Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

ELO.

Pierwszy post i od razu wielki problem. W ostatni weekend padła turbina w mojej bawarce... brak szmocy, siwy dym. Turbawka poszła do regeneracji a ja szukam przyczyny jej zgonu.

Wszystko zawsze robie jak trzeba - olej, filtry , chłodze turbosprężarkę po jeździe , nie deptam na zimnym...

Nie chce po wsadzeniu regenerowanej przeżywać tego ponownie. Co mam w pierwszej kolejności sprawdzić ?? Ponieważ w dolocie mam trochę oleju... czym go czyścić i co czyścić ??

 

MAX1980

Opublikowano

Czemu padla jak wszytsko robisz poprawnie:

- poprzednik tego nie robil

- po prostu sie zuzyla (chyba ze masz 100 000 przebiegu to nie powinna)

- masz wiecej przebiegu niz myslisz

 

To turbo jest ze zmienna geometria lapatek. Jak zaklad nie bedzie profesionalny to bedziesz pisal drugiego posta ze po wymianie turbo slabo idzie.

Opublikowano

Witam

Zmienna geometria łopatek to trochę określenie na wyrost. Po prostu są tam "kierownice" po stronie ciepłej, które regulują dopływ spalin i kąt uderzenia w łopatki wirnika. Łopatki wirnika są nieruchome.

Witaj w klubie MAX1980 - ja również niedawno straciłem swoją Turbinę. Również zastanawiam się jaka była przyczyna takiego "uszkodzenia". Obecnie jeżdżę (z umiarem) na zaślepionej turbinie. Mam połowę mocy lub mniej i przeprosiłem się z prawym pasem.

Czy niewymieniany separator oleju (ODMA) mógł być sprawcą padnięcia Turba ? To jedyne co przychodzi mi do głowy z zaniedbań.

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Opublikowano

A ile tego oleju przez odmę może się dostać, że pokrzywiło łopatki wirnika ... jakoś ten olej w dolocie do mnie nie przemawia ...

W mojej turbinie zaczęło bujać wirnikiem na boki tak że szlifowało łopatkami po korpusie ... i to wszystko przez kilka-kilkadziesiąt ml oleju ??

No cóż przynajmniej jest na kogo zwalić winę.

Jeśli chodzi o regenerację to przymierzam się do firmy TURBO-TEC. Miał ktoś przyjemność z nimi ??

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Opublikowano
Witam

Zmienna geometria łopatek to trochę określenie na wyrost. Po prostu są tam "kierownice" po stronie ciepłej, które regulują dopływ spalin i kąt uderzenia w łopatki wirnika. Łopatki wirnika są nieruchome.

Witaj w klubie MAX1980 - ja również niedawno straciłem swoją Turbinę. Również zastanawiam się jaka była przyczyna takiego "uszkodzenia". Obecnie jeżdżę (z umiarem) na zaślepionej turbinie. Mam połowę mocy lub mniej i przeprosiłem się z prawym pasem.

Czy niewymieniany separator oleju (ODMA) mógł być sprawcą padnięcia Turba ? To jedyne co przychodzi mi do głowy z zaniedbań.

 

 

Jakie okreslenie na wyrost z ta zmienna geometria?? 320d ma zmienna geometrie. I co ma znaczyc zmienne lopatki wirnika, jak wiem to wirnik tak od strony cieplej jak i zimnej zawsze jest wirnikiem, a zmienna geometria jest stosowana po stronie cieplej i sa to lopatki doprowadzajace spaliny w odpowiedniej ilosci. Wiecej o turbinkach :

 

http://www.serwismotoryzacyjny.com.pl/index.php?k=strony_p&ns=117&PHPSESSID=7dbbd20c219

http://www.turbobygarrett.com/turbobygarrett/tech_center/turbo_tech101.html?#t101_1

 

pozdrawiam

 

:cool2: :cool2: :cool2: :cool2:

Prędkość nie zabija, tylko gwałtowne jej wytracenie.
Opublikowano

Cisnienie nie jest stale w obrotach.

Odp. na pierwszy post ... poniewaz garrett wypuscil zbadziwiona turbine ktora w polaczeniu ze zadziewionym softem dde by bmw zwieksza ryzyko zgonu. Moge pozniej napisac (mam to na lapie) ktora seria oznacza zwiekszone ryzyko zaliczenia zonka. Poprawiony model z tego co czytalem ma inna muszle, walek ... i pewnie cos jeszcze.

Opublikowano
"...Jakie okreslenie na wyrost z ta zmienna geometria?? 320d ma zmienna geometrie...":

W LINKU który podałeś jest to napisane na samym początku : "...Przyjrzyjmy się bliżej, na czym faktycznie polega zmienna geometria w turbosprężarkach...Zacznijmy od wyjaśnienia, że upowszechnione powyższe określenia dla tego typu turbosprężarek są błędne..."

Czytaj ze zrozumieniem posty - też napisałem o kierowaniu spalin przez "kierownice" po stronie ciepłej.

 

Ale wróćmy do sedna ... skoro nie odma , skoro na turbinę się uważa , to pozostaje tylko POPRZEDNI WŁAŚCICIEL... oby tak naprawdę było.

Wracając do pytania kolegi MAX1980 wydaje mi się że do oleju (płukania/czyszczenia) chyba najlepsza będzie benzyna ekstrakcyjna - plastików nie rozpuści a z olejem sobie poradzi...

Nie wiem tylko co "ciekawego" może być w intercoolerze bo jak czyścić to chyba wszystko po kolei aż do kolektora dolotowego.

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Opublikowano
"...Jednak Intercooler i kolektor ssący POLECAM czyścić myjką wysokociśnieniową..."

Jak to jest z kolektorem ... chodzi o składanie, czy dokręca się go z odpowiednim momentem ?? Oraz czy zabezpieczyć się w jakieś uszczelki pod niego ... tak żeby po odkręceniu nie latać po sklepach w poszukiwaniu... ??

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Opublikowano

Dzięki za wyczerpujący opis... Jak mniemam po zdjęciu kolektora czyszczenie czujnika ciśnienia doładowania nie nastręcza już tylu problemów , gdyż wspomniana tulejka na czujnik jest jak na dłoni...

"...Przy montażu:

Pamiętaj żeby przesmarować uszczelki świeżym olejem silnikowym, żeby się dobrze ułożyły w swoich gniazdach..."

Wracając do mojego pytania czy przy skręcaniu kolektora dolotowego muszę używać klucza dynamometrycznego ?? Śruby przykręca się z jakimś określonym momentem , w odpowiedniej kolejności ??

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Ponieważ od kilku dni mój pojazd jest rozebrany "prawie" na czynniki pierwsze postanowiłem zrobić przymiarkę do demontażu kolektora dolotowego... i co się okazuje...

Nie posiadam zaślepek pomiędzy żebrami kolektora i z tego co widzę oraz sposobu ułożenia wiązek kablowych wtryskiwaczy raczej zaślepki by tam nie weszły...

Po drugie jedyny czujnik jaki znalazłem ( szukając czujnika ciśnienia doładowania)

http://img340.imageshack.us/img340/1884/p1040916y.th.jpg

to czujnik na końcu listwy Common Rail[/img] - na końcu kolektora nie ma żadnego czujnika. Może opis dotyczy wersji 136 konnej ??

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Opublikowano

Chyba będę musiał lepiej poszukać tego czujnika.

Moje inne pytanie dotyczy Intercooler'a - mianowicie jak go odkręcić. Mam do dyspozycji kanał - osłony już pościągane... jednak jest tam dużo plastików i nie widzę żadnych mocowań.

Stan mojego Intercooler'a wskazuje raczej na uszkodzenie (dziurę) - ten osad na resztkach oleju...

http://img268.imageshack.us/img268/2285/p10409171.th.jpg

Czy tą zawleczkę oznaczoną na fotce na czerwono wystarczy pociągnąć w dół za "ucho" na dole ??

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Opublikowano
...Ty masz CR'a??...

Dokładnie.

 

Zastanawia mnie tylko czy nie ma siakichś plastików typu klamry czy zatrzaski i czy nie trzeba ściągać jeszcze siakichś dodatkowych osłon ... bo cały IC na dwóch blachowkrętach ??...

Pozdrawiam SIEKIER'A

:twisted:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.