Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam kupiłem niedawno takie autko Compact 320d 150km rok 2002/2003r. Czy ktoś może mi napisać jak jest w tym modelu pompa wtryskowa czy może jest ( Common Rail ) ,i czy są wtryski zwykłe czy pompo wtryskiwacze .Z góry dzięki Pozdrawiam.
Opublikowano
ostatnio stresu trochę miałem przez pompę VP44, paliwo dostawało się do oleju, początkowa diagnoza u mechanika może wtryski?może pierścionki?po dokładnym sprawdzeniu okazało się że to wina uszczelnienia na tej pompie (za 37z)ł,pompa została sprawdzona i pomimo 260tyś przebiegu jest ok.Myślę że to spora przesada z awaryjnością tych pomp.
Opublikowano
to dobrze, nie ma takich awarii jak przy pompie VP44

Hmmm?? VP44 moim zdaniem nie jest awaryjna, należy o nią dbać a na pewno nie zawiedzie. Moje auto ma 400tyś przebiegu i jak na razie nie ma żadnych niepokojących akcji. Jedynie co się stało to zapowietrzenie się układu od filtra paliwa po wtryskiwacze i mimo tego pompa przetrwała i działa jak należy! :wink: Cena regeneracji pompy VP44 dochodzi do 2.000zł, cena jednego wtryskiwacza do CR'a to 1.000zł-1420zł.Awarie w VP44 najczęściej dotyczą upalonego tranzystora w sterowniku pompy. Koszt naprawy [osobiście] to ok 6zł.

jakie oznaczenie ma ten tranzystor ?

Opublikowano
Witam dziś mi koleś powiedział że w moim aucie Compact 320d jest pompa Boscha VP-VR. M 47 TU. I teraz nie wiem kogo słuchać .Jeżeli ktoś potrafi mi dokładnie napisać jakiej firmy mam pompę jakie ma symbole ,i jakie są wtryski czy najzwyklejsze zwykłe wtryski. Moje autko BMW E-46 Compact 320d 150km. 110kw. rok produkcji koniec 2002r.Pozdrawiam a może ktoś ma jakąś stronę gdzie można poczytać o tym silniku.
Opublikowano
wpisałem te numery i dowiedziałem się tylko że zostal wyprodukowany 12-2002r i tylko można tam rysunki pooglądać a nic o pompie się nie dowiedziałem ani o wtryskach.
Opublikowano

Podaj 7 cyfr vin-u to ci sprawdze sam. Jelsi wpiszesz vin to niektore rzeczy nie beda dostepne (pompa vp44).

Latwo mozna tez to sprawdzic na silniku.

Wedlug mnie masz CR ale sprawdzac zawsze mozna.

Opublikowano
To jest numer KR11154 interesuje mnie jaka jest pompa (boschoska) czy ina i jakie są wtryski też nowsze czy takie same jak w poprzednich starszych modelach .Czy ten common rail jest bardzo wrażliwy na paliwo bo ja jeżdżę na zwykłej ON.pali dobrze nic się nie dzieje .Może wiesz ile oleju do tego modelu wchodzi teraz mam Castrol 0-40. za 5000 km.mam wymianę i jak można skasować serwis oil.Pozdrawiam.
Opublikowano

Wedle instrukcji oleju wchodzi 5,5 L chociaż wiadomo że wszystko przy wymianie nie zejdzie więc przygotowany na pewno musisz być na 5L.

Kasowanie service oil:

Resetowanie komunikatu inspekcji i wymiany oleju

 

1. Włóż kluczyk do stacyjki nie przekręcając go w żadną pozycje.

2. Naciśnij lewy przycisk i ciągle go trzymając przekręć kluczyk w stacyjce w pozycje 1

3. Po przekręceniu trzymaj przycisk ciągle przyciśnięty przez kolejne 5 sekund (okolo) do czasu aż pojawi sie komunikat OIL SERVICE lub INSPECTION razem z RE lub RESET

4. Puść przycisk i błyskawicznie naciśnij go jeszcze raz trzymając przez kolejne 5 sek do czasu az RESET lub RE mrugną.

5 W trakcie kiedy RESET lub RE zacznie mrugać możesz puścić przycisk i nacisnąć go jeszcze raz na 1 sekundę.

6 Jezeli otrzymasz komunikat END SIA znaczy to ze cala czynność wykonałeś poprawnie.

 

Czasami potrzeba cala operacje wykonać kilka razy zanim wszystko pójdzie tak jak potrzeba.

 

Po Twoim vin wychodzi że posiadasz już nowszy układ wtryskowy z wtryskiwaczami CR na szynie a nie tak jak przed liftem na pompie vp44 i zwykłych wtryskiwaczach 2- sprężynowych. Co do wrażliwości na paliwo to jak z każdym samochodem diesla powinno być jak najlepszej jakości służąc wszystkim elementom setki tys. km ale wiadomo że nasze realia są różne więc jak tylko będziesz tankował na w miare sprawdzonych stacjach ON nic się nie powinno psuć. I nie musi być to wcale jakiś uszlachetniony ON.

BMW to niesamowite hobby :) ale dobra rada jeśli autko pali jeździ ma siłe i nie dymi to tankuj tylko paliwo wymieniaj elementy eksploatacyjne regularnie i nie stresuj sie niczym, bo czytając forum systematycznie czasem można sie podłamać że 3-ki są najbardziej awaryjnymi samochodami - a moim zdaniem tak nie jest.

 

Pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.