Skocz do zawartości

regulacja zaworów czy dam rade sam wyregulować?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
po przebojach u "fachowców" postanowiłem ze sam spróbuje wyregulowac jeden zawor ktory klepie. po ostatniej regulacji było oki prze 10 km :mad2: a pozniej znow sie zaczeło wiec pytanie czy jak zdejme pokrywe to jakies uszczelki trzeba wymieniać czy tylko sie zdejmuje i zakłada? i skad dorwać szczelinomierze czy jak sie tam nazywają te blaszki to sprawdzania luzów zaworowych? i czy coś jeszcze istotnego powinienem wiedzieć? gdzieś tam widziałem na forum jakie powinny być szczeliny wiec to sobie znajde :mrgreen:
howgh!
Opublikowano
pokrywę zaworową zdejmiesz sam bez żadnych problemów, uszczelka ta sama.szczelinomierz kupisz w każdym sklepie motoryzacyinym.musisz dowiedzieć się jaka jest kolejnośc pracy cylindrów w twoim silniku np. w 4 cylindrowym może być 1,3,4,2 w tej kolejności regulujesz zawory.najpierw wykręcasz świece.zaczynasz od ustawienia koła zamachowego w tzw. położeniu zerowym tj. znaki na kole pasowym muszą być zgrane ze sobą.wtedy regulujesz zawory w 1 cylindrze.następnie przekręcasz koło zamachowe na następny cylinder.przekręcasz poprzez założenie odpowiedniego klucza na śrubę koła pasowego.aby zorientowac się, że jest następny cylinder wsuwasz np. śrubokręt w miejsce po świecy w danym cylindrze i podciągasz go do górnego martwego punktu.tak wszystkie po kolei.zwróć uwagę czy nie masz wyrobionych nakrętek na zaworach bo to by tłumaczył częste rozregulowywanie.pozatym założyłem, ze masz regulowane zawory a nie ustawiane poprzez wymianę podkładek lub tym bardziej regulowane hydraulicznie.regulacja zaworów jest bardzo prostą czynnością i powinieneś sobie poradzić.pozdrawiam :twisted2:
czasami się mylę
Opublikowano
na pewno nie są hydrauliczne ale czy regulowane przez podkładki to nie wiem . Ci co regulowali to mowili ze na tym co ciagle klepie ktoś już napawał jakis materiał bo sie regulacja skończyła i oni jeszcze raz napawali ale jak widac to do dupy wyszło:) Jak mi napisałeś o tym kreceniu i ustawianiu koła to widze ze musiałbym najpierw podejrzeć jak ktos ustawia bo tak to moge sobie jeszcze szkody narobić nie? :duh:
howgh!
Opublikowano
A olej kiedy wymieniales, moze nie jest to kwestia napawania, choc takie przerobki raczej pierwszy raz slysze. A moze nie kwestia w regulacji, tylko wykrzywionym zaworze. Jak masz chwile, skontaktuj sie ze mna na maila, umowimy sie do mojego brata do warsztatu, tez w Wawie.
Opublikowano
W 535i nie ma zaworów regulowanych hydraulicznie!? :jawdrop: A w 520i 24 V są?

 

no własnie ???

nic tu nie widze do regulowania na śrubę...

Marcin

BMW Klub Polska

F25 X3 2,8iA xDrive

E91 320dA touring

E39 530dA touring

E39 530iA touring

E36 316iA m43 Compact


----------------------------------------

historia - E32 750iA (1992-2004)

Opublikowano
W 535i nie ma zaworów regulowanych hydraulicznie!? :jawdrop: A w 520i 24 V są?

 

A co w tym dziwnego - przeciez M50 to zdecydowanie nowoczesniejszy silnik niz M30...

Lubię BMW - od 15 lat...trochę ich ujeżdzałem

Teraz pora na AMG :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.