Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Zrobilem tuning tego silnika czyli 35d standart 286 KM (zmierzone hamownia 256 KM) zas po modyfikacji bylo 333 KM. Natomiast moment obrotowy bylo 560 Nm a po modyfikacji 680 Nm. W odczuciach nie ma szalu porownywalem z drugim takim samym autem X6 i moja jest minimalnie szybsza. Moze ktos przerabial juz ten temat i ma jakies doswiadczenie. Szczerze mowiac zaczalem watpic w sens tego typu tuningu tym bardziej ze robilismy proby drogowe od 80-140 km/h i tez nie przynioslo to oczekiwanych rezultatow. Tuning robiony w firmie V tech.

Opublikowano
Wrzuc wykres z hamowni, bo cos nie wierze ze modyfikacja tego auta nie daje wyczuwalnych efektow. Duzo wiekszy moment jak i moc musi byc wyczuwalna podczas jazdy. Chyba ze roznica kilkudziesiecu koni w silniku ok 300KM nie robi znaczenia... :D
Opublikowano
Witam

Zrobilem tuning tego silnika czyli 35d (zmierzone hamownia 256 KM/560 Nm)

ja robilem 3.0d - N57 (ori seria 245KM/520Nm), zmierzone hamownia 255KM/540Nm, tunning robiony w MASTERS TUNING W-wa, delikatna modyfikacja na 300KM/600Nm, roznica w osiagach pomiedzy ori a mod masakra...wiec stawiam, ze cos u Ciebie jest nie tak, pomijajac oczywiscie wybor tunnera :mrgreen: pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

Witaj

 

Na początek to chyba nie ten wykres o którym piszesz na początku tu przed masz 270 a potem 310KM

 

Co do wykresu to chyba nie możliwe by nie poczuć różnicy.

 

Moc wzrasta idealnie i "jak to w bmw" do maksymalnych obrotów

 

Moment obrotowy co najważniejsze uległ wygładzeniu w zakresie 2200 obr co powoduje równe i płynne przyspieszanie.

 

Myślę że jest bardzo dobrze , a co do osiągów niższych niż katalogowe to pretensje do bawarczyków :x

 

moja bemka też miała mniej niż powinna mieć o 5 km :cry2:

 

pozdrawiam

Niemirad

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

My BMW foto: http://img85.imageshack.us/g/p1030826.jpg/

Chip Tuning wykres: http://img690.imageshack.us/img690/4972/hamowniawykresbmw.jpg

Opublikowano
Faktycznie nie pamiętałem dobrze tych wartości za to wykres jest właściwy. W między czasie dzwoniłem do tunera Formula z Wa-wy i mówił mi że nie możliwe żeby BMW miało tak niskie parametry w stosunku do fabryki. Mówił że jak oni robią u siebie to wychodzi 320 KM i 640 Nm. Nie wiem może się mylę ale obawiam się że mogło tak być , że podczas odczytu pomiarów z mojego auta zaniżono tą wartość w V-techu aby pokazać większe różnice i może przez to nie czuć zmiany mocy.
Opublikowano

wykres wyglada ok; widzialem lepsze efekty tego silnika po czipie ale moc koncowa zawsze byla zalezna od mocy poczatkowej;

dziwne ze nie czujesz roznicy-pomijajac moc masz prawie 100Nm wiecej a to niemalo ...

 

-na jakim paliwie jezdzisz (na jakim paliwie byl robiony pomiar)

-jaki masz przebieg

 

ps kto Ci bazgral na wydruku ? :mrgreen:

pozdrawiam Konrad
Opublikowano

Myślę że zaniżenie pomiarów jest nie możliwe, hamownie inercyjne, których używają są na pewno

bardzo dokładne dużo czytałem na ten temat.

 

Tak jak wcześniej napisałem Beemki za zwyczaj osiągają dane fabryczne ale wyjątki potwierdzają regułę

 

moje auto też jest wyjątkiem :cry:

 

... dodam jeszcze że gdyby to była wina jakiegoś zepsutego elementu auta np. przepływomierza to wykres

nie byłby taki równy

 

 

Pozdrawiam

Niemirad

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

My BMW foto: http://img85.imageshack.us/g/p1030826.jpg/

Chip Tuning wykres: http://img690.imageshack.us/img690/4972/hamowniawykresbmw.jpg

Opublikowano
Myślę że zaniżenie pomiarów jest nie możliwe, hamownie inercyjne, których używają są na pewno

bardzo dokładne dużo czytałem na ten temat.

Niemirad prosze nie mow/pisz takich rzeczy... BMW AG uzywa do swoich pomiarow/prac inzynierskich tylko hamowni obciazeniowych....glowna wada hamowni inerycjnych oprocz "wypaczonych wynikow" jest brak powtarzalnosci wynikow...wiem bo w sam mialem (120d i 320d) robione na takim sprzecie doatkowo 3xVW z chipami robionymi na "inercji"...

W odczuciach nie ma szalu porownywalem z drugim takim samym autem X6 i moja jest minimalnie szybsza. Moze ktos przerabial juz ten temat i ma jakies doswiadczenie.

jak dales wykres to okazuje sie, ze bez problemu moze byc tak jak mowisz :mrgreen: Ty seria miales "mega" beznadziejna (270KM/522Nm), po chipie (310KM/632Nm) wybiles sie na troche lepiej niz mowi/pisze BMW a kolega/znajomy mogl miec serie troche lepsza niz podaje BMW (czyli troch wiecej niz 286KM,580Nm) i dlategoo dwa auta w probie drogowej mialy porownywalne wyniki...

co do malej seri, ja stawiam raczej na czynniki eksploatacyjne niz wady/awarie mechaniczne, moze byc:

1) zabrudzony dolot, nawet trywaialny filtr powietrza moze byc juz "syf", stawiam, ze nie wymieniales, poniewaz ASO sugeruje wymiane co 3 wymiane olejowa czyli co 120tys.km, zapytaj sie w V-techu tam gdzie robiles chip co ile oni sugeruja wymiane filtra...powodem moze byc oczywiscie cos innego, np. "syf", ktory zbiera sie w przewodach, zmiejszajac ich srednice....

2) wydech, przypchany lekko filtr PDF/DPF i komp redukuje seryja moc,

3) jezdzisz na zbyt "bogatym" paliwie i temp. ktora mierza sondy egt jest zbyt wysoka, powoduje to wyslanie sygnalu do kompa aby zredukowal moc...

to co napisalem to zwykle sprawy z jakimi mamy do czynienia na codzien...dlatego bardzo wazna jest wlasciwa eksplotacja auta (nie zawsze wlasciwa jest identyczne z tym co zaleca ASO)....najlepiej porozmawiaj z mechanikiem do ktorego masz zaufanie i wiesz, ze bedzie chcial dobrze dla Ciebie i Twojego auta...pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

Niemirad prosze nie mow/pisz takich rzeczy... BMW AG uzywa do swoich pomiarow/prac inzynierskich tylko hamowni obciazeniowych....glowna wada hamowni inerycjnych oprocz "wypaczonych wynikow" jest brak powtarzalnosci wynikow.

 

Ja nie pisze jakich hamowni używa BMW ale to co możesz przeczytać o inercyjnych i obciążeniowych że obydwie mają margines błędu poniżej 1% :!:

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

My BMW foto: http://img85.imageshack.us/g/p1030826.jpg/

Chip Tuning wykres: http://img690.imageshack.us/img690/4972/hamowniawykresbmw.jpg

Opublikowano
Tak,wygląda mój wykres po wirusie u Mastersa, już w serii było parę koni górką.

fajnie widac przejscie male/duze turbo... masz wykres jak bylo przed, chcialbym zobaczyc, czy "wygladzali" czy tylko "stanadard" program bo byla udana seria :mrgreen: :mrgreen: pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano
Tak,wygląda mój wykres po wirusie u Mastersa, już w serii było parę koni górką.

fajnie widac przejscie male/duze turbo... masz wykres jak bylo przed, chcialbym zobaczyc, czy "wygladzali" czy tylko "stanadard" program bo byla udana seria :mrgreen: :mrgreen: pozdr.

Cześć, był standard, ale od tygodnia pierwszy i drugi bieg jest trochę "wygładzony" (pomiędzy serią a pełnym wirusem) - problemy z trakcją na suchym.

Widziałem Twój wykres, nie powiem jak na 1 turbo fajnie wyglądał.

 

Pozdrawiam

Raf

Opublikowano
Poniżej podpinam link do wykresu z hamowni

http://esklep.meblolux.com/bmw.jpg

imho i dodatkowo gdybym byl wlascicielem Twojej X6 to bym wrocil do ori programu, zdiagnozowal i usunla przyczyne dlaczego bylo tak zle i dopiero pojechal do "dobrego" tunnera, dlaczego uwazam jest zle:

1) bardzo wysoki moment, "niszczacy" automatyczna skrzynie w aucie o tak duzej masie i tak zostal jeszcze bardziej przesuniety w granice nizszych obrotow :mad2: , taka modyfiakcja jest robiona albo na wyrazna prosbe zamawiajacego (ktory wie, ze robi glupote i tunner go o tym informuje/powinnien poinformowac) albo tunner olal temat i wgral jak wyszlo....,

2) sama modyfikacja momentu jest slaba (linia pofalowana :mad2: , doly :mad2: , garby :mad2: ) , dla Twojego silnika (2 turba) powinno wyjsc cos podobnego jak u rafal77772 (dwie rownolegle linie proste, pierwsza od pierwszego turbo, druga od drugiego turbo), a nie tak jak wyszlo u Ciebie :mad2: .

 

nie chce zniechecac, ale jezeli to jest Twoje auto i zamierzasz sie nim cieszyc to wgraj ORI soft, usun "wady" a jak bedzie Ci wtedy malo to pojedz do "dobrego" tunnera... to jest tylko i wylacznie moja opinia, dodatkowo nie jestem tunnerem czy mechanikiem, pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

Odpowiadam na zadane pytania

1. Paliwo jeżdzę na paliwie z Petrochemi Gdańskiej zawsze z tej samej Stacji Paliw jak jest potrzeba dowiem się dokładniej o parametry.

2.Przebieg mam 46 tyś km i auto jest na gwarancji

Co do możliwych przyczyn : to wiadomo , że nie można wykluczyć usterek mechanicznych ale przy nowym aucie niecały rok (10 miesięcy) jest to mało prawdopodobne. Miałem ostatnio przegląd w ASO i podejrzewam ze wymieniony został filtr powietrza. Jeżeli chodzi o przypchany wydech to jak to można sprawdzić? I nawet jak sprawdzę wydech i będzie dobrze , a moc startowa nie wróci na swoje miejsce to co robić aby uzyskać parametry zbliżone do tego co podaje fabryka?

Opublikowano

czesc.

wyjezdzij to co masz w baku do konca. nalej db jakosciowo ropy np.shell diesel extra (nie vpower!).wroc do oryginalnego softu(aby zachowac gwarancje po wgraniu orygin.softu niech wyzeruja Ci licznik wgrywania oprogramowania). zrob pomiar pocy na hamowni obciazeniowej.

 

ewentualnie przed przywroceniem oryg.oprogram. mozesz zrobic hamownie na innym paliwie. z tego co czytalem vpowery,vervy itp obnizaja moc...

 

pzd k.

pozdrawiam Konrad
Opublikowano
Odpowiadam na zadane pytania

1. Paliwo jeżdzę na paliwie z Petrochemi Gdańskiej zawsze z tej samej Stacji Paliw jak jest potrzeba dowiem się dokładniej o parametry.

2.Przebieg mam 46 tyś km i auto jest na gwarancji

Co do możliwych przyczyn : to wiadomo , że nie można wykluczyć usterek mechanicznych ale przy nowym aucie niecały rok (10 miesięcy) jest to mało prawdopodobne. Miałem ostatnio przegląd w ASO i podejrzewam ze wymieniony został filtr powietrza. Jeżeli chodzi o przypchany wydech to jak to można sprawdzić? I nawet jak sprawdzę wydech i będzie dobrze , a moc startowa nie wróci na swoje miejsce to co robić aby uzyskać parametry zbliżone do tego co podaje fabryka?

1) paliwo nie powinno byc z grupy "premium", ma wyzsza liczbe cetanowa (dobrze) oraz dodatki, ktore maja powodowac, ze auto nie dymi :cool2: jest to dobrze ale dla zwyklych/starych diesli (do euro3), Ty masz chyba Euro5 (tak jak ja) wiec wydech jest maks oczujnikowany (sondy EGT), dodatki w paliwie "premium" podnosz temeperature spalin aby je rozdrobnic, w Twoim aucie funcke ta pelni caly system, ktrory sklada sie na to, ze masz Euro5, jak czujniki wykryja, ze temp. spalin jest za wysoka to idzie sygnal do kompa aby zmniejszyc parametry (zmiejszyc temp.)...czyli powstaje bzdura ale majaca fizyczne podstawy, im masz lepsze auto to lej jak najprostsze paliwo (oczywiscie jak najczystsze ale bez zadnych dodatkow...),

2) jak masz gwarancje to pojedz do ASO i powiedz, ze zmierzyli Ci auto i wyszlo zdecydowanie mniej (nie pokazuj tylko, ze masz chipa/wykre), najpierw przeczytaj moj post ponizej i wyciagnij wnioski:

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=128537

nastepnie powiedz, aby ASO doprowadzilo auto do stanu fabrycznego (286KM,580Nm), niech mysla, w koncu reklamuja sie, ze sa ASO...maja to zrobic mechanicznie (wymiana/czyszczenie) a nie przez tunning elektroniczny....

3) co do fitra, to wymienili Ci filtr powietrza "kabinowy", mi chodzilo o filtr powietrza "silnikowy" - zupelnie inne fitry

 

zanim zaczniesz dzialac z ASO, przeczytaj 2 razy post o mojej przygodzie, wyciagnij wlasciwe dla Ciebie wnioski i dzwon na spotkanie z ASO, masz teoretycznie super auto, poswiecisz chwile/moze troche wiecej i bedziesz mial naprawde super auto, milego uzytkowania, pozdr.

było:

E87, 120d, 2004, chip: 191KM/437Nm - 2004-2007, 30 miesięcy funu z jazdy :)

E91, 320d, 2007, chip: 193KM/406Nm - 2007-2010, 30 miesięcy czołgania się z "A" do "B" :(

E90 LCI, 330d, 2010, chip: 286KM/600Nm - 2010-2013, 42 miesiące przyjemności z skromności :cool2:

Opublikowano

co do zareklamowania auta oczywiście życzę powodzenia ale pewien gość

 

kupił sobie najnowszego VW Passata TDI wahając się uległ namowom sprzedawcy miast 140KM wybrał wersję

170 KM za 10 tys zł więcej ..... po kilku miesiącach jazdy nie będąc zbyt zadowolonym z osiągów

postanowił zrobić chipa i na hamowni co sprawdzano wielokrotnie (na różnych urządzeniach) wychodziło 152 KM

... wkurzył się mocno zrobił ekspertyzy, prosił, krzyczał , płakał skakał żądał wymiany silnika, całego auta itp

wniósł sprawę do sądu przeciwko fabryce, przegrał ją i apelację też :cry:

i do dziś jeździ autem za 130 tys z nie udanym silnikiem

 

Oczywiście podaje to jako przykład, a każda sytuacja jest inna a na pewno fabryka :lol:

 

Pozdrawiam i życzę powodzenia

Niemirad

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

My BMW foto: http://img85.imageshack.us/g/p1030826.jpg/

Chip Tuning wykres: http://img690.imageshack.us/img690/4972/hamowniawykresbmw.jpg

Opublikowano
czesc.

wyjezdzij to co masz w baku do konca. nalej db jakosciowo ropy np.shell diesel extra (nie vpower!).

 

dlaczego nie V power?

 

EDIT: już przeczytałem powyżej.

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
co do zareklamowania auta oczywiście życzę powodzenia ale pewien gość

 

kupił sobie najnowszego VW Passata TDI wahając się uległ namowom sprzedawcy miast 140KM wybrał wersję

170 KM za 10 tys zł więcej ..... po kilku miesiącach jazdy nie będąc zbyt zadowolonym z osiągów

postanowił zrobić chipa i na hamowni co sprawdzano wielokrotnie (na różnych urządzeniach) wychodziło 152 KM

... wkurzył się mocno zrobił ekspertyzy, prosił, krzyczał , płakał skakał żądał wymiany silnika, całego auta itp

wniósł sprawę do sądu przeciwko fabryce, przegrał ją i apelację też :cry:

i do dziś jeździ autem za 130 tys z nie udanym silnikiem

 

Oczywiście podaje to jako przykład, a każda sytuacja jest inna a na pewno fabryka :lol:

 

Pozdrawiam i życzę powodzenia

Niemirad

 

No ale chyba jest jakaś norma określająca obliczanie takiej mocy, z tego co kojarze odchyłka może wynosić ok 5%. Oczywiscie mowa o silnikach "dotartych"

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Opublikowano
AO a czy z VP Diesel tak samo jest w przypadku 2.0d bez DPF, i lepiej tankowac Diesel Extra? Czy w tym wypadku tankowanie VPD ma sens?
Opublikowano

 

No ale chyba jest jakaś norma określająca obliczanie takiej mocy, z tego co kojarze odchyłka może wynosić ok 5%. Oczywiscie mowa o silnikach "dotartych"

 

 

Niestety to nie jest takie proste, fabryka (czytaj adwokat) z powodzeniem może podważyć sposób eksploatacji

samochodu czyli że na dotarciu jak był to dostawał w d.... i klient nie dbał o turbo , lał złe paliwo .... itp itd

.... co mogło spowodować szybsze zuzycie podzespołów silnika co w efekcie daje spadek mocy.

 

Nie jestem adwokatem ale sami wiecie że potrafią udowodnić różne rzeczy czasem nie do końca logiczne :norty:

 

 

Pozdrawiam

Niemirad

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

My BMW foto: http://img85.imageshack.us/g/p1030826.jpg/

Chip Tuning wykres: http://img690.imageshack.us/img690/4972/hamowniawykresbmw.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.