Skocz do zawartości

318D doprowadzenie do kultury / Kultura już jest !!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

kurde to spora puszka na wierzchu jej nie ma... nie wierzę żeby była (zmieściła się) za zderzakiem :?:

EDIT

Wczoraj byłem za bardzo zmęczony żeby użyć google chyba będę musiał jechać do jakiegoś speca od WEBASTO niech obada wszystko i zrobi kosztorys ile będzie kosztowało odpalnie, jakieś piloty do obsługi etc pod warunkiem że to wogóle jest :D

No dziś kolejne jazdy testowe za mną chodzi jak zły :twisted: splanie na kompie 7,8 ale ogień non stop :twisted:

 

Jeszcze mam takie pytanie w czasie zimy często lewarek nie wraca do naturalnego położenia tzn na luzie jest przesunięty w prawo tak że jak dam do przodu to odrazu 5 wskakuje. W lecie tego nie ma no może raz się zdarzyło... wiem że do wymiany jest jakaś pierdoła za ok 30zł i teraz moje pytanie bo spotkałem się z 2 opiniami czy do tego trzeba wyciągać skrzynię :?: jedni mówią że tak drudzy mówią że wystaczy tylko uchylić. orientujecie się ile robocizna za to może kosztować :?:

Opublikowano
Jeszcze mam takie pytanie w czasie zimy często lewarek nie wraca do naturalnego położenia tzn na luzie jest przesunięty w prawo tak że jak dam do przodu to odrazu 5 wskakuje. W lecie tego nie ma no może raz się zdarzyło... wiem że do wymiany jest jakaś pierdoła za ok 30zł i teraz moje pytanie bo spotkałem się z 2 opiniami czy do tego trzeba wyciągać skrzynię :?: jedni mówią że tak drudzy mówią że wystaczy tylko uchylić. orientujecie się ile robocizna za to może kosztować :?:

 

u mnie (330d) lewarek nie wraca dopóki silnik się nie rozgrzeje, tzn. zawsze przez pierwsze ok. 10min jazdy mam ten problem, jak już wskazówka temperatury dojdzie do połowy to działa idealnie. części kosztują ok. 50-70zł, natomiast trzeba wyciągać skrzynię. ja na razie odpuściłem, ale chciałbym niedługo to zrobić i przy okazji wymienić olej w skrzyni jak już będzie wyjęta.

Opublikowano

zajrzałem pod zderzak rzeczywiście jest tam zamontowany jakiś dogrzewacz jest po stronie pasażera tak jak jest wydech od tego ustrojstwa. dzwoniłem do firmy umówiłem się na przyszły tydzień na weryfikację co to jest do czego służy itd jednak gość już zasugerował że prawdopodobnie jest to tylko dodatkowe dogrzewanie silnika / cieczy chłodzącej i raczej na 99% nie służy do grzania wnętrza.

Nie wiem czy dobrze rozumuję każde E46 w dieslu ma jakiś standardowy podgrzewacz a to co ja mam to jest jakiś dodatkowy... :?:

Ten standardowy to jest ta puszka na zdjęciu nr 5 od góry kilka postów wyżej :?:

Opublikowano
standardowo jest dogrzewacz elektryczny jak u Ciebie na zdjęciu lub webasto ( opcja) , które po małych modyfikacjach i programowaniu może służyć jako niezależne ogrzewanie postojowe....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

  • 4 miesiące temu...
Opublikowano

Kilka "nowości" w samochodzie mojej żony a więc:

1 odpaliłem telefon niestety działa tylko na 900Mhz więc może podpowiecie która sieć ma największy zasięg w 900Mhz? szczególnie w wawie...

2 webasto jest na 100% tzn dobrzewanie wnętrza ale nie mam pilota i potrzebuję znaleźć orginalnego pilota do webasto ale jakiś stary model... zaprogramować i będzie dogrzewać wnętrze (koszt ok 300-400zł) albo założyć nowy sterownik radiowy nieorginalny z nowym pilotem za ok 900zł... to tak na szybko po wizycie w serwisie.

3 nowy aku Varta Silver 85Ah 800A stary 9 letni ledwo zipiał być może przez to czasem samochód nie odpalał od cyknięcia... problem opisałem tu viewtopic.php?f=69&t=114511&start=15

4 samochodzik nadal śmiga bez dziury w obrotach i jest git :D

 

Aha no i deser żona przyorała spodem o wystający kamień i z tlnej poduszki pod dyfrem (tej co jest praktycznie centralnie) poleciał olej... narazie nie wymieniam nic nie stuka nie puka więc jeżdżę a jak przyjdzie do wymiany to wymienię i tak wszystkie bo z tego co się orientowałem to trzeba dyfer ściągać... :mad2: powiem że to mnie załamało... zrobił to ktoś bez ściągania dyfra :?: w ASO sobie życzą za robociznę 800PLN a poduszki org. po 100 z małym kawałkiem...

Opublikowano

HOT NEWS

Odpaliłem webasto na krótko... DZIAŁA :lol: pilot w drodze :mrgreen: w środę pierwsze testy :D

Pilota kupiłem cyfrowego tzn brak możliwości programowania czasu grzania pieca grzanie na godzinę i działa tylko on - off ale temp na klimatroniku ma nie przekroczyć. podobno to wszystko obsługuje pilot analogowy koszt tego co kupiłem 150zł nowy webasto z logo BMW... pilot taki na którym można programować czas grzania itp kosztuje ok 600zł w serwisie webasto... więc narazie zaryzykowałem za 150zł :D

Jak odpali to już chyba ta beemka zostanie ze mną na zawsze tzn z moją żoną :D kurde żeby jeszcze x drive-a miała jak X3... :mrgreen:

Opublikowano

malin_f1 a gdzie kupiłeś pilota ? W jakimś serwisie specjalnym do webasto czy bmw ? Ja miałem Analogowy T60 ale zgubiłem albo ktoś "pożyczył" :evil: . Na aledrogo nie widze. Zima idzie, trzeba będzie kupić.

A może ktoś ma taki T60 nie potrzebny ?

Opublikowano
pilota do T60 na 95% nie znajdziesz... wg mnie kupić nowy sterownik i nowy pilot a allegro są takie zestawy za ok 300zł jakieś używki ale pewnie sprawne a czy to jest plug n play to nie wiem w webasto głębiej siedzę dopiero od 4godz dotychasz moja wiedza była znikoma a dziś w serwisie już mnie namawiali na nowy sterownik i pilot za 900pln (nieorginalny) a wcześniej na pełną diagnostykę za 200pln :norty: jak narazie wydałem 0zł a wiem gdzie co jest i że działa po spięciu na krótko... zobaczymy jak będzie z pilotem jak będzie ok to odpalenie webasto zamknie się w 150zł :D
Opublikowano

Webasto odpalone :mrgreen: wszystko gra :mrgreen: koszt odpalenia 150zł na nowego pilota. Jutro rano jadę ciepłym po bułki :lol:

 

Edit

Założyłem nowy wydech do webasto bo stary był mocno zmaltretowany przy okazji pospawałem plastikowe nadkole suma sumarum webasto wyszło za 180zł :D i pomyśleć że przez 4 lata żona śnieg odgarniała z samochodu :duh: no w tym roku już mamy garaż ale z webasto zamierzam korzystać :cool2:

Opublikowano

malin_f1 jakbym kupował cały sterownik z pilotem to takie coś będzie ?

http://allegro.pl/sterownik-webasto-telestart-t90-antena-pilot-i1337245899.html

Raz zaglądałem i nie pamiętam jakie tam wtyczki są.

Kurcze no narazie poluje na pilota ale nic a nic sie nie pojawia :/

Opublikowano

nie jestem specem od webasto i jest dużo sprzecznych informacji na początek upewnij się czy webasto masz kpl czy jest pompka wody, czy jest podłączone pod panel klimatronika czy jest dodatkowa pompka paliwowa itd a dopiero później szukaj centralki i pilota :)

ten sterownik co podałeś linka jest OK ale sygnowany jest znaczkiem VW i może nie działać w BMW a raczej na pewnie nie będzie. ja mam identyczny sterownik Model T-90 ale nie ma na nim znaczka żadnej marki więc wnioskuję że jest uniwersalny :?: no i kostka co do niego wchodzi ma 5 kabelków... kostka jest 6 pinowa (2 pin mam pusty) to wszystko mam za schowikiem pasażera łącznie z 3 bezpiecznikami od websto.

 

Co do pilota to już sam nie wiem o co kaman... w instrukcji od pilota T91 (taki jak na zdjęciu w aukcji) i ja też takiego mam pisze że można nim programować takie rzeczy jak przełączanie websta grzanie - wentylacja , programowanie czasu grzania, i jeszcze kilka innych rzeczy, natomiast osoba od której kupiłem pilota twierdzi że ten pilot dziła tylko na zasadzie ON - OFF a czas grzania jest na 1godz bez możliwości zmiany.(tak samo twierdzi jeden serwis websto z wawy) dlaczego tak jest to tak naprawdę do końca nie wiem bo krążą różne wersje jedna jest taka że te wszystkie dodatkowe opcje obsługuje tylko pilot org webasto który jest pilotem analogowym :?: i kosztuje w serwisie coś koło 500 netto. podobno pilot T90 ma możliwość pełnego programowania ale ciężko go znaleźć... dziś byłem w serwisie autoryzowanem webasto(innym niż pisałem wcześniej) po kawałek wydechu powiedziałem jaką mam centralkę i jakiego pilota i powiedział że trzeba spróbować go zaprogramować np czas grzania i może się zaprogramuje... także co osoba to inna opinia...

To narazie tyle...

Opublikowano

Poszukaj i poczytaj dokładnie instrukcję do pilota T91.

Ja mam T80 (ma 2 przyciski) i taką samą centralkę i odpowiednimi kombinacjami klawiszy można zmieniać:

- tryb: grzanie/przewietrzanie (dioda na pilocie zmienia odpowiednio kolor: czerwony/zielony),

- czas grzania/wietrzenia od momentu włączenia (10, 20, 30, 40, 50, 60 min) - po osiągnięciu temp 80'C wyłącza się wcześniej,

- no i oczywiście on/off.

 

Tu jest jakaś instrukcja (pl) do T80 : http://docs5.chomikuj.pl/205762056,0,1,Instrukcja-obslugi-i-konserwacji-TELESTART-T80-roboczy.doc .T90 działa raczej bardzo podobnie (z tego co widzę różni się tylko szczegółami: zasięgiem, ilością czasów - do 120min).

 

Po chwili szukania:

http://www.parkingheater.com/fileadmin/flash/webasto_web_t91_en.swf :norty:

Opublikowano
wszystkie instrukcje mam nawet w PL ale jeszcze się nie bawiłem jutro sprawdzę dziś dopiero pierwszy dzień z webasto a i tak sporo poprawiłem :) nowy wydech o średnicy 22mm :mrgreen: pozatym coś w tym musi być skoro ludzie mówią że dziła tylko on - off ale powiem szczerze że mi to i tak wystarczy :D
Opublikowano

musicie zrozumieć że do centralki T90 ( taką jak ma kolega Malin ) jest dedykowany pilot T90 ! lecz pilot T90 jest trudno dostępny i drogi . Ale jest opcja że pilot T91 da się zaprogramować do centralki T90 ale będzie działał na 60 minut bez możliwości zmiany czasu i tylko ON/OFF proste prawda...?

Jeśli byłaby centralka T91 i pilot T91 to wszystkie funkcje łącznie z wentylacją będą działać , ale ..... centralka T91 generuje sygnał W-bus czyli obsługuje TYLKO i wyłącznie po szynie Can bez sygnały stałego +12V .....

a nie w każdym aucie to obsłuży bo trzeba jeszcze załączyć climatronic a jeśli nie mamy +12 V to nie ma możliwości tego climatronica załączyć !!!

Co do znaczku VW na centralce to nie ma nic do tego to tylko znaczek i nie wpływa na funkcje sterownika ....

po prostu VW są najbardziej powszechne ponieważ tam webasto było szeroko stosowane ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

ok ja dziś i tak się pobawię, wczoraj ten koleś w serwisie powiedział że spróbować można... jak nie sprawdzę to nie będę wiedział :)

Dziś -4 miałem w nocy teraz też ciepło nie jest... przy okazji pytanie ile u was czasu chodzi webasto zanim samochód się nagrzeje powiedzmy do 20st tak mniej więcej... pół godz starczy ? i jeszcze jedno jak płyn chłodzący osiąga 70st to webasto wogóle robi OFF czy wygasza się i załóżmy jak temp wody spadnie do np 50st ponownie się załącza (przy założeniu że z cyklu godzinnego zostało jeszcze czasu) :?:

Opublikowano

no to git dziś po 25min grzania wszedłem do samochodu w środku cieplutko ustawione na 20st, wskaźnik temp na 2 kresce czyli 1/4 skali po 3km wskaźnik pionowo po środku :D

 

No a teraz kolejny problem... żona się skarżyła ja bagatelizowałem bo nigdy czegoś takiego nie doświadczyłem w takim stopniu.

Na zimnym silniku po odpaleniu 2 min starałem się wrzucić wsteczny bieg potem to samo z 1 i 2 biegiem... stanąłem przed bramą to samo 1 nie wchodzi jakby jakaś blokada była podobnie z 2. Potem miałem światła i znowu to samo 1 nie wchodzi chwila mieszania lewarkę i wskoczyła po jakiś 5-6km przejechanych problem nie istnieje skrzyna chodzi jak malina. Dziś o dziwo na zimnej skrzyni po nocy lewarek cały czas ładnie wracał do pozycji N i nie był przekrzywiony w stronę 5 biegu ale generalnie problem jest...

Olej w skrzyni wymieniony w ASO na pełen syntetyk Castrola 1 miesiąc temu. Nigdy też biegi nie wypadały oraz dziś rano nie było problemu żeby na zimym wrzuciś 3-4-5 problem był ze wsteczyn 1 i 2. W lato problemu żadnego rano biegi wchodziły jak w masło.

Czy winę za taki stan rzeczy mogą mieć te tuleki i sprężynki ?? czy do każdego biegu jest taka tulejka i sprężynka :?:

Nie wiem co mam robić w ASO chcą skrzynie rozbierać i najlepiej wziąść ze 2tyś za robociznę :|

Opublikowano

jak zostawiasz na noc auto żeby rano odpalić je z webasta to powinieneś climatronic ustawić na 32 C dać nawiew na szybę , wyłączyć tryb auto i zostawić nadmuch na 4 kreski .....

32 C ponieważ zawory wody muszą się otworzyć żeby był obieg , może u Ciebie inaczej to rozwiązali ale u mnie zaworami steruje climatronic

nawiew na szybę wiadomo czemu ..

wyłączamy tryb auto aby climatronic sam nie podnosił siły dmuchawy ,

a 4 kreski siły dmuchawy dlatego aby nie obciążać zbytnio aku......

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
jak zostawiasz na noc auto żeby rano odpalić je z webasta to powinieneś climatronic ustawić na 32 C dać nawiew na szybę , wyłączyć tryb auto i zostawić nadmuch na 4 kreski .....

32 C ponieważ zawory wody muszą się otworzyć żeby był obieg , może u Ciebie inaczej to rozwiązali ale u mnie zaworami steruje climatronic

nawiew na szybę wiadomo czemu ..

wyłączamy tryb auto aby climatronic sam nie podnosił siły dmuchawy ,

a 4 kreski siły dmuchawy dlatego aby nie obciążać zbytnio aku......

 

No właśnie tak mam w instrukcji tylko co to zmienia jak np zostawię na 20st ? i jak mam to rozumieć "odpalić z webasta" ?? dmuchawą w trybie auto webasto steruje zmniejsza i zwiększa siłę ale zostawiam na manualu i tak jak piszesz max na 4 pozycji to wystarcza.

Opublikowano

odpalisz z webasta chodziło mi o sam fakt włączenia webasto ....

i tak jak pisałem u mnie przy 20 st zawory wody się nie otworzą i nie ma obiegu wody i webasto wyłączy się ponieważ płyn w nim przekroczy 117 st.....

u Ciebie być może jest jeszcze jeden przekaźnik który otwiera zawory wody niezależnie od climatronica....

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
i tak jak pisałem u mnie przy 20 st zawory wody się nie otworzą i nie ma obiegu wody i webasto wyłączy się ponieważ płyn w nim przekroczy 117 st.....

U mnie nie wyłączy się, bo przecież piecyk ogrzewa silnik na "dużym obiegu". A klimatronik i tak normalnie załączany jest po 5minutach grzania, bo przecież dmuchanie przez całkiem zimną nagrzewnicę nie ma sensu.

Opublikowano
u mnie klimatronik odpala się odrazu i chyba dmucha odrazu jutro sprawdzę, tak czy siak narazie przy obecnych temp po 20min w samochodzie jest już ciepło zobaczymy jak będzie przy -15 w nocy :mrgreen:
Opublikowano

testów ciąg dlaszy.

Webasto dziś przy -20 w nocy faktycznie najpierw piec rozpala a klimatronik włącza się z opóźnieniem dopiero jak cokolwiek płyn nagrzeje co nie zmienia faktu że ciepło w samochodzie robi się dość szybko :cool2:

 

Problem ze skrzynią tzn wbijanie 1,2 i R na zimnym silniku / oleju opisałem to dokładnie wcześniej.

Dzięki prostej podopowiedzi jedego z forumowiczów problem zdiagnozowany :mrgreen:

Ze skrzynią absolutnie nie ma problemów na zimnym silniku/skrzyni jak obroty gazem podniesiemy na ok 2000rpm. Skrzynia chodzi jak malina. Nawet jak wbijamy 1 czujemy wyraźny opór bieg na siłę nie ma ochoty wejść... nadal trzymamy na sprzęgle i pchamy lewarek do przodu żeby wskoczył (używając minimalnej siły) dodajemy lekko gazu i przy ok 2000rpm bez problemu bieg wskakuje jak po maśle.

Wg mnie sprawa jasna. Poduszki do wymiany i będzie po problemie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.