Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam mam problem który rozwiązałem prawie ale nie do końca bo juz wiem gdzie tkwi problem ale nie wiem w jaki sposób to zrobić a mianowicie interesuje mnie w jaki sposób wyregulować cięgno turbiny......?? bardzo proszę o pomoc
Opublikowano

Orginalnie jest chyba taka farba na nakretce. Jesli nie masz to chyba tylko metoda prob i bledow.

Jest jeden kolega na forum co siedzi w turbinkach. Moze cos doradzi.

Opublikowano
To ze Ci przeladowuje to nei oznacza,ze masz za bardzo Ciegno wysuniete.Jak masz za duzo rozkrecone to powinno byc niedoladowanie.Ogolnie jezeli jest tam fabryczna farba to nic nie ruszaj i problemu szukaj w zaworku,czy tez przycinajacej sie sztandze badz łopatkach.
Opublikowano
sztanga powinna pracować w pełnym zakresie na 10mm. informacja pewna 100% według danych z DIS-a.
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano

W DISie też są testy w których widać jakie ciśnienie jest w danym momencie i jakie powinno być osiągnięte. Na podstawie tych testów na pewno dobrze wyregulujesz turbinę, z obserwacji u mnie widziałem że zawsze trochę ciśnienie było większe od tego które silnik potrzebował.

 

Pozdr

Diagnoza INPA & DIS Garwolin i okolice kontakt PW

http://www.motostat.pl/user_images/21280/icon1.png

http://waldii.republika.pl/bmwdriver.gif

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

żeby sztanga była prawidłowo wyregulowana, należy podpiąć się pompką ssącą z wakuometrem ( bądź można samym wężykiem i vacuometrem za pomoca ust) i tak wyregulować aby przy podciśnieniu 650 mbar cyngiel ze sztangi dotykał ogranicznika na turbinie. jeśli nie dotyka, to tak wyregulować nakrętką aby dotykał.

 

przy tym turbo firma garret podaje punkt " stop" na 620mbar, ale według danych bmw jest to 0,65 bara

U siebie zrobiłem właśnie na 650mbar i wtedy cyngiel dotyka ogranicznika i jest wszystko ok. Turbo osiąga odpowiednie ciśnienie mierzone podczas jazdy max 2100mbar ( łącznie z atmosferycznym oczywiście) a w boost-cie nawet więcej 2200mbar

dodam, że ważne jest ustawienie co do jednego obrotu nakrętki. tzn jak będzie jeden obrót nakrętki w tą lub w tą to się nic nie stanie. Ale na perfekt trzeba co do jednego obrotu ustawić.

sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

Mam pytanie do kameleon3000 albo osoby która coś na ten temat wie.

U mnie po podaniu 570mbar już dochodzi do ogranicznika turbina GARRETT GT1749V.

 

Nie da się cięgna ustawić inaczej bo nie ma takiego zakresu pracy i przy tym ciśnieniu siłownik jest w skrajnym położeniu.

Nie znalazłem specyfikacji czy może sprężyna za słaba?

Opublikowano
dziwna sprawa kolego to co piszesz. że nie ma takiego zakresu regulacji. sam zakres jest dość duży, zarówno aby skrócić jak i wydłużyć sztangę. Wierzyć mi się nie chce że jak rozkręcisz ( wydłużysz ) sztange to już przy 0,57 bara dotyka ogranicznik. No ale skoro jesteś tego pewien, to problem może leży w złym ustawieniu ogranicznika ( on też jest "regulowany") Ostatecznie z gruszką podciśnienia może coś nie tak. Kiedyś gość który zajmuje się regeneracją turbosprężarek powiedział mi, że wiele razy spotkał się właśnie w tym modelu turbo z bmw 320d, że łopatki zmiennej geometrii potrafiły się tak przestawić, że przy max wychyleniu ( czyli opcja aby doładowanie było maksymalne, max spalin na wirnik turbo) ustawiały się w położeniu takim, że nie dawały max spalin tylko trochę blokowały przelot. Ale jest to możliwe do zaobserwowania i odpowiedniego ustawienia tylko po rozebraniu turbo. Może ktoś podkręcił ten ogranicznik, tak aby pozostawić większy prześwit łopatkom zmiennej geometrii, aby więcej spalin szło na wirnik.
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano

Tylko, że ja sprawdzałem samą gruszkę (siłownik) i jak obniżę ciśnienie do atmosferycznego o 570mbar to dochodzi do końca i tyle. Więc nie da się regulować cięgnem.

 

Oczywiście można by skrócić cięgno i wykręcić śrubkę ogranicznika ale do tej krańcówki (śróbki) dzwignia i tak by dochodziła przy ciśnieniu mniejszym niż 570mbar.

Opublikowano
nie wiem kolego o co Ci chodzi, tak to niezrozumiale opisujesz. Ale skoro przy 570 już dotyka ogranicznik, to masz rozkręcić sztange, tzn wydłużyć cięgno. Na tyle rozkręć aby przy podaniu podciśnienia do gruszki 650mbar dopiero dotykało. Nie wiem jak może się nie dać.....
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano

Nie wiem czy mój siłownik ("zawór turbiny") jest sprawny? Doczytałem, że padają sprężyny w siłownikach.

 

Prosił bym też o źródło dokumentacji GARRETT z tą wartością 620mbar.

Może się gdzieś doszukam jak ma być u mnie.

 

Pytałem sprzedawców siłowników na Allegro jakie mają charakterystyki (położenie - podciśnienie) ale oni nie wiedza co sprzedają a właściwie sprzedają to co na obrazku.

A jak jest sprawny siłownik ("zawór turbiny") to po co kupować nowy.

Opublikowano

http://www.turbomaster.info/eng/garrett_parts_list/700447-0005.php tu podają 0,62 bara, bmw w swoich danych podaje 0,65 Różnica i tak praktycznie znikoma.

ten Twój siłownik, to masz na myśli tą gruszkę podciśnienia? Możesz ją odkręcić całkiem, przy okazji ładnie nasmarować cięgno, i sprawdzić czy jest szczelna i czy sprężyna dobra. On nie ma żadnej charakterystyki pracy. po prostu ma być szczelna. Szczelność wiadomo jak sprawdzić, najlepiej podpiąć sie vacuometrem , wytworzyć podciśnienie i obserwować czy utrzymuje. Jak cokolwiek podciśnienie będzie spadać tzn ze nieszczelna i do wymiany.

sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano

Dzięki za informacje.

 

U mnie jest ta turbina niestety nie podali podciśnienia.

http://www.turbomaster.info/eng/garrett_parts_list/721875-0005.php

 

I jeszcze jedno pytanie jakie powinny być luzy pomiędzy kierownicami spalin a żeliwnym korpusem?

U mnie na szczelinomierzu jest 0.02-0.05mm.

 

Wiadomo to do Hondy ale na tym forum BMW są fachowcy !!! dlatego tu pytam a na forum Hondy są niekumaci.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.