Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
co sądzicie o uszlachetniaczach do silników 3000 D , podobno pomaga , jak je się stosuje i jakie ewentualnie kupić chodzi o firmę no i w ogóle czy można je stosować
Opublikowano
co sądzicie o uszlachetniaczach do silników 3000 D , podobno pomaga , jak je się stosuje i jakie ewentualnie kupić chodzi o firmę no i w ogóle czy można je stosować

 

Ja od czasu do czasu stosuje dodatek do diesla z Schella - bardzo pomaga - przynajmniej u mnie. Zastosowałem raz, bo obroty zaczęły "wachlować" na biegu jałowym - klasyczny objaw wtrysku :)

Po wlaniu tego dodatku "wachlowanie" było stopniowo zanikające, aż zupełnie znikło :)

Teraz mam korekcję wtrysków wszystkich między -1,+1, wcześniej na dwóch wtryskach było -3, na jednym +4 - ten dodatek wtryski kapitalnie przeczyścił - i teraz raz na trzy, cztery miesiące do pełnego baku dolewam ten dodatek - koszt ok. 9 zł na każdej stacji Schell do kupienia :) Autko chodzi kapitalnie, równiutko, cicho... :)

Ojcu w 318 TDS auto przestało ... kopcić, przed użyciem kopciło jak piec, po użyciu na cztery miesiące puszczało lekkiego dymka - bez porównania do wcześniejszego kopcenia.

Zdecydowanie dodatek z Schella polecam.

Opublikowano

Ja raz na 2-3 miechy wleję dodatek produkowany przez polską Organikę. Nazywa się DONAP (do ON) lub DOBEN (do benzyny). Także są odczuwalne efekty jeszcze cichszej i równiejszej pracy silnika. No i ponoć daje to efekty bo zalecony został przez mojego mechanika, który rozbierał silniki klientów, którzy stosowali co jakiś czas ten dodatek. Mówił, że silniki i wtryski po tych kuracjach były o wiele czystsze w środku.

Oczywiście nie należy też przesadzać z tym dolewaniem dodatkó bo mozna przedobrzyć. Raz na 2-3 miesiące może wspomagać dobrze silnik. Ale jak już zaczniesz przeginać to może to tylko wyjść silnikowi bokiem.

Pzdr.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
DOBEN (do benzyny).

A jak to sie spisuje w benzynach? Czy jest sens lac?

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
DOBEN (do benzyny).

A jak to sie spisuje w benzynach? Czy jest sens lac?

Nie mam pojęcia jak to funkuje w benie bo sam praktykuję tylko DONAPa do swojego diesla. Ale jeśli w beniach też już są systemy wtrysków to może też to jakoś trochę ogarnia/czyści...? A może to głównie ma za zadanie wzbogacanie i lepsze spalanie benzyny niż czyszczenie silnika. Nie mam pojęcia szczerze mówiąc.

Pzdr.

Opublikowano

To ciekawe, common raile nie znoszą uszlachetniaczy.

W Vervie, v-powerze sa dodatki w znikomych porcjach, tankując regularnie takie paliwo mamy czysty uklad paliwowy. Ja przez swoje 30tyś nie dolewalem zadnych dodatkow i silnik pracuje rowno. Leję tylko Vervę.

Opublikowano
To ciekawe, common raile nie znoszą uszlachetniaczy.

W Vervie, v-powerze sa dodatki w znikomych porcjach, tankując regularnie takie paliwo mamy czysty uklad paliwowy. Ja przez swoje 30tyś nie dolewalem zadnych dodatkow i silnik pracuje rowno. Leję tylko Vervę.

 

Bez przesady - Common Raile bezproblemowo traktują TAKIE uszlachetniacze - nie mówimy to o jakichś syfach wlewanych do baku, tylko o preparatach do czyszczenia wtrysków - duża różnica. Nad tymi preparatami trzeba się zastanowić jedynie w przypadku filtra DPF - tego sam filtr może nie zakceptować ;)

Ale do Common Raila można (a nawet trzeba) wlać czasem środek przeczyszczający wtryski - i nie może być z tym problemu :)

Opublikowano
To ciekawe, common raile nie znoszą uszlachetniaczy.

W Vervie, v-powerze sa dodatki w znikomych porcjach, tankując regularnie takie paliwo mamy czysty uklad paliwowy. Ja przez swoje 30tyś nie dolewalem zadnych dodatkow i silnik pracuje rowno. Leję tylko Vervę.

Dokładnie. Nikt nie każe tu wlewać wiadra 10l takiego uszlachetniacza do baku. Ja aplikuję taką buteleczkę raz na 2-3 miechy. Buteleczka ma 180ml i wlewa się ją na około 40l oleju napędowego więc trudno żeby taka ilość miała jakoś wykończyć system Common Rail. Po to jest tak obliczone, żeby to pomagało silnikowi a nie go zajechało.

Pzdr.

Opublikowano
.......tylko dlaczego BMW w silnikach CR nie poleca stosowania "uszlachetniaczy".....????(w instrukcji wręcz zabrania)
(*pozdrawiam*)
Opublikowano
.......tylko dlaczego BMW w silnikach CR nie poleca stosowania "uszlachetniaczy".....????(w instrukcji wręcz zabrania)

Tak samo jak nie zalecają wymiany oleju w ASB :mrgreen:

Opublikowano

Wlasciwie ujales: "nie zalecaja", co nie znaczy ze zabraniają. W instrukcji o uszlachetniaczach wyraznie piszą "nie wolno".

Oczywiscie wszystko wolno, rownie dobrze wolno Ci gasic silnik zaraz po zatrzymaniu i pytować rano po starcie. W koncu to Twoj samochod.

 

Nie chodzi o częstość uzywania, tylko o jego stężenie w paliwie. Nawet jak to robisz co kilka m-cy, to stezenie bedzie zbyt duże.

Opublikowano
Wlasciwie ujales: "nie zalecaja", co nie znaczy ze zabraniają. W instrukcji o uszlachetniaczach wyraznie piszą "nie wolno".

Oczywiscie wszystko wolno, rownie dobrze wolno Ci gasic silnik zaraz po zatrzymaniu i pytować rano po starcie. W koncu to Twoj samochod.

 

Nie chodzi o częstość uzywania, tylko o jego stężenie w paliwie. Nawet jak to robisz co kilka m-cy, to stezenie bedzie zbyt duże.

 

Tyle, że zauważ - ja mówiłem o preparatach do czyszczenia układu wtryskowego - nie piszę nic o preparatach "zwiększających moc", poprawiających "liczbę cetanową", podnoszących "stopień kompresji"...

Są to preparaty przewidziane do każdego rodzaju silnika - do PD VW też.

Z drugiej strony co mieli napisać 10 czy 12 lat temu? Wiesz jaki syf wtedy był ?

Teraz jedynie trzeba uważać na DPF - filtr cząstek stałych.

 

Znalazłem jeszcze taki ciekawy artykuł na temat stosowania oleju opałowego... :)

Opałówka lakuje silniki

 

Każdy rolnik wymaga od swojego ciągnika, aby zapalił za pierwszym "kopnięciem", szczególnie rano, na rozpoczęcie dnia pracy. Ponadto liczy na to, że okresy między naprawami silnika będą jak najdłuższe. Jeżeli będzie wlewał do baku olej napędowy, w skrócie na dystrybutorach oznakowany jako "ON", to silnik z zapłonem samoczynnym odpłaci się kulturalną i długotrwałą bezawaryjną pracą. Natomiast używanie jako paliwa oleju opałowego co niestety wśród rolników stało się powszechną praktyką wpłynie na gorszą pracę silnika Diesla i skróci jego żywotność. Można powiedzieć, że olej opałowy spalany w kotle da ciepło, a w ciągniku po dłuższym okresie pracy doprowadzi do zalakowania i zażywiczenia tłoków, cylindra oraz całego układu wydechowego.

 

 

Na starcie 3:1 dla ON

Olej napędowy posiada właściwości, które są oznaczane w laboratoriach poprzez zastosowanie dwudziestu metod badań. Praktyczna wiedza zdobyta podczas wieloletnich eksploatacji silników Diesla na całym świecie potwierdza, że wszystkie określane właściwości są niezbędne dla zapewnienia niezawodnego uruchamiania silnika oraz przedłużenia jego życia do tysięcy godzin nienagannej pracy.

Z wymienionych dwudziestu metod badań oleju napędowego jedynie pięć stosuje się do oznaczenia właściwości handlowych. Wskazują one, że olej napędowy, podobnie jak każde bez wyjątku paliwo, nie powinien zawierać wody oraz brudu, czyli zanieczyszczeń związkami nieorganicznymi i organicznymi.

Natomiast olej opałowy lekki, który sprzedaje się na stacjach paliwowych, posiada właściwości oznaczane w laboratoriach jedynie przez dziesięć metod badań. Jeśli uwzględnimy, że pięć z nich ma charakter handlowy, to jedynie pięć pozostałych charakteryzuje specyficzne cechy oleju opałowego. Uzyskujemy więc stosunek ilościowy w metodach badań właściwości omawianych dwóch paliw 5:15 na korzyść oleju napędowego. To pierwszy z powodów kwalifikujących olej opałowy do spalania w piecach centralnego ogrzewania, a nie w silnikach Diesla.

 

Ważna liczba cetanowa

Kolejną ogromną różnicę właściwości jakościowych między porównywanymi cieczami stanowi liczba cetanowa. Jest to własność, która tworzy zasadniczy próg kwalifikacji paliwa do silników z zapłonem samoczynnym.

Oleje napędowe powinny mieć liczbę cetanową powyżej 50 jednostek. Wymaganie to dotyczy głównie samochodów i autobusów, które posiadają silniki wysokoobrotowe. Dla silników zainstalowanych w ciągnikach oraz w silnikach Diesla typu stacjonarnego, liczba cetanowa, zgodnie z instrukcjami producentów tych silników, może być nieco niższa, co praktycznie ocenia się na granicę 40 jednostek, jakkolwiek granica ta jest krytycznie ocenia na jako zbyt liberalna.

Oleje opałowe nie posiadają żadnych wymagań dotyczących oznaczania liczb cetanowych. Praktycznie liczba cetanowa przeważających ilości oleju opałowego lekkiego, wytwarzanego przez rafinerie polskie, tj. PKN ORLEN oraz Rafinerię Gdańską (Grupa LOTOS) cechuje poziom liczb cetanowych w granicach 20 jednostek i nieco poniżej!!! Niebezpieczeństwo eksploatacji silnika Diesla na oleju opałowym, który ma liczbę cetanową w granicach 20 jednostek jest dla silnika Diesla bardzo duże. Dłuższe okresy pracy na takim paliwie prowadzą do stopniowego zalakowa nia i zażywiczenia całego układu silnika.

Dotyczy to przede wszystkim tłoków i cylindra oraz całego systemu wydechowego.

Niska liczba cetanowa daje nie tylko obniżoną moc silnika, lecz także objawia się zwiększoną zawartością niespalonych węglowodorów w gazach wydechowych z silnika. Eksploatacja silnika Diesla na takim paliwie jest równoznaczna z jego doprowa dzeniem do stanu awaryjnego.

 

W starej opałówce żywice i smoła

Drugą właściwością oleju napędowego, która posiada decydujące znaczenie dla bezawaryjnej eksploatacji silnika, jest od porność paliwa na utlenianie w czasie magazynowania lub przechowywania. Właściwość ta nazywana jest "stabilnością oksydacyjną". Stabilność na utlenianie paliwa jest szczególnie ważna w krajach takich jak nasz.

W polskich rafineriach nafty wykorzystuje się bowiem procesy destrukcji (rozkładu długich łańcuchów węglowodorów red.) stosowane do produkcji benzyny i oleju napędowe go z ciężkich frakcji ropy naftowej. Otrzymywane w ten sposób paliwa w czasie magazynowania tworzą żywice i podobne substancje smoliste. Niestety w oleju opałowym nie bada się "stabilności oksydacyjnej" i stąd wynika niebezpieczeń stwo jako paliwa dla silnika Diesla.

Sadza jak w kotle

Liczba cetanowa, a także stabilność oksydacyjna to jednak pojęcia mało zrozumiałe dla przeciętnego użytkownika silnika spalinowego. Dlatego też można z całym powodzeniem powołać się na bardzo prostą właściwość, a mianowicie gęstość paliw. Także w gęstości leży duża różnica między paliwami, bowiem oleje opałowe zawierają wyższe węglowodory, które mają wyższą gęstość. Spalając się w silniku dają znaczne zawartości sadzy w gazach spalinowych. Wprowadzenie zatem oleju opałowe go jako paliwa do silnika Diesla stanowi zagrożenie dla jego pracy i dla jego okresu dłuższej bezawaryjnej eksploatacji.

 

Tańsze paliwo niszczy silnik

W zakończeniu rozważań konsekwencji wprowadzania oleju opałowego jako substancji napędzającej silnik z zapłonem samoczyn nym wspomnieć należy o problemie dodatków uszlachetniających. Dodatki te to czyste związki chemiczne, otrzymywane synte tycznie, a wprowadzane w ilości miligramów na litr paliwa lub gramów na metr sześcienny paliwa. Substancje te są powszechnie wprowadzane do wszystkich paliw silnikowych, w tym także do oleju napędowego. Polskie rafinerie nafty wprowadzają do olejów napędowych dodatki uszlachetniające, które doskonalą proces spalania w silniku i chronią go przed szybkim zużyciem.

Natomiast oleje opałowe mają zupełnie inne dodatki niż oleje napędowe. Stosowanie zatem oleju opałowego jako napędu do silników Diesla, daje bardzo ujemne efekty w eksploatacji silnika.

Te wszystkie różnice pomiędzy olejem napędowym a jego kotlarskim bratem prowadzą, krótko rzecz biorąc, do dewastacji silnika zasilanego opałówką. Taka eksploatacja spowoduje w dłuższej perspektywie czasu konieczność napraw i remontów silnika. Ponadto do otoczenia dostają się wtedy gazy spalinowe, niosące z sobą substancje sprzyjające wzrostowi chorób rakotwórczych.

Mając to wszystko na uwadze, pomimo niższej ceny zakupu opałówki niż oleju napędowego, nie warto jej stosować do napędu silników Diesla. Nie dość, że wcześniej czy później będziemy musieli przeprowadzić kapitalny remont silnika, to jeszcze trujemy siebie i innych.

 

dr Ludwik Kossowicz

Instytut Technologii Nafty - Kraków

Opublikowano
Z drugiej strony co mieli napisać 10 czy 12 lat temu? Wiesz jaki syf wtedy był ?

 

W tym rzecz, ze adnotacja jest ujęta rowniez w instrukcjach aut najnowszych konstrukcji. Wiekszosci C-R, rownież i PSA.

Śmiem twierdzic, że im nowsza konstrukcja, tym bardziej czuła na tego typu wynalazki.

A ze po zalaniu tych specyfików uklady wtryskowe żyją... No cóż. Kiedyś zalałem do firmowego HDI benzynę przez przypadek i jezdzi do dziś ;-)

 

Można użyc na wlasne ryzyko. Przy duzym zabrudzeniu takie specyfiki wypłukują syf i zapychają wtryski, auto przestaje palić, szok. Było kiedyś o tym na forum.

Recepta na to jest prosta. Zapobiegawcza - nie lać gnojówy niewiadomego pochodzenia, tylko dobre paliwo. Zawsze. W Krakowie upatrzylem sobie dobrą stację, po której silnik najrowniej pracuje. Jak mam dalszy wyjazd to leję tyle, ile bede potrzebował, zeby z powrotem obrócić. Czasem sie tak nie da, wiadomo. Oszczednosc na paliwie jest tylko pozorna.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Kiedyś zalałem do firmowego HDI benzynę przez przypadek i jezdzi do dziś

Jak do diesla nalejesz benzyny to jeszcze pol biedy - gorzej odwrotnie... :?

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
Z drugiej strony co mieli napisać 10 czy 12 lat temu? Wiesz jaki syf wtedy był ?

 

W tym rzecz, ze adnotacja jest ujęta rowniez w instrukcjach aut najnowszych konstrukcji. Wiekszosci C-R, rownież i PSA.

....

 

Właśnie w tym rzecz - większość aut z PSA od 2005 roku ma filtry DPF - to jest dopiero syf - zwłaszcza w wykonaniu PSA...

 

Co do lania paliwa - ja do swojej 530d leje tylko diesla z Schella, i to w dodatku z określonej stacji. Podczas wyprawy w Polskę tankowałem tylko na Schellu - nie obchodziło mnie, że na LukOil za płotem jest 30 groszy taniej. Nie chciałem tankować na Bliskiej, bo widziałem jaki syf z niej leci - auto poza tym gorzej jechało, gorzej zapalało, a przede wszystkim - więcej paliło. Od prawie dwóch lat tankuje na Schellu ani jednej przygody, awarii, krztuśnięcia się silnika, nic. Przy -27 st zeszłej zimy do mnie przychodzili, abym pomógł auta odpalać - jako jedno z nielicznych odpalało "od kopa" wręcz. A że jestem człowiekiem który pomocy nie odmówi to pomagałem :)

 

I dodatek również leje z Schella - 200 ml na bak paliwa - (ok. 65 l.ON), auto troszkę przykapca wtedy i spala o 0,5 l.ON/100 km więcej niż normalnie. Po "kuracji" spalanie spada, auto nie puści nawet dymka, niedawno sprawdzałem sobie osiągi :)

Przyspieszenie

od 0-100 km/h - ok. 8,5 s

Elastyczności:

od 60-100 km/h na czwartym biegu - ok. 7 s

od 80-120 km/h na piątym biegu - ok. 10 s

Prędkość maksymalna

ok. 230 km/h

 

Rozpędzanie do 210 km/h jest bardzo dynamiczne, potem prędkość zwiększa się już w mniej spektakularny sposób.

 

W momencie jak zaczął mi "wachlować" obrotami na biegu jałowym te osiagi były następujące:

od 0-100 km/h - ok. 10 s

elastyczności:

od 60-100 km/h - ok. 8.5 s

od 80-120 km/h - ok. 12 s

 

Prędkość maksymalna - ok. 215-220 km/h - więcej nie dałem rady wycisnąć.

 

Prędkość maksymalna mierzona oczywiście GPS-em.

 

Do tego zmniejszyło się spalanie (ale również wymieniałem wężyki podciśnioniowe do sterowania turbiną) z 9.3 na 8.1 l.ON/100 km.

 

Jest to sytuacja po użyciu ok. 3 razy dodatku do oleju napędowego Schell.

 

U ojca w TDS-ie zauważalnie zaczął mniej kopcić - i to było po prostu widoczne, wcześniej lokomotywa, po użyciu lekki dymek przy zmianie biegów.

 

Także ja zdecydowanie polecam - koszt ok. 9 zł, korzyści spore.

Przy czym zaznaczam - to są moje spostrzeżenia, mój indywidualnie przerowadzony test, nie wiem, jaki wpływ będzie to miało na wasze auta.

Opublikowano

Czy to Shell czy to inna stacja - ważne, żeby paliwo pochodziło z markowej i przetestowanej już stacji i będzie ok. Ja tankuję głównie na BP - Ultimate Diesla, o dczasu do czasu przepędzę auto na V-Power Racing diesla z syntetycznym GTL (to jest konkretne paliwo ale i cena jego odpowiednio gruba). Także nigdy nie miałem żadnych przygód z tym paliwem. W obecną kilka miechów temu zimę także silnik odpalał w największych mrozach bez najmniejszego oporu czy kaszlu (choć oczywiście mity wśród ludzi są wiadome, ze niby diesel przy takich mrozach to porażka). Również wychodzę z założenia, że nawet jeśli na stacji obok jest paliwo o 20-30 groszy taniej ale nie jest to stacja sprawdzona, na której już kiedyś tankowałem i jestem pewien że ma dobre paliwo to nie zawracam sobie głowy bo to pozorna oszczędność - niby 30 groszy na litrze a potem kilkaset lub kilka tysięcy złotych w plecy żeby silnik ogarnąć po szczynach, które zalały się do baku.

Pzdr.

Opublikowano

Jestem zdania, że... może komuś się udzieli ;) ...że jeśli silnik pracuje prawidłowo, to wszelkie dodatki to proszenie się o kłopoty.

Jeśli są drgawki, nierówno pracuje, dławi się, kopci, pomimo zalewania dobrego paliwa, wtedy mozna probować.

 

Te 10sek/100, to utrata jakichś 40-45KM, spora roznica. Ciekawe.

Uczucie odpalanego za 1-szym razem diesla przy -30st w tle męczących z rana benzyniaków sąsiadów - bezcenne, przyznaję ;)

 

mcmt: Fakt, ale trzeba miec naprawdę talent, żeby się motać z większym i mniej wygiętym pistoletem ON i się w tym czasie nie połapać ;)

Manolito77: Ja wlasnie z BP mam złe doświadczenia. Zawsze po zalaniu Ultimate miałem nieregularne drgawki na wolnych co jakiś czas. Po zalaniu Vervy natychmiast ustaje (wow, ale reklama Orlenu, powinni mi płacić ogromne sumy :norty: :mrgreen: )

Opublikowano

a może ktoś z użytkowników miał negatywną przygodę z tego typu uszlachetniaczami i mógłby się podzielić spostrzeżeniami, objawy etc. ?

 

a dodatek z shella, który wymieniacie to ten szary 200 ml ?

Opublikowano

Kolega yoshimura miał właśnie takie przeboje, opisane w dość obszernym wątku. Co do szczegółów, to by musiał się sam najlepiej wypowiedzieć.

Tytuł wątku pamiętam do dziś, bo przemawiał do wyobraźni: "320d nie pali po dolewce STP"

Opublikowano
.......tylko dlaczego BMW w silnikach CR nie poleca stosowania "uszlachetniaczy".....????(w instrukcji wręcz zabrania)

Tak samo jak nie zalecają wymiany oleju w ASB :mrgreen:

.......jak ktos chce niech stosuje...........będzie o czym pisac na forum :mrgreen:

(*pozdrawiam*)
Opublikowano
ja mam zle wspomnienie po uszlachetniaczu shell do oleju napedowego.mam drugie auto tzn.nissana terrano 2,7 tdi tej zimy przetestowalem ten dodatek w moim 4x4 .na poczatku ok nie zauwazalem zadnej ruznicy ani w mocy ani w ilosci spalanego paliwa .wlalem to cos z mysla wlasnie o gorszym paliwie(orlen) . po jazdach terenowych w duzym sniegu bo jak zadnej innej zimy w wlkp. mielismy go pod dostatkiem , moje autko powyjechaniu na asfalt dokladnie motor zaczal nierowno pracowac i tracic swoja moc na wyzszych obrotach dlawiac sie . eksperyment moj skonczyl sie wumiana wtryskiwaczy . po tym tescie nie probowalem lac go do mojej e39 530d choc i tam mnie korcilo , wole za to wlac paliwo ze stacji Shell a jezeli nie mam juz mozliwosci Orlen Vpower. ja juz nie testuje tego rodzaju wynalazkow a napewno nie w comonraeilu.

siemka dla fanow BMW

HIGHLANDER 12

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Te 10sek/100, to utrata jakichś 40-45KM, spora roznica.

Pomiedzy 8,5s a 10s jest rzeczywiscie kolosalna roznica. Na pewno nie stosowalbym ponownie tego rozwiazania. :?

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
Te 10sek/100, to utrata jakichś 40-45KM, spora roznica.

Pomiedzy 8,5s a 10s jest rzeczywiscie kolosalna roznica. Na pewno nie stosowalbym ponownie tego rozwiazania. :?

 

Tzn. jakiego rozwiązania?

To są dane obarczone sporą możliwością błędu, natomiast dynamika poprawiła się po prostu odczuwalnie. Dlatego zmierzyłem sobie "ręcznie" - za pomocą stopera i nawigacji GPS oba parametry po zastosowaniu preparatu Schella. Może akurat u mnie miałem przypchany jakiś wtryskiwacz... :)

Nie powiem wam, ale od momentu jak zastosowałem sobie tę "kurację" to wręcz nie te auto. Bardziej mnie zaskoczyła poprawa elastyczności. W sprincie od 0-100 km/h jest spora możliwość subiektywizmu, możliwy jest wpływ warunków na drodze, itd. Ja starałem się przeprowadzać oba testy w miare podobnych warunkach - podobna temperatura, ta sama droga, podobne obciążenie.

Natomiast poprawa elastyczności jest też widoczna - i to dość znacząco - i to mnie zastanowiło :)

Jedyna różnica to była różnica w oponach - podczas słabszego sprintu miałem opony letnie, podczas lepszego sprintu miałem zimówki - tego samego producenta, ten sam rozmiar, podobny stan bieżnika. No i oczywiście paliwo - niby te same, z jednej stacji, ale po kilku miesiącach - więc na pewno inna partia.

Opublikowano

pracowałem ładnych parę lat jako doradca w serwisie olejowym

i zawsze uczono mnie, żeby nie stosować dodatków do oleju.

Przypuszczam, że firma działała idiotoodpornie, tzn, 95% kierowców ma blade pojęcie o klasach jakości, funkcji olejów, itp i lepiej dla nich zmienić olej, niż coś domieszać, to poza tym dobrze wpłynie na sprzedaż,

a pewnie nie wiedzieli, że Polacy potrafiom i umiom?

tak na serio, to też mnie korci, żeby przeczyścić wtryski,

ale jako chemik potrzebuję porady mechanika:

co może uszkodzić wtryski?

- czy niewłaściwej lepkości paliwo (przy gigantycznych ciśnieniach zbyt duża lepkość powoduje za duży wzrost temperatury podczas wtrysku, a zbyt niska lepkość nie zapewnia smarowania - smarowania czego)?

- zbyt duże/niskie własności myjące paliwa (odpowiednio: wymyte osady zanieczyszczają przestrzeń spalania - laki, osady / zapychanie wtrysków)?

- zanieczyszczenia w paliwie (oczywiste)?

jeśli możliwe proszę o odpowiedź świadomego pracownika serwisu,

jeśli coś przeoczyłem, proszę o uzupełnienie.

zdaję sobie sprawę z tego, że mój wpis wymaga domyślenia w niektórych miejscach

i że mogę znaleźć odpowiedź w sieci,

ale liczę na to, że ktoś dokładnie zbadał temat i może się podzielić kwintesencją, z góry dzięki

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.