Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 165
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano
w książce "sam naprawiam ...." nic nie piszą o zdejmowaniu kolektora

aby wymontować czujnik

 

ponieważ już ma pewnie ściągnięty.. :) dalej nic konkretnego.. w ktorych miejscach trzeba odkrecic kolektor?

Opublikowano
Tak czytam ten temat i mam pytanie do autora. Na początku napisałeś że wskazówka temperatury jest cały czas na czerwonym polu i tylko nieznacznie się wychyla. Czy to znaczy że na zimnym silniku też jest na czerwonym polu?
Opublikowano

Przepraszam zapomniałem na początku napisać jak się zachowuje się wskazówka na zimnym silniku zanim dojdzie do czerwonego pola...

 

A więc odpalam samochód i po ok. 2 minutach 2-3km dochodzi do środkowej kreski.. tam utrzymuje się przez kolejne 2 minuty jakieś 2 km i później już rośnie do czerwonego i tam zostaje..

 

PS. Jak powinien zachować się płyn w zbiorniczku, gdy mam taką temperaturę na desce rozdzielczej.. i jeszcze jedno pytanie... Na desce rozdzielczej pokazuje mi temperature silnika czy cieczy chłodzącej?

Opublikowano
Mi osobiście wygląda to na awarię układu wskazującego. Albo czujnik temperatury, albo zegar. Proponowałbym jeszcze zmierzyć termometrem faktyczną temperaturę płynu chłodzącego w chwili gdy wskazówka dochodzi do czerwonego pola. Czujnik temperatury ma bezpośredni kontakt z płynem chłodzącym, czyli zegar wskazuje temperaturę płynu.
Opublikowano
W układzie chłodzenia przy gorącym silniku panuje ciśnienie do 2 barów. Jeżeli odkręcisz korek to płyn może buzować co wywoła wrażenie gotowania. Dlatego przydałoby się zmierzyć temperaturę płynu. Wskazówka na czerwonym polu odpowiada temperaturze ponad 100 stopni. Proponuję zmierzyć temperaturę kiedy wskazówka znajduje się na środku. Jest to mniej więcej zakres otwarcia termostatu. Temperatura płynu chłodzącego w zbiorniczku powinna wynosić wtedy 80-85 stopni.
Opublikowano
Dzisiaj miałem chwilę czasu i się pobawiłem... Dziwne rzeczy się dzieją... A więc, zrobiłem obieg bez termostatu.. (w starym termostacie wywaliłem te urządzonko) jaki efekt? Dalej tak samo się grzeje do czerwonego, ale zauważyłem dziwną rzecz, że dolny wąż prawie w ogóle się nie nagrzewa... Płyn nie ma pełnego obiegu.. Czy to pompa wody siadła? Układ odpowietrzony, dmuchawy dają gorące powietrze.. Aha i ten strumyczek co jest w zbiorniczku wyrównawczym chłodnicy dopiero pojawia się przy 2200 obrotów.. Może to być pompa? Uszczelka pod głowicą czy chłodnica? Co wymienić? Pozdrawiam
Opublikowano
W takim razie zdemontuj i sprawdź pompę. Często zdarza się że wirnik pęka i luźno kręci się na osi pompy.
Opublikowano
Kolego zacznij od pompy bo wreszcie faktycznie uszkodzisz ten silnik

Nie jeżdżę teraz w ogóle.. Próbuje dojść co to jest i zrobić.. a jak muszę gdzieś pojechać, krótkie trasy to na maks ogrzewaniu i grzeje się do przedostatniej kreski.. Nie jestem samobójcą :D Chyba zacznę od tej pompy...

 

Jeszcze jedno pytanie odnośnie chłodzenia.. Jak krąży ciecz? górnym wężem od chłodnicy do silnika i od silnika do termostatu i do chłodnicy?

Opublikowano
ale na tym pierścieniu który zaznaczyłem na zdjęciu widać, że się oderwał od tego wirnika... nie ma to znaczenia...?
Opublikowano
Spoko... Jutro idę zamówić.. oby to było to, bo ręce mi opadają.. Z drugiej strony nie chcę mi się wierzyć, że przez taki uszczerbek na pompie, aż tak silnik się grzeje...
Opublikowano
Z tym metalowym wirnikiem to nie bardzo się zgodzę. Jeżeli kupisz podróbkę to może się szybko rozpaść, bo blaszki są delikatnie zgrzewane. Znam już takie przypadki. Najważniejsze żeby pompa była markowa, np SKF.
Opublikowano
HART to hurtownia motoryzacyjna. Części HART to powiedzmy produkty bezmarkowe, które są rozprowadzane przez tą hurtownie pod ich szyldem. Jakość porównywalna z najtańszymi produktami. Taka sama sytuacja jest w przypadku 4MAX z Intercarsu.
Opublikowano

No i pupa, pupa, pupa!!!! Dalej to samo! nic lepiej! Wymieniona pompa wody, termostat, wisko i dalej nic ciągle te same objawy... Dolny wąż cały czas zimny i chłodnica... Dopiero po zgaszeniu silnika wszystko się nagrzewa chłodnica i dolny wąż... Podczas jazdy jak mam ogrzewanie na maks to temperatura między pionem a kolejną kreską, jak tylko wyłączę ogrzewanie to od razu idzie na czerwone i zapala się kontrolka... Nie mam zielonego pojęcia...

 

Pozostało do sprawdzenia:

- chłodnica

- czujnik temp

- najgorsze: uszczelka pod głowicą..

 

Jakieś pomysły kochani forumowicze? :rozpacz:

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.