Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

 

Chciałbym przedstawić swój problem w bmw e36 1.6 M43, bo już skończyły mi się pomysły.. Czytam wiele postów na tym forum o grzejących się betach.. Starałem się robić wszystko tak jak jest napisane i ciągle to samo.

 

Problem wygląda następująco wskazówka na desce rozdzielczej jest cały czas na czerwonym polu, czasem się zapala lampka kontrolna na czerwonym polu, czasem gaśnie..

Wymieniłem:

- Termostat Vernet - 95 stopni pełne otwarcie

- Visco Behr

 

Sprawdziłem:

- chłodnica nagrzewa się cała od dołu do góry więc wydaje mi się, że jest sprawna

- układ odpowietrzony

- pompa wody - w zbiorniczku wyrównawczym jest strumyczek (wiem, może być niewydajna)

- test zegarów: pozytywny

 

Mój typ czujnik temepratury (czarny), który podaje temp. na deskę rozdzielczą, ale od razu obala się moja teza (przynajmniej tak mi się wydaje), ponieważ gdy dam ogrzewanie na max to troszkę zbije się temperaturę minimalnie przed czerwone pole.

 

Podczas jazdy temperatura w ogóle nie opada, tylko czasem rośnie, tak samo podczas postoju.

 

Czy podłączenie samochodu pod komputer wykryje niesprawność czujnika? Wielka prośba do wszystkich forumowiczów, którzy potrafią mi pomóc proszę o odpowiedź.. Mi już płakać się chce nad tym samochodem.. Pieniądze się kończą, a jest coraz gorzej.. nie wiem co wymieniać :(

 

Pozdrawiam,

Niech moc BMW będzie z wami :)

  • Odpowiedzi 165
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

a sprezanie zmierzyles ?

Ostatnio mialem klienta z 320i mial wyciek plynu po zalataniu minely 2 godz jak wrocil i okazalo sie ze uszczelka pod glowica, kupil okazyjnie auto za 3,5 tys zl a teraz zeby wszystko w nim zrobic to rzeba najmarniej drugie tyle :duh:

Sprawdz czy nie masz mazi pod korkiem oleju i czy ci plunu nie wywala przez odkrecony korek chlodnicy

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

Opublikowano
a sprezanie zmierzyles ?

jak to zrobić?

 

Płyn jest w normie.. Nie ubywa... korek wlewu oleju czysty.. Z rury nie leci biały dym..

 

Jak odkrece korek to płyn się podniesie, ale nie wywala, gdyby wywalało to na co by to wskazywało?

Opublikowano
Ja bym obstawial na pompe wody może być wirnik na pompie obluzowany to że masz strumień to może być mylace że pompa jest sprawna i jeszcze jedno czy termostat zamontowałes poprawnie
Opublikowano
może chodnica już nie wydala nagrzewa się ale nie odprowadza ciepła podmień z inną i zerknij u kogoś jak ma wiatrak do visko przykręcony bo może ktoś odwrotnie założył i tez może być zonk, lub tak jak kolega wyżej pisze pompa
Opublikowano
czy termostat zamontowałes poprawnie

 

tak dobrze zamontowany, z mechanikiem to robiłem..

Wisko również dobrze założone..

 

A jak można sprawdzić pompę wody? jeżeli w ogóle można ją sprawdzić..

Opublikowano
mogę prosić o krótką instrukcję wymontowania pompy? zdejmuje wiatrak z wisko i co dalej? jak ściągnać pasek? trzeba wymontowywać chłodnicę? nie wiem czemu, ale mam przeczucie, że nie jest to pompa.. :( jest w takim stopniu zepsuta, żeby aż wskazówka wchodziła na czerwone pole?
Opublikowano

z tego co piszesz to jedynie pompa zostaje,

ale oczywiście nie jest to pewne

żeby zdąć pompę trzeba nacisnąć napinacz i zdjąć pasek u mnie w kółko napinacza wkłada się torxa i naciska w prawo

przy pompie masz cztery śuby i dwa nagwintowane otwory po bokach

wkręcasz tam dwie śruby M6 i równomiernie dokręcasz

w ten sposób pompa wyjdzie z korpusu

Opublikowano
z tego co piszesz to jedynie pompa zostaje,

ale oczywiście nie jest to pewne

żeby zdąć pompę trzeba nacisnąć napinacz i zdjąć pasek u mnie w kółko napinacza wkłada się torxa i naciska w prawo

przy pompie masz cztery śuby i dwa nagwintowane otwory po bokach

wkręcasz tam dwie śruby M6 i równomiernie dokręcasz

w ten sposób pompa wyjdzie z korpusu

 

Czemu jedynie? Na jakiej podstawie wykluczyłeś czujnik temperatury oraz uszczelkę pod głowicą? Kurde gdybym wiedział, że na bank jest to pompa wymieniłbym i z głowy.. ale nie chce kolejnych pieniędzy wydać, a efektu nie będzie.. Wiem, nic nie jest pewnie i jak nie wymienię to nie zobaczę :( ale staram się wyeliminować jakieś rzeczy i zacząć od najbardziej prawdopodobnej przyczyny..

Opublikowano
Sorry kochani ale co ma uszczelka do wzrostu temp??? Co wpada do cylindra i się gotuje??? Jak dla mnie masz zapchany obieg.Może ktoś jakichś specyfików lał do układu chłodzenia w ramach zniwelowania wycieków z chłodnicy lub np na tyle głowicy też masz plastikowe kolanko z 2ma wężykami może warto tam zajrzeć.Dla mnie nie masz luźnego obiegu. Coś może śmiesznego ale zrób taki zabieg: Wyjmij sam termostat i poskładaj. Odpowietrz i dowiesz się czy (jeśli go nie ma to nie ma możliwości zagrzania się nawet do pionowej wskazówki) to nawala termostat czy coś innego .Sprawdź tą pompę ale raczej dla mnie to nie to. Zdejmij węże od chłodnicy i włóż węża i sprawdź jaki sprawny jest przepływ w chłodnicy.To samo ze silnikiem ze zdjętym termostatem. Może i te wskazówki sa śmieszne ale ja tak doszedłem kiedyś do przyczyny i okazała się chłodnica zapchana,więc czemu by nie spróbować :cool2:
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano
Sorry kochani ale co ma uszczelka do wzrostu temp???

 

Ogolnie ma wiele w wielu silnikach objawami wydmuchanej uszczelki jest: Maz pod korkiem oleju, natychmiastowo grzejace sie auto i wywalajacy plyn przez korek chlodnicy po jego odkreceniu

Jest to efekt zapowietrzania sie ukladu chlodzenia

Pompe wody napewno latwiej sprawdzic ale sprzezanie manometrem tez bym ogarnal zawsze to sprawdzam przy podobnych awariach odrazu zeby sie nie meczyc :D

W związku ze złym stanem zdrowia nie prowadze już napraw BMW !!!!

A i od forum zacząłem leczenie :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie napisałeś kolego nic o wężach przy chłodnicy ,jak mocno są twarde i czy na mocno gorącym silniku wywala wode z chłodnicy(tylko ostrożnie z korkiem bo można się sparzyć).Ja też obstawiam uszczelke głowicy albo walniętą głowice.Co do pompy jeżeli masz strumień (przy małych i dużych obrotach)to jest ok.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Opublikowano
Może masz zalany czysty koncentrat,który bez rozcieńczenia bardzo słabo odprowadza ciepło ,lub bardzo słabej jakości chłodnicę ze zbyt grubymi rurkami ( tanie zamienniki)
Opublikowano
Przy wymianie termostatu został zalany nowy płyn chłodniczy... Górna rurka jest mocno gorąca dolna troszkę mniej, ale obydwie idzie w ręku utrzymać... Ja obstawiam na czujnik, póki co najtańszy i tą część kolejną wymienię.. zobaczymy co dalej... Co do uszczelki głowicy nie mam w ogóle objawów prócz tego, że się grzeje, z rury nie leci biały dym, nie mam białej mazi pod korkiem wlewu, ani nie ubywa mi płynu chłodniczego w niewyjaśnionych okolicznościach...
Opublikowano
Wyjmij sam termostat i poskładaj. Odpowietrz i dowiesz się czy (jeśli go nie ma to nie ma możliwości zagrzania się nawet do pionowej wskazówki) to nawala termostat czy coś innego.

 

Bez termostatu przy dobrym słoneczku temperatura moment pion złapie, termostat robotę robi ogromną w zimie.

Opublikowano
No tak ale wjedź na trasę szybkiego ruchu i nawet upał nie pomoże :D :mrgreen:
http://imageshack.us/a/img850/9757/z1i.gif
Opublikowano (edytowane)
Wnioskuję,że jeśli jesteś w stanie węże gumowe trzymać w ręce to ,nie przegrzewa się silnik,lecz masz złe wskazania temperatury.Winę ponosi za to czujnik,lub sama deska rozdzielcza.Na komputerze nie wyjdzie niesprawny czujnik. Edytowane przez maniura
Opublikowano

Czujnik i zegary można sprawdzić dośc łatwo.

 

1. Odepnij czujnik i zmierz napięcie na złaczce - to pozwoli stwierdzić czy zegary działają ok.

2. Na zimnym silnik i podpiętym czujniku zmierz napięcie - to pozwoli sprawdzić czy czujnik z zegarami dzialają oki.

 

Napisz co ci wyszło to będzie wiadomo czy czy problem jest rzeczywiście "tutaj".

 

Pozdr

M.K.

Opublikowano
Jak się dostać do tego czujnika? Czy można to zrobić nie ściągając kolektora ssącego? Z Kanału czy normalnie z góry?
Opublikowano
Nie wiem jak jest w M43,ale w M40 jest pod kolektorem,trzeba go zdjąć .Z niebieską wtyczką jest do sterownika silnika, do zegarów czarną wtyczką.
Opublikowano
wiem gdzie sa te czujniki.. wiem, ze mam wymienic czarny :) moje pytanie brzmialo, czy mozna je wymienic nie sciagajc kolektora, bo za bardzo nie wiem jak go sciagnac, a gdy otworze maske to ich nie widać.. :) Pozdrawiam...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.