Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie wszystkich…

Przejrzalem cale forum i niestety nie znalazłem odpowiedzi na te dolegliwosci mojego auta..

Auto to E60 530DA 2004 w automacie z aktywnym wspomaganiem i DD jeśli może się to przydac..

 

1. Mianowicie podczas dochamowywania na skreconych kolach (np. podczas parkowania) przy rozgrzanym silniku (nigdy na zimnym) auto czasami zaczyna szarpac (robi malutkie zabki jak przy manualu gdy nie wciśnie się sprzegla)

 

2. Inna dolegliwością jest rezonans (uczucie jakby wiechalo się na delikatna tarke lub na linie przerywana pobocza drogi) jaki pojawia się przy prędkości od 70 do 90 km/h kiedy delikatnie dodaje gazu lub go odejmuje przy 1500-2500 obr. (Mialem wyciek ze skrzyni begow ale zostala wymieniona misa z filtrem i zalany oryginalny olej. Wymienilem rowniez ostatnio gume wału bo tuleje byly juz wybite i czasami odczuwalne byly szarpniecia przy zmianie begow w gore lub w dol ale juz jest ok)

 

Będę wdzieczny za jakiekolwiek sugestie..

Pozdrawiam..

  • 1 rok później...
Opublikowano
Witam cie kolego , mam podobny problem do twojego mianowicie chodzi o ten jak to nazwales rezonans jazda jak po drobnej tarce u mnie pojawia sie to chwilowo przy rozpedzaniu autka jak tylko przycisne w tym momencie mocniej gaz to szarpanie zanika , nie udalo mi sie jak do tej pory znalesc odpowiedzi na to pytanie jezeli dowiedziales sie czegos wiecej przedluż dalej pomocna rade Pozdrawiam
Opublikowano

Po pierwsze czy w czasie wymiany oleju miałeś kasowane ustawienia skrzyni do standardowych (adaptacja) ?

Po drugie pod komputer trzeba podłączyć i zobaczyć czy skrzynia niema błędów.

Następnie podjechać do stacji kontroli pojazdów i sprawdzić całe zawieszenie.

Tarcze kiedy były zmieniane ?

  • 2 lata później...
Opublikowano
Podępnę się pod temat, żeby nie bałaganić. Jeżdzę już tym autem rok, zrobiłem 15 tys km, przebieg 248tys. Na początku zero objawów, potem delikatne, natomiast teraz faktycznie zaczynam je zauważać częsciej...Otóż w moim e60 3,0D zaczyna dogorywać podobny problem. U mnie "tarka" pojawia się zazwyczaj przy 80km/h z tego co zauważyłem to na 5 biegu. Nie zauważyłem natomiast spadków mocy czy szarpań lub falowań obrotów podczas przyśpieszania. Jedynie co mnie zastanawia to faktyczne zafalowanie obrotów kiedy jadę powiedzmy z 2000 obrotów i puszcze gaz to wskazówka obrotomierza opada i następnie się podnosi do miejsca w ktorym powinna zostać po puszczeniu gazu. Kolejnym sprawa, chyba z tym powiązana - po wrzuceniu D i skręceniu kól na maxa auto żabkuje (na prostych kołach nie ma z tym problemu). Czytałem, że to najpardopodobniej padający konwerter, czy ktoś znający temat może to potwierdzić? Chciałem wymienić olej z filtrem w skrzyni biegów, bo akurat robię większy przegląd auta, ale nie wiem czy sama wymiana oleju tutaj coś pomoże, a nie chcialbym babrać sie ze skrzynia 2 razy.
Opublikowano

Hej,

 

Macie własnie konwerter do wymiany. Lub do regeneracji

zawieszenie nie ma nic wspólnego z silnikiem i obrotomierzem.

Sama wymiana oleju nic nie pomorze.

Adaptacja, czy wykasowanie błędów też nic nie pomorze, również nic z tym wspólnego nie ma. Błędu nie będzie na pewno.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.