Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam, w związku z rosnącymi cenami paliw na stacjach rozważam montaż LPG w swojej buni. Dodam że nie jestem zwolennikiem gazowania, kiedyś miałem zagazowane e36 (316i) na mieszlniku i nie byłem zadowolony z tego rozwiązania choć koszty eksploatacji znacznie się obniżyły, była to prosta instalacja więc nie mogłem od niej za dużo wymagać. Ostatnio miałem okazję polatać w traski 325i (e36) na sekwencji i moje wrażenia z jazdy na gazie były całkiem przyjemne. Mam więc pytanie do szanownych kolegów eksploatujących swoje e39 na gazie, jaką instalację wybrać aby auto nie straciło nic ze swych walorów??? Może orientuje się ktoś jakie są orientacyjne koszty instalacji w aucie. No i przede wszystkim jak sprawują się Wam instalacje w autach czy nie ma żadnych wystrzałów, czy obroty nie falują na biegu jałowym no i ogólnie czy warto zainwestować parę PLN w instalację czy nie zawracać sobie tym głowy i dalej tankować cholernie drogą benzynkę. Moje auto to e39 523i 96r. Dziękuje z góry za odpowiedzi i podpowiedzi. Pozdrawiam.
BMW e-39 523i
Opublikowano

Ja zakładałem w październiku do swojej E39 528 płaciłem 2800zl od tego czasu nie miałem absolutnie żadnych problemów, wcześniej w E36 2.0 miałem też zwykłą instalacje która prychała ,kichała, strzelała i co tylko i jeździłem tylko na benzynce.

 

Co do firmy instalacji to sie nie wypowiem za bardzo i nie wiem czy jest odczuwalna różnica poza cenami instalacji.. Nie którzy zakładają instalacje i za 9 tysiecy tylko jestem ciekawy po co :)

 

Ja osobiście nie słyszałem żeby sekwencja strzelała.

 

 

Moja instalacja to: STAG 300

 

Od tego czasu zrobiłem 9.000km. Instalacja sie prawie zwróciła :] Nie miałem żadnych przykrych niespodzianek. Kilka dni temu zrobiłem przegląd gwarancyjny i nie było żadnych usterek, co prawda jeszcze był czas na przegląd ale chce sprzedać autko wiec zrobiłem żeby nowy właściciel nie musiał sie martwic :)

 

Więc z całego serca polecam tą instalację

 

 

Jak ktoś chce bulić drugie tyle na benzynkę to jego sprawa

Opublikowano
. Mam więc pytanie do szanownych kolegów eksploatujących swoje e39 na gazie, jaką instalację wybrać aby auto nie straciło nic ze swych walorów??? Może orientuje się ktoś jakie są orientacyjne koszty instalacji w aucie.

 

Ja zdecydowalem sie w grudniu 2009 na BRC Sequent 56. Do teraz przejechalem 16 tys km i zero problemow.

Zdecudowalem sie na BRC gdzy mam bardzo pozytywne doswiadczenia z instalcja LPG tej marki: moj Mercedes w124 przejechal na LPG wlasnie tej firmy ponad 150 tys km tys km i nigdy nie bylo najmniejszych problemow. Pozniej zagazowalem BRCem Mercedesa W210 i zanim sprzedalem przejechalem ok 25 tys km i widuje ten samochod czesto i jezdzi na LPG i wlasciciel zadowolony bardzo.

Jesli by gazowal nastepny samochod to najprawdopodobniej tez BRC - never change winnig team ;)

 

Jak to jednak w ukladzie czlowiek-maszyna bywa: czlowiek jest najslabszym ogniwem i w sumie najwiecej bedzie zalezec od doswiadczenia i wiedzy ludzi ktorzy gazuja dany samochod.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja mam KME diego i od prawie 80 000km jest ok.

Nigdy nie było żadnej awarii gazu ani niczego co by wynikło z używania gazu.

Teraz powoli zabieram się do regeneracji reduktora i wtryskiwaczy.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
ja mam reduktor kme w wtryskiwacze magic jet na razie 35tyś i wymieniłem mębramę reduktora ( padła z mojej winy gdyż nie było grzania reduktora po przez zapowietrzony układ chłodzenia i zamarzł reduktor uszkadzając mębramę ) jak komuś pada reduktor to niech nie oddaje do gazownika zestaw naprawczy na allegro 50zł plus przesyłka naprawa u gazownika 200zł (przynajmniej u mnie) wymiana uszczelek w reduktorze banalna nie dajcie się naciągnąć gazownikom jak coś to pisać na pw chętnie pomogę :)
Opublikowano
Witam ja mam 523i z 1997 w automacie gaz BRC sekwencja jezdze z 2 lata na gazie.Jedynie co mam za problem z gazem to przy 90 stopniach temperatury silnika przy odpalaniu silnika i przelaczeniu sie z benzyny na gaz to mi gasnie i musze wylaczyc instalacje na chwile odpalic i znowu przelaczyc na gaz powiem tak taka sytuacja bardzo rzadko sie zdarza takze ogolnie bardzo jestem zadowolony z instalacji wogole sie nie odczuwa ze jedziesz na gazie.Ogolnie tez jestem przeciwnikiem gazu tym bardziej dla tej marki szkoda mi samochodu ale coz z 3 lata pojezdze i znowu kupie bmw i chyba gazik :D
Opublikowano
Ja w 520 mam BRC od 70 tys km ( raczej nie robi różnicy dla instalacji czy to jest 523, 528, czy 520) Wybrałem tą instalację bo tak poradził mi mój gazownik - to była 3 bezproblemowa instalacja montowana u typa) nie jest to jedna z trzech stacji BRC w PL, bo u nich to ceny są biznesowe ;) Gaziarz twierdził że gorszej klasy wtryskiwacze jak np popularne marki MAGIC wypracowują już po 15 tys co może wpływać w niektórych modelach BMW na " rozjechanie się map benzynowych" W każdym bądź razie ja tego problemu nie mam, wymiana filtra fazy lotnej na czas i co 20 tys km płukanie wtryskiwaczy z tego względu że nie tankuje tylko tam gdzie jest najlepsza jakość LPG, ( cena po zniżce za płukanie to 50 zł, w stacji BRC 220 zł) ostatnio zrobiłem to sam. Następna będzie 540 z LPG również BRC, koszt 5 tys. Mam świadomość że można już zamontować za 3500, ale te 1500 zł różnicy może później w czasie maleć i zabierać mi przyjemność z jazdy.
BMW
Opublikowano

Ja też miałem BRC sequent 56 i wtryskiwacze tej firmy są bardzo dobre i ciche jednak po wgłębieniu się na forum LPG panuje opinia że parownik genius max w 528 nie wyrabia cisnieniowo i temperaturowo (w 520/523 powinien dać rade). Inny polecany przez specjalistów od lpg zestaw do bmw to:

1. STEROWNIK LR OMEGAS

2. WTRYSKIWACZE MED BIAŁE

3. REDUKTOR IG1 MAGG / SUPER MAGG

i to wystarcza nawet do 530i, ale lepiej mieć zapas na parowniku niż auto ma spalać uboga mieszankę i wtedy silnik niszczy się szybko i do tego rozjeżdzają sie mapy.

Opublikowano
Zakładaj i sie nie ogladaj. Ja mam instalacje BRC za 4100zł , troche drogo ale kazałem montować najlepsze elementy jakie maja i 90 litrowa butle. Dobrze zastanów sie u jakiego gazownika bedziesz to robił- nie wszyscy dobrze znają sie na rzeczy. Ale po tym wszystkim bedziesz sie cieszył długą i bezproblemową tanią jazdą.
Opublikowano

"Ja mam instalacje BRC za 4100zł"

Ja miałem prawie taki sam koszt z BRC (np. jest zależny od umiejscowienia wlewu) ale twoja Butla to mnie przytłacza, 90l ?

dało by radę załączyć foto jak to wygląda? Z tym że ja mam 40l w kole bo mam rozkładane fotele- chyba raz tej funkcji używałem w ciągu 3 lat.

BMW
Opublikowano
Dzięki koledzy za rady i zainteresowanie tematem. Znalazłem w Bolszewie montażystę gazownika ponoć dobrego (Marcin Czapp) za KME Diego życzy sobie 3900 PLN. Nie wiem dobra cena czy można obniżyć jeszcze tą sumę??? Może wy macie jakieś dobre doświadczenia z montażu LPG w pomorskim, jakiś dobry i fachowy warsztat który nie odstawi lipy. Gdzieś na jakimś forum wyczytałem że KME Diego jako sama instalacja kosztuje 2300 PLN do tego oczywiście koszt montażu (możliwe że koszt montażu to aż 1600 zeta???) W miarę możliwości proszę o jakieś wskazówki. Z góry dziękuję i pozdrawiam!
BMW e-39 523i
Opublikowano
Powiem tak kumpel kupil na allegro Instalacje sekwencyjna BRC za 1700zl od kolesia ktory kupil ale nie zalozyl intalacji a pytalem sie w warsztacie za zalozenie tej instalacji do mojej buni 523i krzyknal 4000zl.
Opublikowano

Zwykle przy tego typu instalacji gaziak zakłada że musi minimum przytulić 1000 PLN za montaż ( usługa + marża z części)

KME jest polską instalacją i to prawdopodobnie nie z górnej pólki. Twoja cena jest zbliżona do instalacji BRC - płaciłem 4200 w 2007r, napewno nie zdrożały.

Więc możesz jeszcze śmiało targować albo wybrać sprawdzoną BRC.

BMW
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja mam KME.

Płaciłem 3600 trzy lata temu.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Nie wiem dobra cena czy można obniżyć jeszcze tą sumę??? Może wy macie jakieś dobre doświadczenia z montażu LPG w pomorskim, jakiś dobry i fachowy warsztat który nie odstawi lipy.

 

Ja 4 samochody ( wliczajac obecne E39 520) gazowalem u p. Barabasza w Gdansku http://www.autogazgdansk.pl/autogazgdansk.html i z czystym sumieniem moge go polecic.

Kichy nie odstawia. jest bardzo solidny i zna sie nie tylko na BRC choc te glownie montuje. Gwarancja BRC jest na 2 lata bez limitu kilometrow wiec jest to dosc powazny atut przy rozwazaniach ktora instalacja bedzie najlepsza

Najtanszy nie jest, ceny podane na jego stronie sa do negocjacji choc nie sadze by za BRC 56 zszedl ponizej 4000 zl.

Opublikowano
"ale twoja Butla to mnie przytłacza, 90l ?

dało by radę załączyć foto jak to wygląda? Z tym że ja mam 40l w kole bo mam rozkładane fotele- chyba raz tej funkcji używałem w ciągu 3 lat.

 

Ja tez mam zbiornik LPG w wnece kola zapasowego i pojemnosc netto to jest ok 55-58 l w zalznosci od stacji.

Z tym, ze minimalnie ( ok 1-1,5 cm) wystaje butla poza plaszczyzne podlogi. Jednak decydowalem sie na wiekszy zbiornik z racji mozliwosci wiekszego zasiegu na zbiorniku LPG ( 500-550 km przy spokojnej jezdzie w trasie) co przy czestych wyjazdach za granice ma duze znacznie.

Opublikowano
Dzięki koledzy za rady i zainteresowanie tematem. Znalazłem w Bolszewie montażystę gazownika ponoć dobrego (Marcin Czapp) za KME Diego życzy sobie 3900 PLN. Nie wiem dobra cena czy można obniżyć jeszcze tą sumę??? Może wy macie jakieś dobre doświadczenia z montażu LPG w pomorskim, jakiś dobry i fachowy warsztat który nie odstawi lipy. Gdzieś na jakimś forum wyczytałem że KME Diego jako sama instalacja kosztuje 2300 PLN do tego oczywiście koszt montażu (możliwe że koszt montażu to aż 1600 zeta???) W miarę możliwości proszę o jakieś wskazówki. Z góry dziękuję i pozdrawiam!

 

Kolego, załóż instalkę raz a dobrze. Żadne KME, żadne SEC... co najmniej stag 300 PLUS. Żadnych wtrysków WALTEC, co najmniej Magic Jej, a najlepiej Matrix. Reduktor Scorpion, lub Magic Jet. I ważny jest montarz.

 

Pamiętaj, że dobrze założona instalacja się potem odpłaci bezawaryjnością.

 

Poczytaj na forum:http://lpg-forum.pl/index.php. Tam polecą Ci monterów w Twojej okolicy. Nie spiesz się, a zrób to dobrze.

Opublikowano
Witam. Ja mam instalkę KME DIEGO, reduktor i wtryski ZAVOLI. Założona w 2006 r. na gazie przejechane około 60 tys. km.. Żadnych problemów.

A jaki masz silniczek? W m52TU... i m54 sterownik musi być z korektami po obrotach, zeby dobrze to chodzilo. Po za tym Zavoli sterownik nie poda gazu dość przy silniku o mocy >180KM. Z resztą zależy jak używasz samochodu. Do emeryckiej jazdy wystarczy mały reduktorek, ale jak potem się depnie to albo podeprze się benzyną albo będzie wypalać zaworki.... Wtryski muszą być o szybkie o minimalnym czasie otwarcia 2,5s. NIe znam wtryskiwczy ZAVOLI, ale napewno nie Valtek. Miałem walteka i wyrzuciłem, jak ktoś chce mogę sprzedać za 50% ceny nowych (po 15tys przebiegu wyczyszczone i zregenerowane).

Opublikowano
witam! tez chcialem podlaczyc sie do tematu (tez posiadam e39 523i 98r) bo w srode jestem umowiony na montaz instalacji lpg. z tego co pamietam z rozmowy z szefem zakladu ktory bedzie mi to wykonywal to wspominal on cos ze bede mial STAG300plus a reszty nie pamietam. butle bede wstawial w miejsce kola i nie wiem ile litrow moze miec najwiecej zeby nie wystawala poza wysokosc podlogi oraz nie wiem w ktorym miejscu zamontowac zlacze do tankowania gazu. cos podpowiecie??
Opublikowano
zlacze do tankowania w klapce sobie zrob nie bedzie widac gazu

 

ciekawe czy wybor miejsca zlacza do tankowania gazu rzutuje na cene. jak bylem sie dowiadywac to za STAG300plus powiedzial mi 2700zl ale nie ustalalem z nim miejsca montazu tego zlacza (to chyba nie duzo zwarzajac na to ze nie montuje tego u byle pana kazia tylko w zakladzie ktory cieszy sie bardzo dobra opinia u mnie w miescie i okolicach)

Opublikowano
zlacze do tankowania w klapce sobie zrob nie bedzie widac gazu

 

ciekawe czy wybor miejsca zlacza do tankowania gazu rzutuje na cene. jak bylem sie dowiadywac to za STAG300plus powiedzial mi 2700zl ale nie ustalalem z nim miejsca montazu tego zlacza (to chyba nie duzo zwarzajac na to ze nie montuje tego u byle pana kazia tylko w zakladzie ktory cieszy sie bardzo dobra opinia u mnie w miescie i okolicach)

 

 

 

Nie dopłaca się :) to tak jak byś dopłacał do tego gdzie mają Ci umieścić ten wskaźniczek z przełącznikiem :) i nie potrzeba też redukcji do tankowania gazu bo miejsca pod klapką jest wystarczająco

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.