Skocz do zawartości

uszkodzony plywak - jak sprawdzic ktory?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam, problem polega na tym ze za kazdym razem jak wlaczam zaplon wskaznik paliwa pokazuje mi inne wartosci, tak samo jest jak sprawdzam w funkcjach ukrytych to wywala mi rozne wartosci za rowno dla poszczegolnych plywakow jak i za kazdym razem inne ilosci paliwa. wiem ze to oznacza ze ktorys plywak jest uszkodzony, teraz tylko jak okreslic ktory? dzis wyciagnalem oba plywaki i tu niespodzianka :evil: :evil:

 

tak wyglada plywak po stronie z pompa:

http://img576.imageshack.us/img576/4920/obraz003h.th.jpghttp://img404.imageshack.us/img404/2302/obrazp.th.jpghttp://img241.imageshack.us/img241/7329/obraz008y.th.jpg

 

a tak drugi:

http://img69.imageshack.us/img69/6590/obraz005xx.th.jpghttp://img541.imageshack.us/img541/6109/obraz006oi.th.jpg

 

domyslam sie ze te polamane elementy sa potrzebne. teraz jeszcze moje pytanie - jak sprawdzic ktory plywak jest uszkodzony? z gory dziekuje za pomoc.

Były:

Ford Fiesta XR2i

Opel Calibra 2.0 16v ECOTEC

BMW E36 316I Coupe '98

BMW E46 330D Sedan '00

BMW E36 318 IS '95

vauxhal omega 2.5 v6

BMW E39 540iA '98

vw passat 1.9tdi

e46 328i '00

E46 325Ci kabrio '04

E60 520i '04

E46 330D touring Indyvidual '02

Jest:

BMW E65 730D '06

Opublikowano
To co masz urwane w części za pasażerem to jest tylko "kołek" to odpowiedniego umieszczenia pływaka. Miałem ten sam problem tylko że u mnie poziom nie schodził poniżej 15 litrów według wskaźnika. i kilka razy zabrakło mi benzyny. Okazało się że pływak właśnie ten za pasażerem ocierał się o obudowę i nie schodził poniżej 15L. a wartość pokazywana przez wskaźnik jest wartością średnią brana z obu pływaków. sprawdź czy żadne nie blokuje się o coś i czy pływak przesuwa się po skali bardzo lekko czy napotyka jakieś opory jak jest wyciągnięty ze zbiornika. Zamontowanie pływaka w części za kierowca jest banalne i tam nie będzie problemów ale za pasażerem to już będzie trudniej. musisz tak umieścić pływak żeby nie ocierał się ani nie blokował przez obudowę baku i kręgu przy pompie paliwa .
Opublikowano
słuchajcie to ja tez mam taki problem bunia 523i nie schodzi ponizej 15 litrow kumpel wymienial plywak od strony pasazera i to samo jest to co zle zamontowal?
Opublikowano
Raczej tak. ten pływak od strony pasażera jest dość trudny do zamontowania. Najpierw trzeba umieścić pływak między ścianą baku a obudowa pompy a następnie to co na zdjęciach jest urwane musi się znaleźć w specjalnym otworze. jak się wyciągnie pływak to widac w baku miejsce gdzie ten bolec powinien być. Ja musiałem 3 razy próbować aż w końcu się udało.
Opublikowano
no to tak: plywaki oba poruszaja sie plynnie w calym zakresie, oba plywaki umieszczone w baku wlasciwie i bez problemu sie podnosza i opuszczaja bez zachaczania o nic, szczegolnie ze w chwili obecnej nie bylo zadnego problem z wlozeniem tego ze wzgledu na brak tych koncowek :/ ale problem jest taki ze pokazuje inne ilosci paliwa za kazdym razem jak przekrece kluczyk wiec ktorys z plywakow glupieje - teraz jak okreslic ktory?

Były:

Ford Fiesta XR2i

Opel Calibra 2.0 16v ECOTEC

BMW E36 316I Coupe '98

BMW E46 330D Sedan '00

BMW E36 318 IS '95

vauxhal omega 2.5 v6

BMW E39 540iA '98

vw passat 1.9tdi

e46 328i '00

E46 325Ci kabrio '04

E60 520i '04

E46 330D touring Indyvidual '02

Jest:

BMW E65 730D '06

Opublikowano
Wejdz w ukryte testy zegarów, w CC (checkcontrol) 6 albo 7 test pokazuje poziom paliwa (osobno dla obu pływaków), jak jest w kompie bez CC nie wie, ale ze względu na 540i podejrzewam że masz CC.
Największe forum maszyn budowlanych www.kopaczka.pl
  • 1 rok później...
Opublikowano
Wiem że temat jest już stary ale ja mam podobny problem tylko że u mnie jest tak że jak tankuje do pełna to pokazuje 3/4 baku a jak mam 15 litrów w baku to pokazuje 0 i jeszcze pokazuje złe wartości bo niby czasem wychodzi spalanie niby wg wskaźnika 5 litrów na 5 kiolmetrów
Opublikowano

Polecam rowniez wejscie w ukryte testy zegarow tam mozna odczytac wartosci z lewego i prawego baku.

 

Mialem rowniez problem z jednym plywakiem pokazywal zero, wymienilem plywak i wszystko super ale niestety zaraz po wymianie sprawdzilem ten stary plywak dokladnie i okazalo sie ze jeden z tych przewodow, jkabelkow z pradem byl naderwany :mad2: i dla tego plywak nie dzialal.

 

A zeby bylo jeszcze smieszniej dwa miesiace temu stanelo mi auto w niemczech na autostradzie, nie bylo dojscia paliwa do silnika wiec u mechanika sprawdzilismy czy pompa dziala dal prad na wtyczke i nic wiec latwa sprawa (choc kosztowna) wymiana pompy. znalazlem uzywke wraz zplywakiem i przykrywa baku ale po dacie zobaczylem ze jest jeszcze starsza niz moja wiec jak przyjechalem do domu kupilem nowa pompe aby miec spokoj, ale plywak i ta przykrywe baku wzialem moja. co sie okazalo pare minut jazdy to samo paliwo nie dochodzi. moj mechanik zglupial ale wzial to stara pompe ktora zaczela to cala historie i podpial do niej prad ale bezposrednio nie przez ten kontakt w przykrywie i :mad2: :mad2: :mad2: dziala. okazalo sie ze kabel od pompy do wtyczki sie naderwal wiec prad nie dochodzil do pompy. teraz mam 3 dzialajace pompy i chudszy portfel. no nic czlowiek sie uczy cale zycie.

 

wiec radze wszystkim jesli cos tam sie dzieje w baku, sprawdzie te kabelki bo jak widzicie u mnie dwukrotnie doprowadzily do problemu i nie potrzebnych kosztow.

 

a propos jesli ktos by chcial kupic uzywana pompe to piszcie na priv, mam je jeszcze w domu, leza w benzynie wiec nie powinna sie znimi nic stac.

Opublikowano
Panowie, podpinam się pod temat. U mnie też gdy w baku pusto wskazówka pokazuje 15 l. nic jeszcze nie rozkręcałem nie sprawdzałem i z tego co czytam sam chyba nie będę próbował i oddam go do mechanika. Ale temacik spoko.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kolego SaluCK, który to test? Ponieważ sam wyczuwam pewne nieprawidłowości w pracy mojego pływatka :?

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

  • 3 miesiące temu...
Opublikowano

Koledzy sorry że odgrzebuje temat ale wczoraj przytrafiło Mi sie coś takiego najpier zaczoł szaleć Mi wskaźnik od paliwa a teraz jak by sie zawiesił i pokazuje mi cały czas od 3/4 do połowy o dalej nie idzie a zrobiłem już pare kilometrów natomiast jak robie test ten z numerem 2 to wskazówka nie idzie do końca i niewiem co mam robić jutro rano zaczynam z tym walczyć aha i jeszcze nie wiem jak odkręcić tą nakrętkę pewnie jakimś śrubokrętem w lewo ??:)

 

bede wdzięczny jak ktoś pomoże z góry dziekuje za podpowiedzi

Opublikowano
U mnie jak sie zapalała rezerwa to komputer mi pokazywał zawsze że zrobie gdzieś około 150 km i nie wiem czy to jest teżdobrze koledzy może jakieś rady ??
Opublikowano

no naprawdę :/

 

jedną stronę rozebrałem i sprawdziłem na sucho i ruszałem pływakiem i wskazówka sie ruszała to jutro zobaczę następną i też sprawdzę tak jak 1 i sie okaże

 

gorzej będzie jak tez będzie sie ruszała jak w pierszym nie wiem co wtedy zrobie :/

Opublikowano
Drodzy koledzy, pływaki mozna bardzo łatwo sprawdzić( bez wyciągania),a przynajmniej to czy którys z kabelków jest naderwany od środka. Wystarczy do tego zwykły miernik elektryczny. Należy ustawić go na oporność czyli na Ohmy i sprawdzić wartości na pinach pływaków. Jeżeli miernik będzie wykazywał jakąś wartość do znaczy że jest OK, a jeśli nie wykaże zadnej wartości to znaczy ze coś tam jest nie tak. Z pływakiem po stronie kierowcy nie ma problemu bo są tam tylko 2 piny. Pływak po stronie pasażera ma 4 piny, 2 od pływaka, a 2 zasilanie pompy paliwa. Nie pamiętam już ktore są które, są ułożone parami wiec nie trzeba mierzyć po przekątnej. Też miałem u siebie naderwany kabelek w prawym pływaku i sie troche namęczyłem zanim do tego doszedłem.
Opublikowano
witam tez mam z tym problem u mnie znowu jak mam pelny bak to wskazowka zatrzymuje sie na 50-tce nie idzie do konca,ale robilem test zegarow i tez dochodzi do 50-tki i nie wiem czy zegar czy pywak..........???????
Opublikowano
ide zaraz grzebać koledzy tylko takie pytanie wczoraj jechałem i gdy zapaliła mi sie rezerwa to komputer pokazywał mi że zrobie jeszzcze 128 km. a tak naprawde zrobił bym z 50 60 bo zzerowałem licznik chyba coś tu jest nie tak ?? jak jest u was ??:/ ok ide organizować jakiś Ohmomiesz ;) i bede działał ;]
Opublikowano
U mnie w aucie jest tam, że na wskaźniku pokazuje 15l i się nie zmienia. W testach lewa komora 0l prawa 12,5l nalewam paliwa jest tak samo jak wcześniej. Sprawdziłem kable i niby wszystko ok z nimi. W najbliższym czasie przysiądę do tematu i spróbuję to ogarnąć, bo moja bunia dostała strzał w tyłek od taryfiarza no i trochę w garażu czasu spędzi więc będzie chwila, żeby zrobić to i owo.
  • 3 miesiące temu...
Opublikowano
ide zaraz grzebać koledzy tylko takie pytanie wczoraj jechałem i gdy zapaliła mi sie rezerwa to komputer pokazywał mi że zrobie jeszzcze 128 km. a tak naprawde zrobił bym z 50 60 bo zzerowałem licznik chyba coś tu jest nie tak ?? jak jest u was ??:/ ok ide organizować jakiś Ohmomiesz ;) i bede działał ;]

Mam bardzo podobny problem do twojego, od zapalaenia się rezerwy po około 10km samochód gaśnie. Prawdopodobnie uszkodzony jest jeden z pływaków, czy jesteś w stanie ocenić który?Czy rozwiązałeś swój problem? Z góry dzięki za odpowiedź.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Witam odswiezam temat jak mam zero paliwa to wskazowka pokazuje 15 litrow rozebralem wszystko i sie okazalo ze po stronie gdzie jest pompa paliwowa (od strony pasazera) mialem wszystko odkrecone to znaczy plywak nie byl tym okraglym metalowym deczkiem dokrecony niestety musialem wyjac uszczelke od plywaka bo nie szlo tego dokrecic zobaczymy czy nie bedzie smierdzic paliwem wczesniej bylo czuc, wiem ze kumpel wymienial plywak i nie dokrecil tego,ruszalem plywakiem tym gdzie jest pompa paliwowa i wskaznik paliwa zmienial wartosci a jak ruszalem plywakiem od strony kierowcy zero reakcji to znaczy ze plywak jest uszkodzony?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie pojawił się problem ze wtyczkami. Sprawdź czy wtyczki do pływaków masz czyste, ja przemywałem kontaktem S a następnie kontaktem U i zaczęło działać. koszt: 16pln :cool2:

Przedtem okazało się, że kabelek znajdujący się już wewnątrz zbiornika się przetarł i urwał. Zlutowałem go i narazie wszystko OK.

Włącz test 6 i pobaw się wagą pływaków - wartości powinny się zmieniać

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.