Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam kupilem nie dawno bmw e39 1997 r 2.5 benzyna z klimą i jest problem na postoju na dopalonym silniku rosnie temp wody i wentylator nie zalacza sie gdzie szukać usterki? i mam tez drugi problem nie działa wspomaganie dopiero po dodaniu gazu na wiekszych obrotach zaczyna działać ale słychac jak wyje pewnie jest do wymiany? macie jakies foty gdzie ta pompa sie znajduje bo nawet nie wiem jaką mam kupić zeby była dobra do mojego modelu auta.
Opublikowano

Który wentylator się nie załącza? Ten na visko czy ten plastikowy przed chłodnicą? Klima działa jak auto się grzeje?

Jest o tym tyle na forum, że chyba nie ma już co dopisywać :search:

Opublikowano
Ten przedni wentylator od strony grila nie kreci sie po wlaczeniu klimy slychac ze klima chodzi a wentylator nie kreci. Nie moge stac na postoju po rosnie temp gdzie szukac usterki?
Opublikowano

No to masz ten wentylator do wymiany/naprawy.

A szybkie grzanie może być spowodowane zapowietrzeniem układu, urwanymi łopatkami pompy wody, zasyfiałą chłodnicą i nieczynnym wentylatorem.

Opublikowano
No to masz ten wentylator do wymiany/naprawy.

 

Nie do końca, bo przyczyn może być wiele: przekaźniki elektrowentylatora, brak ciągłości przewodów do czujnika temperatury i czujnika ciśnienia/włącznika w układzie klimatyzacji, wreszcie oporniki wentylatora lub sam wentylator. Ja Ci proponuję odłączyć wtykę z wiązką od wentylatora (wychodzi z silnika i jest z przody osłony chłodnicy montowana na "klik") i sprawdzić "na krótko", czy sam wentylator jest sprawny. Do wentylatora dochodzą 4 przewody, z których jeden z dwóch grubszych (brązowy) to masa (czyli "-"), a pozostałe to zasilanie ("+") poszczególnych trzech biegów. Podłącz źródło zasilania (akumulator/prostownik): najpierw "-" do masy ("-") wentylatora, a następnie "+" kolejno do pozostałych trzech przewodów wiązki wentylatora. Wtedy po prędkości obrotów wybadasz, czy w ogóle wentylator jest sprawny, a jeśli tak to na ilu biegach. Jak będzie chodzić na wszystkich to trzeba szukać dalej, ale nie w samym wentylatorze. Jak nie, to już zależy ile biegów jest sprawne... Zrób to co wyżej, a potem pisz o wynikach i będziemy radzić dalej...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
Dzisiaj bylem u mechanika i faktycznie wentylator do wymiany.Dzisiaj zamowie drugi uzywany wstawie i hulam dalej/Dzieki chłopaki za pomoc.

mi chyba też padł ten wentylator, sprawdzałem dzisiaj chciałem poruszyć go palcem i stoi zablokowany, obawiam się ze taki jest objaw właśnie kiedy jest uszkodzony. Twój też był zablokowany ??

Opublikowano (edytowane)

Witam

Może ktoś wie czym różnią się w e39 M57 wentylatory o numerach:

 

6454 6 921 397 montowane były od 10/01 DO 03/02 TEN JAK SIĘ NA ŻYWO OKAZAŁO JEST JEDNAK NA 4 PINY, NIESTETY

 

od wentylatorów

 

6454 6 921 396 montowane były 10/01 i później od 03/2002 do końca

 

Czy można stosować je zamiennie, wiem że często w BMW nowy numer nadawany był tylko odświeżanej produkcji danej części i praktycznie niczym się nie różnił. Czy w tym przypadku teżą tak jest bo mam auto z końca 2002 a chcę kupić (mam możliwość kupić w normalnych pieniądzach ) wentylator o tym pierwszym numerze.

Jeżeli ktoś wie,testował proszę o info.

 

Pozdrawiam.

Edytowane przez roney
jak suka nie da to pies nie weźmie
Opublikowano
Dzisiaj bylem u mechanika i faktycznie wentylator do wymiany.Dzisiaj zamowie drugi uzywany wstawie i hulam dalej/Dzieki chłopaki za pomoc.

mi chyba też padł ten wentylator, sprawdzałem dzisiaj chciałem poruszyć go palcem i stoi zablokowany, obawiam się ze taki jest objaw właśnie kiedy jest uszkodzony. Twój też był zablokowany ??

Jak jest zablokowany, to prawdopodobnie odkleiły się magnesy. Wyciągnij wentylator i rozbierz go, przyklej magnesy i powinno być ok.

Opublikowano
Dzisiaj bylem u mechanika i faktycznie wentylator do wymiany.Dzisiaj zamowie drugi uzywany wstawie i hulam dalej/Dzieki chłopaki za pomoc.

mi chyba też padł ten wentylator, sprawdzałem dzisiaj chciałem poruszyć go palcem i stoi zablokowany, obawiam się ze taki jest objaw właśnie kiedy jest uszkodzony. Twój też był zablokowany ??

Jak jest zablokowany, to prawdopodobnie odkleiły się magnesy. Wyciągnij wentylator i rozbierz go, przyklej magnesy i powinno być ok.

Jakie narzędzia byłyby przy tym potrzebne ?? Tzn poza standardowymi, miałem na myśli czy potrzebny tam jest jakiś specjalny klej czy wystarczy "kropelka", jakieś porady przed pracą ??

Opublikowano
były 2 rodzaje wentylatorów w e39 na 3 piny (przewody ) rozruch silnika wentylatora impulsowy a 2 rodzaj 4piny (4 przewody) napędzany 12v tak ze musisz sprawdzić jaki masz u siebie i taki sam zamontować :D
Opublikowano
Jakie narzędzia byłyby przy tym potrzebne ?? Tzn poza standardowymi, miałem na myśli czy potrzebny tam jest jakiś specjalny klej czy wystarczy "kropelka", jakieś porady przed pracą ??

Trzeba ściągnąć zderzak (duży klucz torx) i poodkręcać kilka śrub (klucze chyba 10, 12, 14). Do samego wentylatora potrzeby jest jeszcze jakiś malutki torx i kluczyk chyba 7. Jak rozkręcisz wentylator, to musisz go dokładnie wyczyścić, a magnesy kleić na jakiś dobry klej, który twardnieje - nie wiem jaki dokładnie, ale kropelka jakoś mi się nie widzi (ja u siebie wymieniłem cały silnik, więc nic nie kleiłem).

Opublikowano
były 2 rodzaje wentylatorów w e39 na 3 piny (przewody ) rozruch silnika wentylatora impulsowy a 2 rodzaj 4piny (4 przewody) napędzany 12v tak ze musisz sprawdzić jaki masz u siebie i taki sam zamontować :D

 

 

Problem w tym, że tych 3-pinowych też były dwa rodzaje, to właśnie te co podałem numery, tylko czy one różnią się czymś poza numerami?

jak suka nie da to pies nie weźmie
Opublikowano
były 2 rodzaje wentylatorów w e39 na 3 piny (przewody ) rozruch silnika wentylatora impulsowy a 2 rodzaj 4piny (4 przewody) napędzany 12v tak ze musisz sprawdzić jaki masz u siebie i taki sam zamontować :D

 

 

Problem w tym, że tych 3-pinowych też były dwa rodzaje, to właśnie te co podałem numery, tylko czy one różnią się czymś poza numerami?

 

Jak jest trzypinowy Z MODUŁEM to podejdzie na 100 %.

U mnie działa z BMW Alpina B10 (540i), z anglika. Kompletnie numery się nie zgadzały - zastartował, chłodzi.

Don't stress :cool2:

Opublikowano
Witam kupilem nie dawno bmw e39 1997 r 2.5 benzyna z klimą i jest problem na postoju na dopalonym silniku rosnie temp wody i wentylator nie zalacza sie gdzie szukać usterki? i mam tez drugi problem nie działa wspomaganie dopiero po dodaniu gazu na wiekszych obrotach zaczyna działać ale słychac jak wyje pewnie jest do wymiany? macie jakies foty gdzie ta pompa sie znajduje bo nawet nie wiem jaką mam kupić zeby była dobra do mojego modelu auta.

 

Nie ma co ukrywać - masz uszkodzony wentylator i wzrost temperatury silnika najprawdopodobniej był tym spowodowany (na 99%). Ten wentylator ma za zadanie schładzać czynnik w chłodnicy - jeśli nie działa, czynnik nie jest schładzany i wzrasta temperatura i mocno ciśnienie w układzie. Czym może to skutkować - to chyba wiadomo - rozerwanie chłodnicy itp. Niektóre auta miały wyłączany kompersor klimatyzacji podczas wzrostu ciśnienia.;

A co do pompy wspomagania - najpierw zobacz czy masz olej... Pompę wspomagania ze zbiorniczkiem masz praktycznie po otwarciu maski przed oczami - czarny zbiorniczek z napisem ZF (najczęściej). Jest umieszczony z przodu silnika - zaraz za VISCO.

A czemu masz sprawdzić olej? Bo pompa może być dobra, ale maglownica Ci cieknie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.