Skocz do zawartości

320d - brak mocy - fachowa diagnostyka M47


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

od tygodnia staram się doprowadzić do jako takiego stanu moje 320d M47 (brak mocy)

 

turbo sprawne, kolektor i czujnik ciśnienia wyczyszczone, elektrozawory od turbo i EGR wyczyszczone (i zamienione miejscami), EGR zaślepiony

 

na dniach ma przyjść nowy elektrozawór, mam też zamiar wybebeszyć katalizatory no i wyczyścić intercooler

 

przepływomierz mam bosch z końcówką 527 (produkcja 2006) a auto z lutego 2001 (tak mi wyskakuje po VIN'ie w RealOEM)

 

i tu pojawia się mój problem - mianowicie nie mam w okolicy żadnego diagnosty, który sprawdziłby wszystkie parametry przepływki, softu itd.

 

piszecie że najlepsze programy do tego to INPA czy DIS

 

może ktoś z was polecić mi dobrego fachowca/diagnostę (najlepiej z mazowieckiego, chociaż niekoniecznie)

 

auto ma 230 tkm realnego przelotu - z czego jakieś 30-40 tkm na nowej turbinie

  • Odpowiedzi 59
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Kup interefejs od nerwusa i bedziesz sam mogl diagnoze porobic. Za diangnoze we Wrocalwiu chca 500zl a nie sadze ze uzywaja czegos innego.

Ogolnie to trudno dojsc co dolega tym silnikom. Moze cos z podcisnienien a moze i z pompa vp44. Moze warto sprawdzic te elektrozaworki od turbo i szczelnosc wezykow podcinienia oraz intercoolera.

 

Pytania:

Czy ekonomizer dochodzi do 20l na 4 biegu???

Czy ciegno przy turbo po odpaleniu zaciga sie na 12-15 mm a przy przygazowaniu natychmiast wraca??

Czy jak dasz gazu to waz od intercoolera przed turbo twardnieje??

Opublikowano
Jakbys byl w okolicach Olsztyna to zapraszam do mnie,ja u siebie sam rozwiazalem problem braku mocy.Podstawa to przeplywka i jej parapetry przy pelnym bucie
Opublikowano

Na 4 biegu przy 160km/h ekonomizer 2 kreski przed 20l - to praktycznie max

 

Zaczyna coś się dziać dopiero powyżej 2000 obr i idzie w miarę płynnie

 

Jestem z Pułtuska tj jakieś 60 km od Wawy

Opublikowano

Witam:)

Koledzy prosze was o POMOC, a mianowicie posiadam BMW e46 320D 150KM i od dwoch dni brak mocy.szczegolnie widac to na 4 biegu.Przy dodaniu gazu do "dechy" ekonomizer pokazuje 12l.Mam wrazaenie jakbym ciagnal 5 tonowa przyczepe z plandeka.Wczoraj wyczyscilem zawor ERG byl zabrudzony, lecz nic to nie poprawilo.Turbo slychac ze dziala.

Opublikowano

W 150konnym to raczej przeplywka ale mozesz sprawdzic dla pewnosci INPA. Jak nie masz interfejsu to jedz do kogos albo kup na allegro za 100 zl. INPE z netu, laptop i bedziesz wiedzial.

Jak sie nie chcesz bawic to trzeba zaryzykowac z przeplywka (BOSH orginal 480zl).

Opublikowano

Na forum jest dzial diagnoza komputerowa tam jest wszytsko opisane jak zainstalowa itp.

Interfejs bym polecal od nerwusa z forum naszego (ja taki mam) ale jest drozszy nie allegro. (ale masz pelne wsparcie jak cos nie dziala).

 

Interfejs -> http://allegro.pl/item1048339328_interfejs_tester_bmw_inpa_dis_usb_kurier_24h_gw.html

Zobacz czy masz takie zlacze pod kierownica - ODB2

 

INPA soft -> http://chomikuj.pl/sabaka1983/programy+do+bmw/Inpa+all/inpa+9.0.7

 

Jak zaninstalowac szukaj na forum. Ogolnie robisz instalacjie jak jakiejs gry-> otwierasz iso w deamontool-> Wybierasz angilelski i instaluj->

Pozniej wchodzis w katalog i zmieniasz kilka rzeczy odpowiednio dla twojego interfejsu.

 

Program wykryje jesli to przeplywka -> Jesli jest padnieta bedzie blad "Air mass...."

Jesli mierzy zle to wchodzis w analog values dla M47N (DDD5.0) i porownujesz co ma mierzyc a co mierzy (jesli to nie to samo to wymiana).

Opublikowano

oki,to kupie od niego.

Zrobie diagnoze i w razie problemow skontaktuje sie z Toba.

 

P.S doszly mnie sluchy ze moze to byc turbo lub pompa paliwa, lecz jak dodaje gazu to slysze ze turbina pracuje (lekko gwizdze)

Opublikowano
Napisz kolego co to było i ile dałeś za interfejs z oprogramowaniem. Ja mam podobny problem spadku mocy w M 47 pomiędzy 1500 a 2000 obrotów jest luka w której autko się muli jak przekracza 2000 brotów zaczyna dobiero się zbierać. Pozdrawiam
Opublikowano

Bylem wczoraj u mechanika na diagnoze komputerowa i wyszlo kilka bladow, a mianowicie swiece zarowe do wymiany i to co mnie najbardziej interesuje blad turbo, okazalo sie ze daje za malo cisnienia.Z tego co podpatrzylem mialo byc 2200 a jest 1600 jakis tam jednostek.Mechanik powiedzial mi ze raczej przeplywka to nie jest, a parawdopodobnie lopatki w turbinie(podobno w tym turbo jest zmienna geometria lopatek) lub ktorys z wezykow.Umowiony jestem z nim dopiero na 18 czerwca.Wyciagnie turbo i pooglada, przy okazji wymieni mi swiece zarowe.

 

P.S Nie wiecie moze jakie ma byc prawidlowe cisnienie turbo?

 

Tak sie jeszcze zastanawiam czy przyczyna spadku mocy moze byc katalizator,bo na wolnych obrotach cos mi w nim stuka tak jak by sie w srodku rozsypal.

Opublikowano

Moze i byc katalizator. Sprawdz czy jak dodajesz gazu to i ilosc gazu z wydechu wzrasta.

Co do turbo to zalezy jakim softem sprawdzasz - tubro powinno pompowac w granicach 2,2-2,4 bara ale jesli robisz pomiar wzgledem cisnienia atmosferycznego to bedzie to 1,2-1,4.

Przeplywka tez moze wplywac na to co turbo pompuje. Mechanik powinnen uzyc INPY i pomierzyc wartosci wskazywane do oczekiwanych.

Opublikowano
Kolego czy turbina bierze olej? to pierwsza oznaka że coś jest nie tak ala niekoniecznie musi to wystąpić. Gdy pada turbina zazwyczaj jest głośna czasem zdarza się że komp odcina turbinę przy przekraczaniu XX obrotów i auto nie mam mocy (faul przy wyprzedzaniu). Nie radzę czekać, aż turbina się rozsypie bo to dodatkowe koszty (czyszczenie przewodów i płukannie silnika, katalizator, czasem przepływka) i nie masz gwarancji że dobrze wyczyści to mechanik a wystarczy, że opiłek lub nagar wpadnie do turbo i łopatki pokrzywione kilka miesięcy i odnowa robota (kumpel miał właśnie taki przypadek). Co do ciśnienia doładowania to masz małe i może świadczyć że turbinka już wypracowała co swoje przy 240 000 km można się tego spodziewać.
Opublikowano
Czesto przeplywka broi moze dlatego zamula.

 

Masz rację to była przepływka. Nie generowała błedów na kompie a coś z nią było nie tak - wymieniłem i odrazu czuć różnicę. Długo masz kolego swoją bawarkę miałbym kilka pytań. Ja mam niecały rok a dołożyłem do niej kupę kasy na części. Z chęcią bym sprzedał ale szkoda mi bo włożyłem trochę i nie wiem co mnie jeszcze może czekać.

Opublikowano

Turbinka nie bierze oleju, a byla wymieniana prz 205tys.Praca turbiny na sluch wydaje mi sie prawidlowa tzn na luzie jak sie daje gazu to leciutko gwizda.Moze ktorys z wezykow do turbinki jest dziurawy lub przeplywomierz padl?

 

P.S Jezeli wymienie przepływomierz to musze wgrac nowy soft?

Opublikowano

Koledzy podłączyłem dzisiaj auto pod INPA i wyszło mi :

 

soft D5

 

parametr luftmasse kg/h : !41,50 - na biegu jałowym (walnięta przepływka?)

 

parametr spritzbegin Grad KW soll !-1,28 ist !-1,48 (co to za parametr?)

 

parametr ladedruck hPa 1015 - bieg jałowy

 

co powiecie na to?

Opublikowano
Bylem wczoraj u mechanika na diagnoze komputerowa i wyszlo kilka bladow, a mianowicie swiece zarowe do wymiany i to co mnie najbardziej interesuje blad turbo, okazalo sie ze daje za malo cisnienia.Z tego co podpatrzylem mialo byc 2200 a jest 1600 jakis tam jednostek.Mechanik powiedzial mi ze raczej przeplywka to nie jest, a parawdopodobnie lopatki w turbinie(podobno w tym turbo jest zmienna geometria lopatek) lub ktorys z wezykow.Umowiony jestem z nim dopiero na 18 czerwca.Wyciagnie turbo i pooglada, przy okazji wymieni mi swiece zarowe.

 

P.S Nie wiecie moze jakie ma byc prawidlowe cisnienie turbo?

 

Tak sie jeszcze zastanawiam czy przyczyna spadku mocy moze byc katalizator,bo na wolnych obrotach cos mi w nim stuka tak jak by sie w srodku rozsypal.

 

Masz kolego objawy padającej turbiny? ciągnie olej głośno gwiżdze ogólnie głośna praca? Co ci powiedział mechanik, że łopatki w turbinie co rozbierał ją, że wie nie sądze. U mnie przepływka nie dawała będów na kompie a po wymianie moc wróciła. Poczytaj na forum jest troche na temat spadku mocy i niedoładowania turbiny naprawdę wypowiedzi są sensowne. Koszt wężyków to parę złoty turbina nowa około 3600 regenerowana około 1100 ale z tą regeneracją to jest czasem różnie znam ludzi co pojeżdzili 2 miesiące znam takich co jeżdzą po 40 tys. Ja wymieniłem jedną i też padła po 2 dniach jak ją mechanik testował. Więc może nie sugeruj się jedną djagnozą tylko poszukaj zaufanego mechanika (poszukaj postów na necie) i z dwuch wypowiedzi wyciągnij wnioski. Ale jak masz objawy złej pracy turbiny to nie polecam czekać aż się rozsypie bo koszty czyszczenia są duże.

Opublikowano
Dzisiaj odpialem przeplywke i zero roznicy moze minimalnie...:( JEszcze musze jakos ten zaworek od turbo sprawdzic...Jeden mechanik powiedzial mi ze to tez moze byc wina ze egr jest zaslepiony....ALe przeciez gdzie sie nie spojrzy to ludzie pisza ze zaslepiaja...nierozumiem...Szkoda ze niemam jakiegos znajomego w okolicy co ma 320d ''sprawna'' to bym zobaczyl jak ma isc ten samochod... bo juz sam w koncu niewiem:(Pozdrawiam
Opublikowano
Zajedź do Poznania w sobotę, to ktoś Ci się da śmignąć. Tylko żebyście nikogo nie przejechali :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.