Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam forumowiczow :) jaka moze byc przyczyna wlaczania sie wisko non stop? jak jezdze po miescie na 10 razy na swiatlach 9 ruszam z wiskiem... dmucha jak helikopter, jest to fajne ale tylko czasem a nie caly czas...gdyz przede wszystkim zabiera moc i autko nie ciagnie tak jak powinno, ma ktos ten sam problem lub mial? bo z tego co slyszalem kiedys to jest to dosyc czesty problem w benzyniakach buni, dodam iz jakis czas jezdzilem wczesniej z wylamaną jedną łopatką i po wymianie wiska a takze oryginalnego wiatraka zauwazylem ze bardzo czesto sie załącza...niezaleznie czy zima czy lato ;/ zanim stary wiatrak byl zepsuty to wszystko bylo ok
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kup visco dobrego producenta. Jak masz tam jakieś vermo czy coś podobnego to one tak mają.
Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
szczerze powiem ze nie pamietam, wszystko kupuje zazwyczaj oryginal albo najlepszy zamiennik, co do wiska to z tego co pamietam to oryginal to kosztuje z tauzena wiec chyba dalem ze 300 ale wisko to jedyna rzecz ktorej naprawde nie pamietam i bylo to rok temu, wiatrak napewno oryginal bo pamietam ze bylem po niego w ASO, to rozumiem ze wisko np meyle nie będzie głupieć?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

http://www.allegro.pl/item1028686900_nowe_sprzeglo_went_visco_sachs_bmw_3_5_6_7_z1_z3.html

 

Link przykładowej aukcji. Visco sachs i tego producenta polecam < nie koniecznie od tego sprzedawcy>

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
hmm wisko sachsa :>? jak tak patrze na vemo to duzo sie ceną od sachsa nie rózni:) no ale skoro mówisz ze sachs bedzie dobry to pomysle nad tym i dzieki za pomoc
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Po co kombinowac z tak waznym elementem :duh: ... BMW montuje BEHR'a, takze rowniez u siebie zamontowalem BEHR'a. Oryginalnie jest BEHR.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano

Auto masz 99' więc z silnikiem M52TU (podwójny vanos) i tam jest inne visco niż M52. Być może ktoś sprzedał ci starszy model visco szły do 09.98 (załącza się przy nizszej temperaturze) i stąd problem.

btw. Ja dwa razy reklamowałem BEHR bo sie nie zasprzęglało za trzecim razem poprosiłem o zwrot kasy i kupiłem SAHS - śmigało aż miło.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
btw. Ja dwa razy reklamowałem BEHR bo sie nie zasprzęglało za trzecim razem poprosiłem o zwrot kasy i kupiłem SAHS - śmigało aż miło.

Mozna bylo sobie wyregulowac owe zalaczanie blaszka bimetalowa.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
pewnie macie racje tylko co mam teraz zrobic? wyciagnac to wisko wywalic do kosza i kupic za 300 sachsa nowego? :// a moze cosik z tą blaszką bimetalową zrobic? nie znam sie na tym zbytnio pierwsze słysze w sumie więc.... co do m52tu to tak, mam z grudnia 98r, rejestracja 99 ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najwazniejsze jest, zeby przy 2000-3000rpm wisco juz nie przyspieszalo. Reszte (temperature zalaczenia) mozna regulowac wygieciem tej blaszki. Im bardziej wciska znajdujacy sie w srodku bolec, tym rzadziej wisco sie bedzie zalaczalo.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
Mozna bylo sobie wyregulowac owe zalaczanie blaszka bimetalowa.

Wg mnie takie postepowanie to już druciarstwo. Zreszta sam zawsze powtarzasz że fabryki sie nie poprawia.

Jak podegniesz blaszke to nie wiesz przy jakiej temperaturze bedzie sie załaczać. W silniku M52TU jak sie wisko nie załączy przy ok 102st to włącza sie wentylator od klimy żeby zapobiec przegrzaniu (steruje tym ECU). Temperatura robocza tego silnika to ok 96st

 

Do autora wątku: Sprawdz temp na tescie 7 przy jakiej załącza sie visko - a moze wszystko jest dobrze (poprostu duzo stoisz na światłach itp. Natomiast jeśli załacza sie poniżej 98st to zanieś visko do reklamacji.

ECU wymusza poprzez termostat z grzałką temperature silnika 96st a jeśli visco załącza się poniżej to nie pozwala jak gdyby dogrzać silnika i tak wkółko.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wg mnie takie postepowanie to już druciarstwo. Zreszta sam zawsze powtarzasz że fabryki sie nie poprawia.

Mowi to uzytkownik i zwolennik LPG... http://tomaszewicz.com.pl/forum/facepalm.gif

Sprawdz temp na tescie 7 przy jakiej załącza sie visko - a moze wszystko jest dobrze (poprostu duzo stoisz na światłach itp. Natomiast jeśli załacza sie poniżej 98st to zanieś visko do reklamacji.ECU wymusza poprzez termostat z grzałką temperature silnika 96st a jeśli visco załącza się poniżej to nie pozwala jak gdyby dogrzać silnika i tak wkółko.

Test 7 to temperatura cieczy, pomiar robiony jest najprawdopodobniej za silnikiem. Wisco zalacza sie gdy temperatura powietrza przed silnikiem (powietrza rowniez wylatujacego z chlodnicy) rozgrzeje wisco to odpowiedniej temperatury i spowoduje odpowiednie wygiecie blaszki bimetalowej. Niekiedy, przy mocnej i szybkiej jezdzie, temperatura cieczy moze byc wysoka, ale wisco sie nie wlaczy, oraz/lub w innym przypadku, temperatura cieczy moze byc jeszcze niska, gdy wisco sie zdazy ogrzac i zalaczy, gdy powietrze wolno przeplywa i auto jedzie wolno.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano

Tak, jestem zwolennikiem gazu (alternatywnego paliwa) ale druciarstwa nie.

kolego mcmt proszę cię nie bądź madrzejszy od producentów visco. Po

1. Pomiar temperatury cieczy chłodzącej jest w dwóch miejscach ale went klimy zostaje załączony gdy czujnik na rurze powrotnej z chłodnicy odnotuje za dużą temperaturę,

2. Jeśli samochód jedzie szybciej przepływajace powietrze przez chłodnice chłodzi ją.

3. Jesli samochód stoi lub porusza się wolno to visko i tak się kręci (tyle że wolniej) zasysajac gorące powierze na visco i wtedy ono się zasprzegla (oczywiscie jeśli jest za gorące).

Przyjmijmy że kolega podegnie blaszkę :duh: i visco nie załączy się przy planowanych 98-102st a wentylator klimy zawiedzie - przegrzanie fury gotowe :mad2: więc nie opowiadaj herezji.

Lepiej już niech zostawi jak jest. Jeśli ciecz w chłodnicy schłodzi się za mocno to tylko termostat przymknie jej przepływ przez chłodnice (zupełnie jak zimą).

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tak, jestem zwolennikiem gazu (alternatywnego paliwa) ale druciarstwa nie.

http://tomaszewicz.com.pl/forum/facepalm.gif Jedno drugie wyklucza.

Jeśli samochód jedzie szybciej przepływajace powietrze przez chłodnice chłodzi ją.

Jesli jedzie szybciej ze stala predkoscia. Gdy jezdzimy agresywnie; zwalniamy i przyspieszamy caly czas w miescie, temperatura cieczy oczywiscie moze byc znacznie wyzsza niz samego wisca. Wydawalo mi sie, ze jest to logiczne, wystarczy troche pomyslec :duh: .

Jesli samochód stoi lub porusza się wolno to visko i tak się kręci (tyle że wolniej) zasysajac gorące powierze na visco i wtedy ono się zasprzegla (oczywiscie jeśli jest za gorące).

Co za bzdura http://tomaszewicz.com.pl/forum/facepalm.gif Wisco sie kreci bardzo wolno gdy nie jest zasprzeglone, mozna je zatrzymac palcem co oznacza, ze obraca sie swobodnie i ma podobnie slaba sile ssaca. Gdy sie zasprzegli, wiskotycznego wiatraka nie zatrzyma sie ani dlonia ani szmata. Ono sie wysprzegli przy wiekszych obrotach silnika; ok 2000-3000rpm. Przy wlasnie tym zakresie obrotow zmienia sie bieg przy delikatnej, wolnej jezdzie na przyklad w korku.

Przyjmijmy że kolega podegnie blaszkę i visco nie załączy się przy planowanych 98-102st a wentylator klimy zawiedzie - przegrzanie fury gotowe

Nie kazdy jest idiota i po odgieciu takiej blaszki przejedzie kilkanascie kilometrow obserwujac co sie dzieje. Generalnie operacja regulacji sprzegla wiskotycznego nie jest dedykowana komus, kto nie ma pojecia co robi. :duh:

 

Takze fakt, ze wisco nie zalaczylo sie przy wysokiej temperaturze cieczy w chlodnicy nie oznacza koniecznie, ze bylo uszkodzone, ale nie wyklucza tej ewentualnosci.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano

mcmt => Jedno drugie wyklucza

To tylko twoja prymitywna opinia i ludzi którzy nigdy nie mieli gazu w aucie albo założył im jakiś partacz w stodole i nawet nie wystroił (ale to juz ci wyjaśniłem w innym wątku) a jeśli nie to czytaj i ucz się.

mcmt => Gdy jezdzimy agresywnie; zwalniamy i przyspieszamy caly czas w miescie, temperatura cieczy oczywiscie moze byc znacznie wyzsza niz samego wisca. Wydawalo mi sie, ze jest to logiczne, wystarczy troche pomyslec :duh:

Widocznie logiczne myślenie nie jest twoja mocną stroną bo wystarczy 40km/h żeby schłodzić chłodnicę nawet jeżdżąc dynamicznie ale niestety twoja wiedza w tym temacie jest bardzo mierna i na siłe próbujesz udowodnic jaki to jesteś super fachowiec :mad2:

Jesli samochód stoi lub porusza się wolno to visko i tak się kręci (tyle że wolniej) zasysajac gorące powierze na visco i wtedy ono się zasprzegla (oczywiscie jeśli jest za gorące).

mcmt => Co za bzdura.... bl bla bla

A co ma piernik do wiatraka. Visco jest wystarczajaco blisko chłodnicy że nawet taki mały pęd powietrza (kręcoącego się wolno visca) powoduje że blaszka się odkształca bo to własnie ten mały ped gorącego powietrza powoduje że sie zasprzęgla. I nie musisz mi pisac że sie rozłącza ok 3k rpm bo każdy to wie ani tego że obraca się swobodnie jak nie jest zasprzeglone - :!: prawie swobodnie a jednak sie obraca ok 300rpm/min i to wystarcza żeby przekazać ciepło z chłodnicy na blaszke bimetalową.

 

Jeszcze raz powtarzam wygiąć to se mozesz co innego bo postępujac w ten sposób z viskiem nie masz pewnosci przy jakiej temperaturze sie załaczy :nienie: .

I na dodatek ty wielki zwolennik orginalnych części i napraw w aso namawiasz ludzi na takie DRUCIARSTWO kosztem 300zł ryzykując przegżanie silnika :duh:

Życze powodzenia i sukcesów wilelu w dalszej eksploatacji twojego auta.

ps. podegnij se blaszke :mrgreen:

Opublikowano
Mialem kiedys przygode w E39 520 podwójny vanos, na autostradzie w niemczech visco sie zablokowało i chodziło równo z obrotami silnika wracalem 80km/h przez pół niemiec bo bałem sie ze w koncu mi sie urwą łopatki i np w lecą w chłodnice.3 lata już jest używka załozona ale oryginał i jest spokój.Generalnie jest to dosyc ważna część więc nie należy na tym oszczedzac
Opublikowano
Panowie bez nerwów ;) ogolnie to z wypowiedzi wynika ze pełna profeska w temacie podług mnie, natomiast zbyt duzo jest tego zebym zrozumiał na zdrowy rozum, podsumowując: kiedys bylo dobrze, po wymianie wiska juz jest niestety lipa, wisko naprawde zimą również robiło dosyć często przysłowiowy helikopter, a co do korków to mieszkam w okolicach łodzi w mniejszym miescie i korki są praktycznie znikome i z pewnością powód jest inny. Przechodząc do meritum wnioskuje ze najlepiej było by kupić wisko sachsa za 270 na allegro i wymienic.... ? jazda latem napewno będzie bardziej uciązliwa z obecnym wiskiem niż zimą;/ ( a co do kolegi wyżej... to na początku postu inny kolega napisał ze zakupił oryginał behra nówke dwa razy i reklamował non stop bo była lipa i za trzecim poprosił o zwrot kasy... nigdy nie ma pewności bo to złośliwosc rzeczy martwych a powodów moze być masa...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Widocznie logiczne myślenie nie jest twoja mocną stroną bo wystarczy 40km/h żeby schłodzić chłodnicę nawet jeżdżąc dynamicznie

Dziecinada... Byleby tylko cos napisac. http://tomaszewicz.com.pl/forum/facepalm.gif Jesli sie czegos nie rozumie to sie pyta a nie infantylnie wykluca. To po co ci wisco, jesli twoja chlodnica schlodzi cala ciecz przy 40km/h? Nie masz pojecia o czym piszesz. Szczegolowa obserwacje zachowania sprzegla wiskotycznego rozpoczalem gdy pojawil sie u mnie z nim problem. Po zakupie nowego wisca eksperymentowalem dlugo z bimetalem, stad moje zdecydowane wpowiedzi, oparte na doswiadczeniach i dlugotrwalych obserwacjach. Niekiedy mam dosc forumowych teoretykow. Wymontuj sobie je, spalanie gazu ci zmaleje...

http://tomaszewicz.com.pl/forum/lpg.gif

 

Odnosnie wginania blaszki w uzywanym sprzegle - optymalnym rozwiazaniem jest kupno nowego a jesli cos nie pasuje uzytkownikowi w nowym to jego regulacja. Faktem jest, ze sam nie zdecydowalbym sie na regulowanie sprzegla wiskotycznego, ktore zaczyna szwankowac. Dodatkowo nie w te strone (aby rzadziej sie zalaczalo). Aktualnie moje wisco zalacza sie znacznie czesciej niz musi i jestem z tego zadowolony.

 

Oryginalne wisco BEHR'a kosztuje 500-600PLN brutto. Ale sa dostepne tansze zamienniki typu SAHS za 200-300PLN.

Edytowane przez mcmt

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano

Kolego mcmt, widze że trafiłem na gościa któremu wydaje sie że zawsze ma racje i jego zawsze musi być na wierzchu :duh:

 

Info: visco jest po to żeby chłodzić auto na postoju i w korkach (zupełnie jak wentylator w innych autach). Czy widziałeś kiedyś auto któremu pracuje wentylator w czasie jazdy ponad 40 km/h (oprócz went od klimy).

Tak... nawet po forsownej jeździe jeśli zwolisz do 40 to gwarantuje ci że visco sie nie załączy (no chyba że w twojej 540 w której podgiąłeś blaszkę,... bo na pewno nie w 528).

I nie pisz mi że masz dość teoretyków bo jak ja samochody naprawiałem to ty jeszcze na g... papa wołałeś.

 

To ty nie masz bladego pojęcia o czym piszesz i nie podnoś mi ciśnienia głupimi docinkami typu:

"Przemysl, wroc i ewentualnie przepros". - chyba cię Bóg opuścił..

Skończyłem dyskusje w tym temacie i nie zamierzam się zniżać do twojego' DZIECINNEGO" poziomu.

ps. Możesz już nic nie odpisywać bo nie zajrze wiecej do tego topicu (chociarz pewny jestem że to zrobisz bo przecież twoje musi być zawsze na wierzchu) :mad2:

Twoja postawa nt. gazu w aucie świadczy tylko i wyłącznie o twojej niewiedzy....

... aha i popraw wreszcie vmax dla 540 w przyklejonym temacie "BMW SERII 5 ERY "NOWOŻYTNEJ" produkcja: 1995-2003" bo producent podaje 250 a nie 280 jak napisałeś.

THE END.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Czytales nie jedna moja wypowiedz na forum i wiesz, ze odpuszczam jesli czegos nie jestem pewien i pytam gdy nie wiem. Mysle, ze kojarzysz rowniez moje problemy z tym sprzeglem. Ten element swojego czasu uszkodzil mi powaznie auto. Kazdy, komu zalezy i przydazyloby sie cos takiego chcialby wiedziec na temat owego elementu wszystko. W tym akurat temacie nie sadze, aby ktokolwiek zdolal mnie zaskoczyc. Ostatnio podjalem sie nawet naprawy jeszcze innego wisco (czysto doswiadczalnie) zgodnie z instrukcja napisana przez kolege gdzies na forum.

 

Znajac moje upodobania w oryginalnosci czesci, nazywajac mnie "druciarzem" miales moze dobre intencje prowadzenia przyjemnej wymiany argumentow :?:

 

nie podnoś mi ciśnienia głupimi docinkami (...) Skończyłem dyskusje w tym temacie i nie zamierzam się zniżać do twojego' DZIECINNEGO" poziomu.

kilka postow wczesniej:

I na dodatek ty wielki zwolennik orginalnych części i napraw w aso namawiasz ludzi na takie DRUCIARSTWO kosztem 300zł ryzykując przegżanie silnika

Życze powodzenia i sukcesów wilelu w dalszej eksploatacji twojego auta.

ps. podegnij se blaszke :mrgreen:

----------------------------------------------------------

Przemysl, wroc i ewentualnie przepros

Wycofuje zdanie, napisane pod wplywem zbednych emocji.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
koledzy ja po serii różnych prób i testów wymieniam visco z powodu takiego że wogule sie nie włączało , kupiłem visco firmy MaxGear za 150 zł , mam je teraz w rękach i kręcę za nakręte do pompy idzie bardzo ciężko czy to normalne zachowanie nowego visco , słyszałem że jak jest zimne i zastygłe to ciężko chodzi aż olej sie rozkręci po powierzchni co wy na to dzięki za odp.???
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Na postoju moze tak byc. Odpal i zobacz jaki bedzie efekt.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
mam ten sam problem w swojej 540... denerwuje mnie to kiedy na prawie kazdych swiatlach ruszam jak star albo cos jeszcze mocniejszego;) mialem wymieniane wisco i przed wymiana nie pamietam zebym mial cos takiego...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Lepiej ruszac jak Star niz wymieniac uszczelke pod glowica w tym silniku. Musi sie tylko wysprzeglac przy 2500-3000rpm (przestac przyspieszac).

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano

Tak... nawet po forsownej jeździe jeśli zwolisz do 40 to gwarantuje ci że visco sie nie załączy

 

No chyba ze jest niezle przypchana chlodnica albo wlot powietrza (nerki) ;)

 

 

 

:arrow: mcmt

To jak Ci to wisco pracuje? Jak wlaczysz w OBC test nr 7, patrzysz na temperaturę, przy jakiej wartosci zaczynasz slyszeć wichure?

U mnie przy tych upałach teraz 32st, wisco sie nie załącza i faktem jest, że dłużej jadę niż stoję, ale nawet małe korki nie załączyły wiskozy, a temperatura nie przekroczyła 96st. Normalnie temperatura oscyluje 92-96 (zimą 82-86, czyli jeszcze inaczej termostat dziala). Duży obieg + jałowe obroty wiskozy radzą sobie z wychłodzeniem, jak widać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.