Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Znowu mam problem z BMW i to przed urlopem :( Auto to E39 2001r 530D w automacie.

Stalo sie to dzisiaj. Jechałem przez miasto, wolno na niskich obrotach ale na rezerwie paliwa. Chciałem gwałtownie przyspieszyć i ... brak mocy. Auto wkręca sie na wysokie obroty ale wolniej niż zawsze. Od razu zatankowałem paliwo (tankuje shell v-power). Auto już się nie naprawiło samo :)

 

Podłączyłem od razu kompa, nie było żadnych błędów. Zacząłem wiec testy podczas jazy.

 

- Turbina pompuje do 2.4 (turbinę wymieniana miesiąc temu, padła)

- Przepływka dobrze wskazuje (nawet do 1200)

- Co dziwne, spadło i to drastycznie zużycie paliwa !!!. Na komputerze podczas spokojnej jazdy pokazuje 4.6L a przy gwaltownej 8.8 ??? Przedtem spalanie miałem w mieście 12l a w trasie ok 8l.

- w INPIE w odczycie (F5) i po wciśnięciu F2 pokazuje sie w jednym z okien RAIL-Presure. Tam mam wartość przy 4 tys - 1300 (skala na pasku jest do 3000). Czy to dobra wartość?

 

Pościągałem plastiki, sprawdziłem turbinę (wirnik ma lekki luz ale ładnie się kreci (mechanik stwierdził ze w normie)), sprawdziłem wężyki podciśnienia (wymieniałem wcześniej cały komplet razem z zaworkiem). Wszystko było ok.

 

Gdzie sprawdzić w inpie ciśnienie pompy progowej? (Trochę poczytałem o niej). Tylko ze auto wkręca się na maksymalne obroty ale wolno. Do 80km/h jeszcze się w miarę rozpędza, potem przyrost prędkości jest baaardzo wolny. Przedtem przyrost mocy miałem w okolicach 2000 obrotów, teraz to jest rożnie - czasami 2000 a czasami nawet 3500.

 

Auto zapala idealnie, żadnych drgań. Na wtrysku 1 mam tylko korekcje 1.3 a reszta w przedziale -0.6 do 0.8. Samochód nic nie dymi nawet przy przyspieszaniu.

 

 

Proszę wszelkie wskazówki, co mogę jeszcze sprawdzić. Nie mam pojęcia co się uszkodziło a urlop sie zbliża :(

 

 

pozdrawiam

Tomek

  • Odpowiedzi 253
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Ciśnienie podawane przez pompę progową w Inpie masz w DDE/analog values 1: Pre-supply pressure.
Opublikowano

Witam

 

Hej

Sprawdz tez pompe w zbiorniku,ale przeważnie siada progowa.

Wczesniej przewaznie hałasuje ta progowa.

Tak jak napisałeś sprawdz ciśnienie.

 

 

Sprawdzę to ciśnienie. Tylko czy nie powinno być odwrotnie? Dzisiaj jechałem w trasę i do 3000 nie chce się wkręcać a po 3000 nagle dostaje dużo mocy.

 

Zauważyłem tez, ze auto gorzej jeździ jak jest bardzo ciepło. Wczoraj tez był upal. Moze przepływomierz się kończy? Robiłem dzisiaj testy na trybie Manualnym i .. jak stanę, wybiorę "1" i wcisnę pedla to auto pięknie się zbiera do 45000 , przełączę na "2" to auto dopiero przyspiesza od 3000-3500 obrotów (widać nawet po obrotomierz jak zaczyna się szybko wkręcać).

 

 

PS. Pompa progowa pracuje bardzo cicho. ALe sprawdzę jej ciśnienie. Jakie powinno być prawidłowe?

 

 

 

Ciśnienie podawane przez pompę progową w Inpie masz w DDE/analog values 1: Pre-supply pressure.

 

Dzieki za podpowiedz

 

pozdrawiam

Tomek

Opublikowano

Podepnij inną przepływke.

Musi byc oryginalna z podróbkami sa problemy.

Sprawdzic trzeba jeszcze turbawke.

Wymieniałeś ja może coś nie tak z nią.

Chociaż napisałeś,że mechaniaor sprawdził.

Znając życie to bedzie jakaś pierdoła.

Opublikowano

Witam

 

Dzisiaj samochód zaczął ze mną współpracować - wypluł pierwszy raz błąd.

Pojawił się 4704 - Pre-supply pressure monitoring. Pomiar podczas błędu był 1.02 mbar

 

Sprawdziłem wiec pompę progowa - po odpaleniu miała 3.74mbar a przy 3500 obr 3.5mbar. Testu nie robiłem podczas jazdy.

 

Czy to ta pompka progowa się czasami przycina?

 

 

Po napisaniu postu przypomniało mi się, ze wczoraj wyciągałem filtr paliwa alby sprawdzić czy nie ma w nim brudu. Potem autko chwile zapalało i pewnie ten błąd wtedy wyskoczył :(

 

 

pozdrawiam

Tomek

Opublikowano

kiedys mialem problem z pompą pod progiem, ale on sie objawial odwrotnie niz u ciebie - tzn przy nizszych obrotach byla moc, a przy wyzszych nie (nie wkrecal sie w ogole powyzej 3500), bo pompa za male cisnienie paliwa podawala.

 

Natomiast jesli przy niskich obrotach masz dziure a wysoko jest lepiej, to pare porad:

- sprawdz przeplywkę przede wszystkim (podepnij inną - oryginał),

- sprawdz szczelność przewodów podcisnienia-

- zobacz czy gruszka przy turbo sie nie zacina,

- przeczyść filterek przy elektrozaworze turbiny (ja go w ogole wymienilem na nowy i auto zupelnie inaczej zaczelo jezdzic :P - ale zacznij od wyczyszczenia)

Opublikowano
Ja u siebie też miałem problemy z mocą, przyspieszaniem i kopceniem auta i zaczynałem od pierdół typu czyszczenie filterków a wystarczyło przepływkę wymienić i jak ręką odjął. U mnie padnięta była boschowska a założyłem sam wkład firmy Pierburg i jest ok
http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano
Ja u siebie też miałem problemy z mocą, przyspieszaniem i kopceniem auta i zaczynałem od pierdół typu czyszczenie filterków a wystarczyło przepływkę wymienić i jak ręką odjął. U mnie padnięta była boschowska a założyłem sam wkład firmy Pierburg i jest ok

 

prawda, ale wymiana przepływki jest najdroższą z mozliwych opcji, dlatego warto zaczac od tych "pierdół" typu czyszczenie filterkow i sprawdzenie przewodów i gruszki :) robi się to praktycznie za darmo, a może rozwiazac problem. Jak nie rozwiąże, wtedy szukać przepływki :)

Opublikowano

...przewodów i gruszki :) robi się to praktycznie za darmo, a może rozwiazac problem...

 

A gdzie ta gruszka się dokładnie znajduje i jak ją sprawdzić czy jest dobra, bo bym u siebie profilaktycznie sprawdził czy jest ok?

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano

Witam

 

Dziękuje za odpowiedzi.

 

Elektrozawory wymieniałem dwa miesiące temu na nowe oryginalne. Przewody tez sa wymienione, tylko nie oryginalne - sa trochę cieńsze.

 

Zauważalnym tez, ze jak auto sie trochę schłodzi to dużo lepiej jeździ. Wystarczy, ze stanę nagrzanym na światach i juz jest gorzej. Troche sie schłodzi i idzie lepiej. Zastanawiam sie, czy przewody podciśnienia nie sa za miękkie i sie zginają. Zamówiłem juz oryginały.

 

pozrawiam

Tomek

Opublikowano

Zawór EGR czyszciłeś i sprawdzałeś czy się prawidłowo otwiera ?

 

Ja miałem podobne objawy jak u mnie był zasyfiony...

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano
Zawór EGR czyszciłeś i sprawdzałeś czy się prawidłowo otwiera ?

 

Ja miałem podobne objawy jak u mnie był zasyfiony...

 

 

Tak, czyscielem razem z kolektorem. Założyłem tez wtedy nowe przewody podciśnienia.

 

Czy jest szansa dostania się do przewodów podciśnienia EGR bez ściągania kolektora?

 

pozdrawiam

Opublikowano
Z tego co wiem, to nie jest tak łatwo się dostać, trzeba odkręcić mocowanie bagnetu od oleju i zdjąć zawór od gruszki, tej która steruje słynnymi klapkami w kolektorze, i dalej trzeba próbować wymacać ręką przewody i zaworek...
http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano
Witam

 

Dzisiaj samochód zaczął ze mną współpracować - wypluł pierwszy raz błąd.

Pojawił się 4704 - Pre-supply pressure monitoring. Pomiar podczas błędu był 1.02 mbar

 

Sprawdziłem wiec pompę progowa - po odpaleniu miała 3.74mbar a przy 3500 obr 3.5mbar. Testu nie robiłem podczas jazdy.

 

Czy to ta pompka progowa się czasami przycina?

 

Po napisaniu postu przypomniało mi się, ze wczoraj wyciągałem filtr paliwa alby sprawdzić czy nie ma w nim brudu. Potem autko chwile zapalało i pewnie ten błąd wtedy wyskoczył :(

pozdrawiam

Tomek

 

Więc tak - wskazuje to faktycznie na pompę podprogową - wartość 1.02 mbara jest zdecydowanie za niska.

Wskazywane przez Ciebie wartości były w ok. 3.5 mbara - i to są dobre wartości. Poniżej 3.5 mbara może być problem - jest źle.

Pompa podprogowa powinna dawać STAŁE ciśnienie w ok. 3.5 MBar - 3.8 MBar. Nie powinna falować, przycinać się itd.

U Ciebie pompa daje za słabe ciśnienie - 1.02 MBar - to jest po prostu za mało.

W takiej sytuacji całość pracy wykonuje pompa CR (główna pompa wtryskowa - Common Rail) - a to już jest bardzo niedobrze, może zakończyć się to zmianą pompy podprogowej i pompy CR. Na razie masz do zmiany pompę podprogową.

Koszt pompy podprogowej używanej to ok. 200-300 zł, koszt nowej to ok. 700-800 zł.

Koszt pompy CR używanej to ok. 800-1000 zł, nowej ok. 1800-2000 zł.

Niech jeszcze inni się wypowiedzą.

Opublikowano
Witam

 

Dzisiaj samochód zaczął ze mną współpracować - wypluł pierwszy raz błąd.

Pojawił się 4704 - Pre-supply pressure monitoring. Pomiar podczas błędu był 1.02 mbar

 

Sprawdziłem wiec pompę progowa - po odpaleniu miała 3.74mbar a przy 3500 obr 3.5mbar. Testu nie robiłem podczas jazdy.

 

Czy to ta pompka progowa się czasami przycina?

 

Po napisaniu postu przypomniało mi się, ze wczoraj wyciągałem filtr paliwa alby sprawdzić czy nie ma w nim brudu. Potem autko chwile zapalało i pewnie ten błąd wtedy wyskoczył :(

pozdrawiam

Tomek

 

Więc tak - wskazuje to faktycznie na pompę podprogową - wartość 1.02 mbara jest zdecydowanie za niska.

Wskazywane przez Ciebie wartości były w ok. 3.5 mbara - i to są dobre wartości. Poniżej 3.5 mbara może być problem - jest źle.

Pompa podprogowa powinna dawać STAŁE ciśnienie w ok. 3.5 MBar - 3.8 MBar. Nie powinna falować, przycinać się itd.

U Ciebie pompa daje za słabe ciśnienie - 1.02 MBar - to jest po prostu za mało.

W takiej sytuacji całość pracy wykonuje pompa CR (główna pompa wtryskowa - Common Rail) - a to już jest bardzo niedobrze, może zakończyć się to zmianą pompy podprogowej i pompy CR. Na razie masz do zmiany pompę podprogową.

Koszt pompy podprogowej używanej to ok. 200-300 zł, koszt nowej to ok. 700-800 zł.

Koszt pompy CR używanej to ok. 800-1000 zł, nowej ok. 1800-2000 zł.

Niech jeszcze inni się wypowiedzą.

 

 

Witam

 

Ten błąd wystąpił tylko raz po wyciągnięciu filtra paliwa. Po włożeniu filtra kręciłem z 5s i dopiero zapalił. Teraz już ten błąd nie występuje i ciśnienie jest ok 3.7MBar

Jak wystąpi jeszcze raz to wymienię pompę. Codziennie pod kompa podpinam :)

 

Czekam teraz na oryginalne przewody podciśnienia - jak wstawię to podzielę się informacja czy polepszyło się.

 

pozdrawiam

Tomek

Opublikowano

Śledząc temat kolegi "polowiec" zacząłem u siebie sprawdzać, czy z mocą jest wszystko jak powinno, i zauważyłem u siebie takie zjawisko :

 

Rozpędzam auto od 1 do 5 biegu do prędkości np. 100-120km/h trzymając obroty w okolicach 2-2.5 tysiąca (auto dynamicznie przyspiesza na każdym biegu). W pewnym momencie czuć, że skrzynia wrzuca 6-ty bieg lub nadbieg a obroty ciut spadają. W tym momencie jak wciskam lekko gaz, żeby przyspieszyć, to auto się już wolniej rozpędza a obroty wolniej zwiększają, ale jak przycisnę mocniej to skrzynia redukuje bieg z efektem "kickdown" i auto znowu się rozpędza dynamicznie.

 

Czy tak powinno być ?

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano
W pewnym momencie czuć, że skrzynia wrzuca 6-ty bieg lub nadbieg a obroty ciut spadają. W tym momencie jak wciskam lekko gaz, żeby przyspieszyć, to auto się już wolniej rozpędza a obroty wolniej zwiększają, ale jak przycisnę mocniej to skrzynia redukuje bieg z efektem "kickdown" i auto znowu się rozpędza dynamicznie.

 

Czy tak powinno być ?

 

tak powinno być. Nie jest to co prawda 6-ty bieg, bo go nie masz :) powyżej 75km/h skrzynia załącza lockup, który wlasnie tak się objawia jak piszesz (czyli ciezkie rozpędzanie przy lekkim wcisnieciu gazu). Sprobuj jechać na 5 biegu 80km/h ze stałą prędkością - lockup powinien być załączony. Jak puścisz gaz a samochod zacznie hamować silnikiem, to mniej więcej przy 60-65 km/h powinien się wyłączyć lockup, a jednocześnie załączy się konwerter momentu w skrzyni. Jeśli tak masz, to wszystko jest ze skrzynią w porządku. O lockupie już wiele na forum napisano, wiec wystarczy poszukać odpowiedniego tematu :mrgreen:

Opublikowano

...Jak puścisz gaz a samochod zacznie hamować silnikiem, to mniej więcej przy 60-65 km/h powinien się wyłączyć lockup, a jednocześnie załączy się konwerter momentu w skrzyni. Jeśli tak masz, to wszystko jest ze skrzynią w porządku. O lockupie już wiele na forum napisano, wiec wystarczy poszukać odpowiedniego tematu :mrgreen:

 

Dzięki

 

Temat konwertera przerabiałem, śledząc wątek na forum o ASB GM i u mnie jest ok - wyłącza się lockup w okolicach 65-58 km/h w zależności od prędkości, z której zwalniam...

 

A efekt tego wolnego rozpędzania miałem jeszcze gorszy jak przepływka była padnięta - już na 4 biegu był zamuł, więc pomyślałem, że po wymianie nadal coś nie tak :)

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano

...przewodów i gruszki :) robi się to praktycznie za darmo, a może rozwiazac problem...

 

A gdzie ta gruszka się dokładnie znajduje i jak ją sprawdzić czy jest dobra, bo bym u siebie profilaktycznie sprawdził czy jest ok?

 

Czy to jest ta gruszka, co widać po lewej stronie turbiny http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP81&mospid=47559&btnr=13_0652&hg=13&fg=20

 

Jeżeli tak, to jak sprawdzić czy jest z nią wszystko wporzo ?

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano
Czy to jest ta gruszka, co widać po lewej stronie turbiny http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP81&mospid=47559&btnr=13_0652&hg=13&fg=20

 

Jeżeli tak, to jak sprawdzić czy jest z nią wszystko wporzo ?

 

gruszka to nr 6 na tym schemacie http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DP81&mospid=47559&btnr=11_2337&hg=11&fg=45

 

powinna utrzymywać podciśnienie (czyli ma być szczelna), oraz nie może się zacinać

Opublikowano

Dzięki, nie wiedziałem, że to coś nazywacie gruszką :duh:

 

Piszesz "nie może się zacinać" tzn. że jest tam jakiś element mechaniczny w środku ?

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano

Witam

 

Kilka następnych obserwacji.

 

- Zaślepiłem EGR i auto dużo lepiej wkręca się a obroty - cos mam z EGR, prawdopodobnie z przewodami. Jak wymieniałem na nowe, to włożyłem nieco grubsze i powciskałem w te plastikowe chwytaki.

- jak samochód jest jeszcze zimy to lepiej chodzi. Czuć, jak od 2000 obr. ciągnie. Jak się nagrzeje to czuć jak od 2000 ma lepsze przyspieszenie, ale od 3000 to czuć jakby dostał jeszcze dodatkowa turbinę.

 

 

Czy to jednak przepływomierz będzie za to winny?

 

 

 

Dodane 12.06.2010

 

Dzisiaj auto odżyło. Wymieniłem wszystkie przewody podciśnienia na oryginalne. Duzo szybciej się zbiera - wzrosło tez spalanie przy mocnych depnięciach. Podłączyłem tez EGR.

 

 

 

pozdrawiam

Tomek

Opublikowano

Dodane 12.06.2010

Dzisiaj auto odżyło. Wymieniłem wszystkie przewody podciśnienia na oryginalne. Duzo szybciej się zbiera - wzrosło tez spalanie przy mocnych depnięciach. Podłączyłem tez EGR.

pozdrawiam

Tomek

 

Ile metrów poszło na to, gdzie je kupowałeś i ile zapłaciłeś ? :)

http://www.auto-scanners.com/PIC/bmw-icom-a2-b-c-792L_1.jpg
Opublikowano

Dodane 12.06.2010

Dzisiaj auto odżyło. Wymieniłem wszystkie przewody podciśnienia na oryginalne. Duzo szybciej się zbiera - wzrosło tez spalanie przy mocnych depnięciach. Podłączyłem tez EGR.

pozdrawiam

Tomek

 

Ile metrów poszło na to, gdzie je kupowałeś i ile zapłaciłeś ? :)

 

 

Witam

 

Oryginalne wężyki z BMW - sa odpowiedniej długości i każdy inny.

Komplet wężyków do turbo i EGR (5 sztuk) coś ok 120 zl.

 

pozdro

Tomek

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.