Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Kolego nie oszczędzaj na filtrach!

Nie zamierzam tego robic. To jasne, ze filtr moze sie dosc mocno przybrudzic przed samym serwisem.. :twisted:

 

Prawde powiedziawszy chcialem zostawic te pytania na pozniej, ale jesli temat juz wylazl to czy jesli wymienie sam olej i filtry w garazu, to czy zostawia to jakies slady w kompie.

Interesuje mnie sytuacja, w ktorej nie bede kasowal zadnych inspekcji. Po prostu mam nawyk co 15tys zmienic olej, a ze cena oleju i filtrow nie powala to wiadomo o co chodzi...

Ma sie dwie rece i 2h raz na rok. :lol:

-------------------------------------------

pozdrawiam

obara

  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano (edytowane)

- Wazne obiekty - faktycznie navi to narazie jeszcze jedna wielka tajemnica. Planowalem zapoznac sie z tym w weekend.

navi, opcje, ustawienia i zaznaczasz "v" w "perspective view in 3d", te zaznaczenie powoduje, ze na mapie sa pokazane "fajne" obiekty, zaznaczenie "perspective view in 3d" nie ma nic wspolnego z widokiem mapy ustawionym na "perspective view" :mrgreen: :mrgreen: maslo maslane ale dziala jednak inaczej, jedno pokazuje "fajne obiekty" a drugie ukazuje "mape w 3d"...jak bedziesz mial jakies pytania to wal, bawie sie od ponad 4miesiecy wiec wiekszosc ustawien chyba juz przerobilem....pozdr.

http://img683.imageshack.us/img683/9334/navigationsetings.jpg

 

http://img683.imageshack.us/img683/6290/navigationperspective3d.jpg

Edytowane przez AO

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

cyt:Gdyby to bylo platna opcja jak w Polsce pewnie przeanalizowalbym czy to kupic.

 

Mam to samo auto kupione w Polsce. Nazywa to się :pakiet serwisów olejowych na 5 lat lub 100 tys.km.

Opublikowano
A ile kosztuje opcja rezygnacji z tego?

-------------------------------------------

pozdrawiam

obara

Opublikowano
auto kupione grudzień 2008r (po liftingu). dostałem to w cenie auta . upust wg cen katalogowych z tamtego czasu wyniósł 15 tys zł plus ubezpieczenie autocasco za 3%wartości. ile wart była cena serwisu nie pamiętam.
Opublikowano

Siemka. Autko pierwsza klasa,może mały silniczek ale to przecież prawdziwe BMW z krwi i kości :D

Życzę Ci Kolego mnóstwo Radości z Jazdy :cool2: :cool2: :cool2:

 

pozdrawiam chudy

Opublikowano
Siemka. Autko pierwsza klasa,może mały silniczek ale to przecież prawdziwe BMW z krwi i kości :D

 

pozdrawiam chudy

 

 

ten silnik to totalna porazka (jeszcze z automatem :duh: ) ale Szwecja to kompletnie inna rzeczywistosc drogowa (bywam regularnie celem podtrzymania wiezi rodzinnych) jezdzi sie bardzo wolno, w zasadzie w ogole nie wyprzedza i w sumie to nawet rozumiem taki zakup, przepraszam za negatywny wydzwiek mojej wypowiedzi ale szczerze nienawidze tego kraju i to wlasnie za to jak oni jezdza, za system bolage i za panujacy tam absurdalny socjalizm, gratuluje zakupu i zycze zadowolenia z posiadania BMW nawet wykastrowanego z tego co w tych autach najlepsze :)

 

pozdrowienia

Opublikowano
auto kupione grudzień 2008r (po liftingu). dostałem to w cenie auta . upust wg cen katalogowych z tamtego czasu wyniósł 15 tys zł plus ubezpieczenie autocasco za 3%wartości. ile wart była cena serwisu nie pamiętam.

 

W cenniku BMW serii 3 Touring stoi:

Powyższe ceny zawierają pakiet serwisowy BMW Service Inclusive 5 lat / 100 000 km pokrywający koszty serwisowania samochodu oraz przeglądów, wliczając w to oryginalne części BMW, olej oraz robociznę. Pakiet obejmuje następujące czynności: wymiana oleju (bez uzupełniania), serwis/wymiana filtra powietrza, filtra przeciwpyłkowego, świec zapłonowych, płynu hamulcowego, konrola pojazdu i przegląd standardowy zgodnie z książką serwisową. Więciej informacji na temat BMW Service Inclusive oraz dodatkowych pakietów znajdą Państwo u Dealera BMW. W przypadku rezygnacji z pakietu cena samochodu będzie niższa o 1000 PLN brutto dla modeli z silnikiem 4-cylindrowym i 1200 PLN brutto dla modeli z silnikiem 6-cylindrowym.

 

ten silnik to totalna porazka (jeszcze z automatem)

 

Akceptuje Twoj punkt widzenia.

Mam jednak odmienne wrazenia, szczegolnie jesli chodzi o automat i kwestie jakosci poruszania sie po drogach w Szwecji vs. Polsce.

 

Sprawe zycia i kultury jazdy w Szwecji pozostawiam na inny watek. Jednak zgodnie z moim subiektywnym odczuciem narzekac nie moge. :)

 

Odnosnie automatu.

Skrzynia jak narazie sprawuje sie idealnie. Wyraznie widac, ze przy braku "palowania" i dzikich startow ze swiatel zachowuje sie oszczednie, przewidywalnie a jej praca jest zaledwie lekko wyczuwalna.

Pomijam kwestie tego, ze pewnie co najmniej 90% kierowcow nie ma najmniejszego nawet pojecia o idealnym, teoretycznym momencie zmiany biegow w skrzyni manualnej, co zapewne w skrzyni automatycznej ktos choc troche przemyslal.

Istota rzeczy to wg mnie: komfort uzytkowania samochodu wzrasta o 100% przy wzroscie ceny o jakies 7%.

 

Teraz moge wracajac z lunchu aktywnie dlubac w zebach wykalaczka bez niepotrzebnych przerw na zmiane biegu.

Naprawde niesamowite wrazenie. :lol:

 

Swoja droga to czy ktos widzial w sieci jakies czasowki 0-100km/h albo na dystans pomiedzy takimi samymi samochodami z takimi samymi silnikami automat vs. manual. Mysle, ze wyniki moglyby byc ciekawe szczegolnie wsrod kierowcow nie bedacych Pro.

 

navi, opcje, ustawienia i zaznaczasz "v" w "perspective view in 3d", te zaznaczenie powoduje, ze na mapie sa pokazane "fajne" obiekty, zaznaczenie "perspective view in 3d" nie ma nic wspolnego z widokiem mapy ustawionym na "perspective view" maslo maslane ale dziala jednak inaczej, jedno pokazuje "fajne obiekty" a drugie ukazuje "mape w 3d"...jak bedziesz mial jakies pytania to wal, bawie sie od ponad 4miesiecy wiec wiekszosc ustawien chyba juz przerobilem....pozdr.

 

Sprawdzilem to ustawienie u siebie i chyba mamy rozne wersje navi. U mnie to wyglada troszke inaczej. Jutro wrzuce jakies fotki.

Powlaczalem dzisiaj troche opcji i wyglada to naprawde fajnie.

Zaznaczone na mapie mialem malowanie pasow na autostradzie i korek przed tunelem. Podoba mi sie tez bardzo wierne odwzorowanie budynkow i np. stadionow i boisk do pilki noznej.

Juz teraz uwazam, ze to dobrze wydana kasa.

Dzieki za porady. Napewno jeszcze wymienimy kilka uwag w tym temacie. :)

 

Pozdrawiam i dziekuje za wszystkie bedace miodem dla moich uszu slowa zachwytu. :P

One nadaja temu wszystkiemu sens... ;)

Hehe...

-------------------------------------------

pozdrawiam

obara

Opublikowano
ten silnik to totalna porazka (jeszcze z automatem)

 

Akceptuje Twoj punkt widzenia.

navi, opcje, ustawienia i zaznaczasz "v" w "perspective view in 3d",

 

Sprawdzilem to ustawienie u siebie i chyba mamy rozne wersje navi.

masz dobre/fajne podejscie do auta, dlatego m.in. stworzono klase premium, zeby kazdy kto "ma kase" kupowal auto takie jakie chce a nie to co nakazuje fabryka jak np. w Japonczykach.... zupelnie inczaczej wyglada sprawa aut uzywanych, tu kupujesz to co 1. wlascicel wybral...i jezeli kaviter jest "zdenerowowany", ze nie bedzie mogl odkupic od Ciebie auta bo mu nie pasuje to moze zawsze isc do salonu i kupic "bazowe M3 z manualem" i cieszyc sie z tego co w BMW najlepsze :cool2:

co do navi, mamy identyczne, Twoje auto jest z 2010 i moje tez i tutaj nie ma znaczenia rodzaj silnika :mrgreen: , pewnie "cos inaczej wcisnales"...albo ja nie napisalem czytelnie, popatrz na zalaczone fotki i musi u Ciebie wyjsc identycznie :wink: , pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

Spoko. Mam luz w portkach i nie musze sie spinac tylko dlatego, ze ktos ma inne zdanie. :8)

Kazdy sam wie co dla niego najlepsze.

 

Wracamy do glownego watku czyli wozu.

 

NAVI

 

maslo maslane ale dziala jednak inaczej, jedno pokazuje "fajne obiekty" a drugie ukazuje "mape w 3d"

 

Juz kumam o co chodzilo w Twojej wypowiedzi.

 

Ponizej fotki calosci.

 

Widok domysly mapy w perspektywie - pelny ekran.

http://www.obara.pl/_bartek/_bmw/20100717_bmw_navi_01.jpg

 

Wersja nawigacji.

http://www.obara.pl/_bartek/_bmw/20100717_bmw_navi_02.jpg

 

Opcje dla nawigacji w angielskim.

http://www.obara.pl/_bartek/_bmw/20100717_bmw_navi_03.jpg

 

Dalej juz lecimy po szwedzku (zaznaczone "ustawienia").

http://www.obara.pl/_bartek/_bmw/20100717_bmw_navi_04.jpg

 

Tutaj opcje ustawien: widok nocny, zdjecia satelitarne, perspektywa z terenem i budynkami 3D, natezenie ruchu na szarej mapie

http://www.obara.pl/_bartek/_bmw/20100717_bmw_navi_05.jpg

 

Mapa w trybie nocnym.

http://www.obara.pl/_bartek/_bmw/20100717_bmw_navi_05_1.jpg

 

Nalozone zdjecia z satelity (dzialaja tylko do tego przyblizenia, przy 1km znikaja).

Na tej mapce widac trojkaty ostrzegawcze o wszelkich problemach w ruchu (roboty drogowe, wylaczony pas, korek, wypadek, problemy pogodowe itd)

http://www.obara.pl/_bartek/_bmw/20100717_bmw_navi_05_2.jpg

 

Perspektywa bez trybu 3D...

http://www.obara.pl/_bartek/_bmw/20100717_bmw_navi_05_3.jpg

 

..i z wlaczonym trybem 3D.

http://www.obara.pl/_bartek/_bmw/20100717_bmw_navi_05_4.jpg

 

Tryb natezenia ruchu (jak zwykle pomaranczowo przy tunelu pod rzeka).

http://www.obara.pl/_bartek/_bmw/20100717_bmw_navi_05_5.jpg

 

Wybor opcji dla POI.

http://www.obara.pl/_bartek/_bmw/20100717_bmw_navi_06.jpg

 

I w srodku tego menu

http://www.obara.pl/_bartek/_bmw/20100717_bmw_navi_07.jpg

 

Wybor opcji dla informacji o ruchu.

http://www.obara.pl/_bartek/_bmw/20100717_bmw_navi_08.jpg

 

I wybor ostrzezen, ktore maja sie pojawiac.

http://www.obara.pl/_bartek/_bmw/20100717_bmw_navi_09.jpg

 

Tutaj pozycja wybory trybu wyswietlania mapy w opcjach podrecznych (widok z gory z polnoca u gory, widok z gory w kierunku jazdy, perspektywa, widok strzalek nawigacyjnych zamiast widoku mapy)

http://www.obara.pl/_bartek/_bmw/20100717_bmw_navi_10.jpg

 

Wlaczanie i wylaczanie POI w opcjach podrecznych.

http://www.obara.pl/_bartek/_bmw/20100717_bmw_navi_11.jpg

 

Menu nie jest skomplikowane i dosc szybko mozna zalapac co sie gdzie ustawia i zmienia.

 

Znalazlem w tym calym systemie tylko jeden mankament i to duzy...

Brak mozliwosci nadawania wlasnych nazw stacjom radiowym.

Generalnie nadawcy dosc luzno trzymaja sie standardu nadawania informacji RDS i nazwa stacji to czesto okno reklamowe.

Niestety iDrive pozwala na zmiane nazwy stacji tylko na to co wyswietla sie w ktorejs z klatek RDS.

Problem pojawia sie jak nazwa stacji idzie na 2 albo nawet 3 klatkach. Wtedy trzeba wybierac.

 

Nadzieja w tym, ze bedzie moze jakis update i ktos sobie o tym akurat pomysli.

 

 

SPALANIE

 

Wg kompa zeszlo po 550km do 8,5l/100km przy podobnym a nawet troche szybszym stylu jazdy (130-150km/h na autostradzie).

 

Zobaczymy jak bedzie dalej.

-------------------------------------------

pozdrawiam

obara

Opublikowano

 

ten silnik to totalna porazka (jeszcze z automatem)

 

Akceptuje Twoj punkt widzenia.

Mam jednak odmienne wrazenia, szczegolnie jesli chodzi o automat i kwestie jakosci poruszania sie po drogach w Szwecji vs. Polsce.

 

Sprawe zycia i kultury jazdy w Szwecji pozostawiam na inny watek. Jednak zgodnie z moim subiektywnym odczuciem narzekac nie moge. :)

 

Odnosnie automatu.

Skrzynia jak narazie sprawuje sie idealnie. Wyraznie widac, ze przy braku "palowania" i dzikich startow ze swiatel zachowuje sie oszczednie, przewidywalnie a jej praca jest zaledwie lekko wyczuwalna.

 

tak zostawmy sprawe Szwecji bo ja jestem bardzo uprzedzony i dyskusja ze mna nie ma sensu :oops:

 

co do automatu to na pewno jest to kwestia oczekiwan, moje zastrzezenia do skrzyn automatycznych zilustruje przykladem - jedziemy sobie na trasie spokojnie 100km/h przed nami TIR i brak mozliwosci wyprzedzania wiec jedziemy sobie spokojnie za TIRem 80km/h na wysokiem biegu i nagle jest mozliwosc wyprzedzenia wiec gaz do dechy i ... i nic, nadal jedziemy na wysokim biegu (skrzynia zastanawia sie co tu teraz zrobic, algorytmy biegna swoimi drogami a samochod nie przyspiesza) po chwili nieskonczenie dlugiej w stosunku do czasu potrzebego niedzielnemu kierowcy takiemu jak ja na redukcje biegu w koncu redukuje i samochod zaczyna przyspieszac, my z 18i pod maska juz spoceni (wierzacy zaczynaja sie modlic) bo kupa czasu nam juz uciekla a dopiero polowa TIRa za nami a tu jeszcze nagle skrzynia automatyczna doszla do wniosku ze to najlepszy moment na wrzucenie wyzszego biegu ... jezdzilem roznymi autami z automatem i czy to avensis 2.0 benzyna czy audi S8 z 360 konnym V8 to w obu skrajnych przykladach moje zastrzezenia do pracy skrzyni podobne - po prostu automat nie mysli, nie ma pogladu na sytuacje drogowa, nie jest w stanie przewidziec co bedzie za chwile ani jakie sa intencje kierowcy, kierowca operujacy skrzynia manualna robi to wrecz podswiadomie i wcale nie trzeba miec nie wiadomo jakich umiejetnosci, widzac co sie dzieje na drodze wiedzac ze za chwile rozpoczne manewr wyprzedzania redukuje bieg - automat tego nie zrobi

 

 

masz dobre/fajne podejscie do auta, dlatego m.in. stworzono klase premium, zeby kazdy kto "ma kase" kupowal auto takie jakie chce a nie to co nakazuje fabryka jak np. w Japonczykach....

 

 

AO trafiles prawie obok sedna, bo sprawa samochodu obary rozbija sie wlasnie o to za co kto jest sklonny zaplacic (pomijam to ze kolega mieszka w Szwecji gdzie samochod o lepszych osiagach powodowal by tylko wzrost frustracji, i znajac realia tamtejszego ruchu w 100% rozumiem zakup), ja osobiscie nigdy nie zaplacil bym 160k za samochod ktory jezdzi tak jak 318i (zanim ktos zarzuci mi puste krytykanctwo - w zeszlym roku latem mialem przyjemnosc prowadzic prawie nowe 318i tyle ze z reczna skrzynia) - kupil bym za 80k nie wiem np octavie czy mondeo z wyposazeniem na podobnym poziomie, podobnie jezdzaca i za 80k przebolal to ze plastiki sa gorszej jakosci, ale mamy demokracje i kazdy robi co mu sie podoba :cool2: dlatego wszystkich pozdrawiam i zycze przyjemnosci z jazdy

Opublikowano

 

ten silnik to totalna porazka (jeszcze z automatem)

 

Akceptuje Twoj punkt widzenia.

Mam jednak odmienne wrazenia, szczegolnie jesli chodzi o automat i kwestie jakosci poruszania sie po drogach w Szwecji vs. Polsce.

 

Sprawe zycia i kultury jazdy w Szwecji pozostawiam na inny watek. Jednak zgodnie z moim subiektywnym odczuciem narzekac nie moge. :)

 

Odnosnie automatu.

Skrzynia jak narazie sprawuje sie idealnie. Wyraznie widac, ze przy braku "palowania" i dzikich startow ze swiatel zachowuje sie oszczednie, przewidywalnie a jej praca jest zaledwie lekko wyczuwalna.

 

tak zostawmy sprawe Szwecji bo ja jestem bardzo uprzedzony i dyskusja ze mna nie ma sensu :oops:

 

co do automatu to na pewno jest to kwestia oczekiwan, moje zastrzezenia do skrzyn automatycznych zilustruje przykladem - jedziemy sobie na trasie spokojnie 100km/h przed nami TIR i brak mozliwosci wyprzedzania wiec jedziemy sobie spokojnie za TIRem 80km/h na wysokiem biegu i nagle jest mozliwosc wyprzedzenia wiec gaz do dechy i ... i nic, nadal jedziemy na wysokim biegu (skrzynia zastanawia sie co tu teraz zrobic, algorytmy biegna swoimi drogami a samochod nie przyspiesza) po chwili nieskonczenie dlugiej w stosunku do czasu potrzebego niedzielnemu kierowcy takiemu jak ja na redukcje biegu w koncu redukuje i samochod zaczyna przyspieszac, my z 18i pod maska juz spoceni (wierzacy zaczynaja sie modlic) bo kupa czasu nam juz uciekla a dopiero polowa TIRa za nami a tu jeszcze nagle skrzynia automatyczna doszla do wniosku ze to najlepszy moment na wrzucenie wyzszego biegu ... jezdzilem roznymi autami z automatem i czy to avensis 2.0 benzyna czy audi S8 z 360 konnym V8 to w obu skrajnych przykladach moje zastrzezenia do pracy skrzyni podobne - po prostu automat nie mysli, nie ma pogladu na sytuacje drogowa, nie jest w stanie przewidziec co bedzie za chwile ani jakie sa intencje kierowcy, kierowca operujacy skrzynia manualna robi to wrecz podswiadomie i wcale nie trzeba miec nie wiadomo jakich umiejetnosci, widzac co sie dzieje na drodze wiedzac ze za chwile rozpoczne manewr wyprzedzania redukuje bieg - automat tego nie zrobi

 

 

masz dobre/fajne podejscie do auta, dlatego m.in. stworzono klase premium, zeby kazdy kto "ma kase" kupowal auto takie jakie chce a nie to co nakazuje fabryka jak np. w Japonczykach....

 

 

AO trafiles prawie obok sedna, bo sprawa samochodu obary rozbija sie wlasnie o to za co kto jest sklonny zaplacic (pomijam to ze kolega mieszka w Szwecji gdzie samochod o lepszych osiagach powodowal by tylko wzrost frustracji, i znajac realia tamtejszego ruchu w 100% rozumiem zakup), ja osobiscie nigdy nie zaplacil bym 160k za samochod ktory jezdzi tak jak 318i (zanim ktos zarzuci mi puste krytykanctwo - w zeszlym roku latem mialem przyjemnosc prowadzic prawie nowe 318i tyle ze z reczna skrzynia) - kupil bym za 80k nie wiem np octavie czy mondeo z wyposazeniem na podobnym poziomie, podobnie jezdzaca i za 80k przebolal to ze plastiki sa gorszej jakosci, ale mamy demokracje i kazdy robi co mu sie podoba :cool2: dlatego wszystkich pozdrawiam i zycze przyjemnosci z jazdy

 

Z tym automatem to się nie zgodzę. Fakt trzeba bardziej myśleć, ale moim zdaniem automat jest o wiele bezpieczniejszy, pewniejszy. Ruszenie z pod świateł, czy z podporządkowanej jest łatwe. Gdy masz manula auto zawsze może Ci szarpnąć i nie ruszyć płynnie. Po za tym ja nie zauważyłem aby był jakiś problem przy wyprzedzaniu w automacie. Zawsze jak miałem ciąg aut to gaz do podłogi, błyskawiczna redukcja i nie czułem żadnej niepewności ze strony skrzyni.

 

Pozdrawiam.

_____________________

Sprzedam nowy filtr powietrza MANN C31143 BMW E60 E61 E63 E64 - 90 zł z wysyłką

Opublikowano

@kaviter tak tylko słowo co do tej automatycznej skrzyni - to wszystko jest do opanowania jedynie po przejechaniu odpowiedniej ilości kilometrow. Moim zdaniem jesli jezdzilo się całe zycie manualem, a potem wsiada się w automat to nawet 2-3 miesiące codziennej jazdy nie wystarczy na kompletne opanowanie niuansow jazdy w automacie - a przynajmniej mówię o sobie. Po pewnym dystansie i przezyciu roznych sytuacji na drodze, mozna się spokojnie nauczyc jezdzic tak, aby przytoczone przez Ciebie sytuacje nie mialy miejsca. Aha, jeszcze jedno - nowe skrzynie automatyczne "myślą", ja przynajmniej zauwazam dużą roznice w sposobie zmiany biegow w zaleznosci od trybu jazdy kierowcy.

Kiedys bylem rowniez wielkim przeciwnikiem automatow, dzis mozna powiedziec, ze je uwielbiam :) (oczywiscie powyzej pewnej dawki KM :) )

 

Największy minus, przynajmniej jak dla mnie nie do opanowania na takim samym poziomie jak w manualu - zabawa zimą na sniegu :) Oczywiscie mozna i jest super, ale wydaje mi się, że w manualu to dopiero jest zabawa?

virus by Masters - 190km, 395Nm
Opublikowano
co do automatu to na pewno jest to kwestia oczekiwan

 

Zgadzam sie w 100%.

 

widzac co sie dzieje na drodze wiedzac ze za chwile rozpoczne manewr wyprzedzania redukuje bieg - automat tego nie zrobi

 

Dlatego ten automat ma bardzo pozyteczna funkcje, ktora pozwala w czasie jazdy przelaczyc sie na tryb M/S (manual/sport).

Mozna wtedy spokojnie bieg zredukowac i kopniak w gaz. W koncu to jeden z warunkow wykonania tego manewru zeby zastanowic sie chwilke wczesniej jak chce go zrobic.

Na szczescie nie mam takich problemow.

Dziennie robie zwykle 2 x 15km z czego 7km na autostradzie a 8km na drodze lokalnej z limitem 80km/h.

Idzie sie przyzwyczaic do jazdy w sznurku tym bardziej, ze akurat brak u mnie niemot drogowych, ktore blokowalyby jazde.

 

Oczywiscie masz racje w kwesti tego, ze fajniej jezdzi sie mocniejszym samochodem.

Ja tez mam doswiadczenia w E39 M5 przeprogramowanym na ca. 500KM.

Najfajniej wygladaja takie powiedzmy Octavie lub Mondeo jak przyspieszasz w kilka sekund od 60-70km/h do 170km/h.

Wygladaja w lusterku jakby zapomnieli odpalic. :D

Inaczej to troche wyglada jak przy w miare spokojnej jezdzie srednie spalanie wychodzi Ci ok 18-21l/100km.

Niech sie z tego M5 cieszy kto inny...

 

Pamietam jak 10 lat temu z kumplami na podworku sprawdzalismy, ktory samochod ma licznik wyskalowany powyzej 200km/h.

Dzis szybciej bede mogl jechac. Wydaje mi sie, ze mimo wszystko tego typu silniki to przyszlosc motoryzacji.

W innym wypadku nie montowaliby np. w 520i 2 l, 4 cyl. benzyny a Fiat nie wymyslalby na nowo 2 cylindrowego silnika.

 

Pozdrawiam i do zobaczenia na drodze!

-------------------------------------------

pozdrawiam

obara

  • Moderatorzy
Opublikowano

Dlatego jak ma się automat z manetkami przy kierownicy to nie ma tego problemu - myslenie czy zredukować bieg.

Jadąc w trybie D, klikamy na manetki i jestem w trybie M i np zbiłem sobie dwa biegi w dół, jedziemy na trybie M które po paruset metrach jeśli nie będziemy operować manetkami znów wróci do do trybu D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
kaviter chyba jeździłeś naprawdę starym automatem lub w pełni nie sprawnym, nie mam żadnych doświadczeń takich jak opisujesz, wystarczy depnąć do końca razem z kick down'em i biegi same ładnie się redukują i nie ma potrzeby nawet przerzucać skrzyni na S/M. Nawet w takim dupo wozie jak 2.0d.
Opublikowano
kaviter chyba jeździłeś naprawdę starym automatem lub w pełni nie sprawnym, nie mam żadnych doświadczeń takich jak opisujesz, wystarczy depnąć do końca razem z kick down'em i biegi same ładnie się redukują i nie ma potrzeby nawet przerzucać skrzyni na S/M. Nawet w takim dupo wozie jak 2.0d.

 

 

wszystko jak widac jest kwestia oczekiwan :) zreszta IHMO wlascicielem BMW zostalem dosc przypadkowo kupujac swoje auto okazyjnie, majac 200k na samochod pod koniec zeszlego roku BMW po jazdach probnych 320xdA odpadlo, w zasadzie juz negocjowalem finalna cene na A4 2.0 TFSI quattro z manualem jak diler BMW zaproponowal zakup 330xd ze zwrotu od rumunskiej policji fundamentalnie spelniajace moje wymogi (4WD i manual) a dajac 6 cylindrowy silnik i bardzo atrakcyjna cene (kosztem skapego wyposazenia i bialego koloru :duh: fakt, ale juz to przebolalem - zwyciezyl pragmatyzm)

Opublikowano

Po ilu kilometrach normuje sie spalanie w benzynowych E9x?

Chodzi mi glownie o silniki N43B20...

 

Po pierwszym 1000km spalanie zjechalo mi wg kompa do 8,4l/100km a przebieg do wymiany hamulcow z przodu wzrosl z 40tys km do 42tys km. Olej stoi na 30tys km.

-------------------------------------------

pozdrawiam

obara

  • 1 rok później...
Opublikowano

Witam, odgrzewam watek poniewaz zastanawiam sie nad zakupem e91 318i (143KM) z 2008 roku. Chyba Efficient Dynamics, nie jestem pewnien bo nie spisalem VINu.

Pytanko do wlascicieli tego modelu, czy samochod oryginalnie jest wyposazony w lewarek i kolo zapasowe?

Dzisiaj ogladalem taki samochod i koles powiedzial, ze one tego nie maja bo jezdza na oponach RunFlat.

Czy to prawda?

Opublikowano
Pytanko do wlascicieli tego modelu, czy samochod oryginalnie jest wyposazony w lewarek i kolo zapasowe?

Dzisiaj ogladalem taki samochod i koles powiedzial, ze one tego nie maja bo jezdza na oponach RunFlat.

Czy to prawda?

 

Seria E9x oryginalnie nie posiada miejsca na przechowywanie koła zapasowego, nawet dojazdowego. W bagażniku tam gdzie spodziewałbyś się zapasu masz schowki. Każdy taki samochód wyjechał również na oponach ROF.

 

P.S

Zanim zadasz pytanie o opinię na temat opon ROF, to poszukaj na forum bo zaraz rozpęta się batalia zwolenników oraz przeciwników nie wnosząca nic więcej :wink:

Opublikowano
Od kilu lat nie BMW z kołem zapasowym standardowo. Zresztą dobry pomysł, za 4 lata raz coś wlazło w oponę w moim BMW.
  • 3 lata później...
Opublikowano

Mam pytanie do koleżeństwa:

 

czy da się ściszyć 'panią z navi' bo mnie budzi?

 

Tak poważnie zaś - szukam po opcjach i nie widzę bym miał gdzieś wybór głośności komunikatów nawigacji. Jadę sobie, muzyczka gra, automat mruczy przyjemnie, aż tu nagle KOMUNIKAT. W ex-Audi czy ex-Peugeocie było to dość łatwe do zmiany, a tutaj albo nie ma opcji, albo ja jej totalnie nie widzę.

 

A, i jeszcze jedno, soft i mapy mam z 2010, więc raczej nie mam co liczyć na 3D budunki widoczne czy traffic zaznaczony na mapie? Tzn te opcje są, ale ich wybranie nie daje efektu - za granicę jeszcze nie dojechałem. (np w Audi było TMC, które aktywizowało się już bliżej granicy czeskiej czy niemieckiej i np odpowiednio korygowało trasę pod kątem komunikatów drogowych czy innych info - a w PL ikonka była tylko w postaci przekreślonej na czerwono..)

 

Z góry dzięki i pozdrawiam!

Opublikowano
Co do głośności to w trakcie mówienia pokręć pokrętłem od głośności żeby ją ściszyć.
http://e-podpis.net.hostingasp.pl/bmw/BMW_podpis_numer%20_small.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.