Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam wszystkim

 

Od 2 lat posiadam BMW E46 330Ci i od 3 miesiecy zaczela mi wciagac olej.

 

Na okolo 1000-1500km musze dolac 1l oleju. Aktualnie jezdze na zalecanym Castrol 5W30 Full Syntetyk. Olej zaczal znikac po tym jak 3 miesiace temu go wymienilem ale podejrzewam ze to tylko zbieg okolicznosci. Samochod ma przejechane 73500 mil. Dodam ze nie kopci ani nie wycieka. Zastanawiam sie nad wymiana odmy i uszczelniaczy.

 

Prosze o rade

Edytowane przez domelsnake
  • Odpowiedzi 80
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
jaki olej wcześniej był wlewany? ten sam?

 

Witam

 

Tak dokladnie ten sam olej i nigdy nie bylo problemow. Jeden z magikow tutaj polecil mi po dluzszej jezdzie na wlaczonym silniku odkrecenia korka wlewu oleju. Jesli syknie (powietrze znajdzie ujscie) to znaczy ze zapchana odma, inny z mechanikow powiedzial mi ze odmy sie nie wymienia..., kolejny mechanik powiedzial mi ze to wymiana uszczelniaczy zaworow i ze on sie tego nie podejmie bo za duzo roboty....jeszcze inny polecil mi sprzedaz samochodu...

Opublikowano
Witaj te silniczki lubia sobie pociagnac olej,a co do odmy to sie wymienia.

 

Juz to slyszalem...ale bez przesady... zrobilem 4-5tys mil a wlalem 6l oleju.... Nigdy wczesniej tak nie bylo...

 

Przed wymiana jechalem do PL na swieta (1000mil w jedna strone) i wszystko bylo ok...

Opublikowano
bym stawiał na odmę :D

 

Przy wymianie odmy trzeba wymieniac jeszcze jakies inne elementy??

 

Chodzi mi o gumowe wezyki ktore sa podpiete do odmy. Podejrzewam ze po ich odpieciu od starej odmy nie beda nadawaly sie do ponownego urzytku. Ktore najlepiej kupic razem z odma??

Opublikowano
podajcie link do realoem gdzie to jest.sprawdze u siebie tez :P
.....When you are leaving skid marks between corners, this means that you have enough POWER....
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
bym stawiał na odmę :D

 

zrobilem wczoraj ok 320km bez wylaczania samochodu, pod dome na wlaczonym sliniku odkrecilem korek wlewo oleju i nic nie syknelo wiec podejrzewam ze silnik jest odpowietrzany poprawnie.

 

Co jeszcze moglo by to byc procz odmy??

Opublikowano
Wymiana odmy na pewno nie zaszkodzi, ale ja niedawno wymieniłem na nową + wszystkie rurki i zużycie oleju się nie zmieniło i oscyluje w granicach 0,3 - 04l na 1 000 km. Podejrzewam uszczelniacze, ale jeśli zdecyduję się na zrobienie tego to na pewno wymienię również pierścienie przy jednej robocie.
Opublikowano
Mnie tez zzera ale jakies 0.2-0.3 na 1000km (troche mniej jak zmienilem olej na mobil1 new life 0w40 z castrol edge 0w40 gdzie zzeral jakies 0.3-0.4). Norma przewiduje max 0.7 na 1000km wiec luzik. Autko dziala, olej trzeba dolewac wiec nie widze sensu w rozgrzebywaniu silnika co by troche mniej wciagal - trzeba sie przyzwyczaic wg mnie :)
Opublikowano
Mnie tez zzera ale jakies 0.2-0.3 na 1000km (troche mniej jak zmienilem olej na mobil1 new life 0w40 z castrol edge 0w40 gdzie zzeral jakies 0.3-0.4). Norma przewiduje max 0.7 na 1000km wiec luzik. Autko dziala, olej trzeba dolewac wiec nie widze sensu w rozgrzebywaniu silnika co by troche mniej wciagal - trzeba sie przyzwyczaic wg mnie :)

 

Osobiście za bardzo mi to nie przeszkadza, bo silnik pracuje pięknie, ale noszę się z zamiarem sprzedaży auta i nie chciałbym aby przyszły klient był niezadowolony, a nie każdy zdaje sobie sprawę, że apetyt na olej w M54 to norma.

Opublikowano
to lepiej wyrzuc albo zmien na modyfikowany zawor cdv, zeby nowy wlasciciel mogl ruszac 'bez kangurów' jak w kazdym innym aucie (duzo czasu zajelo mi wyczucie sprzegla) i zmien uszczelki w vanosie na beisana - ze tez trzeba poprawiac fabryke :x
Opublikowano
to lepiej wyrzuc albo zmien na modyfikowany zawor cdv, zeby nowy wlasciciel mogl ruszac 'bez kangurów' jak w kazdym innym aucie (duzo czasu zajelo mi wyczucie sprzegla) i zmien uszczelki w vanosie na beisana - ze tez trzeba poprawiac fabryke :x

 

Beisan juz siedzi w aucie, szlif pierścieni Vanosa również wykonany. "Kangurów" jak to nazwałeś u mnie nie ma, ale minimalnie mogłoby być lepiej. Skąd dorwać ten zawór cdv, jaka cena i na czym polega modyfikacja ?

Opublikowano

Czyli te kangury to norma??

 

Tez nie moglem sie przyzwyczaic ale w koncu wyczulem sprzeglo.

 

To mowicie ze wymiana odmy nic nie da??

 

 

Mam jeszcze jeden problem a mianowicie cos mi cyka w silniku...

Przy wiekszych obrotach cyka szybciej itd. Kiedys nie cykalo teraz cyka.... Co to moze byc??

Opublikowano

Beisan juz siedzi w aucie, szlif pierścieni Vanosa również wykonany. "Kangurów" jak to nazwałeś u mnie nie ma, ale minimalnie mogłoby być lepiej. Skąd dorwać ten zawór cdv, jaka cena i na czym polega modyfikacja ?

 

do poczytania http://www.zeckhausen.com/CDV.htm

 

Mozna albo wywalic to cos albo zakupic ten modyfikowany. Ja czekam az mi kumpel przywiezie.

Ogolnie po wymianie lub usunieciu mozna znalezc takie opisy wrazen:

What a incredible change! If you were like I was and couldn't nail a smooth 1-2 shift very often, your evil CDV is to blame! Now the clutch responds quickly and exact. No more moving clutch points or burning of the clutch during speed shifts. For someone who has driven manual since day one, from street to track, this is the way every other clutch is already and the way BMW should always have been. No more CDVs!

If you think you currently have one, you won't regret taking it out. Not once.

Opublikowano
Czyli te kangury to norma??

 

Tez nie moglem sie przyzwyczaic ale w koncu wyczulem sprzeglo.

?

 

Moj ojciec jak czasem jezdzi to myslal, ze znow ma problem z dretwieniem nogi (chory kregoslup) i ciezko mu bylo plynnie ruszac.

 

Ja po dlugim czasie sie wczulem, ale nie powiem, wkurzalo mnie to na poczatku niezmiernie i myslalem ze mam sprzeglo do wymiany (porownujac do e36 328 w ktorej sprzeglo normalnie dziala).

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Wymiana odmy na pewno nie zaszkodzi, ale ja niedawno wymieniłem na nową + wszystkie rurki i zużycie oleju się nie zmieniło

Tak jak u mnie ;)

Ja olewam temat ;) jak poprosi, to robię dolewkę i tyle. Z vanosem (odpukać w niemalowane) na razie nic się nie dzieje, więc też nie dotykam.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wymiana odmy na pewno nie zaszkodzi, ale ja niedawno wymieniłem na nową + wszystkie rurki i zużycie oleju się nie zmieniło

Tak jak u mnie ;)

Ja olewam temat ;) jak poprosi, to robię dolewkę i tyle. Z vanosem (odpukać w niemalowane) na razie nic się nie dzieje, więc też nie dotykam.

 

Czekasz na pomarańczowa po zgaszeniu silnika czy wcześniej dolewasz?

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Różnie. Czasami upomni się pomarańczowa wredota, czasami ją uprzedzę.

Jak jadę gdzieś dalej, albo wiem, że auto będzie miało ciężej, to sprawdzam.

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Opublikowano
Przypominam się że po zalaniu valvoline vr1 5W50 przejechane od wymiany dziś 2650 km i auto nic nie upiło wcześniej dolalem castrola oW40 okolo 3,5 litra na 12tys km- YAcek nie sprzedawaj nie szkoda Ci taka ładna sztuka
Opublikowano (edytowane)
YAcek nie sprzedawaj nie szkoda Ci taka ładna sztuka

 

Szkoda mi i to bardzo, ale mam niezłe M3 namierzone. Zresztą do końca nie jestem zdecydowany, rozważam jeszcze kompresor do swojej, jeden taki projekt jest w trakcie, na dniach powinien być wiadomy wynik prac.

Edytowane przez Yacek
  • Członkowie klubu
Opublikowano

daj linka ;)

do kompresora i Mki ;)

Pozdrawiam,
Grzegorz

330Ci
276218_2.png

335d xDrive
1089970_2.png

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.