Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, mam pytanie, wymienialem glowice w mojej beemce (E36 2.8) zlozylem wszystko i nie chce zapalic. Wydaje mi sie ze moga byc zastane szklanki zaworow i tym samym czesc zaworow moze byc niedomknietych, poniewaz ta glowica troche lezala nie uzywana, gdzies wyczytalem ze tak sie dzieje. (dodam ze glowica jest po sprawdzeniu i planowaniu) Czy to ma sens?? Jezeli tak to czy jest jakis sposob na rozruszanie tego wszystkiego. Pozdro

Będziesz Miał Wydatki... Ale Się Opłaca:)))


Było: E21-320, E21-316, E32-730i, 2x E36 - 328i, Może kiedyś 850i (mam nadzieje)

Opublikowano
sprawdz kompresje silnika to podstawa, drugie to czy napewno dobrze ustawiles rozrzad?

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
Sprawdzilem kompresje ma od 2 do 6... czyli niema... czy przyczyna moga byc niedomkniete zawory przez to ze popychacze sa zastane?? Rozrzad byl ustawiany specjalnym przyrzadem to chyba nieda sie zle tym ustawic??

Będziesz Miał Wydatki... Ale Się Opłaca:)))


Było: E21-320, E21-316, E32-730i, 2x E36 - 328i, Może kiedyś 850i (mam nadzieje)

Opublikowano
przy takiej komopresji to napewno szklanki/zawory zdejmij dekiel i sprawdz co sie dzieje bo na forum to mozemy tylko strzelac tak naprawde

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
Jak sprawdzic co jest nie tak jak zdejme pokrywe zaworow??

Będziesz Miał Wydatki... Ale Się Opłaca:)))


Było: E21-320, E21-316, E32-730i, 2x E36 - 328i, Może kiedyś 850i (mam nadzieje)

Opublikowano
Jak zdemontuje się wałki rozrządu, to popychacze rozprężają się i naciągają oleju. Potem jak zmontujesz rozrząd i olej w popychaczach jest zimny to zaworki mogą go nie wypuścić bo jest zbyt gęsty. Wówczas zawory zostają podparte. Czasem się tak zdarza. Jeżeli po kilkunastu godzinach postoju nic nie pomogło, to już raczej popychacze nie puszcza. Masz dwie możliwości. Zdemontuj popychacze, podgrzej je i delikatnie imadłem wyciśnij z nich trochę oleju. Możesz też spróbować zdemontować sam dekiel rozrzadu i opalarką podgrzać zamontowane szklanki do jakichś 50-60 stopni.
Opublikowano
To jedyne drogi?? Slyszalem ze moze poskutkowac pociaganie samochodu na lince?? Nieda sie na przyklad ich jakos rozruszac wycisnac z nich tego oleju bez rozbierania rozrzadu i wymontowania walkow?? jak glupoty pisze to sory dopiero sie ucze... :P pozdro

Będziesz Miał Wydatki... Ale Się Opłaca:)))


Było: E21-320, E21-316, E32-730i, 2x E36 - 328i, Może kiedyś 850i (mam nadzieje)

Opublikowano
Przecież napisałem, że możesz spróbować podgrzać popychacze bez rozbierania rozrządu. Przy okazji zdemontowania górnej pokrywy proponuję jeszcze raz sprawdzić poprawność ustawienia rozrządu. Już różne rzeczy w życiu widziałem i myślę ze nie zaszkodzi. Najlepiej na śrubokręt ustawić 1 tłok w GMP przez otwór od świecy i sprawdzić krzywki na 1 i 6 cylindrze. Na jednym z nich powinna być faza pracy więc zawory zamknięte, a na drugim faza przepłukania więc krzywki zarówno na wałku ssącym jak i wydechowym powinny delikatnie naciskać na popychacze.
Opublikowano
Ok tak zrobie dziekowka za zainteresowanie i rade, jutro napisze co i jak pozdro.

Będziesz Miał Wydatki... Ale Się Opłaca:)))


Było: E21-320, E21-316, E32-730i, 2x E36 - 328i, Może kiedyś 850i (mam nadzieje)

Opublikowano
Ja także nie mogłem zapalić samochodu po złożeniu i moja kompresja także była w granicach 5-6 atm. Napuściłem wówczas oleju do tłoków poprze strzykawkę wtedy wskazówka na manometrze chciała mi wyskoczyć poza skale. Samochód odpalił na dotyk po tym zabiegu. Spotkałem się ze spekulacjami że mógł się pojawić na tłokach nagar ale poskutkowało i autko zapier... do dzisiaj bez najmniejszych problemów. Warto na ten fakt także wziąść pod uwagę. Pozdrawiam
Opublikowano
A dokladniej jaka ilosc tam zaaplikowales?? Mam jeszcze jeden problem, mianowicie nie moge odpowietrzyc sprzegla... zastosowalem sposob ktory podpowiedzial mi kolega ale nie zadzialalo... Masz moze jakis zloty srodek??

Będziesz Miał Wydatki... Ale Się Opłaca:)))


Było: E21-320, E21-316, E32-730i, 2x E36 - 328i, Może kiedyś 850i (mam nadzieje)

Opublikowano (edytowane)
Ja także nie mogłem zapalić samochodu po złożeniu i moja kompresja także była w granicach 5-6 atm. Napuściłem wówczas oleju do tłoków poprze strzykawkę wtedy wskazówka na manometrze chciała mi wyskoczyć poza skale. Samochód odpalił na dotyk po tym zabiegu. Spotkałem się ze spekulacjami że mógł się pojawić na tłokach nagar ale poskutkowało i autko zapier... do dzisiaj bez najmniejszych problemów. Warto na ten fakt także wziąść pod uwagę. Pozdrawiam

 

Naposciels olej i kompresja sie naprawila ??? na jak dlugo?? :?:

Edytowane przez M-Technic

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
Sposób z olejem to też dobry pomysł. Nie pomyślałem o tym. Olej uszczelnia nie domknięte zawory, dzięki czemu silnik zaskoczy. Po chwili pracy szklanki popychaczy się ułożą i wszystko będzie ok.
Opublikowano
ile tego oleju nalac zeby nie przesadzic a zeby starczylo:D

Będziesz Miał Wydatki... Ale Się Opłaca:)))


Było: E21-320, E21-316, E32-730i, 2x E36 - 328i, Może kiedyś 850i (mam nadzieje)

Opublikowano
Odpalilem maszyne, odpowietrzylem, juz wydawalo sie byc ok... teraz znowu nie chodzi na wszystkie gary, sprawdzilem kompresje i znowu nie jest ok. Jak zostawie na noc to moze sie ulozyc?Co mu jest?? A odpalilem go dopiero jak podnioslem korek oleju.

Będziesz Miał Wydatki... Ale Się Opłaca:)))


Było: E21-320, E21-316, E32-730i, 2x E36 - 328i, Może kiedyś 850i (mam nadzieje)

Opublikowano
Odpalil po wlaniu oleju w cylindry, dluzszym kreceniu i podniesieniu na chwile korka oleju. potem po kilku odpaleniach zaczynal zaskakiwac bez podnoszenia korka oleju. Chodzil na wszystkie cylindry wiec go odpowietrzylem. Kiedy byl juz odpowietrzony myslalem ze jest juz spoko, tylko dosyc obficie kopcil, myslalem ze wypala ten olej co wlalem w cylindry. Po 10 minutach dodalem mu troche wiecej gazu, nagle slysze ze nie chodzi na wszystkie gary i gdzies po 2 minutach zgasl... po chwili znowu musialem odkrecic korek oleju zeby uruchomic silnik i chodzil na 5 garow. Dzisiaj rano go pale i nie chce zapalic nawet z podniesionym korkiem. Wydaje mi sie ze ma przedmuchy bo jak korek odkrece oleju to paliwo czuc... Co o tym myslicie??

Będziesz Miał Wydatki... Ale Się Opłaca:)))


Było: E21-320, E21-316, E32-730i, 2x E36 - 328i, Może kiedyś 850i (mam nadzieje)

Opublikowano
Kupilem silnik, zainstalowalem go w samochodzie, nie było kompresji, miałem w garażu dobra głowice ktora byla planowana i sprawdzana wiec postanowilem zmienic.

Będziesz Miał Wydatki... Ale Się Opłaca:)))


Było: E21-320, E21-316, E32-730i, 2x E36 - 328i, Może kiedyś 850i (mam nadzieje)

Opublikowano
A jak zmieniałeś głowice to sprawdziłeś jak wyglądały cylindry? W M52 tuleje są aluminiowe napylone cienką warstewką specjalnego stopu. Zakładam że nie znasz dokładnej historii tego silnika ,a przegrzanie uszkadza tą powłokę. Jeżeli na dwóch głowicach jest ten sam problem to może jednak coś z dołem silnika.
Opublikowano
Jak mozna rozpoznac ze silnik byl przegrzany po cylindrach?? Slyszalem cos ze mozna to poznac po wyraznym schodzie na gorze cylindrow?? W tym bloku bylo widac roznice miedzy czescia gdzie pracuje tlok a gora gdzie juz nie. To ma sens??

Będziesz Miał Wydatki... Ale Się Opłaca:)))


Było: E21-320, E21-316, E32-730i, 2x E36 - 328i, Może kiedyś 850i (mam nadzieje)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przez korek wlewu olejualbo odme bardzo kopcił w czasie pracy?Możliwe że kupiłeś zatarty silnik.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Kopcil dosyc mocno, tez mysle ze moze byc dol zatarty, tu jeden znajomy mechanik mi podpowiada ze moze byc rozrzad przestawiony lekko, byl ustawiany na przyrzadzie, da sie tym zle ustawic?? wszystko wyglada ze jest ok

Będziesz Miał Wydatki... Ale Się Opłaca:)))


Było: E21-320, E21-316, E32-730i, 2x E36 - 328i, Może kiedyś 850i (mam nadzieje)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Trzeba rozebrać silnik i mieć nadzieje że tylko pierścienie przyłapało w zamkach.Nie napisałeś co było przyczyną zmiany głowicy i takiego stanu silnika.Zagotowałeś go?
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.