Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Mam 253 tys przebiegu wymienialem sprzeglo kompletne w aso fota trojmiasto zaplacilem 2200zl i wszystko dziala normalnie. Niechce ciebie denerwowac ale czesto okazuje sie ze akurat bmke !czasami! Taniej serwisowac w aso. W twoim przypadku uwazam iz wina jest mechanika ze dobrze nie zdmuchal pozostalosci pylku po starym sprzegle.
Nałogowy wygniatacz asfaltu polskiego.
  • 1 miesiąc temu...
  • Odpowiedzi 99
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam

 

To co przeczytałęm w tym temacie mocno mnie zszokowało, sam jestem teraz na wymianie sprzęgła i kupiłem już sachsa, i szukam dobrego mechanika w krakowie, któy naprawdę zna się na rzeczy, mam już dośc partaczy ! Ktoś może zna takiego z Krakowa, albo okolic ?

 

Btw, jak rozpoznać czy nie kupiło się regenerowanego sprzęgła, jako nowego ?

 

z góry dzięki...

Opublikowano
Witam, wiecie może gdzie w Warszawie mogę dostać kompletne sprzęgło LUKa? Chyba najlepiej będzie jak sam je kupie i udam się do mechanika na samą robociznę. W aso kosztuje coś kolo 1600 PLN, jak rozumiem LUK powinien być tańszy.
Opublikowano
Witam, wiecie może gdzie w Warszawie mogę dostać kompletne sprzęgło LUKa? Chyba najlepiej będzie jak sam je kupie i udam się do mechanika na samą robociznę. W aso kosztuje coś kolo 1600 PLN, jak rozumiem LUK powinien być tańszy.

BMW FUS na Ostrobramskiej - ja tam brałem

  • 1 rok później...
Opublikowano

Jeżeli wymieniamy dwumasę to koniecznie ze sprzęgłem - i odwrotnie, bo potem są sytuacje typu 1000km temu wymienione sprzęgło a teraz hałasuje dwumasa, więc najlepiej za jedną robocizną.

Koszt części w ASO to ok 3000zł + robocizna

Polecam zrobienie w sprawdzonym zakładzie na "zamiennikach", u mnie całość - części + robocizna - niecałe 2000 zł brutto.

Mechanik po wymianie stwierdził że to co zdemontowali było tej samej produkcji co "zamiennik".

Na wymienionym sprzęgle i dwumasie jeżdżę już kilka miesięcy i jestem zadowolony - sprzęgło chodzi idealnie, przed wymianą ciężko wchodziła jedynka a teraz perfekcyjnie.

Jak coś polecam mechanika w Czastarach koło Wieruszowa - woj Łódzkie (u niego cały czas serwisuję BMkę i jestem zawsze zadowolony).

Telefony do mechanika:

603668820

62 7843535

 

U mnie wymiana nastąpiła przy przebiegu 155 000 km

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam

 

Ktoś może zna takiego z Krakowa, albo okolic ?

Jak jesteś z Krakowa to podjedź na ul Balicką do "Centrum BMW" i zapytaj.

Jak nie masz w 100% sprawdzonego mechanika to na Twoim miejscu pojechałbym na wymianę do ASO. Za robociznę w 330xd powiedzieli około1500zł.

http://i.imgur.com/eyc1PrK.jpg
Opublikowano

co mnie przychodzi do głowy to nieprawidłowe zwolnienie blokady z nowego docisku, względnie (?) próba użycia powtórnie starego docisku nie blokując go uprzednio w ustalonej pozycji. być może sprżęgło po zwolnieniu blokady zostało z jakiegoś powodu jeszcze raz zdemontowane i założone - opcji jest parę ale wszystkie prowadziłyby mniej więcej do tego samego, oczywiście jeżeli naprawdę nie ma w tym winy użytkownika :mrgreen: zilustruję o co mi chodzi, nie mam fotki nowego docisku ale jest on zblokowany na środku taką charakterystyczną blachą z 6 kątem w środku, co trzyma go w startowej pozycji. do ponownego demontażu należy użyć specjalnego ściągacza, tak aby elementy w miejscu białej kropki na foto - sam zrobiłem dla ułatwienia - nie przemieściły się wzajemnie;

 

http://img232.imageshack.us/img232/3271/przyrzddosprzga.jpg

 

w środku docisk jest dosyć skomplikowany i sam reguluje się do stanu tarczy, po odkręceniu zaznaczone na fotce drugiej tarczki rozchodzą się i ponowne dociągnięcie docisku powoduje niewłaściwe działanie sprzęgła - o ile nie zoztanie zdemontowany w napiętym stanie, ew ustawiony "jakoś" w tą samą pozycję. często zdarza się w warsztatach, że sprzęgło tym bardziej w tył napędzie jako dość łatwą i rutynową pracę zleca się osobą ze słabszym doświadczeniem, niestety przy naszych autkach znać się trzeba zawsze :) zorientuj się co tam się dokładnie w warsztacie wydarzyło...

 

http://img201.imageshack.us/img201/7804/dociskn47bok.jpg

 

a lift był w 2008, trafia się 07

Opublikowano

Witam kolego.

Pierwszy post więc pozdrawiam i życzę sukcesów (także sobie).

Dziwna sprawa, siędzę w projektowaniu sprzegieł do cieżarówek wiem co nieco o temacie.

 

Nieprawidłowe funkcjonowanie sprzegła czy dwumasy w przeważającej większości odczujesz jeżeli znasz auto. Czy rzeczywiście nie odczuwałeś ślizgania się tarczy, wibracji, dziwnego zachowania przy ruszaniu i zmianie biegów? Czy wiesz dokładniej co jest uszkodzone, tarcza (to napewno), docisk, koło dwumasowe? I dlaczego kwalifikują się do wymiany? Tarczę i niektóre jej sprężymy (tzw.predamper od obortów biegu jałowego) można skatować dosyć szybko ale dwumasę byłoby ciężko jeżeli nie odczułeś anomalii.

 

Automat samoregulujący w większości przypadów jest zblokowany do montażu, a póżniej kalibruje się przy pierwszych rozsprzęgleniach. Nadmierne wyregulowanie (over adjustment) powodowałoby ciągnięcie sprzęgła, a nie jego ślizganie (zbliże płytę cierną do tarczy o wymiar zużycia). Tak jak wspominał kolega powyżej, ciężko to będzie udowodnić ale możliwe, że namieszno przy montażu. Jest tam mechanizm, który mierzy zużycie tarczy, jego rozregulowanie/uszkodzenie może spowodować Twoje problemy.

 

Wiesz czy ruszano układ hydrauliczy docisku sprzęgła? Czy wymieniano płyn, odpowietrzano układ itp. Nie jestem expertem tej marki (jeszcze) ale te układy wszędzie funkcjonują bardzo podobnie.

Z tego co słyszę to LUK, postudjuję i dam znać.

Daj znać, może temat ruszy do przodu.

  • 1 rok później...
Opublikowano
Mechanik na ul. szczecinskiej jest polecany w Krakowie jesli chodzi o BMW . Chociaz ceny ma bardzo wysokie. Niewiele nizsze od cen w ASO.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Witam. Jako że lubię sobie sam znajdywać usterki dzisiaj zaniepokoił mnie leki szum, może minimalne chrobotanie(ale bardzo cicho , żeby to usłyszeć musiałem wyłączyć radio i klimę).jak wciskam sprzęgło, to zaraz po wciśnięciu (czyli jak sprzęgło jest jeszcze dość wysoko) słychać właśnie ten szum ...

Ustępują one jak wcisnę sprzęgło do końca lub wgl nie jest sprzęgło wciśnięte . Na innych stronach sugerują że może to łożysko oporowe albo że tak ma być . Może zerknie ktoś jak to u niego wygląda lub podpowie co to może być ? Przy okazji zapytam jeszcze czy ktoś ostatnio wymieniał sprzęgło i dwumase? Jakie są obecne koszta takiej operacji :)

Opublikowano
Witam. Jako że lubię sobie sam znajdywać usterki dzisiaj zaniepokoił mnie leki szum, może minimalne chrobotanie(ale bardzo cicho , żeby to usłyszeć musiałem wyłączyć radio i klimę).jak wciskam sprzęgło, to zaraz po wciśnięciu (czyli jak sprzęgło jest jeszcze dość wysoko) słychać właśnie ten szum ...

Ustępują one jak wcisnę sprzęgło do końca lub wgl nie jest sprzęgło wciśnięte . Na innych stronach sugerują że może to łożysko oporowe albo że tak ma być . Może zerknie ktoś jak to u niego wygląda lub podpowie co to może być ? Przy okazji zapytam jeszcze czy ktoś ostatnio wymieniał sprzęgło i dwumase? Jakie są obecne koszta takiej operacji :)

Też miałem szum po lekkim wciśnięciu sprzęgła,ale dosyć słyszalny. Winowajcą było oczywiście łożysko oporowe.

Do tego sprzęgło różnie brało,czasami nie dało się ruszyć bez szarpania,a czasami ruszało ok.,do tego rano przy puszczaniu sprzęgła coś delikatnie stukało,gdy samochód się rozgrzał już tego nie było.

Zdecydowałem się na wymianę całego kompletu.

Po demontażu: docisk w dobrym stanie,tarcza również,łożysko na wykończeniu,koło dwumasowe miało luz było zapadnięte.

Po wymianie wreszcie cisza nic nie szumi,za każdym razem tak samo się rusza,a i jeszcze lewarek zmiany biegów już nie drży.Tzn.rano zaraz po odpaleni delikatnie drży,ale jak samochód nabierze temperatury to ani drgnie,wcześniej nawet na zagrzanym było widać jak drży.

Kupowałem zestaw LUK w intercarsie, po zniżce koszt kompletu 1413zł,wymiana u znajomego mechanika 200zł także tragedii nie ma.

Opublikowano
Dzięki za odpowiedz. U mnie w sumie rano , na zimnym silniku tez trochę gorzej jest ruszać . W sumie jak juz bede wymienial to caly komplet ale podejrzewam że jeszcze trochę tysięcy zrobię bo objawy są na prawdę bardzo małe.
Opublikowano
po zniżce koszt kompletu 1413zł,wymiana u znajomego mechanika 200zł także tragedii nie ma.

 

To jakie ty masz rabaty w tym INTERCARSIE ?

Sprzedam Graty po Aucie :


- Wybierak ( Joystik ) Zmiany biegów zwykły do F10-tki - cena 200zł ! ( stan idealny )

- Licznik Europejski F10 ( stan BDB ) - cena 200zł

Opublikowano

Szwagier brata tam pracuje i z racji tego ma jakiś upust,nie wiem dokładnie jaki.

Ale dostałem to z fakturą na brata bo prowadzi własną działalność.

Często jak coś potrzebuję to właśnie tam biorę,bo ceny jak widać :cool2:

A i zawsze doradza mi jakiego producenta części wybrać,bo mają różne,a siedzi już w tym trochę i nigdy lipy mi nie wcisnął.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
no to łopatologicznie...

Dwumasa zbudowana jest z jednego koła o przekątnej ok 38cm i w środku tego koła jest drugie koło, które ma w sobie odboje gumowe i dwa koła mają w środku luz ok 2cm. to większe koło przykręcone jest do wału korbowego, a to mniejsze koło styka sie z tarczą sprzęgłową i absorwuje wszelkie stuki i bujnięcia podczas puszczania sprzęgła.

Jeżeli są za duże luzy to auto na 1 i czasami 2 "koziołkuje, gdy puścisz sprzęgło - zdarza się nawet, że potrafi bujać autem na luzie jak jest na maxa popsute. kolejny objaw uszkodzonej dwumasy to przy puszczaniu sprzęgła na każdym biegu słychać stukot i/lub czuć efekt bezwładności (jak przy hamowaniu)

 

Objawy u mnie to:

a. Ogólnie zauważyłem, że biegi częściej niż kiedyś są zmieniane z delikatnym szarpnięciem.

b. Czasem przy zmianie na bieg niższy mam poczucie jakby samochód poddawał się bezwładności (jakby dodanie gazu).

c. Gdy wyjeżdżam z podziemnego garażu (wysoka górka) to już na powierzchni płaskiej po wyjechaniu przy zmianie biegu jest szarpnięcie (jeśli dodam trochę gazu, jeśli nie dodaje prawie gazu to zmieni delikatnie).

 

Moja skrzynia to automat, silnik 2.0d 190 KM (oryginalnie bez chipa 163 KM).

 

Zastanawiałem się nad wymianą oleju w skrzyni biegów, ale jak zacząłem czytać forum to mam podejrzenia, że może to być koło dwumasowe. Pytanie czy:

 

1. Wymiana oleju w skrzyni może pomóc?

2. Czy objawy wskazują raczej na koło dwumasowe?

3. Czy przy wymianie koła dwumasowego należy także wymienić sprzęgło? Czy niekoniecznie idzie to w parze?

 

Ceny sprawdziłem:

- koło zamachowe dwumasowe LUK - 784,99 zł

- zestaw sprzęgła - 741,27 zł (LUK), 804,39 zł (Sachs)

 

4. Czy zamienniki LUK bardzo odbiegają od części w ASO?

 

Do ASO Wrocław wysłałem maila, ale na razie nie mam jeszcze odp z cenami.

Opublikowano

Aha :) No to "fo pa" popełniłem ;)

 

Co w takim razie może być przyczyną objawów wyżej opisanych.

Autko kupiłem w maju tego roku i miał 168 tys, obecnie ma 180 tys. i mam wrażenie, że inaczej się trochę skrzynia zachowywała.

Opublikowano
Sam nie będę tego robił, kogo zatem polecilibyście we Wrocławiu lub okolicach?

Może: http://asbdlugoleka.rtrk.pl/

 

?

Ja ci mogę wymienić :) tylko trochę daleko masz :?

Sprzedam, uchwyt ręcznego ze skóry, tylna klapa Pre-Lci Igiełka.

Człowiek nie potrzebuje gwiazdy, błyskawicy a nawet czterech pierścieni, człowiek potrzebuje dwóch nerek.

Moja ślicznota: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=211412 oceń:D

  • 4 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.