opublikowano

Witam!

Właśnie przerabiałem temat brak mocy. U mnie było tak podczas przyspieszania samochód jechał ale przymulony. Jak popuszczałem pedał gazu to jakby trochę przyspieszał ale szału nie było. Więc postanowiłem się tym zająć. Przyczyną okazało się zwęglenie (zmurszałe) od ciepła wężyków od podciśnienia. W sumie trzy sztuki. Chodzi tu o czarne wężyki o średnicy 3,5x2 mm. Ten od zbiornika podciśnienia pod filtrem powietrza to można wymienić bez problemu. Ale te z drugiej strony to trzeba zdemontować kolektor ssący. Są podłączone do przewodu który idzie do serwa hamulców Tam są dwa. Po wymianie auto chodzi jak burza. Aż w fotele wciska.

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/11_2337-sterowanie-podcisnieniowe-turbosprez/vGX32806

http://www.bmwstore.pl/pl/katalog/diagram/34_0953-wspomaganie-sily-hamowania-podcisn/vGX32806

Opublikowano
hej. sprawdź czy masz oslone wentylatora taka plastikowa nad chlodnica. to jest taki tunel prpwadzacy. ja mam tak samo jak ty. 32 stopnoe na dworzu i auto ma mula do poki nie wlaczy sie mocno turbina i noe wtloczy swierzego powietrza. jak dam gaz do dechy przy 1500 obrotach, niezaleznie który bieg to auto nie jedzie... przewody powietrza sa tak gorace,intercooler tez ze nie idzie go dotknac. jak ci gaśnie i wywala blad 4496 to wymien zaworek zwrotny paliwa .przy filtrze paliwa. taki czarno bialy pierburg. on trzyma cisnienie pomy progowej na 4 bary. jak przepuszcza to nawet nowa pompa prpgowa nie pomaga. a objawy sa jakby to ona byla uszkodzona. w razie czego dzwon ; cos tam pogadamy ,uzupelnimy wiedze razem, 506 cztery piec jeden trzy zero dwa. pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.