Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witajcie.Mam problem:w E46 Compact 2002 316ti z silnikiem N42 benzyna - z dużą zwłoką ( około 10 sekund ) włącza się pompa paliwa po przekręceniu kluczyka w pozycję 2.Po otwarciu pokryw zbiornika ( to te pokrywy na tylnym siedzisku ) widać,że w zbiorniku lewym ( to ten z 3 pinami ) nie ma paliwa.Dolałem do niego 5l i po uruchomieniu silnika paliwo zostało przepompowane do prawego (tego z pompą ).

Gdy silnik jest uruchomiony w prawej komorze widać w okolicach pompy zawirowania paliwa i pęcherzyki powietrza.

Samochód odpala po poczekaniu około 10 sekund od momentu przekręcenia kluczyka w pozycję 2.

Od 2 biegu w górę tak jakby moc też mniejsza silnika.

Co może być przyczyną?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pierwsze co to podjedz na kompa.
Opublikowano

Komputer nic nie wykazuje - brak błędów.

Pompa była wymieniana 2 tygodnie temu w serwisie.Filtr paliwa także.

Cała sprawa przedstawia się tak jak by nie trzymał ciśnienia na listwie.Zapala bez problemów po min.6 sekundach od przełączenia kluczyka na pozycję 2.

Opublikowano

Tak - filtr ( dokładnie taki jak na rysunku ) wymieniłem w pierwszej kolejności.

Rozebrałem i przejrzałem ponownie w obu komorach baku paliwa :pływaki , zaworki (mam na myśli ten z lewej komory ),podłączenie pompy paliwowej ( wężyk plastikowy ),ułożenie pompy,pływaków - wszystko jest OK.

Po przekręceniu kluczyka w pozycję 2 pompa tłoczy paliwo natychmiast ale czasem jej nie słychać od razu - pompuje gdzieś po około 6 sekundach.Czasami też pompuje 2 razy - tak jak by ciśnienie uzupełniała.Wszystkie przewody są jednak szczelne (te w silniku jak i te ,które podają do niego paliwo).

Dodam jeszcze,że na którymś tam badaniu (było ich wiele) komputerowym wyszło,że jeden z wtrysków ma dużą korektę przez główny sterownik (komputer w samochodzie).

Czy jest możliwe by to ciśnienie "zwiewało" gdzieś przez wtrysk?? Dla czego z komory po lewej stronie (ta gdzie są 2 piny ) przepompowuje całe paliwo do tej komory z pompą ?? Przecież poziom paliwa powinien być zbliżony w obu komorach (tak wyczytałem na forum).

Od nowości tego samochodu tankuję paliwo na "szelu" - V power reising.Zaglądając do baku - jest czysto , na siateczce wlotu pompy także.

Czy jest sens wlać preparat do czyszczenia wtrysków i "zalać" bak do pełna - pomoże to coś (prócz tego , że będę miał paliwa na dłużej) ??

Opublikowano

Problem z uruchomieniem silnika już jest rozwiązany : po poprawieniu lutów na płycie głównej komputera ( miejsca połączeń wyjść do pinów wtyczek ) silnik zapala normalnie.

Pozostał problem z mocą silnika : samochód "zbierał" się dynamicznie w zakresie obrotów 2500 - 3000.Obecnie na jedynce rusza jakby tak samo , lecz pozostałe biegi w zakresie powyżej 3500 - 4000 obr/min.

Co może być tego przyczyną ?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.