Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam...

 

Potrzebuje pomocy Jeżeli chodzi o te dwa mechanizmy.

za .... nie mogę nic znaleźć w tej wyszukiwarce nie wiem czy tylko ja tak mam ale jakikolwiek temat czy słowo bym nie wpisał to nic mi nie znajduje.

 

Ale wracając do tematu zbliża mi się wymiana oleju w silniku oraz filtrów a oprócz tego nosze się z zamiarem wymiany oleju w skrzyni biegów (manual) oraz w tylnim moście.

 

Tu pytanie do was koledzy forumowicze:

 

1 Jaki olej do skrzyni i mostu

 

2 Gzie go dostać ?

 

3 Jakie koszty ?

 

Auto to E 46 320d 136km 1999r skrzynka manual 5 biegów

 

Z góry dzięki. Pozdrawiam...

nie przeklinaj!!!

Opublikowano

Olej do skrzyni - niektorzy sobie chawal wymiane,innym niby skrzynia padla (sa posty na forum)

Typ oleju znajdziesz na naklejce z prawej strony skrzyni (pasazer), ja mam naklejke zolta.

Olej taki sam chyba do kupienia tylko w ASO, w gre wchodza zamienniki.

Opublikowano

Nie twierdze ze to nie bedą ory plyny. Olej do silnika napewno Castrol disel 5w40

a co do skrzyni i dyfra chciałem poprosic jakiegos uzytkownika 320d 136km aby sie wypowiedział dokładnie co zalał do siebie jeżeli było to już wymieniane...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Niedawno wymienialem olej w skrzyni cena okolo100zl orginalny i do dyfra45zl tez orginal wszystko kupilem w serwisie.
Opublikowano
Najpierw poszukaj na skrzyni żółtej nalepki z opisem lifetime oil - don't change, oznacza ona, że masz w obu przekładniach olej " na całe życie" tj. ok 500tyś normalnej eksploatacji - jeżeli nie wycieka to lepiej nie ruszac, takim jak w fabryce to już ci nigdzie nie zaleją, nawet w aso, wiem co mówię. pozdro
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Olej sie wymienia wszedzie w silniku skrzyni i dyfrze zobacz jaki bedziesz mial olej po 200tys to zmienisz zdanie,producent pisze ze sie niewymiena po co zarobic stowke na oleju jak moze pare tysiakow zarobic na skrzyni.Temat walkowany na forum nieraz i to nietylko BMW.
Opublikowano

Witam!

 

Olej do skrzyni oryginalny to BMW MTF-LT-2 a to nic innego jak Castrol TAF-X (potrzeba ok. 1,3l koszt 81zł za 1,5litra)

Olej do dyfra Castrol SAF-XO (potrzeba ok. 1,1l koszt 65zł z 1 litr)

 

http://moto.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=69&t=110746



Potrzebujesz klucza do blokowania wału korbowego M47 / M47N... mam taki! NOWA CENA 120zł!


Amsoil AFL + Archoil AR9200

Opublikowano

Mi sie wydaje ze litr do szkrzyni wystarczy. Bo 1.1 wchodzi jak jest nowa i czysta. Przy wymianie wszytko nie zleci.

Mam pytanie czy mozna by dolewac oleju do skrzyni??? Np gdy jest go mniej jak powinno byc.

Opublikowano
A czy wymienilales juz w 320d. Moze tez warto. Przymierzam sie do tego.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A czy wymienilales juz w 320d. Moze tez warto. Przymierzam sie do tego.

Ja wymienialem warto napewno w dyfrze oliwa byla przepracowana ciemna kupilem olej orgi w serwisie do dyfra 1.1 a skrzynia 1.3

Opublikowano

ja wymienialalem miesiac temu w 320D

do skrzyni wlalem Castrol Manual SMX-S

a do mostu Mobil Mobillube GX-A SAE 80W

Polecam kazdemu wymiane gdyz biegi lżej wchodza i jest troszke ciszej.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Do dyfra 45zl a do skrzyni 85zl cena za litr.do dyfra wchodzi 1.1 a skrzyni 1.3,mimo tego ze niemam szpery wlali mi olej do zaszperowanych usluge wykonalem w serwisie bmw
Opublikowano
okej faktycznie przyznaję rację że warto wymienic przy pewnych przebiegach - przyjrzałem się dziś dyfrowemu po 240tys i faktycznie to nie wygląda już za dobrze - oby tylko wlac odpowiedni a nie jak ktoś tam zapodał, że dolewa się tylko, to prawie na bank spowoduje roswarstwienie, zwarzenie i utratę właściwości, szczególnie w wypadku nie takiego oleju, to troszke inaczej działa niż w silniku, olej nie jest tak grany, tłoczony, no i jest innym olejem.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Spusc stary olej i kup orginal 45zl litr do dyfra kupowalem w serwisie w skrzyni tez wymienialem pisalem juz we wczesniejszych postach
Opublikowano
U mnie przy przebiegu 182000km (raczej nie pewny jak na ten rocznik) przy zmianie biegów szczegolnie przy wrzucaniu 1 i z 1 na 2 czuć normalnie jak przechodzi przez tryby i się zazebia przy czym czasami ciezko ogólnie wchodzą. Gdy upuscilem troche by zobaczyć jak on wygląda i w jakim jest stanie, naprawde nie myślalem ze jest z nim tak żle. Gestosc poruwnuje niemal do gestosci wody :shock: a zapachu nie da sie opisac wiec do dyfra nawet nie zaglądam. Czeka mnie wymiana oleju w silniku i raczej napewno wymieniam w skrzyni i w dyfrze no i wszystkie filtry to oczywiste...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Melon115 wymienial nawet sie niezastanawiaj koszt nieduzy a dla skrzyni i dyfra to bedzie mialo dobry wplyw ktory przedluzy jego zywotnosc.
  • 1 rok później...
Opublikowano
koledzy odgrzeje kotleta...chciałem dobrać sie do dyfra i wymienić olej a tu zonk :? nie mam tak dużego klucza sześciokątnego.... jaki to rozmiar/numer klucza to jutro podskocze kupić :cool2:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.