Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
ja u siebie zaobserwowałem, że przy dynamicznej jeździe więcej bierze tzn takiej powyżej 3000obr), a jeżeli jeżdżę np spokojnie do pracy i nie kręcę więcej niż 3000obr to jakby mnie ubywało

kiedyś słyszałem opinie, że potrafi wsiąść więcej jak się robi krótki odcinki

 

I to jest jedyna słuszna teoria. Krotkie odcinki i niedogrzany silnik (nierozszerzony materiał)

  • Odpowiedzi 80
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Panowie, ale takie pytanie lekko poza konkursem: czemu stosujecie Mobil 5W50 skoro nie ma on żadnych aprobat bmw? Ani LL-01, o LL-04 nie wspominając?

 

Pozdrawiam,

  • Członkowie klubu
Opublikowano

bo my go nie stosujemy do LL, tylko zmieniamy po 12-15kkm

a kierujemy się klasą lepkości i specyfikacją oleju

i jego znikalnością :mrgreen: :mrgreen:

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano

To już jest jakiś argument :) Dodam tylko od siebie, że stosuję w swoim M54 (325Ci) Mobil ESP 5W-30 i przez 15 tys. km auto nie wymaga uzupełnienia oleju. Wymiana co 20 tys. Polecam ten olej :)

 

Pozdrawiam serdecznie,

  • Członkowie klubu
Opublikowano
tfu, tfu, tfu - niech najdłużej tak będzie :cool2:

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
tfu, tfu, tfu - niech najdłużej tak będzie :cool2:

 

Czyli panowie jaki ten olej najlepszy bedzie w koncu??

 

Jezdze na Castrol Magnatec 0W-30 i dolewam tyle co benzyny... (jakies 1l na 1500km). Chcialbym go za niedlugo wymienic i mysle o Mobile1 ale czy wlac Syntetyczny czy zmienic na pol-Syntetyczny i o jakich parametrach najlepiej??

 

Szuka jakiegos dobrego mechanika najlepiej w Londynie lub okolicach bo powiem szczerze za tego partolenia tych naszych rodakow tuutaj juz dluzej nie zniose. (gdybym wam opowiedzial z czym sie juz tutaj spotkalem...)

 

Gosciu ktory mial byc super mechanikiem powiedzial mi ze odmy sie nie wymienia i w ogole nie wiedzial gdzie/co to jest....

 

Ostatnio ten sam mechanik wymienial mi przedni wachacz ktory zmodyfikowal szlifierka bo mu nie mogl nabic na niego jakiejs gumy (robi sie tak czy nie bardzo??)...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ostatnio ten sam mechanik wymienial mi przedni wachacz ktory zmodyfikowal szlifierka bo mu nie mogl nabic na niego jakiejs gumy (robi sie tak czy nie bardzo??)...

 

Nie, na pewno się nie robi bo ta guma wchodzi lekutko po posmarowaniu byle mydłem lub płynem do naczyń.

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Syntetyczny...

masz już spore ubytki

spróbuj jakiegoś 5W50 Mobila, abo Valvoline

ja mam Mobila, Chabera wlał VR1 Valvoline i na razie pisze, że nie ubywa

spróbuj i obserwuj czy coś pomoże...

 

o wahaczu nawet nic nie powiem...

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja właśnie dostałem pake z Valvoline i filtrem. :mrgreen: Sie będa za to zabierał jak tylko pogoda znormalnieje, szkoda tylko pieczątki w książce.
  • Członkowie klubu
Opublikowano
Ja właśnie dostałem pake z Valvoline i filtrem. :mrgreen: Sie będa za to zabierał jak tylko pogoda znormalnieje, szkoda tylko pieczątki w książce.

Fajnie.

Wciąga nam mniej więcej tak samo, to porównamy ;)

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano

ja osobiscie jezdze na castrolu 5w30 , zmiana co ok 17 tyś km i odziwo nie dolewam nic, fakt na sam koniec juz przed wymianą oleju na miarce jest tak na polowie na zimnym , czyli mozna by bylo dolać pewnie z 0.5 litra , ale po nagrzaniu jest na maximum wiec nie dolewam,

 

na liczniku mam trochę ponad 180.000 tyś km nalatane.

 

pozdr.

Opublikowano

Valvoline vr1 5W50- od wymiany 3000km (standardowy tryb jazdy w tym zlot na miedziance, i od czasu do czasu start od światełek)- Stwierdzam dziś po przestanej nocy w garażu na płaskim - NIE PIJE oby tak dalej. Z 40 ml to już chyba wyciągnąłem bagnetem od tego sprawdzania:)

 

Panowie siedziałem w poszukiwaniu informacji na kilku forach ale konkretów mało- Chciałbym przyrostu mocy trochę w moim M54- na początek myślę o kompletnym wydechu jakiejś renomowanej firmy i strojenie. w 4000-5000 zł się zmieszczę w dalekich planach szykuje się zestaw G-power jakieś rok do 2 lat.

Opublikowano
Wiesz, po nocy prawie zawsze bedzie miec max. Ja dzis rano sprawdzilem, to mialem milimetr ponizej max, a wczoraj 10minut od wylaczenia silnika mialem w 3/4 - i to jest prawidlowy poziom, tyle ze dzis rano na zimnym silniku dolałem 100ml.
Opublikowano
Ostatnio ten sam mechanik wymienial mi przedni wachacz ktory zmodyfikowal szlifierka bo mu nie mogl nabic na niego jakiejs gumy (robi sie tak czy nie bardzo??)...

 

Nie, na pewno się nie robi bo ta guma wchodzi lekutko po posmarowaniu byle mydłem lub płynem do naczyń.

 

 

Bax czy to oznacza ze teraz ten wahacz bedzie w tej gumie luzno latal czy jak??

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ostatnio ten sam mechanik wymienial mi przedni wachacz ktory zmodyfikowal szlifierka bo mu nie mogl nabic na niego jakiejs gumy (robi sie tak czy nie bardzo??)...

 

Nie, na pewno się nie robi bo ta guma wchodzi lekutko po posmarowaniu byle mydłem lub płynem do naczyń.

 

 

Bax czy to oznacza ze teraz ten wahacz bedzie w tej gumie luzno latal czy jak??

 

Zależy ile go spiłował.

Opublikowano
Z tego co sprawdzalem to siedzial ciasno ale czy ta guma moze sie wyrobic szybciej przez to i bedzie luz czy jak??
Opublikowano
Moze sie szybciej ubic/wyrobic. Ogolnie niezbyt bystry ten mechanik, przeciez kazdy wie, ze jak nie chce wejsc to trzeba nasmarowac/zwilzyc... dotyczy to nie tylko samochodow ;)
Opublikowano
Czyli te kangury to norma??

 

Tez nie moglem sie przyzwyczaic ale w koncu wyczulem sprzeglo.

 

To mowicie ze wymiana odmy nic nie da??

 

 

Mam jeszcze jeden problem a mianowicie cos mi cyka w silniku...

Przy wiekszych obrotach cyka szybciej itd. Kiedys nie cykalo teraz cyka.... Co to moze byc??

 

 

cykanie w silniku u mnie była to przepustnica powietrza zakup nowej i po temacie :)

brokat_
Opublikowano

Przepustnica wymieniona 2 lata temu wiec nie powinien byc to problem....

 

 

Panowie w sobote mechanik wymienil mi odme... (sie narobil chlopaczyna....)

 

watpie ze to przez nia olej znika ale zobaczymy...

 

Pozdr

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Z tego co mi wiadomo ten typ tak ma. :)

Kolega użytkuje oraz sam jeżdżę 330Ci u niego przelot 230tyś u mnie 200tyś jeden i drugi na Castrolu EDGE 0W30 full synthetic. U niego i u mnie do litra oleju jest dolewane na 1000 - 1500KM przy dynamicznej jeździe, przy spokojnej jeździe zużycie oleju spada znacznie bo o połowę ale dalej pije. Nic nie kopci nic nie wycieka silniki trzymają parametry fabryczne bo miesiąc temu byliśmy na hamowni.

Najzwyczajniej trzeba się pogodzić z dokarmianiem :P

Słyszałem, że powodem wcinania oleju jest system zmiennych faz rozrządu w tym przypadku podwójny Vanos. Gdy nie wkręcamy samochodu na wysokie obroty tak żeby się uruchamiał ten system, jest ok gdy zaczyna pracować Vanos zaczyna znikać olej, jak dla mnie wydaje się to logiczne i u mnie się potwierdza tym bardziej że inne marki z takimi systemami mają dokładnie ten sam problem pałaszują olej patrz Honda i jej V-tec.

Opublikowano

Słyszałem, że powodem wcinania oleju jest system zmiennych faz rozrządu w tym przypadku podwójny Vanos. Gdy nie wkręcamy samochodu na wysokie obroty tak żeby się uruchamiał ten system, jest ok gdy zaczyna pracować Vanos zaczyna znikać olej, jak dla mnie wydaje się to logiczne i u mnie się potwierdza tym bardziej że inne marki z takimi systemami mają dokładnie ten sam problem pałaszują olej patrz Honda i jej V-tec.

 

 

Nic bardziej mylnego. Vanos w żaden sposób nie przyczynia się do ubywanai oleju. Jedynymi powodami ubywania oleju moga być:

-Wyciek

-Jego spalanie

 

W większości przypadków wycieku nie macie więc silniki spalają ten olej. Najprawdopodobniej olej dostaje się do komory spalania przez pierścienie. Bloki silnika M52TU i M54 wykonane są ze stopu aluminim(silumin, nikasil), który zużywa się znacznie szybciej niż w silnikach z blokiem żeliwnym. Uprzedzając wasze pytania. Nie, w waszych silnikach nie ma żelaznych tuleii cylindrowych. Silniki które więcej biorą były zapewne wcześniej mocno "dogrzane" żeby nie powiedzieć przegrzane.

Opublikowano
No dobrze ale te silniki biorą olej od nowości znam trzy przypadki nowych samochodów BMW z czego jeden u bliskich znajomych drugi w rodzinie różne modele BMW ten sam motor 3.0, że o innych markach Toyoty czy Hondy nie wspomnę nawet u sąsiada w Porsche to norma. Także Twoja teoria w tej kwestii nie do końca trzyma się kupy bo te silniki nie mogły być jak to ująłeś wcześniej mocno "dogrzane" czy przegrzane lub w jakiś sposób zużyte/zniszczone. Artykuł, który czytałem (spróbuje znaleźć bo czytałem go dawno i jak się uda to zamieszczę) mówił ogólnie rzecz ujmując prostym językiem, że ze względu na zróżnicowaną pracę zaworów, wałków rozrządu i samego systemu sterującego zmiennymi fazami rozrządu ciężko jest tamtą okolicę dokładnie uszczelnić w porównaniu do silników bez takich systemów (Jest w tym prosta logika elementy nie ruchome uszczelnia się dużo łatwiej niż ruchome). Przez nieszczelności do komory spalania w cylindrach przedostaje się olej i tutaj przyznaje racje jest spalany i nie zależnie od tego czy to Porsche i VarioCam, BMW i Vanos, Honda i V-tec, Toyota i VVt-i czy jakaś inna marka z innym systemem w większości przypadków wszystkie silniki wyposażone w jakiś system zmiennych faz rozrządu biorą olej. Zastanawiam się też czy wszystkie marki z urzędu jak instalują zmienne fazy rozrządu to montują je do aluminiowych bloków silnika itd. (jest to droższy materiał od żeliwa i dlatego do niedawna dostępny tylko dla marek premium) bo jeśli np. Toyota lub Honda montowała by to w żeliwny blok a olej w tych jednostkach jest spalany byłoby to dodatkowym potwierdzeniem artykułu i tej teorii, swoją drogą wydaje mi się że tak właśnie było w końcówce lat 90. i na początku tego wieku u wielu producentów zwłaszcza japońskich.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.