Skocz do zawartości

320 D koło pasowe.......naprawione


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 72
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam!

Ja również jestem na etapie wymiany poduszek pod silnikiem. Lewa poducha rozpadnięta na pół aż górną część odleciała, prawa lepsza ale obydwie stare i twarde. U mnie znowu na pompie wody są mega luzy, myślałem, że to rolki piszczą a tu pompa wody. Auto teraz zostawiłem u mechanika.

I tu moje pytanie.

Czy te pęknięcia na kole pasowym widać bez odkręcania tego koła, czy są od wewnątrz???

  • 3 lata później...
Opublikowano

Jakby ktoś się zastanawiał czym różni się CORTECO od "CORTECO II", które to pojawiło się w tym wątku:

otóż są dwa rodzaje koła do przedlifta i polifta czyli do m47 i drugie do m47n.

w 3.0d też pewnie analogicznie są dwa rodzaje do przedlifta i polifta, ale już tego nie sprawdzałem bo mam 2.0d

 

Natomiast samo koło jest to samo co sprzedają w ASO BMW tyle, że tam dostaniemy w kartonie BMW - czy jest sens płacić za to cenę o ponad 100% wyższą od tej co na allegro? cena allegro 470zł, cena w bmw z tego co pamiętam 1200zł (na allegro jest sprzedawane w kartonie producenta czyli Corteco, a na kole są zeszlifowane oznaczenia BMW - częsty zabieg producentów ostatnio kupiłem taki OE termostat BEHR też za 50% tego co musiałbym zapłacic w ASO)

  • 2 lata później...
Opublikowano

witam 6 lat temu kupiłem te koło corteco a dzis to tak wygląda...


zastanawiam sie czy zostawić to i tak jeździć. bo poprzednie moje koło było pęknięte w 50% miało ponad 10 cm. i itak jeździłem tak tyle ze telepało silnikiem,.

natomiast w tym przypadku koło chodzi poprawnie równo i cicho. pęknięcie ma tylko około 2cm



77d948bc779aa04egen.jpg


442d36c92820feb1gen.jpg

Opublikowano
Ja póki co bym jeździł, chociaż nie wiesz kiedy się rozpadnie, możesz pojechać w trasę i nagle się rozleci :)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dokładnie, nie zwlekałbym z wymianą, w takiej postaci na pewno nie jest wyważone jak należy :wink:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Kupiłem nowe koło z tej aukcji


https://allegro.pl/corteco-kolo-pasowe-bmw-1-e81-e87-118d-120d-m47n-i6626916124.html?snapshot=MjAxOC0wOS0yNFQwNjo1ODoxMS44NjBaO2J1eWVyOzkxYzk5YWIwZTJkM2U0MmVkYmIwNWJjYjkzMDFmZjZlNDI2NzYxNThhYzRhMzA5MWE4ZTZiMDM2YzY2YjA2MzM%3D


z tylu logo jest zamazane czerwonym markerem tak jak by ktos nie chciał zeby odczytano znaczek corteco... a jak dzwoniłem do nich to powiedzieli ze logo musiało się rozmazać. tez ktos mial podobny przypadek ? na aukcji na zdj. jest wyraźne wybite. koło wyglada identycznie jak moje.

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Witam

Piszę w sprawie koła w BMW e90 320d 163km


Czy koło pasowe po złapaniu ręką i uzyciu średniej siły może delikatnie chodzić na boki ???


Ogólnie podczas jazdy i na postuju nic sie nie dzieje wibracje w normie . pasek nie skacze ani koło nie telepie na boki

w zęwnętrznym obwodzie gumy lekko sparciała bez duzych szczelin

Jedynie co to piszczenie podaczas gaszenia ale to wina paska i brak klapy gaszącej ( wersja bez DPF) gaśnie jak zwykły diesel z epoki

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie powinno chodzić na boki, ale dla każdego średnia siła to co innego, najlepiej nagraj jak to wygląda, zdjęcie koła od czoła też przydałoby się.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
taka siła to nie siła u mnie łapie w dwie rece i szarpię a koło sie nie rusza

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jeśli nie widać pęknięc sprawdz czy dobrze dokręcone .

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
jeśli nie widać pęknięc sprawdz czy dobrze dokręcone .

 

Jest dokręcone , a czy Twoje auto to e46 3.0 D ?? Bo jeśli tak to patrze na kolo pasowe w nich stosowane i jest inne niż u mnie po zewnątrz ma metalowy kołnież który jak mi się wydaje nie jest tłumiony gumą , w tym kole pasowym tłumione jest tylko koła wielorowkowe co pracuja paski . Dlatego nawet bardzo duża siła go nie rusza .


Ale niech wypowiedza sie bardziej doświadczeni , ogólnie temat mnie za nurtował z tymi kołami :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tak to 3.0 ale to bez znaczenia koło nie powinno sie ruszać

Jeśli sie nie mylę to koło od 320 a 330 różni sie tym ze do 320d jest przykrecane na jedna śrubę a do 330d na 4 śruby

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano

Teraz ogarnolem różnicę w Twoim aucie masz dwumasowe koło pasowe logika podpowiada że jest wieczne i nie może miec luzu bo jest całe metalowe

W kazdym 2.0 jest gumowo metalowe w e60 3.0 D też już jest gumowe i czesto pada , zmiany posszły w złą strone :(


W moim jest guma tłumiaca i mi logika podpowiada że kazda guma musi troche pracowac ale pytanie ile i jaka siłe trzba przyłozyc zeby sie lekko gibała

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na boga przecież masz zaj...ste pęknięcia gumy..koło lata jakby miało się zaraz rozpaść a Ty robisz wywiad :o

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

Myślałem że skoro jest osadzone na gumie to może troche pracować kiedy ruszam ręka dlatego nagrałem ten film , tym bardziej ze podczas pracy objawów nie daje , jedynie pisk przy gaszeniu . Musiałem sie upewnić żeby nie wydać prawie 800 zł (bo jeszcze musze kupić klucz do blokowania , nie ma opcjii żebym blokował przez wał korbowy ) a nowe koło po złapaniu reka bedzie pracowac tak samo

Te drobne pekniecia to widziałem ale myślałem że to powierzchowne parcienie gumy bo głebokich nie ma ale pewnie od środka by sie cos znalazło skoro nie może sie bujac na boki .


I teraz co założyć podobno te dzisiajesze Corteco to szajs ??/ Co ze śróbą czy kupowac nową ?? Ale najgosze że mi auto potrzebne i nie wiem czy moge tak z miesiac jeździć :(



Dzieki za odp

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Corteco lub ina, śruba nie jest jednorazowa jak te w 3.0d, więc możesz zostawić starą. Przy takich pęknięciach z zewnątrz może strzelić jutro, ale też może i wytrzymać pół roku, sposób eksploatacji ma na to wpływ, osobiście nie ociągałbym się z tym.

Tu masz już ze śrubą w dobrej cenie (40,- więcej niż bez niej):

https://www.czescidobmw.pl/partscatalogue/80001996-corteco-zestaw-kola-pasowego-wal-korbowy,11-80001996-0140-04768--80001996~2COR.aspx

Tu same corteco w dobrej cenie:

https://autogutti.pl/kolo-pasowe-w-korb-e46-318-320-d-td-corteco/80000374,140,80000374,a.aspx

Tu ina:

https://katalog.mroauto.pl/tecdoc-produkt/2295404-kolo-pasowe-wal-korbowy-ina-544008210/

Z tych trzech sklepów korzystam i nigdy nie miałem problemów.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

OK dzięki ja myślałem że to sa nie znaczace pęknięcia tylko powierzchowne auto ma 312 tys i na kole pisze 07 rok

Będę wymianiał sam przy okazji wleci nowy pasek alterantora

A może ta sróbe zostawic starą ?? Niz łądowac jakąs chińska , nie wiem czy ona sie odkształca plastycznie przy dokręcaniu będę dokręcał kluczem dyno plus kąty podaja chyba 100nm plus dwa razy po 75 stopni

Musze dokupić tez klucz do trzymania koła

A może jakis patent wskazówka jak załozyć/zdjac ten pasek elastyczny zeby go nie popsuć ??


Jutro bede pytał o cene w moim sklepie nie chce przez neta bo w razie reklamacji itp , zreszta zobacze boje sie zeby nie trafic jakiejs podruby albo bubla a jak sklepy sa sprawdzone ogólnie tam zawsze kupuje i było ok ale kto to wie

postawie na corteco


A jeszcze co do samego sposobu odkrecania czy jest sens pryskać na sróbe wd40 żeby sie kołnierz odmoczył ?? U mnie jest mocna skorodowana .

Czystałem o przypadkach że sróba tak siedzi że oberwał sie ten kołniez co sie zakłada klucz do blokowania .

W e90 mam tam duzo miejsca często odkrecajac duże oporne sróby robiłem tak że kilka razy młokiem uderzyłem w czoło sróby i dzieki wibracją łatwiej poszła , można takie cos wykonac troche mam obawy i układ korbowy i rozrząd po takich uderzeniach

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak jest skorodowana to odrdzewiacz nie zaszkodzi, ale młotek bym zostawił w spokoju :roll: o jaki pasek elastyczny pytasz? Chodzi o napędzający osprzęt? Luzujesz napinacz i ściągasz. Śrubę jak pisałem możesz zostawić starą jak jej nie zdemolujesz.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Opublikowano

W tym temacie pisze o aucie e91 m47n2 a tam,klima i alt na jednym pasku z napinaczem , a drugi mały pasek elastyczny bez napinacza napedza pompe wspomagania

No dobra będe pryskał 2 razy dziennie WD , na razie mam inna fure wiec ten idzie w odstawkę do czasu naprawy

Zamówie ten klucz do trzymania koła za ząbki mam nadzieje że pójdzie i nie zerwie ząbków

Jeszcze dziś w kumpla aucie łapałem za koło i nie moge tak ruszac nim na boki jak moim tak że niestety :(

Opublikowano
Jak jest skorodowana to odrdzewiacz nie zaszkodzi, ale młotek bym zostawił w spokoju :roll: o jaki pasek elastyczny pytasz? Chodzi o napędzający osprzęt? Luzujesz napinacz i ściągasz. Śrubę jak pisałem możesz zostawić starą jak jej nie zdemolujesz.

 

Maniek a co w przypadku dokręcania śruby używanej? też 100nm potem 60+60+30?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.