Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

pytam z czystej ciekawości, gdyż płyn hydrauliczny w moim układzie wspomagania leje cały czas zielony. gdy sprawdzam jego stan od czasu do czasu płyn jest brązowy i przeźroczysty. czy zmiana koloru to normalna sprawa czy może to coś innego? a może łapie wilgoć i przez to zmienia kolor?

 

pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie też ATF czerwony.

Zmiana koloru może wynikać ze zmieszania zielonej dolewki z czerwonym oryginałem.

 

Inna sprawa , że u mnie nie ma potrzeby dolewania.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

yyy, coś mi się chyba wydaje że zły płyn leje :/

ja od czasu do czasu musiałem trochę dolewać bo miałem opaskę na przewodzie przy pompie trochę luźną i kapała troszku. coś czuję że wymienię płyn w układzie ;p

Opublikowano

Kup strzykawkę do oleju i wyciągnij ze zbiorniczka cały płyn. Jak nie chcesz wydawać na strzykwę to użyj wężyka i wyciągnij ile oleju się da przy pomocy swojej paszczy :) . Nalej atf np z Auchan (jest olej przekładniowy używany również do niektórych skrzyń automatycznych) nie jest drogi. Pojeździj trochę aby płyn nowy zmieszał się ze starym (choć nie wiem czy są mieszalne) i sprawdź barwę płynu i powtórz czynność. Najlepiej by było z całego układu usunąć płyn ale ja osobiście nie wiem jak to by trzeba było odpowietrzyć a odpowietrzniki są na pewno ale co i jak to nie wiem. prawdopodobnie lejesz któryś z tych (FEBI) http://moto.allegro.pl/listing.php/search?string=zielony&from_showcat=1&category=18928. Ten to wiem ze jest na bank do fordów i audi (w audi nawet jest w automacie). Jak dla mnie- nie ta firma i nie ten płyn.

PS

A jeszcze jest żółty :)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie ma żadnych odpowietrzników. Po zmianie sam się odpowietrzy. Kilka razy kierownicą do maxa w prawo i lewo i się odpowietrzy.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

no ja dokładnie mam ten z febi.

 

co do spuszczania płynu to przy samej pompie jest przewód który idzie z zbiorniczka tyle że trzeba go od dołu podejść i myślałem żeby tam spuścić ten płyn.

 

jak z tym powalcze to napisze jak mi poszło ;) wielkie dzięiki za zainteresowanie tematem i za porady, pozdrawiam

Opublikowano
a jakiego koloru powinien być ten ATF? kiedyś jak sie pytalem w Intercarsie koleś zapytał czy czerwony czy jakiś inny. U mnie kolor w zbiorniczku jest czarny i niewidać żeby kiedyś był czerwony.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a jakiego koloru powinien być ten ATF? kiedyś jak sie pytalem w Intercarsie koleś zapytał czy czerwony czy jakiś inny. U mnie kolor w zbiorniczku jest czarny i niewidać żeby kiedyś był czerwony.

 

 

Jest czarny bo zapewne nigdy nie był zmieniany. :norty:

DEXTRON II

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

odgrzewam kotleta bo nie którzy chcieli wiedzieć jak to pójdzie.

 

Tak jak pisałem, dobrałem się do całego układu od dołu. jeden przewód z zbiorniczka na płyn idzie do chłodnicy a drugi na dół do pompy. Przy tym co idzie do pompy wystarczy ściągnąć opaskę i wyciągnąć przewód. Trochę się mordowałem z tą opaską oraz żeby wyciągnąć przewód ale w końcu poszło. Spuściłem stary płyn, założyłem nową opaskę i zalałem nowym. Parę razy na maxa w lewo i prawo i chula jak ta lala.

 

Ogólnie nic trudnego tyle że trzeba pod samochód czołgać.

 

pozdrawiam

Opublikowano

no można ale wówczas zostanie Ci jeszcze płyn w przewodach a mi został nawet jeszcze w zbiorniczku po spuszczeniu. Zbiornik ma jakieś chyba zaworki albo coś w sobie bo przewody były już puste a w zbiorniczku minimalna ilość została. Ale komu się nie chce paplać pod samochodem może spróbować z tą strzykawką.

 

pozdro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.