Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam problem z moim bmw e39 2 literki benzynka, kopci lekko z wydechu na niebiesko ale nie caly czas, podczas jazdy zauwazylem wraz z kolega ze tylko podczas zmiany biegow. Na zimnym po nocy po odpaleniu zero zadnego dymku nawet po przycisnieciu na obroty jakies 5 tys nic nie kopci tylko podczas jazdy przy zmianie biegow. Dlatego prosze o pomoc czego moze to byc winna czy gumek uszczelniajacych czy pierscieni tlokowych?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Raczej pierścienie.

Na jakim oleju latasz?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
przepraszam zapomnialem dodac ze samochod kupilem jakis tydzien temu i teraz zauwazylem te objawy, ale nie wydaje mi sie chyba czy to moze byc wina oleju (jaki rodzaj)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może nie obecnego oleju ale historii olejowej auta. Kto wie co tam było lane.

Jeśli silnik był przegrzany to też może pobierać olej.

W takim wypadku to w zasadzie nie opłaci się remontować silnika.

Pojeździj trochę i zobacz ile tego oleju znika na 1000 km?

 

Aha. Koniecznie sprawdż działanie odmy.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

Jak stoisz chwilę na wolnych obrotach i w momencie gdy przyciśniesz gaz puszcza niebieskiego bąka to gumki do wymiany. Są warsztaty które wymieniają bez problemu nie ściągając głowicy. Koszt relatywnie niewielki, a przyjemność potem wielka bo nie powinien brać grama oleju :)

Ps. jaki przelot autka?

Opublikowano
Jak stoisz chwilę na wolnych obrotach i w momencie gdy przyciśniesz gaz puszcza niebieskiego bąka to gumki do wymiany. Są warsztaty które wymieniają bez problemu nie ściągając głowicy. Koszt relatywnie niewielki, a przyjemność potem wielka bo nie powinien brać grama oleju :)

Ps. jaki przelot autka?

 

Możesz powiedzieć o jakie dokładnie gumki chodzi ?

Opublikowano
Pierwsze co zrób to wymień filtr odmy.! Znajduje sie pod filtrem powietrza, nalezy go wymieniac co 3- cią wymiane oleju.koszt około 200 zł .jak jest zimny to nie ma cisnienia w silniku i olej nie jest wypychany, po nagrzaniu cisnienie rośnie ,a filtr jest zapchany więc ciśnienie ucieka np u mnie przez turbine do wydechy. :D
Opublikowano
Pierwsze co zrób to wymień filtr odmy.! Znajduje sie pod filtrem powietrza, nalezy go wymieniac co 3- cią wymiane oleju.koszt około 200 zł .jak jest zimny to nie ma cisnienia w silniku i olej nie jest wypychany, po nagrzaniu cisnienie rośnie ,a filtr jest zapchany więc ciśnienie ucieka np u mnie przez turbine do wydechy. :D

Czytaj ze zrozumieniem. To jest 2 litry benzyna a nie diesel.

 

Do kolegi Picupablo; nie katuje sie zimnego silnika 5 tys. obrotow bo pozniej sa tego efekty.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Opublikowano
dzieki wielkie powoli zaczynam tez myslec ze chodzi o filtr odmy lub gumki uszczelniajace, bo wczoraj przy odpaleniu poscil baka niebieskiego z wydechu takze najprawdopodobnie to moga byc gumki. Mam jeszcze pytanko odnosnie tego czy sprawdzic cisnienie w cylindrach? chyba tak prawda. Na 600km przejechane wziela mi litr oleju to troche jest prawda
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

litr na 600 km. :cry2:

Makabra.

To nie będą tylko gumki bo chyba tyle by nie wychlał przez gumki.

Silnik był zapewne przegrzany. Bo jeśli przebieg jest prawdziwy < w co bardzo wątpię> to nie powinien wogóle jeszcze brać oleju.

Koniecznie zmierz sprężanie na zimno i ciepło i zrób próbę olejową.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
A czy jak silnik jest nagrzany i otworzysz korek oleju to przez chwile wychodzi dym i czuć spalenizną? Czy z rury wydobywają się różne płyny jak przygazujesz na postoju (może pluć płynem lub nawet olejem)? Jeszcze zrób tak- jak auto będzie nagrzane to wyciągnij bagnet od oleju i przyłóż rękę do dziury jak porządnie rzyga to panewki są już uszkodzone a jak panewki to i pierścienie co może prowadzić do przepalenia oleju . Jeśli pod korkiem oleju lub/i płynu chłodzącego masz kisiel to uszczelka pod głowicą jest przepalona ale wtedy musi tez ci ubywać spora ilość płynu chłodniczego.
Opublikowano
Ja tylko powiem, że przez gumki też może nieźle ciągnąć. Brat kiedyś miał tak w Passacie, rura wydechowa była mokra jak w Wartburgu od oleju, po wymianie uszczelniaczy przestał zupełnie pobierać olej :)
Opublikowano
doszedlem do usterki jak sie okazalo to zapchana jest odma w ogole nie jest drozna, poprzedni wlasciciel troszke byl nie myslacy gdyz wymienil tylko samego weza myslac ze byl zapchany lecz nie pomyslam aby wymienic filtr odmy:-)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Odma u ciebie nie ma filtra.

Sprawdź czy wężyk odpływowy z odmy jest wogóle drożny?

Odmę można zaryzykować i wyczyścić ale może się połamać podczas rozkładania.

Ja u siebie zmieniałem na nową.

Po tym oleju bierze mniej ale bierze.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • 8 lat później...
Opublikowano
Witam. Mam m54b25 i tak samo dymi przy ruszaniu na niebiesko. Odma nowa. Ciśnienie od 11 do 14 w zależności od cylindra. Czy to pierścienie? Ale komoresja dobra więc czemu dymi? A może uszczelniacze?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ile oleju bierze? Na jakim jeździsz? Możesz zrobić próbę olejową.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Witam. Mam chyba podobny problem. Posiadam BMW E39 520i silnik M52B20. Kopci na niebiesko na cieplym silniku a najwiecej podczas redukcji biegów np z 4 na 3 lub 3 na 2 to niebieskie bąki badz jazda z górki na biegu i po wcisnieciu pedału gazu to nie bąk tylko chmura niebieska. Auto nie ma LPG jak by co. Na mocy moim zdaniem nie traci i ma kopyto jak na swoją pojemność i moc. Olej aktualnie wlany to castrol magnatic 5W40(poprzedni własciciel lał orlenowskie badziewie 5W40 ktorego zlopalo 1l na 600km) pozera go jakieś 1l na 1500km. Odma byla wymieniona z olejem na nowa razem z weżami i odetkany bagnet(smolą zatkany był). Przebieg aktualnie ma 297600km(troche spory). Obstawiam na uszkodzone gumki popychaczy zaworowych. Czy moze byc inna przyczyna tych objawów jak pierscienie na tlokach?
Opublikowano
W opisanej sytuacji to raczej pierścienie, bo uszczelniacze jak by puszczały to przy odpalaniu np. po nocce lub dłuższej przerwie wtedy miał byś chmurkę z wydechu.
Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.