Skocz do zawartości

320d - brak mocy - fachowa diagnostyka M47


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
To czekaj pol roku. Mam 60km do Kalisza. Przyjade z przeplywka, laptopem, disem :)
  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
Jak zaślepisz egr a nie wyrzucisz z programu to nie masz co sie dziwic ze auto bedzie slabiej jechac. Spaliny ktore przeplywaja z powrotem do ukladu dolotowego tez stanowia pewien procent masy powietrza ktore napelnia komore spalania. Jesli go zaslepisz to pozbawisz silnik tego procentu napelnienia. Sterownik bedzie dawkowal tak jakby wsztstko bylo ok, no bo nie bedzie wiedzial ze egr jest zaslepiony bo nie ma takiej mozliwosci kontroli, jedynie wie ze jak otworzy egr to doda do ukladu okreslona mase spalin ktore wypelnia dodatkowo cylinder, a w koncu o to chodzi w dieslu o stopien napelnienia cylindr.
.
Opublikowano
To czekaj pol roku. Mam 60km do Kalisza. Przyjade z przeplywka, laptopem, disem :)

 

 

CZemu tak dlugo??::( :D nie bd jakos przejazdem niedlugo moze w okolicach kalisza??:)

Opublikowano
Zawiozlem auto do mechanika tydzien temu i nadal nie moga zlokalizowac awarii.Co do katalizatora, rzeczywiście od pewnego czasu cos w nim "stuka",jak w niego postukałem to ewidentnie slychac ze sie rozsypał.Wczoraj rozmawialem z mechanikiem i naprowadzilem go na ten katalizator, dzisiaj zadzwonie do niego i sie dowiem.Tak sobie mysle ze moze czas na zmiane mechanika?
Opublikowano
kolego mialem tez taki problem jakis czas temu auto stracilo nagle moc pojechalem do znajomego na kompa sprawdzil mi i wyszlo tak jak i tobie za male cisnienie doladowania juz na wolnych obrotach wyciagnolem turbinke byla jak nowka zero luzow glowna przyczyna byl katalizator zatkal sie chociaz auto pracuje u mnie na pelnej skali obrotow .wyciagnolem katalizator i poprostu go wybilem .Po tym auto zaczelo duzo lepiej chodzic i spalanie bardzo mi spadlo przy dosyc agresywnej jezdzie .pozdr mysle ze ci sie to na cos przyda co napisalem
Opublikowano
Panowie, wlasnie wracam od mechanika i dowiedzialem sie ze wtryski podobna sa walniete.Powiedzial mi ze sprawdzal turbine i byla tylko lekko brudna,przeplywka tez podobno jest ok,katalizator wyciagnal.Czy jest mozliwe zeby byly to wtryski?Dodam ze na luzie przy dodawaniu gazu nic nie bylo slychac zeby cos stukalo,ale przy jezdzie jak dodalo sie gazu do przyslowiowej "dechy"w silniku pojawialy sie stuki ktorych czestotliwosc rosla wraz z coraz wiekszymi obrotami silnika.Nie chcial bym wydawac niepotrzebnie ponad 1000zl na uzywki,gdyby okazalo sie ze to nie to:( :(
Opublikowano

przy tych silnikach podstawą jest sprawdzenie parametrów podczas jazdy a nie odczytanie błędów! Dajmy na to przepływkę która nie wywala błędu ( błąd jest tylko wtedy jak jest całkowicie niesprawna ) a nie ma odpowiednich parametrów , ale o tym też już kolega Roger pisał , pomaga mała dziurka w przepływce.....

musisz znaleźć kogoś kto ma pojęcie o diagnozie komputerowej a nie tylko posiada interface......

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

A mi sie wydaje ze 50% naszych problemow to przplywka i soft.

Trzeba to jakos rozwiazac.

Opublikowano

Panowie juz nie mam sily.Albo mechanik jest do DUP. ,albo moja bunia sie tak zepsula ze mechanik nie umie jej naprawic (Z reszta powiedzial ze pierwszy raz ma taki przypadek).Auto na dzien dzisiejszy wciaz jest slabe.Wymienilem wtryski,zawor EGR wyczyszczony i dziala,katalizator wybebeszony,mechanik powiedzial ze przeplywka jest OK,filtr odmy wymieniony.Mechanik powiedzial ze wszystko posprawdzal od strony mechanicznej i jest OK,wiec stwierdzil ze to elektronika,wiec diagnoze postawil na sterownik a mianowicie na soft. Zauważył jeszcze dziwne wartosci na wtryskach,po wylaczeniu silnika komputer pokazuje mu jakies wartosci -100 a powinno niby byc na plusie o wartosci 6.

 

Macie moze jakies sugestie w tej sprawie?

 

Dzieki za POMOC.

Opublikowano

Ja mam taka:

viewtopic.php?f=69&t=130670

 

Nowy soft do kompa, powinno sie poprawic a jak nie to tylko jeszcze ci zostaly wezyki podcisnienia i przeplywka (jak mechanik sprawdzil ze jest ok w M47).

Opublikowano
A wiec moja Bunia naprawiona,po 3 tygodniowym postoju u mechanika.co sie okazalo-niedrożny uklad wydechowy co spowodowalo brak mocy.Juz na samym poczatku u mechanika mowilem mu (dowiedzialem sie o tym na tym forum) ze powodem spadku mocy moze byc ow uklad-nie posluchal mnie.Zaczal rozbierac pol silnika, turbo,EGR,przeplywka,elektrozawory,zawory na silniku,pompa itd.Jak na razie mam "wybebeszony"pierwszy katalizator od strony kolektora i jestem w trakcie "wybebeszania"srodkowego tlumika (jest on rowniez katalizatorem).Z tego co mi wiadomo jak dokonam ow czynnosci z drugim tlumikiem (katalizatorem) auto moze miec metaliczny odglos, wiec chyba bede musial kupic jakis urzywany (nowy z firmy BOSAL 1600zl).Chyba ze macie jakies inne pomysly?
Opublikowano
Koledzy jezeli jestesmy przy braku mocy w 320d to mam takie pytanko...czym sie roznia objawy padnietego przeplywomierza od tego zaworka turbo??Bo jeden mechanizm jak i 2 jest powodem braku mocy z tego co tu czytam.Pozdrawiam :wink:
  • 4 tygodnie później...
Opublikowano
Witam też mam podobny problem auto od 1000-1600tys obrotów nie ma mocy po 1600 dostaje nagłego kopala czy to jest normalne w tym silniku ? Przepływomierz wymieniony nowy sprawdzany na kompie zaadaptowany
Opublikowano

Adoptowales sam czy w serwisie. Jaki masz numer softu???

Przeczysciles filterki od turbo i erg.

Opublikowano
Miałem ten sam problem , mam e46 320d 150km . U mnie z brakiem mocy pojawiała się kontrolka ( zapalało się DDE ) sygnalizowało problem z wtryskami/ ew pompa paliwa, pomogła wymiana filtra paliwa. :)
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Piszę na Forum wszędzie już proszę o pomoc 320d e46 1999r

-auto przed naprawą: już wczesniej widziałem że turbina na biegu 4,5 lekko zamulał na jakie 5s. i puszczał

-póżniej turbina całkiem straciła moc i nie szedł wyżej niż 2000 obrotów

-kopcił

-zmieniłem elektrozawór 400 zł

-nie kopci

-turbina nie działa

 

-nie zmieniłem fitru paliwa i powietrza jeszcze

-czy takie małe rzeczy mogą spowodować że turbina nie działa ??

-kręci się teraz na 4000 obrotów bez turbiny

Opublikowano
Zapieczone kierownice zmiennej geometrii, nieszczelność vacum i dolotu, zanieczyszczony MAP sensor, przekłamująca przepływka. Zawory N75 są po 98zł na allegro, więc BARDZO przepłaciłeś :|

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.