Skocz do zawartości

318D doprowadzenie do kultury / Kultura już jest !!!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam

 

Chciałbym doprowadzić trochę do kultury samochód żony. Jest to E46 318D po lifcie 2002r 115HP przebieg 120tyś (orginał – proszę bez komentarzy) olej zmieniany co 10tyś EDGE 5w30, filtr pow. i paliwa co 20tyś. Samochód przez 4 lata jeździ na BP Ultimate i w zasadzie do dziś nie sprawia większych problemów.

samochód jeździ OK wkręca się ładnie ma moc normalnie pali ale jednak coś jest nie tak.

1. Spalanie BC zawsze zaniża rzeczywiste spalanie na całym baku ok. 0,5 – 0,8L na całym baku. Realnie po mieście spalanie wychodzi wg kompa 7,0-7,2 pod dystrybutorem do 8L w trasie 5,5-6,5 wg dystrybutora ok. 7L.

2. Dziura w wykresie momentu obrotowego (samochód jest sprowadzony 4 lata temu ) ja w nim nic nie robiłem w kwestii podniesienia mocy.

http://images48.fotosik.pl/218/39292d2557c067bbmed.jpg

3. Teraz doszło zapalanie kontroli oleju na żółto po odpaleniu ale i w czasie jazdy też się zdarza (trwa to ok. tydzień).

 

Mam trochę wolnego czasu, narzędzia i ogólne pojęcie techniczne. Chciałbym wyczyścić dolot, sprawdzić przepływomierz / wyczyścić, wyczyścić czujnik ciśnienia doładowania. To tak na początek czy znajdę gdzieś manuala jak to wszystko rozebrać / zrobić ? Pogrzebałem trochę na forum ale konkretnych informacji na ten temat nie znalazłem.

Ew jestem na pograniczu Wawy / Białołęka może polecicie jakiś sprawdzony warsztat kogoś zaufanego w tej okolicy do pełnej diagnozy problemu związanego z utratą Nm która w jeździe jest praktycznie nie wyczuwalna… oraz do ogarnięcia tego dolotu i czyszczenia ? ew może ktoś zechciałby się spotkać i pogadać a wie o co biega w tym samochodzie.

 

Kolejna sprawa czy samemu mogę zdiagnozować ten samochód np. za pomocą tego http://www.allegro.pl/item1047069159_elm_327_1_3a_1_5a_elm327_obd2_euroscan_po_polsku.html jest napisane że diesle dopiero od 2004 czy to się nadaje do tego samochodu?

Ew w jakie programy trzeba się zaopatrzeć do odczytu parametrów tego samochodu.

 

Będę wdzięczny za wszelkie sugestie uwagi i namiary.

Edytowane przez malin_f1
Opublikowano

Kolego, spalanie na BC to wiadoma sprawa - niewielu użytkownikom pokazuje zgodnie ze stanem faktycznym. Korekta przelicznika metodą ustawienia w testach licznika nie działa podobno w e46 (ja nie próbowałem), można ustawić w Inpie, ale jeśli przelicznik ustawiony oryginalnie jest na wartość max. - 1000 - (a tak pewnie będzie), to nie podwyższysz już.

 

Temat spadku mocy jest opisany na forum szeroooooko :D. Długo by pisać, na początek sprawdź elektrozaworki turbiny i EGR (na nie wskazuje taka zadyszka w danym przedziale obrotów). Bez podpięcia do kompa i testu podczas jazdy się raczej nie obejdzie. Lektura na najbliższe wieczory:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=15&t=29414

 

Żółta kontrolka oleju to też stały temat. Najpierw sprawdzamy poziom oleju silnikowego, potem szykujemy kaskę na nowy czujnik tegoż poziomu. Opisywane na forum ze 100 razy.

 

Interfejs diagnostyczny na forum ludziska kupują najczęściej od kolegi Nerwusa. Ja również zaliczam się do tego grona i jestem zadowolony. Trochę drożej niż to cudo z aukcji, ale masz pomoc techniczną po kupnie (a wiedz, że się przyda :D ).

Opublikowano

ok czy w tym temacie co podałeś jest napisane gdzieś tam jak to sprawdzić i gdzie tego szukać ? bo odnoszę wrażenie że im więcej czytam tym bardziej zdezorientowany jestem... i masz na myśli sprawdzenie metodą elektroniczną typu miernik itp czy sprawdzić = wyjąć i wyczyścić ?

 

Co do samego spadku mocy to samochód miał 3 pomiary na hamowni za każdym razem był ten dołek w mocy i momencie raz był większy raz mniejszy ale był. Wg mnie ten spadek jest praktycznie nie wyczuwalny w jeździe.

Ekonomizer na 1,2,3 biegu dochodzi do 20L na 4 do 18L na 5 do 14L czy te wartości są OK czy również sugerują jakąś usterkę w/w układu

 

Co do interfejsu dzięki za namiary szukam czegoś uniwersalnego ponieważ mam jeszcze inne marki w zanadrzu NISSAN HONDA SEAT BMW

 

W dalszym ciągu jakby ktoś polecił warsztat / człowieka z wawy i okolic to będę wdzięczny.

Opublikowano

samochód seryjny ja nic nie robiłem ten dołek w wykresie jest jednak wyczuwalny.

W dalszym ciągu szukam jakiegoś sprytnego mechanika z okolic wawy który by się tym zajął i przy okazji nie zrujnował mojego portfela :D

Opublikowano (edytowane)

Temat owego "dołku" w wykresie momentu odnosi się do prymitywnego wyrównania boost'a w naszym bawarkach. Chodzi o BRAK dodatkowego vacum z dolotu, które w autach grupy VAG to norma.

Pozdr! Łuki

Edytowane przez yoshimura01
Opublikowano
samochód seryjny ja nic nie robiłem ten dołek w wykresie jest jednak wyczuwalny.

W dalszym ciągu szukam jakiegoś sprytnego mechanika z okolic wawy który by się tym zajął i przy okazji nie zrujnował mojego portfela :D

Niebawem robię u siebie zabieg dodatkowego wyrównania vacum w celu wyeliminowania notlaufu i wygładzeniu wykresu momentu. Zapodam także fotoporadę na forum dla chętnych :wink: pozdr

Opublikowano
możesz rozwinąć i napisać żeby laik zrozumiał :) bo ja się doszukuję usterki a może wcale jej nie ma? chciałem na początek wyczyścić te filterki w elektrozorach co sterują AGR i siłownikiem podciśnieniowym przy turbo do tego może jeszcze dolot wyczyścić i przepływkę ale jakoś nie mogę znaleźć kogoś kto to zrobi... mam klucze ogólne pojęcie też ale generalnie wolałbym to komuś oddać kto to fachowo i solidnie zrobi.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Witam po przerwie

Mam kilka pytań ostanio ktoś weryfikował stan mojego E46 i wysnuł następujące wnioski:

 

1. Odczytał stan licznika z modułu świateł za pomocą testu zegarów tzn coś tam naciskał kombinował itp poprosił też o sumę ostanich cyfr VIN i sumę tą wprowadził do licznika przed sprawdzaniem. Możliwe żeby w ten sposób odczytać przebieg :?: dodam że samochód ma na liczniku 120tyś a z modułu wyszło 230tyś (kluczyk zgadza się z licznikiem) żeby było śmieszniej wcześniej stan licznika oszacował na 220tyś po zużyciu wnętrza...

 

2. Samochód ma 2 webasta jedno grzeje silnik czy płyn chłodzący a drugie grzeje wnętrze tzn odpala się i nagrzewa wnętrze do takiej temp jaka była ostatnio ustawiona na klimatroniku. tylko jak on to stwierdził grzanie wnętrza można zaktywować tylko przez fabryczną NAVI a samochód ma kaseciaka BMW Reverse… mówił że przez kompa nie da się tego odpalić. Prawda czy fałsz :?:

 

3. Samochód mi klekocze po odpaleniu przez 3-4 sek(na zimnym) nawet na rozgrzanym silniku (trochę krócej) stwierdził że najprawdopodobniej do wymiany są panewki gdzie trzeba wstawić nominalne takie jakie były od nowości bo są robione z kiepskich materiałów i jak nie chcę zmieniać silnika za 50tyś to lepiej to zrobić koszt org panewek ok. 250zł. Mówi że to częsta przypadłość tych silników. Czy panewki mają coś do klekotania zaraz po rozruchu dopóki nie złapie ciśnienia oleju :?:

 

4. Dołek w mocy i momencie może być winą przycinającej się kotwicy w turbo... jako że spieszyłem o tym nie zdążyłem z nim pogadać... co to za defekt :?: chodzi o ten siłownik turbo co niektórzy przez jakiś otwór wpuszczają smar :?:

 

To narazie tyle poznaję dalej ten samochód jako że wystraszyłem się trochę tego przebiegu jutro jestem umówiony na wymianę wszystkich płynów i tak

1. Dyfer Castrol SAF XJ (ten do szpery chociaż samochód jej nie ma) róznica w cenie żadna w stosunku SAF-XO a parametry lepsze i napewno nie zaszkodzi.

2. Skrzynia miał być org BMW ale po użyciu google zaleję Castrola SMX-S 75W80 (odpowiednik BMW MTF LT 2) albo TAF-X... 75W90 TAF ma lepsze parametry oba mam dostępnę od ręki w warsztacie jutro wybiorę na miejscu ale chyba TAF-X.

3. Chłodzący mam zalegające od pół roku Petrygo Q (niebieskie) i takie też zaleję bo obecny płyn również jest niebieski.

4. Olej do przekładni to nie ma problemu jakiś Mobil ATF 220 itp.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Powiedz temu "ktosiowi" aby spróbował swoich umiejętności w balecie lub szydełkowaniu bo o samochodach (czytaj BMW) NIE MA ZIELONEGO POJĘCIA.

1. Temat legenda, jak to z licznika, kilkoma magicznymi wciśnięciami przycisku można odczytać przebieg :mad2:

2. ....

3. Klekot na 99% pochodzi od niefortunnego układu smarowania, przez co własciwe ciśnienie w układzie smarowania wytwarza sie z kilko sekundowym opóznieniem. Objawia się to głośniejszą praca silnika (zaworów) przez kilka chwil po uruchomieniu, towarzyszy temu często paląca się kontrolka oleju na desce. Można z tym jeździć.

4. Dołek mocy, to coś co mnie też dotknęło i akurat się z tym uporałem. Musisz sprawdzić dokładnie dolot powietrza od filtra powietrza do zaworu EGR, a w szczególności między filrem a turbiną. Nieszczelność układu na odcinku przepływomierz-turbina powoduje sytuację, w której auto dostaje więcej powietrza niż powinno i niż mierzy przepływomierz. Wtedy sterownik przymyka na chwile zawór sterujący turbiną zmniejszając tym samym ciśnienie doładowania. U mnie objawiało się to mułem w najczęściej w zakresie 2200-2600 obrotów (+/-200 obrotów).

 

Oleju w dyfrze nie ruszaj, a jak musisz to może być Mobil SHC 75W90 bo ma parametry najbardziej zbliżone do oryginału Castrola a dostaniesz go w każdym sklepie MOTO za ~45zł.

Opublikowano

dzięki za odpowiedź jak pisałem nie znam tej marki jeszcze dobrze ale się uczę :D

Zacznę od najważniejsze rzeczy bo jutro wymiana... czemu w dyfrze nie ruszać ? tak samo są naklejki na skrzyni żeby nie wymieniać... przecież nie zaszkodzę :?: a tylko pomogę... co do oleju to na stronie castrola zalecają SAF-XO genralnie oleje temat rzeka BMW zaleca swój ze znaczkiem BMW do skrzyni BMW MTF LT 2 a to jest Castrol SMX S który normalnie jest 2x tańszy... czysty marketing. Równie dobrze mogliby nie zalecać wymiany w silniku przecież to chore olej się zużywa i traci swoje parametry...

 

OK co do przebiegu to wiem temat rzeka... jak wyciągnę moduł to jak poznać czy ktoś w nim nie grzebał i czy tylko w ASO mogę odczytać przebieg :?:

Opublikowano
z tymi dwoma webastami też gościu jakieś dziwne rzeczy Ci wkręca! masz jedno webasto które u Ciebie działa jako dogrzewacz silnika , ale można przerobić go na niezależne ogrzewanie ...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano

krucho z czasem narazie mam pilną robotę od początku tygodnia potem Kubica w na Torze Poznań w sobotę 17 więc planuję dopier 19 zacząć działać. Właśnie teraz kwestia tego Webasto do wnętrza napewno ono jest pytanie jak je uruchomić :?: :)

No i jak ogarnę wężyki i pęknięty uchwyt tunelu od przepływki do turbo to mam nadzię że dołek zniknie udam się na testy jak nie będę czuł tego dołka przy 15 próbie przyśpieszania wtedy na hamownię. Potem pomyślę nad chipem... samochód zdrowy 120tyś na szafie wszędzie się potwierdziło trzeba działać :twisted:

Opublikowano

bo porównałem z kolegegą kwiatusem który ma identyczny samochód i są różnice idą przewody, wzdłuż podłużnicy od kierowcy, idą przewody przy zderzaku, jest wydech od webasto pod zderzakiem, jest naklejka o webasto na nadkolu mówiąca o przeglądach i były one robione w 2003r i 2004r u szwabów... mi się wydaje że to fabryczne wyposażenie kolega kwiatus twierdził że dokładane generalnie na 100% jest... pytanie jak tego używać i odpalić wogóle. Podobno DIS-em można ale nie mam jeszcze żadnego kabla do tego samochodu i dopiero za tydzień się za to zabiorę ale będę temat ograniał.

 

Tak samo się zastanawiam czy nie kupić sobie takiego interfejsu... mam jeszcze X3 z 2006r 2,0D 150HP i chciałbym żeby ten interfejs był również do tej X3, jest jeszcze E36 316 z 1996r ale tu już mi nie zależy. patrzyłem na allegro i zastanawiam się czy to się nadaje

 

http://www.allegro.pl/item1102141155_interfejs_tester_bmw_dis_inpa_na_usb_kurier_24h.html

 

http://www.allegro.pl/item1097481785_hitinterfejs_do_bmw_87_04_carsoft_6_5_inpa_ediabas.html

 

ten za 100pln niby podjedzie do E46 i do E83 i jest na USB ten drugi wg opisu nie podejdzie do E83 pytanie czy ten pierwszy wogóle zadziała ??

 

A na łamach forum WIELKIE PODZIĘKOWANIA dla kolegi Kwiatus19 że poświęcił 2godz swojego czasu, spotał się ze mną i pomógł mi zdiagnozować samochód i lepiej go poznać :!: Takich klubowiczów nam potrzeba, którzy pomogą, podpowiedzą, przekażą wiedzę innym mniej obeznanem z marką BMW. Serdeczne dzięki :!: :cool2:

 

EDIT

z ciekaowści zadzwoniłem do ASO bo mam pęknięty uchwyt w plastikowym kolanie od przepływki do turbo cena kawałka plastiku 208zł, wąż podciśnieniowy do akumulatora powietrza taki mały cienki w oplocie 45zł za metr a przelewowe do wtryskiwaczy 75zł za metr :lol: zapytałem pana czy te przewody są conajmniej w srebrnym oplocie... nie umiał odpowiedzieć na to pytanie :lol:

 

EDIT 2

rozejrzałem się za tym cienkim wężykiem do podciśnienia i tak ten co mam org w samochodzie ugina się troszkę i jest w materiałowym oplocie chyba nie jest zbrojny... odwiedziłem 2 najbliższe sklepy i na razie są 2 opcje albo cały gumowy który jest zbrojony i praktycznie nie da się go ścisnąć w palcach ale jest elastyczny a ten w oplocie materiałowym był bardziej miękki niż ten co orginalnie siedzi... rozumiem że oplot ma chronić wężyk przed wysoką temp. jak myślicie sam gumowy odpada :?:

Opublikowano
To Webasto to raczej "dokładana" opcja.

Daj znać jak ogarniesz wężyki czy coś się poprawiło. :cool2:

nie rozumiem .... dokładana opcja ???? a która nie jest dokładana ??? :D :D

tłumaczę że to webasto służy do dogrzewania silnika !!!!!!

aby było do ogrzewania wnętrza musisz mieć pilota bądź zegar do odpalania , bądź dużą navi!

ale bardzo łatwo przerobić jej na niezależne ogrzewania postojowe dokładając telestart .... no i odpowiedni przekaźnik a i kodowanie w DISie niezbędne!!!

aha sprawdź ile przewodów masz w 6pin kostce do webasta??? czy pin nr 1 jest zajęty?

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

Opublikowano
bo porównałem z kolegegą kwiatusem który ma identyczny samochód i są różnice idą przewody, wzdłuż podłużnicy od kierowcy, idą przewody przy zderzaku, jest wydech od webasto pod zderzakiem, jest naklejka o webasto na nadkolu mówiąca o przeglądach i były one robione w 2003r i 2004r u szwabów... mi się wydaje że to fabryczne wyposażenie kolega kwiatus twierdził że dokładane generalnie na 100% jest... pytanie jak tego używać i odpalić wogóle. Podobno DIS-em można ale nie mam jeszcze żadnego kabla do tego samochodu i dopiero za tydzień się za to zabiorę ale będę temat ograniał.

 

Tak samo się zastanawiam czy nie kupić sobie takiego interfejsu... mam jeszcze X3 z 2006r 2,0D 150HP i chciałbym żeby ten interfejs był również do tej X3, jest jeszcze E36 316 z 1996r ale tu już mi nie zależy. patrzyłem na allegro i zastanawiam się czy to się nadaje

 

http://www.allegro.pl/item1102141155_interfejs_tester_bmw_dis_inpa_na_usb_kurier_24h.html

 

http://www.allegro.pl/item1097481785_hitinterfejs_do_bmw_87_04_carsoft_6_5_inpa_ediabas.html

 

ten za 100pln niby podjedzie do E46 i do E83 i jest na USB ten drugi wg opisu nie podejdzie do E83 pytanie czy ten pierwszy wogóle zadziała ??

 

A na łamach forum WIELKIE PODZIĘKOWANIA dla kolegi Kwiatus19 że poświęcił 2godz swojego czasu, spotał się ze mną i pomógł mi zdiagnozować samochód i lepiej go poznać :!: Takich klubowiczów nam potrzeba, którzy pomogą, podpowiedzą, przekażą wiedzę innym mniej obeznanem z marką BMW. Serdeczne dzięki :!: :cool2:

 

EDIT

z ciekaowści zadzwoniłem do ASO bo mam pęknięty uchwyt w plastikowym kolanie od przepływki do turbo cena kawałka plastiku 208zł, wąż podciśnieniowy do akumulatora powietrza taki mały cienki w oplocie 45zł za metr a przelewowe do wtryskiwaczy 75zł za metr :lol: zapytałem pana czy te przewody są conajmniej w srebrnym oplocie... nie umiał odpowiedzieć na to pytanie :lol:

 

EDIT 2

rozejrzałem się za tym cienkim wężykiem do podciśnienia i tak ten co mam org w samochodzie ugina się troszkę i jest w materiałowym oplocie chyba nie jest zbrojny... odwiedziłem 2 najbliższe sklepy i na razie są 2 opcje albo cały gumowy który jest zbrojony i praktycznie nie da się go ścisnąć w palcach ale jest elastyczny a ten w oplocie materiałowym był bardziej miękki niż ten co orginalnie siedzi... rozumiem że oplot ma chronić wężyk przed wysoką temp. jak myślicie sam gumowy odpada :?:

a co do interface u to DISa chyba tym nie odpalisz.. z INPĄ nie będzie problemu ale to zależy do czego Ci interface do kodowania czy do sprawdzania błędów...

SPECIAL REMAPPING SERVICE - SOFTWARE ENGINEERING - IDA PRO


Chiptuning Łódź


ŁÓDŹ BYDGOSZCZ BIRMINGHAM LONDON


https://www.tc-performance.com/

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nie rozumiem .... dokładana opcja ???? a która nie jest dokładana ??? :D :D

tłumaczę że to webasto służy do dogrzewania silnika !!!!!!

 

Jak nie rozumiesz to ja Ci wytłumaczę :D

Dokładana = auto wyjechało bez Webasto z fabryki i z salonu, ktoś dołożył to ogrzewanie później. Kolega malin interpretuje naklejkę jako dowód na przeglądy w 2003,2004 (zdarte pola na naklejce). JA z kolei uważam, ze właśnie pole "nie zdarte" z rokiem 2005 jest datą montażu, która tabliczka (naklejka) powinna zawierać. Dodatkowo sposób montażu widocznych elementów układu świadczy o tym, że nie jest to fabryczna instalacja (ułożenie przewodów itp.)

Opublikowano
bo porównałem z kolegegą kwiatusem który ma identyczny samochód i są różnice idą przewody, wzdłuż podłużnicy od kierowcy, idą przewody przy zderzaku, jest wydech od webasto pod zderzakiem, jest naklejka o webasto na nadkolu mówiąca o przeglądach i były one robione w 2003r i 2004r u szwabów... mi się wydaje że to fabryczne wyposażenie kolega kwiatus twierdził że dokładane generalnie na 100% jest... pytanie jak tego używać i odpalić wogóle. Podobno DIS-em można ale nie mam jeszcze żadnego kabla do tego samochodu i dopiero za tydzień się za to zabiorę ale będę temat ograniał.

 

Tak samo się zastanawiam czy nie kupić sobie takiego interfejsu... mam jeszcze X3 z 2006r 2,0D 150HP i chciałbym żeby ten interfejs był również do tej X3, jest jeszcze E36 316 z 1996r ale tu już mi nie zależy. patrzyłem na allegro i zastanawiam się czy to się nadaje

 

http://www.allegro.pl/item1102141155_interfejs_tester_bmw_dis_inpa_na_usb_kurier_24h.html

 

http://www.allegro.pl/item1097481785_hitinterfejs_do_bmw_87_04_carsoft_6_5_inpa_ediabas.html

 

ten za 100pln niby podjedzie do E46 i do E83 i jest na USB ten drugi wg opisu nie podejdzie do E83 pytanie czy ten pierwszy wogóle zadziała ??

 

A na łamach forum WIELKIE PODZIĘKOWANIA dla kolegi Kwiatus19 że poświęcił 2godz swojego czasu, spotał się ze mną i pomógł mi zdiagnozować samochód i lepiej go poznać :!: Takich klubowiczów nam potrzeba, którzy pomogą, podpowiedzą, przekażą wiedzę innym mniej obeznanem z marką BMW. Serdeczne dzięki :!: :cool2:

 

EDIT

z ciekaowści zadzwoniłem do ASO bo mam pęknięty uchwyt w plastikowym kolanie od przepływki do turbo cena kawałka plastiku 208zł, wąż podciśnieniowy do akumulatora powietrza taki mały cienki w oplocie 45zł za metr a przelewowe do wtryskiwaczy 75zł za metr :lol: zapytałem pana czy te przewody są conajmniej w srebrnym oplocie... nie umiał odpowiedzieć na to pytanie :lol:

 

EDIT 2

rozejrzałem się za tym cienkim wężykiem do podciśnienia i tak ten co mam org w samochodzie ugina się troszkę i jest w materiałowym oplocie chyba nie jest zbrojny... odwiedziłem 2 najbliższe sklepy i na razie są 2 opcje albo cały gumowy który jest zbrojony i praktycznie nie da się go ścisnąć w palcach ale jest elastyczny a ten w oplocie materiałowym był bardziej miękki niż ten co orginalnie siedzi... rozumiem że oplot ma chronić wężyk przed wysoką temp. jak myślicie sam gumowy odpada :?:

a co do interface u to DISa chyba tym nie odpalisz.. z INPĄ nie będzie problemu ale to zależy do czego Ci interface do kodowania czy do sprawdzania błędów...

 

 

Co do interfejsu na USB mam taki albo dokładnie taki sam jak ten w pierwszym linku, INPA, DIS wszystko śmiga. Więc tego pierwszego mogę z czystym sumieniem polecić :)

Opublikowano
sprawdzę te piny w kostce ale dopiero koło piątku bo aktualnie jestem poza domem. fakt faktem że do samochodu nie ma żadnych pilotów etc no i mam też super system audio... BMW Reverse :mad2: wogóle to porobię fotki pod maską i wrzucę do tego wątku. ale to dopiero next week wtedy ocenicie czy to coś jest do grzania wnętrza.
Opublikowano

EUREKA :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Samochód nie ma już laga ładnie ciągnie bez przerwy i zamulenia. Doładowanie na pewno już nie spada na 60-70 prób na odcinku 70km ani razu samochodu nie zamuliło za każdym razem równe przyśpieszanie od samego dołu 1500rpm do samego końca 4000-4500rpm prawie jak benzyna :twisted:

Powiem że byłem sceptycznie nastawiony po demontażu wszystkiego bo wężyki od podciśnienia spróchniały ale wzasadzie tylko ich oplot no i jedynym punktem zaczepienia było pęknięte mocowanie rury od przepływki do turbiny. Więc po kolei co dziś zrobiłem.

Sprawdziłem ciśnieniowo sprężonym powietrzem czy nie ma jakiś mikro pęknięć w akumulatorze powietrza i rurze od przepływki do turbo.

1. Spawanie pękniętego mocowania rury przepływka – turbo koszt 10zł

2. wymiana wszystkich węży podciśnienia (no został jeden stary krótki gumowy) średnica 3,2mm kupiłem 3,5m koszt 28zł

3. Nowa odma z obudową koszt w ASO po 10% zniżce 165zł

4. Wyczyszczony EGR benzyną PB95 poszło 4L Pb miałem.

5. Wyczyszczony czujnik doładowania nie był specjalnie brudny tak samo w dolocie otwór nie był zaczopowany.

Czas operacji w sumie 5godz w tym 1 godz na spawanie i kupno części.

Żałuję że nie zmieniłem od razu filtra powietrza ale w sumie ma 15tyś przejechane za 5tyś mam wymianę oleju to zmienię.

W planach wizyta na hamowni która mam nadzieję potwierdzi moje subiektywne odczucia ale faktycznie samochód ciągnie równo i nie ma dołka tego co jest na wykresie doładowanie na bank już nie spada .

Kilka fotek.

Tak wygląda wlot to kolektora po 120tyś przelotu ok. 1mm syfu na ściance tak samo wyglądał EGR niestety nie zrobiłem mu fotki ale nalot na ściankach był nawet poniżej 1mm.

http://images47.fotosik.pl/316/35921a8d16194e48m.jpg

 

Webasto… już sam nie wiem czy samochód ma grzanie wnętrza czy nie…

1. Te dwie rury idą przez całą szerokość samochodu wzdłuż zderzaka.

http://images39.fotosik.pl/312/ac906be134e1ada8m.jpg

 

http://images41.fotosik.pl/312/b609f35ccf6775a4m.jpg

 

2. Zaznaczone w kółeczku są to te same dwie rury które idą przy zderzaku. Ewidentnie ta rura tu zakręca ale pod spodem jest jakiś trójnik oznaczony jako T z niego wychodzi rura i biegnie tak jak strzałki do ściany grodziowej potem idzie za silnikiem i z tego co pamiętam wchodzi chyba do tej puszki

http://images43.fotosik.pl/316/deb85ba7fc66e90em.jpg

http://images40.fotosik.pl/312/cc5eeebe30eebc17m.jpg

Ale dokładnie tego nie mogłem sprawdzić czy tam dalej nie ma jakiegoś kolejnego trójnika… B to bagnet.

3. Naklejka na nadkolu

http://images45.fotosik.pl/317/648a1db3d47acc7dm.jpg

 

No i nie mam fotki ale spod przedniego zderzaka od strony pasażera jest wylot spalin rurą taką srebrną jak na zdjęciu nr1 i 2 w czasie zimy ewidentnie tamtędy wylatują jakieś spaliny to już sprawdziłem.

 

4. Co to za element oznaczony 3 znakami zapytania ?

http://images47.fotosik.pl/316/b704b5326b442206m.jpg

 

Więc koledzy pomóżcie co to może być w samochodzie kolegi kwiatus19 tego nie ma…

Co do sprawdzenia pinów w kostce 6pinowej od webasto to dziś po robocie nie mogłem jej bardzo zlokalizować… gdzie ona jest :?:

 

Powiem że jestem mega zadowolony po dzisiejszej robocie chcesz mieć dobrze zrób sobie sam :cool2: Samochód odzyskał wigor oczywiście na miarę 318D :mrgreen:

Opublikowano

Więc koledzy pomóżcie co to może być w samochodzie kolegi kwiatus19 tego nie ma…

 

Hmm...chłodnica oleju?

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano
pewnie masz rację nie wpadłem na to... czekamy jeszcze na potwierdzenie... głównie mi chodzi o te przewody w bliźniaczej 318d ich nie było
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

to jest chłodnica oleju i w mojej 318d jej nie brakuje :nienie:

 

Co do samego webasto to jest to Termo Top C założone w 2005r.

Polecam Google i YouTube i będziesz wiedział o nim dużo więcej

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.