Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam koledzy proszę o pomoc co jakiś czas zapala mi się żółta lampka,silnik pracuje równo nie falują obroty,nie ma utraty mocy wszystko jest ok,po podpięciu pod inpę wyskakuje błąd: 171 prufung kraftstoff-versorgungssystem ,co może być przyczyną wyskakiwania tego błędu?auto to e46 316 z silnikiem 1.9 benzyna ,czy to może być kończąca się odma?Miał ktoś z was podobny przypadek?

Pisałem w dziale diagnoza komputerowa ale tam chyba mało kto zagląda,,

Opublikowano
u mnie odma skończyła się niepostrzeżenie, nie było zgłaszanych żadnych błędów. no chyba że masz zapchaną? Czy w okolicach korka wlewu oleju masz osad z oleju?
Opublikowano
u mnie odma skończyła się niepostrzeżenie, nie było zgłaszanych żadnych błędów. no chyba że masz zapchaną? Czy w okolicach korka wlewu oleju masz osad z oleju?

 

Mógłbyś rozwinąć?

Opublikowano

nie trzymała membrana ze starości, i powietrze kolektor dolotowy pobierał z zewnątrz przez odmę. jak ją wyjąłem to wypadł z niej jakiś dzyndzel.

Co do zapchanej to musisz sprawdzić/przeciściś przewód, który wychodzi z pokrywy zaworów i idzie do odmy, ewentualnie skontrolować samą odmę (zresztą w celu jak wyżej).

U mnie cały czas dookoła korka był lekki nalot z oleju, teraz jest sucho, co znaczy że wytwarzało się ciśnienie i dmuchało przez korek.

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Witam koledzy proszę o pomoc co jakiś czas zapala mi się żółta lampka,

Sprecyzuj która lampka. Konewka od oleju, rysunek silnika... Odnośnie odmy komputer nie wskaże, że to ona. Wyskoczą inne błędy po których nalezy wywnioskować, że to odma.

Błąd, który napisałeś wskazuje na problemy z regulacją ciśnienia paliwa.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano
Witam koledzy proszę o pomoc co jakiś czas zapala mi się żółta lampka,

Sprecyzuj która lampka. Konewka od oleju, rysunek silnika... Odnośnie odmy komputer nie wskaże, że to ona. Wyskoczą inne błędy po których nalezy wywnioskować, że to odma.

Błąd, który napisałeś wskazuje na problemy z regulacją ciśnienia paliwa.

A co reguluje cisnienie paliwa ?

A jakie inne blędy wystapia , bo tez m.am taki problem

Opublikowano

Chodzi mi oczywiście o kontrolkę silnika (pogorszenie jakości spalin) błąd po ostatnim skasowaniu wywaliło mi po ok 200km mam wrażenie że kontrolka wyskakuje na rozgrzanym silniku,auto po zapaleniu lampki pracuje bez zmian obroty nie falują,mocy nie ubywa,silnik nie szarpie itp.tak sobie myślałem że może filtr paliwa?no ale jak by był zapchany to by auto się dławiło czy przy wyższych obrotach brakowało by mu mocy,gdyby wina odmy to może obroty by falowały czy coś?zimą po wymianie oleju troszkę sączył się olej spod korka,teraz jest spokój.

koledzy jeżeli macie jakieś pojęcie pomóżcie,bo u mnie fachowcy to by wszysktko wymienili zaczynając od sąd lambda aż po przepływkę.

nikt nie potrafi zdiagnozować problemu jeden po podpięciu pod kompa twierdzi że cały czas sterownik robi korekcję na drugim cylindrze,zaś drugi fechman twierdzi że tak ma być bo po to jest sterownik żeby korygował,co może być przyczyną tego błędu?od czego zacząć?

Opublikowano

Witam,

mam identyczny problem jak krzych81. Wywala mi ciągle błąd "zbyt ubogi skład mieszanki". Samochód był sprawdzany wielokrotnie na kompie (na GT1) nie wykazując żadnych uszkodzeń czy nieprawidłowości, a mimo wszystko każdorazowo po skasowaniu błędu po przejechaniu 20 - 100 kilometrów zapala się check engine. Po pierwszym zapaleniu check wymieniłem świece i miałem spokój na parę tysięcy kilometrów. Jakieś 2 miesiące temu błąd powrócił. Regularnie kasuję go co 2 tygodnie, mechanicy dłubią i czyszczą (chyba wszystko co było już do wyczyszczena) i rozkładają ręce nie mając pomysłu co dalej. Ostatnio dostałem propozycję wymiany sondy lambda (obawiam się że jest to niestety strzał na oślep - nie wiem nawet którą sondę wymienić). Czy przyczyną pojawiającej się kontrolki i błędu może być odma? Podobno ją też czyścili. Robiłem test przepływomierza na 4 biegu - jest ok dochodzi do 18-19L. Jedyny niepokojący objaw jaki odnotowałem podczas tego testu to niepokojący dźwięk (dosłownie półsekundowe chrupnięcie?żęrzolenie?)przy dawaniu gazu do oporu przy wychyleniu ekonomizera ok 12-15L. Poza tym samochód chodzi dobrze. Przejechane mam 120 tyś km, silnik M43. Nie ma w kompie żadnych innych błędów. Jak pozbyć się natrętnego błędu i kontrolki check engine?

Opublikowano

,,,Jedyny niepokojący objaw jaki odnotowałem podczas tego testu to niepokojący dźwięk (dosłownie półsekundowe chrupnięcie?żęrzolenie?)przy dawaniu gazu do oporu przy wychyleniu ekonomizera ok 12-15L. ,,szymon e46

 

Ten dźwięk o którym mówisz to tak zwane ,,spalanie stukowe,,to norma w tych silnikach w każdym jest to samo,nie jest to silnik ze zbyt piękną kulturą pracy..

Jak tam koledzy udało się któremuś już rozwiązać problem? Ja na 90 proc stawiam na kończącą się przepływkę

Opublikowano
Opublikowano

Jest 100% to przepływka tez to miałem i ten błąd po wymianie przepływki wszystko pogasło , nawet nie trzeba jechac na kompa by zgasła kontrolka silnika po kilkunastu kilometrach sama zgasła i juz zapomniałem kiedy ostatnio swieciła

 

Zmien pezepływomierz na BOSCHA i problem z głowy

 

ale chyba nie Twoje 316i a 318i co ?

E46 2000 r

1.8i

Steptronic

Full Opcja


ślicznotka :)

Opublikowano

Dzięki Panowie za podzielenie się swoim doświadczeniem. W zaszłym tygodniu samochód był znowu u mechaników. Niestety znowu nie dało to żadnych rezultatów. Po wyjechaniu z warsztatu i pokonaniu zawrotnego dystansu 14 km check znowu się zaświecił. Nie widać kompletnie żadnej różnicy w jeździe na zgaszonej i świecącej się kontrolce. Nie wymieniałem narazie sondy. Na pierwszy ogień (tuż po wymanie świec jakieś 9 miesięcy temu i przejechaniu ok 9 tyś), pójdzie filtr paliwa. Czy to też może być przyczyną błędu? Może jakiś paproch utkwił w filterku?? Jeśli to nie pomoże zostaje mi już chyba tylko przepływomież (który zdaniem mechaników jest sprawny i pracuje nienagannie). Odstawiam auto w środę. Mam nadzeje, że wymiana filtra pomoże mojej 316i i znów będę mógł w pełni cieszyć się jazdą tym wspaniałym autem.

Opis błędu odnotowanego przez mechaników to - "check fuel supply".

Model: 316i 1.9 L (1895cc) M43B19

Opublikowano
Panowie, jeszcze jedno szybkie pytanie - a czy problemem może też być popma powietrza wtórnego? Zauważyłem u siebie w momencie gaszenia silnika nieco dziwny syk. Tak jak by schodziło z czegoś powietrze. Może to jest nieszczelne i łapie gdzieś lewe powietrze?
Opublikowano

My wiemy ze przepływka kosztuje w granicach 500 zł z BOSCHA ale co zrobisz :( przy "podrubie tez Ci zgasnie ale to nie jest to co powinno byc :)

 

Pozdrawiam i zycze zgaszenie denerwującej kontrolki

E46 2000 r

1.8i

Steptronic

Full Opcja


ślicznotka :)

Opublikowano
Filtr paliwa wymieniony - zamontowany nowy Boscha - niestety, po przejechaniu 31 km błąd pojawił się znów. "Check engine" jak świecił tak świeci :mad2:
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Czy nieszczelność tego zaworu może doprowadzić do obniżenia mocy silnika?

Borykałem się przez jakiś czas z błędem 171. Po wymianie przepływki, skasowaniu błędów i adaptacji nowego nabytku, przez pewien czas auto zasuwało jak głupie. Teraz natomiast, zanim złapie optymalną temperaturę jedzie prawidłowo, po nagrzaniu zaś jedzie... nierówno. Raz ostro i spontanicznie, a czasem jakby się zastanawiało.

Więc, co obstawiacie? Zawór czy sonda regulacyjna, o której wiem, że najlepsze dni ma już za sobą? :lol:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Po kilku miesiącach poszukiwań znalazłem rozwiązanie i przyczynę wyskakiwania błędu 171,nie jest to wina odmy którą też po oczytaniu się na forach sam w swoim aucie wymieniłem,zresztą odmę można w łatwy sposób sprawdzić i wykluczyć,niektórzy piszą że jak jest syk przy gaszeniu silnika to odma padnięta NIe PRAWDA..przed wymianą radzę odmę wykręcić i obejrzeć,

Byłem u kilku fachowców,każdy mówił co innego,co innego chcieli wymieniać,nasi fachmani w większości stosują metodę prób i błędów będą chcieli wymieniać wam sondy,filtry,świece,przewody aż w końcu by może trafili,ale jakim kosztem,mechanicy potrafią tylko kasować za nic i za podpięcia kompa kasować 100zł a i tak do końca nie wiedzą co on pokazuje i jakie wartości powinne być dla poszczególnych elementów,tylko wróżą z fusów aby cię skasować

 

Błąd 171 prufung kraftstoff-versorgungssystem i przyczyna jego wyskakiwania to słaby punkt bmw z tym silnikiem nadchodzi czas element siada auto nadal ładnie chodzi silnik pracuje bez zmian a kontrolka check engine zaswieca się,rozwiązałem ten problem już w trzech bmw, w każdym przypadku wina była tego samego podzespołu,jeżeli masz problem z 171 prufung kraftstoff-versorgungssystem pisz na Pw pomogę,nie piszę tutaj, niech mechanicy sami dojdą i nauczą się w końcu robić robotę i brać pieniądza za zrobienie porządnej usługi,bo wymienić wszystko po koleji to i sami możecie nie płacąc naciągaczom

Opublikowano
Panowie, jeszcze jedno szybkie pytanie - a czy problemem może też być popma powietrza wtórnego? Zauważyłem u siebie w momencie gaszenia silnika nieco dziwny syk. Tak jak by schodziło z czegoś powietrze. Może to jest nieszczelne i łapie gdzieś lewe powietrze?

Ten syk po wyłaczeniu silnika to odma

never again N46
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Panowie raz jeszcze piszę nie jest to wina odmy jeżeli silnik po zaświeceniu kontrolki normalnie równo pracuje,pomogłem już kilku jak nie kilkunastu osobom zawsze był ten sam problem
  • 3 lata później...
Opublikowano

Też miałem/mam problem z tym błędem.

 

Polecam sprawdzić szczelność przewodów od odmy, u mnie waż nr.3 końcówka która wchodzi do pokrywy zaworów była sparciała i silnik pracował tak jakby delikatnie odkręcić korek wlewu oleju, można było wyczuć delikatne wibracje karoserii . Po usunięciu usterki spadły obroty jałowe,silnik pracuje równiej i jest dużo lepiej :)

 

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/d/h/8.png

Opublikowano

moja historia:

przez 3 lata jezdziłem z tą kontrolką wywaloną na panelu, juz sie do niej przyzwyczaiłem ale przekopałem sporo forum i ile urzytkowników tyle opinii, na początku przeczytałem ze to "prawdopodobnie" przepływka, myśle wow! kupie i będzie git! patrze cena 470 :) patrze do portfela pusto... no i wmawiałem sobie ze to pewnie co innego szkoda mi było hajsu jak auto jeździło hehe gdzieś wyczytałem ze to odma, przyjrzałem sie jej i na wężykach była dziura ze można było palec włożyć, myśle wymienie i problem rozwiązany :D ale nie... błąd 171 dalej sie pojawiał :( ale przynajmniej wymieniłem te uszkodzone wężyki sam i miałem z tego radoche bo to trudne nie było i mój skill mechanika troszkę wzrósł :D szukałem szukałem i stwierdziłem ze jednak spróbuje z tą przepływką i wymieniłem ją dosłownie 3 dni temu, błąd skasowałem i jak narazie spokój ale narobiłem dopiero 50km, po zrobieniu 1 tys km wróce do tego tematu zeby sie podzielić

  • 1 rok później...
Opublikowano
W przypadku błędu 171 pierwsza rzecz to przepływomierz ,niestety tylko oryginalny a ten kosztuje ponad 400złotych.Warto wydać te kasę ponieważ po wymianie jest odczuwalna różnica ,samochód jest bardziej dynamiczny.Jak ktoś nie jest do końca pewny zawsze można podmienic i sprawdzić czy to na pewno jego wina.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.