Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
ja mam problem z drganiami podczas ruszania i właśnie się zastanawiam czy to wina sprzegła czy dwumasu - problem występuje tylko wtedy, w czasie jazdy, przyspieszania, gaszenia auta wszystko jest ok

btw gdzie znajde cały komplet w dobrych pieniadzach?

 

Wyrzuć zawór CDV.

  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 99
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Witam, posiadam e91 318d 122km, przy przyspieszaniu na 2,3,4,5 biegu powyzej 2tys. obrotow, obroty skacza do gory, ale auto nie przyspiesza, na ok 2.5 tys juz jest ok. Mam do wymiany plyn hamulcowy z tego co czytalem uklad hamulcowy ma cos wspolnego ze sprzeglem. Moze mial ktos taki przypadek i wie ktos co to moze byc ? Objawow padnietego dwumasu nie zauwazylem.
Opublikowano
jak nie wymienisz przy okazji płynu w układzie sprzęgła na wysprzęgliku to sam płyn hamulcowy przy kołach ma niewiele wspólnego, wspólny jest tylko zbiorniczek, generalnie skakanie to odznaka słabej tarczy czyli zużyte sprzęgło..
Opublikowano
Pomoże tyle, że będziesz miał nowy płyn :D Zjechana tarcza sprzęgła i się ślizga, do wymiany komplet sprzęgła ;)
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Witam wszystkich, jestem szczęśliwym posiadaczem BMW e90 320d z roku 2006. W chwili obecnej przebieg pojazdu wynosi 198 tyś. km i powoli przymierzam się do wymiany koła dwumasowego i sprzęgła. Pytanie moje dotyczy którego producenta części warto zastosować podczas wymiany? Być może ktoś już jest po takiego typu wymianie części i może coś cennego doradzić.
Opublikowano (edytowane)
Luk idzie na montaż fabryczny także wydaje się być najsensowniejszym wyborem, na alledrogo w granicach 18 stówek komplecik http://allegro.pl/sprzeglo-kolo-dwumasowe-bmw-e90-e91-320d-2-0-150km-i5552527729.html w zestawie nie ma tulei łożyska oporowego, tę część musiałbyś dokupić w aso, jest bardzo istotna i niezbędna do wymiany, dołóż do tego też plastikowy bolec na którym wspiera się łapa łożyska w skrzyni, do kompletu możesz dorzucić sprężynkę mocującą łapę do tej plastikowej kulki Edytowane przez H_A_R_T
Opublikowano

Witam. Tez posiadam taką bunie 320d 163km 2006r. Przebieg nieco wiekszy NIBY 230tys, ale i tak sądzę, że ma więcej (ściągany z DE). Sprzęgło wymieniałem pod koniec grudnia bo zaczęło mi coś szarpać. Koszt wymiany śmieszny 250zl (wymiana sprzęgła komplet + uszczelniacz wału). Cena sprzegła- 1680zl LUK + 210zl uszczelniacz Reinz.

Po wymiane zauważyłem, że sprzegło stało się mieciutkie i przyjemne w jeździe :), wiec z mojego doświadczenia mogę polecić ten zestaw.

PS> jak nie będziesz wymieniał sam to kup części osobiście. Mi w warsztacie policzyli za ten sam zestaw 2400zł same części. POZDRO

Opublikowano
Dzięki Panowie za cenne rady. Myślę że zdecyduję się na LUK'a plus te drobne części o których pisze H_A_R_T. Po wymianie na pewno napiszę jaki efekt końcowy. Pozdrawiam
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

PYTANIE !

Witam wszystkich :)

Od jakichś dwóch tygodni mam takie objawy (jak na filmie poniżej) w moim e91 (320d 163km). Wcześniej, sporadycznie szarpało przy ruszaniu na jedynce, a teraz raczej tylko ten dźwięk cały czas.

 

 

Czy można jeszcze jakiś czas jeździć z takimi objawami jak na filmiku, czy trzeba od razu myśleć o wymianie ? Jest jakieś ryzyko, że w naszych BMW, dwumas może się rozlecieć ?

Pytam, bo wiem na przykładzie innych aut (np. opel vectra 1.9cdti 150km), że z takimi odgłosami można jeszcze śmigać kilka dziesiąt tys., aż zacznie głośno stukać, samo na wolnych obrotach i dwumas sie sam nie rozpadnie.

Pytam, bo nie bardzo mi się widzi teraz wydawać ponad 2koła na komplet sprzęgła i dwumasy ;) Zrobiłbym jeszcze z 10-20tys. i wtedy dopiero bym to zrobił (robię dużo tras na autostradzie).

 

Z góry dziękuję za odpowiedź ;)

Opublikowano

W tych slinikach raczej napierw zurzywa sie sprzeglo a potem 2mass :norty: . Takie to jest.

Wszyscy wymieniaja raczej kompllet bo wiadomo jak sie rozbiera to lepiej zrobic na raz i niz za rok placic mechanikowi 2 razy.

Jak masz kaske to nie czekaj tylko zrob, bo moze dojsc to tego ,ze przy wlaczonej klimie, ze sporym ladunkiem spalicze sprzeglo kompletnie :mad2:

Sorry za ortografie - niemiecki windows :)

http://images.spritmonitor.de/519278.png

Opublikowano

No właśnie tu jest na razie jedyny problem (kasa:D), bo właśnie zapłaciłem ubezpieczenie, kupiłem opony i wymieniałem olej :D I planowałbym to zrobić dopiero za jakieś 2-3 miesiące, to zrobię jeszcze z 15tys. km.

Sprzęgło wydaje się, że działa dobrze... ale w sumie to szarpanie przy ruszaniu czasami, nie jest za fajne. Czyli ten dźwięk to co to jest dokładnie ?

Ale wiadome, ze jak będę wymieniał to komplet ;)

Opublikowano

Witam,

w moim poprzednim BMW e91 320d 163km miałem identyczny objaw . Ten dźwięk to jak się okazało u mechanika ( wyprzęgnik) łożysko na docisku sprzęgła. Następnie wymieniłem cały zestaw koła dwu masowego na LUK i wszystko wróciło do normy.

Opublikowano

Dzięki.

A można wymienić sam ten wysprzęglik (łożysko) ? Czy to nie ma sensu, bo pewnie i tak trzeba całość rozbierać ?

Opublikowano
Dokładnie to się nazywało łożysko oporowe , można je kupić w zestawie [sprzęgło Luk - (Tarcza sprzęgła , Docisk sprzęgła , Łożysko oporowe)] bez koła dwu masowego za ok 750 zł. Tyle wiem z moich doświadczeń związanych z tą sprawą . Ja wymieniłem cały zestaw z kołem dwu masowym bo tak doradził mi mechanik . Za całość zapłaciłem 2200 zł. Ale na ten temat pisał już wcześniej w tym temacie Łukasz1234 .
Opublikowano

Dzięki bardzo za odpowiedź :)

 

Będę myślał co tu zrobić i jak... wiadome najlepiej wymienić komplet ale z drugiej strony jak się to rozbierze to można zobaczyć co i jak jest zużyte. Dowiedziałem się, że można kupić samo łożysko oporowe.

 

Pozdrawiam.

  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
Witam po tak długiej nieobecności. Wracając do tematu wymiany koła dwumasowego zauważyłem że, szarpanie na pierwszym biegu spowodowane było niskim stanem oleju. Po dolewce wszystko wróciło do normy. Czyli na razie czekam z wymianą. Pzdr
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

W swoim e91 318d n47d20c listopad 2008 [chip na 173KM i 385NM] przebieg 186 tys. od pewnego czasu słyszę głuche stuki rytmiczne jakby dudnienie [nie jest to odgłos metaliczny i bardzo głośny] jakby z tyłu silnika. Podejrzewam koło dwumasowe jednak jak na razie nie mam typowych objawów padającego dwumasu.

Autem nie szarpie podczas ruszania, podczas gaszenia nie telepie mocno karoserią, w połowie sprzęgła i/ lub przy pełnym jego wciśnięciu nie słychać chrobotania przynajmniej na razie… objawy prócz tego głuchego stuku z silnika na biegu jałowym to wyczuwalne wibracje [nie jakieś bardzo mocne] na pedale sprzęgła i podczas jazdy ok. 1800 obrotów oraz powyżej 2 tys powiedzmy 2300 słyszalne buczenie, dudnienie. Poza tym gdy czasem wcisnę sprzęgło do końca i je puszczę [bez biegu – na luzie] czasami delikatnie zafalują obroty – wskazówka na obrotomierzu… czasami też gorzej - z oporem wchodzi 1 i 2 bieg.

Jestem wyczulony na odgłosy pochodzące z silnika i jest na pewno głośniej jak kiedyś… czasami drążek zmiany biegów drga z inną częstotliwością – mocniej bo generalnie na gałce czuć wibracje – wiem ten typ tak ma. Drżą również drzwi po otwarciu i ich dotknięciu jest to wyczuwalne jednak siedząc w samochodzie nie czuć wibracji na kierownicy czy fotelach…. Z tymi drzwiami możliwe, że było już tak wcześniej.

 

O dwumas dbam styl jazdy –zmiana biegów przy obrotach nie mniejszych jak 1800, nie strzelam ze sprzęgła, na wzniesieniach np. podczas jazdy w korkach wolę wrzucić 1 jak męczyć auto na 2 biegu… nie pałuję jednak auta do najwyższych obrotów myślę że góra to 4 tys jednak nie jest to częste.

Ostatnio wymieniłem poduszki silnika i koło pasowe wszystkie rolki, napinacz i pasek wieloklinowy na markowe zamienniki.

 

Prosiłbym o informację czy przy obecnie występujących objawach wymieniać koło dwumasowe i sprzęgło czy czekać aż się pogorszy i czy wg Was te objawy wskazują w ogóle na koło dwumasowe? Jest jakiś sposób bez rozbierania auta czy objawy wynikają z padającej dwumasy?

 

Jeśli nie koło dwumasowe to co może wpływać na moje przypadłości i co musiałbym sprawdzić?

 

Wiem, że na odległość ciężko powiedzieć…

Jeśli dwumas to prócz koła zamachowego i sprzęgła coś jeszcze wymienić?

Śruby kupić nowe? Co z dociskiem?

 

Bardzo proszę o jakieś wskazówki

Opublikowano

Jakie według Ciebie to markowe zamienniki?

Bo podejrzewam że wymieniłeś koło pasowe na jakieś dziadostwo bo objawy które opisujesz do tego pasują a ostatnio wymieniałem komuś w aucie 320d koło pasowe na zamiennik i takie objawy jak u Ciebie występowały dopiero montaż sprzęgiełka na alternatorze rozwiązała sprawę :)

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano

Czerwony 330d wszystkie części kupiłem w sklepie czescidobmw

Koło pasowe corteco, poduszki silnika lemforeder - podobno to samo co corteco, sprzęgło alternatora też zmieniłem na Valeo bo takiej firmy jest alternator. Pasek wieloklinowy oryginał bmw, napinacz ina a rolki jeśli dobrze pamiętam Gates - w pudełku były ina... Tak więc myślę że te części jakościowo są okej chyba że koło corteco to nie to corteco co kiedyś...

Opublikowano
Czerwony 330d wszystkie części kupiłem w sklepie czescidobmw

Koło pasowe corteco, poduszki silnika lemforeder - podobno to samo co corteco, sprzęgło alternatora też zmieniłem na Valeo bo takiej firmy jest alternator. Pasek wieloklinowy oryginał bmw, napinacz ina a rolki jeśli dobrze pamiętam Gates - w pudełku były ina... Tak więc myślę że te części jakościowo są okej chyba że koło corteco to nie to corteco co kiedyś...

To faktycznie części wysokiej jakości, czy objawy o których piszesz wystąpiły po wymianie czy po przejechaniu jakiejś ilości przejechanych kilometrów?

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

Opublikowano
Objawy były też wcześniej czyli przed wymiana tych części choć może mniej słyszalne z uwagi na odgłosy z układu pasowego. Wymiana praktycznie nic nie zmieniła ale też raczej nie pogorszyła. Koło pasowe miało już delikatnie pęknięcia na gumie, podczas rozruchu pasek przez moment zapiszczal, teraz jest cisza. Być może chłodna pogoda uwidacznia te problemy, które opisałem i może dlatego wyraźniej odczuwam te objawy. Jestem wyczulony ale chyba jeszcze nie wymienię dwumasy...jednak na pewno przyjdzie na nią czas...
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
czy posiada ktoś instrukcję serwisową dot. wymiany koła dwumasowego i sprzęgła w silniku n47d20c bmw e91 318d ?
Opublikowano
czy posiada ktoś instrukcję serwisową dot. wymiany koła dwumasowego i sprzęgła w silniku n47d20c bmw e91 318d ?

 

Podaj e-mail na priv to Ci podeślę, mam dwa pdf'y (Remove/install clutch - SAC (self adjusting clutch) i Remove/install clutch - Standard).

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Mam pytanie do wszystkich. Czy ktoś wymieniał dwumasę w e90 w województwie zachodniopomorskim a dokładnie w szczecinie? Jeśli tak to proszę w wskazanie warsztatu który robi to naprawdę dobrze bo z przeczytanych opinii na temat warsztatów w szczecinie ciężko się zdecydować, w każdym są jakieś przygody :shock:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.