Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich.

wiem że temat był sporo razy wałkowany ale nie wyczytałem żeby ktoś miał tak jak ja. samochód dopiero co kupilem. a mianowicie cięzko zapala moja bunia z rana. muszę dość długo kręcic a jak juz zapali to puszcza kupe siwego dymy/pary cos takiego. przyspiesza ładnie miałem porównanie do kolegi bmw przy dodawaniu gazu nie kopci. jak jest cieply to pali na dotyk, problem jest tylko po np przestanej nocy.

jak sądzicie co może być:

1)cofa sie paliwo - zamontować zaworek zwrotny przy pompie?

2)nie grzeją swiece żarowe? - jakie najpeliej kupić?

3) coś z pompą lub wtryskami?

proszę o wyrozumiałość ale chciałbym żeby z rana zapalała tak samo jak jest juz ciepla

z góey dziękuje za pomoc

Opublikowano

1. Ten model nie grzeje swiec jak jest wyzsza niz 5 stopni chyba. Ale swiece warto sprawdzic. Jak to zorbic bylo na forum. Pomiar 15 min bez rozkrecania oslon silnika. W 100% poprawny

Opis tu -> viewtopic.php?f=69&t=97746&start=75

2. Siwy dym to winna nizszej temperatury. Pomaga wymiana odmy jak nie robiles jeszcze.

3. Sprawdz filtr paliwa i akumulator(rozrusznik) czy dobrze dziala.

4. Jka to nie pomoze to komputer a moze czujnik polozenia walka rozrzadu ale tu juz ciezko cos powiedziec.

 

Mi jak jest minus 10 pali po 1sek, jak jest +20 pali po 3sek.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najlepiej podjedz na kompa i byc moze odrazu bedzie błąd w ecu i nie bedziesz musiał szukac. Aha i sprawdz przekaznik ktory odpowiada za grzanie swiec bo dosyc czesta usterka i to moze byc problemem, przekaznik znajdziesz pod maską po prawej stronie w plastikowej skrzynce prawdopodobnie nr 1 na rysunku http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AL71&mospid=47634&btnr=61_1102&hg=61&fg=25
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witaj prawdopodobnie swiece padniete mialem podobnie w innym samochodzie wszystkie 4 padniete,co do firmy polecam Beru lub NGK,sprawdz tez przekaznik jak naprawisz to daj znac. :D
Opublikowano

wiec tak. rozebrałem ten przekaźnik i po włączeniu on zaskakuje i się nie rozłącza wogóle czekałem ze 2min i cały czas był załączony. u mojego brata w audi jest tak że kontrolka od DDE zapala na chwile gaśnie zapala samochód a świece dalej grzeją i po chwili słychać takie pyk tzn rozłaczenie przekaźnika czego u mnie nie ma. wydaje mi się że to jest własnie wina świec bo przekażnik załącza żeby grzały one nie grzeją i czujnik czy coś nie podaje info o tym żeby wyłączył i dlatego może nie ma "pyknięcia"i cięzko zapala. co do aku to jest nowy tylko że ma 80ah może za słaby? a jak myślicie może być tak że mu paliwo się cofa? czy raczej to odpada?

jak jest ciepły pali na dotyk

tylko dziwnie że w tych samochodach powyżej +5stopni świece nie grzeją ciekawi mnie to troche.

a i przy odpalaniu kontrolka od DDE(czy DME?) świeci może ze 2sek albo nawet i nie.

chyba najpierw założe zaworek zwrotny na węzy gdzieś przy pompie a jak nie pomoże to zdejme kolektor i sprawdze świece jak coś to od razu wymiana ale była by lipa jak by nie pomogło.

 

jak sprawdzić ten słynny przekażnik czy jest ok?

czytałem też coś o jakimś bezpieczniku od świec ale na tym grubym kablu jest napięcie aku czyli chyba ten bezpiecznik raczej oki dokładnie to 104 się nazywa czy jakoś tak

Opublikowano
Co za problem. Podłącz sobie woltomierz do wtyczki przy komputerze i nich ktoś włączy zapłon. Jeśli napięcia brak to albo świece nie grzeją (bo tam wynika z TISa) albo przekaźnik uwalony.
Opublikowano

kolego "fornal" a możesz to dokładnie opisać? gdzie i jak i co?

 

czy nie grzejące świece to może być problem ciężkiego rozruchu?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
nie szukaj winy po stronie świec ani przekaźnika ..... jeśli jest to wersja 150 KM to jest już sterownik .... ale to nie to....

 

W temacie jest ze 320d 136 KM

Opublikowano

widze że mało odpowiedzi . w czwartek zakładam zaworek zwrotny i sprawdzam świece. dam znać jak coś się dowiem a jeszcze lepiej jakby udało mi się naprawić hehe choć mało realne pewnie.

Czy ewentualnie po wymianie swiec musze jechać na skasowanie błedu w ecu? czy nie ma takiej potrzeby?

jak coś to piszcie jak macie jakies pomysły jeszcze

Opublikowano

Blad mozesz skasowac pozniej.

Pomierzyles jak ci pisalem opornosc swiecy przy wtyczce (podalem temat). Jak myslisz ze wymiana jest prosta jak w innych samochodach to powodzenia. Sa duże szanse, że wrocisz na forum z urwana świecą w głowicy. Wychodza strasznie ciężko (ja się męczyłem z WD w jedna i drugą stronę). Wyszły po godzinie. Na każdej gwint zjechany.

 

Jeśli świece sa dobre to bym nie grzebał przy nich. W TIS piszę, że świece obecnie nie bedą grząły (dlatego kontrolka gaśnie po 2 sek). Silnik ma wytworzyć zapłon kompresją.

Opublikowano
Uważaj na te świece bo ja jedną urwałem :? koszt wyciągnięcia gwintu z głowicy 300 zł. Jak juz się za to zabierzesz rób wszystko z wyczuciem i nic na siłe
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

witam ponownie. moja bunia zrobiona pali na dotyk :)

więc tak najpierw zamontowałem zaworek zwrotny poprawa w 40%

pożniej świece żarowe kupiłem BOSCHA.

i na koniec 2 lejące wtryskiwacze tzn wymiana podkładek miedzianych zrobiłem oczywiście na wszystkich 4 żeby był spokoj. teraz pali na dotyk. jestem happy

wg mnie i mojego brata zasadnicza przyczyna była w tych wtryskiwaczach że lały i przez nie cofało się paliwo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.