Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

witam, jestem nowym użytkownikiem na tym forum. Niedawno zakupiłem E46 M47 czyli 2.0d 136KM 2001r i chciałbym się dowiedzieć co oznaczają poniższe błędy i jaki mają wpływ na samochód:

Diagnostyka sterowników BMW Diesel EDC 15M pamięć błędów:

5 czujnik ruchu iglicy przerwa

27 Podgrzewanie dodatkowe przerwa

Diagnostyka sterowników BMW wskaźnik wielofunkcyjny 9.12.1 pamięć błędów

11 czujnik poziomu oleju przerwa

D7 czujnik poziomu paliwa w zbiorniku 2 zwarcie do plusa

 

Samochód zachowuje się dynamicznie, do tej pory nie kopcił, teraz zalałem go castrolem 5w30 edge, pali bez zarzutu.

najbardziej zależy mi na rozszyfrowania pierwszych dwóch błędów

Edytowane przez maciek1987

Pozdrawiam,

Maciek

Sprzedaje swoją perełkę, jak ktoś zainteresowany to pw.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

POPRAW TYTUŁ TEMATU !!!

 

Pierwszy błąd dotyczy najprawdopodobniej wtryskiwacza sterującego, raczej ciężko mówić o dynamice auta jeżeli wtryskiwacz ten nie pracuje prawidłowo.

Podgrzewanie dodatkowe, to podgrzewacz służący do podgrzewania cieczy na zimnym silniku. Prawdopodobnie awaria elektroniki wewnątrz podgrzewacza,może jakaś przepalona ścieżka, oczywiści e może to być po prostu brak styku w kostce.

 

Najważniejsze!!! Czy te błędy są świeże, czy juz kupiłeś auto z nimi. Może zostały z jakiejś dawniejszej usterki.

Opublikowano

A czy dodajecie coś do paliwa, bo słyszałem że raz na parę tysięcy warto coś dolać do baku żeby się pompo wtryski przeczyściły i czy to może załatwić sprawę tego błędu dotyczącego wtryskiwacza? Jeszcze jedno pytanie czy z tymi błędami można jeździć?

samochód według mnie jest dynamiczny, lepiej przyspiesza niż octavia 1,9tdi i audi, poza tym nie zaobserwowałem dużego spalania (6-7litrów) i nie kopci.

Pozdrawiam,

Maciek

Sprzedaje swoją perełkę, jak ktoś zainteresowany to pw.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja niczego nigdy niedolewam ani do paliwa jak rowniez do oleju,co do bledow to lepiej jest je usunac.
Opublikowano
że lepiej jest je usunąć to się sam domyślam, tylko że jeżeli za wtrysk sterujący mam dać 1200zł a samochód jak mówię sprawuje się dobrze to czy jest konieczność go już robić teraz. chodzi o to czy ten błąd może spowodować zepsucie się innych części. I jeszcze jedna sprawa czy 227tys km to dużo na wtryski czy nie, bo wogóle się nie orientuje?

Pozdrawiam,

Maciek

Sprzedaje swoją perełkę, jak ktoś zainteresowany to pw.

Opublikowano

pierwszy tydzień też miałem 8 na setke. teraz jeżdżę delikatnie i spalanie mniejsze, 6,8 mi obecnie wyświetla, cykl mieszany. jak jeździłem tylko po warszawie to paliła 9. wujek ma taką samą i ma średnie spalanie 6,5litra, jeździ po wsi i do nie dużego miasta.

dobra więc sprawę dolania ulepszacza do paliwa odrzucam a jeszcze nikt nie powiedział czy jazda z tą usterką coś spowoduje. chodzi o to że dopiero koło piątku będę miał czas pojechać do jakiegoś swojego dobrego mechanika żeby sprawdzić tą rezystancje na końcówce.

dzięki za wszystkie porady, podejrzewam że ta usterka była już wcześniej ale pewności nie mam, przypomniało mi się teraz że jak wracałem z niemiec to mi raz czy dwa samochód na autostradzie szarpnął to pewnie już wtedy był ten wtryskiwacz sterujący wadliwy.

Pozdrawiam,

Maciek

Sprzedaje swoją perełkę, jak ktoś zainteresowany to pw.

Opublikowano

Podgrzewanie dodatkowe, to podgrzewacz służący do podgrzewania cieczy na zimnym silniku. Prawdopodobnie awaria elektroniki wewnątrz podgrzewacza,może jakaś przepalona ścieżka, oczywiści e może to być po prostu brak styku w kostce.

 

a gdzie ten podgrzewacz się znajduje i jak się do niego dostać żeby cokolwiek sprawdzić.???

Pozdrawiam,

Maciek

Sprzedaje swoją perełkę, jak ktoś zainteresowany to pw.

Opublikowano

Ja takze mam bład wtrysku sterujacego,sprawdzalem i nie ma oporu na wtyczce.

Samochod normlanie jezdzi ladnie przyspiesza na 5 biegu ekonomizer na 16 l vmax 200 z kawalkiem i tez ni w zab niewiem jak ten blad ma wplywac na prace silnika,dodam ze spalanie srednie 5,8 w trasie schodze ponizej 5l,a w miescie max 8.Jest gosciu an allegro co niby regeneruje ta sewke za 120 zł,robil to ktos????

Opublikowano

czyli że jak nie masz oporu na wtyczce to wtryskiwacz sterujący do wymiany. przynajmniej tak rozumiem powyższe wypowiedzi.

a powiedz mi jak sprawdzić ten opór, gdzie jest ta wtyczka? jestem zielony w tych sprawach wiec i tak pojadę do mechanika żeby to sprawdzić ale wolałbym mu precyzyjnie określić co ma zrobić i jak. Ja prędkości max nie sprawdzałem ale jak miałem 180km/h to było do piero 3500-3600obr/min i chciał iść. a i jak go przeciągnąć to nie ma że sie muli czy coś idzie dobrze na całym zakresie obrotów. a w okolicach 3 tys to nawet ładnie wciska, czuć turbinę:)

Pozdrawiam,

Maciek

Sprzedaje swoją perełkę, jak ktoś zainteresowany to pw.

Opublikowano
Azeby dobrac sie do wtyczki to trzeba sie troche napracowac.Mi za pierwszym razem zajelo to kolo 1h.Musisz zdjac kolektor dolotowy i na ostatnim wtrysku jest kabelek i po kabelku dojdziesz to wtyczki,ktora wchodzi w taki plastik kolo pompy
Opublikowano
Tez mialem kiedys ten blad iglicy w mojej starej 320d nie bylo zadnych objawow, co sie okazalo wina byla w samej kostce laczacej, trzeba troszke auta rozebrac zdiac kolektor i przeczyscic ta kostke jakims kontaktem czy czyms podobnym - u mnie to pomogło

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.