Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam was oto kolejny problem który zauważyłem w moim czarnym diable otóż : ścina mi opony na przodzie po stronie pasażera ścieło zewnętrzną krawędź opony ale bardziej mnie martwi strona kierowcy gdyż tam dzieje się coś takiego na zewnętrznej krawędzi :

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/adb0650283fdeb8e.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7c827d2205c488d7.html

Jak widzicie na brzegu opony zrobił się "rant" nie mam pojęcia co to może być zrobiłem zbieżność wraz z geometrią wszystkich czterech kół ,ciśnienie w oponach prawidłowe , czasem przy nierównościach lubi porzucać troszkę po drodze ; tu gdzie mieszkam jest ciężko o dobrych fachowców więc moja cała nadzieja w was :)

Dodam jeszcze że ta opona ma 6 tyś kilometrów przy bardzo spokojnej jeździe i jest ścięta od strony wewnętrznej ( wewnątrz prawie jak nowa ) do zewnętrznej gdzie wygląda jak dobrze starta :(

Mój dobry znajmy mówi że to mogą być luzy na maglownicy albo na drążkach , jeśli na maglownicy to czy da się to wyregulować ?? co do drążków to na pewno wymiana

Rozmiar opon to : przód : 245/40 r18 , tył 275/35 r18

 

Jeszcze skan z geometrii kół ,

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/7e7e5ab419f3b4d3.html

 

 

Pozdrowionka

 

Piotr

Opublikowano
Jeszcze możesz podskoczyć na ogólne sprawdzenie stanu zawieszenia. A gdzie tą geometrię ci robili? Nie ściąga cię? Ato jedzie stabilnie i trzyma tor?

BMW to jest to co lubię najbardziej! Freude am Fahren!

http://img.userbars.pl/120/23959.gif

http://img153.imageshack.us/img153/6728/aaad.jpg

Opublikowano
Tzn tak geometrie mi robili w warsztacie dunlopa , auto mi nie ściąga , moge go puścić i on pojedzie prosto , jedynie co zauważyłem to jak zmieniam pas np z lewego na prawy i jest po środku garb na grodze to go tak "przeżuci na prawo
Opublikowano
Jeżeli geometria jest dobrze zrobiona to coś z zawieszeniem nie tak chyba. A to bujanie auta to może być objaw zużytych tulei pływających.

BMW to jest to co lubię najbardziej! Freude am Fahren!

http://img.userbars.pl/120/23959.gif

http://img153.imageshack.us/img153/6728/aaad.jpg

Opublikowano

Tak auto miało jakieś zdarzenie 4 lata temu , to mnie zastanawia po troszku czy to nie zasługa tego ,

Dziś poprosiłem mojego znajomego żeby na to zaglądną - poruszał kierownicą w lewo i prawo i mówi że jest luz na maglownicy ,; sprawdziliśmy luz na kołach i jest bardzo minimalny .Pytanie czy da się to wyregulować czy trzeba regenerować maglownicę ,

Wyszła druga kwestia rozmiaru opon - według katalogu na przodzie powinno być 235 /40 r18 a nie 245/40/ r18

Opublikowano
Coś mało wiarygodne jak dla mnie tamto zestawienie. Nie ma nawet polecanego rozmiaru: 225/50R17. Zbyt małe ciśnienie może powodować złe zużycie opon to fakt. Optymalne wg mnie to 2,4/2,8 przód/tył. Jak będzie za dużo to będziesz czuł się jakbyś na samych felgach jechał :)

BMW to jest to co lubię najbardziej! Freude am Fahren!

http://img.userbars.pl/120/23959.gif

http://img153.imageshack.us/img153/6728/aaad.jpg

Opublikowano
Coś mało wiarygodne jak dla mnie tamto zestawienie. Nie ma nawet polecanego rozmiaru: 225/50R17. Zbyt małe ciśnienie może powodować złe zużycie opon to fakt. Optymalne wg mnie to 2,4/2,8 przód/t

Jak będzie za dużo to będziesz czuł się jakbyś na samych felgach jechał :)

. Ja dopompowalem Powietrza do tego co było naposane na tabliczce na slopku za drzwiami kierowcy czyli- 2.8 przod 3.1 tyl , to prawda jest troszke twardsze to autko teraz . Nadal jednak nie rozwiazalem problemu scinania opony po lewej stronie, po dluzszej trasie tylko ta sie nagdzewa , reszta opon jest zimna , zastanawiaja mnie jeszcze koncowki kulowe maglownicy czy one nie maja luzu . Jesli macie jakies inne pomysly to walcie smialo
Opublikowano
Jeżeli opona się nagrzewa to znaczy, że z tarciem jest coś nie tak. A jeśli z tarciem jest coś nie tak to nie wiadomo czy ta geometria nieszczęsna jest dobrze ustawiona.

BMW to jest to co lubię najbardziej! Freude am Fahren!

http://img.userbars.pl/120/23959.gif

http://img153.imageshack.us/img153/6728/aaad.jpg

Opublikowano
Wczoraj się martwiłem oponami dziś turbo sprężarką która się zje... na drodze , co za auto :((

 

Do tego jeszcze kolektor ssący (urywające się klapki), pękający kolektor wydechowy no i DPF. Jak nie urok to sraczka :) BędzieszMiałWydatki.

Opublikowano
Kolektor ssący jest dobry był sprawdzony 2 tygodnie temu , no chyba że coś akurat tam walneło a dpf brak w mojej wersji ( róry w dół )
Opublikowano
No niestety ale utrzymanie E60 w bardzo dobrym stanie kosztuje. Mnie już kosztowało jakieś 7k pln w tym roku, a mamy dopiero Maj. W tamtym 4k pln. Z tym, że staram się robić wszystko profilaktycznie bardziej niż naprawiać już coś uszkodzonego. Jaki masz przebieg i skąd wiesz, że turbo poszło?

BMW to jest to co lubię najbardziej! Freude am Fahren!

http://img.userbars.pl/120/23959.gif

http://img153.imageshack.us/img153/6728/aaad.jpg

Opublikowano
Wyprzedzalem ciezarowke I mu wcisnolem pedal gazu do dechy po czym uslyszalem taki dziwny swist nie metaliczny , po czym auto stracilo moc powyzej 2 tys obrotow I zaczelo chalasowac (pierdziec kolo silnika) , slabo przyspiesza, I brak mu mocy , co dziwne na kompie nic nie pokazalo I nawet dymka nie puszcza , chlopaki z pomocy drogiwej powiedzieli mi ze to najprawdopodobniej turbina . Dodam ze jak go zostawie na wolnych obrotach to chodzi jak zegarek I tak ladnie pracuje do 2 tys , po wylaczeniu I zalaczeniu silnika moge go przegazowac dwa razy I dopiero za 3 dziwne odglosy wracaja . Autko ma przejechane dopiero 98 tys km -sprawdzone z angielskim aso . Teraz nie Wiem czy to turbina czy ktorys przewod spadl lub szczelil . Tak nawiasem co cie Tyle kosztuje co roku ??
Opublikowano

2009:

- amortyzatory przód - 2300zł

- nowy soft - 350zł

- serwis klimy - 200zł

- filtry + olej - 700zł

- regeneracja maglownicy - 500zł

suma - 4050zł

2010:

- kolektor ssący - 1950zł

- odma - 100

- świece - 500zł

- wymiennik ciepła - 300zł

- tarcze, klocki, czujniki przód - 1600

- filtry + olej - 700

- eksploatacyjne elementy zawieszenia - 1700

- ustawienie geometrii - 300

- wiązka PDC - 200

suma - 7350

 

Ot coś takiego jak dobrze pamiętam. Może nie takie dokładnie koszta były ale po zaokrągleniu mniej/więcej. Więc jak widać trochę mnie ostatnio kosztowało to cacko :D Mam nadzieję, że na jakiś czas będę miał spokój. Choć chciałbym jeszcze w tym roku wymienić olej + filtr skrzyni automatycznej. A jak fundusze pozwolą to jeszcze M-Pakiet i tylne lampy LCI zawitają na autku :mrgreen:

BMW to jest to co lubię najbardziej! Freude am Fahren!

http://img.userbars.pl/120/23959.gif

http://img153.imageshack.us/img153/6728/aaad.jpg

Opublikowano
Witam. Mam ten sam problem z e91 318d. Również ścina opony od zewnętrznej strony i jest taki troszkę nerwowy na drodze. Przy ustawianiu geometrii sprawdzono luzy w zawieszeniu (brak luzów). Ale wydaje mi się, że mam delikatny luz na przekładni kierowniczej bo jakieś odgłosy z niej dobiegają. Więc to muszę sprawdzić. Pozdrawiam
  • 4 lata później...
Opublikowano

Witam

 

Dołączam się do tematu :( opon.

 

Letnie opony Pirelli P zero rosso

przód 245/40/18 ciśnienie 2,4 bara - wszystko w porządku, zużywają się równomiernie po całości.

tył 275/35/18 ciśnienie 2,6 bara - po stronach zewnętrznych opon bieżnika jest o 2mm więcej niż na środkowej części opon (jest mniej bieżnika) nie zużywa się równomiernie.

 

Jeżdżę samochodem przeważnie sam, bądź we dwoje. Czy ciśnienie w oponach mam odpowiednie??

Co może być powodem nie równomiernego zużywania się tylnych opon? za małe ciśnienie ? a może za duże?? A może przez koleiny na drogach>? poprzez tak szeroki rozmiar opon?

 

Pozdrawiam

Marcin

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.