Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam e60 530d z przebiegiem 170000 i wybieram się nim na wakacje i martwi mnie turbina.Ponieważ niektórzy z takim przebiegiem są już po wymianie dlatego ciekawi mnie wasze zdanie czy można wymienić turbinę zanim się zepsuje(bo nie chciał bym mieć kłopotów na wakacjach)

Pozdrawiam!

Opublikowano
Wszystko zależy od tego jak eksploatowałeś autko. W BMW jeszcze nie wymieniałem turbiny ale biorąc pod uwagę poprzednie TD, wszystko od tego zależy.
Who's got the key to my beema ? :D
  • Moderatorzy
Opublikowano

Jeśli Twoi koledzy przy 170tys. na liczniku wymieniali turbiny a do tego "normalnie" eksploatowali auto to po prostu nie znają faktycznego przebiegu auta...

Ok. 300tys. spokojnie biega turbinka w 3.0,2.5 i 2.0d

Opublikowano
Swoja turbinke traktowalem jak zloto chuchalem, dmuchalem ,czekalem az sie zagzeje I ostudzi , a teraz Sam niewiem czy mnie nie czeka jej wymiana :( . Jak to mowia najwiekasza wada samochodu jest jego poprzedni wlasciciel . Co do mojej diablicy to nadal czekam na wiesci Od mechanika .Jezeli cie tak martwi ta turbinka to zajedz do mechanika na jej sprawdzenie. Pozdrowionka
Opublikowano
Jeśli Twoi koledzy przy 170tys. na liczniku wymieniali turbiny a do tego "normalnie" eksploatowali auto to po prostu nie znają faktycznego przebiegu auta...

Ok. 300tys. spokojnie biega turbinka w 3.0,2.5 i 2.0d

 

 

w pełni popieram, ja mam mu siebie faktyczne 200tys. i ani mysle zeby turbo wymieniac, wiec jezeli nie zauwazyles u siebie jakis niepokojacych objawow to nie zawracaj sobie glowy turbina...

Opublikowano

witam.

 

jesli nie ma objawow awarii w stylu- glosna praca zaraz po wlaczeniu auta (zimny silnik), problemy z moca itp to IMO nie masz sie czym przejmowac;

jest masa roznych awarii, ktore moga sie zdarzyc -jesli chcesz byc spokojny kup nowe auto na gwarancji ;) chociaz to i tak nie gwarantuje Ci bezawaryjnej jazdy-moze troche mniej stresu.... ;)

 

jesli chcesz cos koniecznie wymieniac to polecam kolekror dolotowy :mrgreen: (jesli jeszcze nie zmieniales)

 

ogladnij sobie film pod tytulem "sekret" :mrgreen: -jak bedziesz ciagle o czyms myslal to sie wydarzy ; nie ma znaczenia czy mysli sa pozytywne czy negatywne.... :cool2: wiec rilax i rozkoszuj sie jazda

 

zycze udanych wakacji :D

 

pzd K,

pozdrawiam Konrad
Opublikowano
Jednak miałem racje turbina do wymiany , na środę będzie nówka , wymieniam odme , olej , filtr oleju przy okazji wymiany turbiny , jedno szczęście w nieszczęściu że miałem turbinkę sterowaną ciśnieniowo jest około 900 zł tańsza od tej sterowanej elektrycznie ;całkowity koszt około 4800 zł
Opublikowano
Jednak miałem racje turbina do wymiany , na środę będzie nówka , wymieniam odme , olej , filtr oleju przy okazji wymiany turbiny , jedno szczęście w nieszczęściu że miałem turbinkę sterowaną ciśnieniowo jest około 900 zł tańsza od tej sterowanej elektrycznie ;całkowity koszt około 4800 zł

 

a co sie z nia stalo? byla ok teraz nagle wymiana?

pozdrawiam Konrad
Opublikowano
Jednak miałem racje turbina do wymiany , na środę będzie nówka , wymieniam odme , olej , filtr oleju przy okazji wymiany turbiny , jedno szczęście w nieszczęściu że miałem turbinkę sterowaną ciśnieniowo jest około 900 zł tańsza od tej sterowanej elektrycznie ;całkowity koszt około 4800 zł

 

a co sie z nia stalo? byla ok teraz nagle wymiana?

Kondziu niemam pojęcia co się stało nie kopcila czasami pogwizdywala , na zagrzanym silniku dałem pedał gazu do podłogi i coś gruchlo w silniku , zaczęło grzechotac i dymic na biało, mechanik ocenił ze to turbinka:( Poprostu poprzedni właściciel wogule o nią niedbal a teraz ja mam wydatek , pocieszam się ze teraz będzie nowka i sam sobie o nią zadbam . Przypuszczam ze mogła paść dzięki odmie , pewnie nigdy nie był wymieniany ten filterek :(

Opublikowano
Jednak miałem racje turbina do wymiany , na środę będzie nówka , wymieniam odme , olej , filtr oleju przy okazji wymiany turbiny , jedno szczęście w nieszczęściu że miałem turbinkę sterowaną ciśnieniowo jest około 900 zł tańsza od tej sterowanej elektrycznie ;całkowity koszt około 4800 zł

 

a co sie z nia stalo? byla ok teraz nagle wymiana?

Kondziu niemam pojęcia co się stało nie kopcila czasami pogwizdywala , na zagrzanym silniku dałem pedał gazu do podłogi i coś gruchlo w silniku , zaczęło grzechotac i dymic na biało, mechanik ocenił ze to turbinka:( Poprostu poprzedni właściciel wogule o nią niedbal a teraz ja mam wydatek , pocieszam się ze teraz będzie nowka i sam sobie o nią zadbam . Przypuszczam ze mogła paść dzięki odmie , pewnie nigdy nie był wymieniany ten filterek :(

 

wykrakales ;)

dobrze ze tak sie skonczlo...moglo byc po silniku.

czy masz pelna historie serwisowa(ksiazka serw. prowadzona przez aso)? filtr odmy jest wymieniany w ramach przegladow.

dziwna sprawa. wczesniej pisales ze nie miala objawow uszkodzenia. zazwyczaj cos slychac niepokojacego przed awaria ;no chyba ze "cialo obce"dostalo sie do wirnika np.klapka z kolektora...

 

pzd k.

pozdrawiam Konrad
Opublikowano

Ja nic nie wykrakałem

 

Złośliwość rzeczy martwych i tyle , a tak na poważnie dowiem się co to spowodowało jak wróci z serwisu - dwa lata gwarancji na turbinę dostane . Co do klapek to moje są o połowe mniejsze od tych co się urywają , były one sprawdzone 4 tygodnie temu po zakupie auta , wyczyszczone z nagaru - którego prawie tam nie było , dlatego wątpię że to klapki , Co do historii serwisowej to tak mam całą wykonaną przez bmw , szkoda tylko że autko jest 2 lata po gwarancji tak to by się bmw martwiło a nie ja ,

Opublikowano
turbawe jest latwo ubic, mam kumpla co bierze wszystkie auta w leasing, nigdy nie jezdzi autem wiecej niz 50kkm ale nawet po tych 50kkm nie kupilbym od niego zadnego auta nawet za dobre pieniadze... nie ma ze zimny silnik, odrazu but bo przeciez sie spieszy, jakie w ogole zejscie z obrotow turbiny, gasimy odrazu na stacji przy autostradzie majac 30sek wczesniej 250km/h na budziku i dalej ognia, w e60 w pol roku 3 komplety nowych opon zajechal, na hopkach to chyba robi sobie zawody jak najwyzej odbic sie od podloza autem i jak najdalej wyladowac, i kup tu od takiego roczne auto, ktore powinno byc jak nowe a to juz niemal wrak samochodu :duh:
Opublikowano
I dla tego marzy mi się tak za dwa latka takie nowe 535xi (jak już wprowadzą napęd 4x4 do nowej piątki) Masz auto nowe to wiesz co masz :D

BMW to jest to co lubię najbardziej! Freude am Fahren!

http://img.userbars.pl/120/23959.gif

http://img153.imageshack.us/img153/6728/aaad.jpg

Opublikowano

 

Co do klapek to moje są o połowe mniejsze od tych co się urywają , były one sprawdzone 4 tygodnie temu po zakupie auta , wyczyszczone z nagaru - którego prawie tam nie było , dlatego wątpię że to klapki , /quote]

 

poczytaj sobie watek o kolektorach i klapkach-jesli nie czytales http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=73&t=97723&hilit=klapki

sprawdz po nr seryjnym kolektor; jesli nie byl wymieniany (nie patrz na stan klapek) to IMO pierwsze co powinienes zrobic to wlasnie wymienic go na nowy; moj nowy kolektor ma taki numer (spisane z faktury) 11617800585 -1865zl brutto, wymiana 589zl brutto + przeglad podstawowy 56zl brutto;

 

wszystkiego dobrego - mam nadzieje ze jak wymienia turbinke bedzie juz bezawaryjnie :cool2:

 

 

pzd K

pozdrawiam Konrad
Opublikowano

 

Co do klapek to moje są o połowe mniejsze od tych co się urywają , były one sprawdzone 4 tygodnie temu po zakupie auta , wyczyszczone z nagaru - którego prawie tam nie było , dlatego wątpię że to klapki , /quote]

 

poczytaj sobie watek o kolektorach i klapkach-jesli nie czytales http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=73&t=97723&hilit=klapki

sprawdz po nr seryjnym kolektor; jesli nie byl wymieniany (nie patrz na stan klapek) to IMO pierwsze co powinienes zrobic to wlasnie wymienic go na nowy; moj nowy kolektor ma taki numer (spisane z faktury) 11617800585 -1865zl brutto, wymiana 589zl brutto + przeglad podstawowy 56zl brutto;

 

wszystkiego dobrego - mam nadzieje ze jak wymienia turbinke bedzie juz bezawaryjnie :cool2:

 

 

pzd K

Przeczytałem wszystkie strony jeszcze przed zakupem auta !

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a sprawdzales kolektor wydechowy? jak popęka i sie urwie kawałek to moze zniszczyc wlasnie turbo
Opublikowano

Co prawda,nie mam E60 tylko E53 lecz z silnikiem 3.0d 218KM.

Jestem po wymianie turbiny juz prawie 30 tys km.

Samochod zakupilem z przebiegiem 141 000,turbina wysiadla przy przebiegu niewiele ponad 143 tys.

Jestem drugim wlascicielem samochodu,serwisy wykonywane zawsze w ASO co 30 tys km.

Nie bylo wczesniej zadnych niepokojacych objawow konczenia sie turbiny.Podczas normalnej jazdy przy predkosci ok 60 km/h samochod nagle stracil moc,zaczela halasowac turbina i tradycyjnie siwy dym z rury wydechowej.Wczesniej (doslownie 2 minuty) wyprzedzalem samochod,nic niepokojacego nie bylo.

Mysle,czy nie byla to wina odmy,gdyz jak ja pozniej wymienialem,to zauwazylem na niej date produkcji samochodu,czyli nigdy nie byla wymieniana wczesniej.

Samochod kupilem od faceta w wieku ok 60 lat,wiec mysle ze katowany nie byl.Nie wiem jednak jak sie miala sprawa z rozgrzewaniem i schladzaniem turbiny przez tego wlasnie czlowieka ;).

Tak czy inaczej,twierdze,ze turbina nie musi wcale wydawac niepokojacych odglosow przed jej koncem.

Opublikowano
Dzis zawiozlem turbine do odbudowy , lopatki byly nie tkniete a caly wirnik mial taki luz jakby sie urwal z oski kedynie tak to umiem opisac , mechanicy powiedzieli ze to normalne zuzycie turbiny ( ale chyba nie przy 100k km ) . Teraz czeka mnie wymiana oleju I odmy , reszty filtrow , Jeszcze dwa pytanka do was - jaki olej zalac wczesniej byl 5w30 , oraz czy musze dac auto do regulacji cisnienia na turbinie ?? I jak sie z nia obchodzic gdy bedzie nowa .
Opublikowano
Dzis zawiozlem turbine do odbudowy , lopatki byly nie tkniete a caly wirnik mial taki luz jakby sie urwal z oski kedynie tak to umiem opisac , mechanicy powiedzieli ze to normalne zuzycie turbiny ( ale chyba nie przy 100k km ) . Teraz czeka mnie wymiana oleju I odmy , reszty filtrow , Jeszcze dwa pytanka do was - jaki olej zalac wczesniej byl 5w30 , oraz czy musze dac auto do regulacji cisnienia na turbinie ?? I jak sie z nia obchodzic gdy bedzie nowa .

 

BMW zaleca castrol longlife 0w30-taki wlali mi na ostatnim przegladzie w ASO; cena 600-700zl (musialbym sprawdzic fakture) -dot. 3.0d

nie wiem jak jest w Twoim przypadku-jak masz sterowana turbine (mechanicznie czy elektronicznie) ale przy wymianie turbo w 2.0d (e46) strownana mechanicznie, wymagane bylo strojenie turbiny, bo auto nie jezdzilo (dostawalo strzala mocy przy 3tys obr-cuda sie dzialy :mrgreen: )

 

ps sprawdz czy nie masz zbyd duzego cisnienia w silniku- wlacz silnik i delikatnie odkrec korek wlewu oleju do silnika- jesli korek bedzie "wypychany" przez cisnienie wew. silnika zmien filtr odmy; po wymianie sprawdz raz jeszcze...

jesli jest zbyt duze cisnienie w skrzyni korbowej to rozwali kazda turbine;

pozdrawiam Konrad
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
a sprawdzales kolektor wydechowy? jak popęka i sie urwie kawałek to moze zniszczyc wlasnie turbo

Duzo jest roboty ze sprawdzeniem go???

 

Nie. Przyłóż rękę do kolektora wydechowego i niech ktoś przygazuje, jak będzie nieszcelność to bedzie czuć, że lecą spaliny, on pęka na górze, przy łączeniu z turbiną. To taki najprostszy sposób bez rozbierania czegokolwiek.

Opublikowano

Witam , dziś odebrałem autko , jeździ lepiej aniżeli przed wymianą turbiny - tak mi się wydaje :) jeszcze czasami dopala resztki oleju z wydechu , zrobiłem 100 km i pierwsze wrażenie to auto wróciło do życia , oleje i filtry wymienione , kolektor wydechowy ok , Odma nówka wraz z obudową i to ona była przyczyną tej awarii - jak kiedyś odkręciłem korek od oleju na włączonym silniku to go podrzucało- myślałem że to norma , szkoda że wcześniej nie wiedziałem że jest takie coś jak "odma " i należy ją wymieniać ; dziś jak korek oleju z ciekawości odkręciłem to leży na miejscu gdyby nie minimalne jego drgania to bym pomyślał że jest nadal zakręcony .

Mam jeszcze pytanko czy warto jeszcze gdzieś sprawdzić ciśnienie jakie jest ustawione na turbinie i ewentualnie jakie powinno być , dodam że moja turbinka nie jest sterowana elektronicznie tylko podciśnieniowo

 

Mam nadzieje że z bunią już wszystko będzie ok

 

Pozdrawiam tych co pomagali i trzymali kciuki :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.