Skocz do zawartości

Przed kupnem e39 - na co zwrócić uwagę, proszę o porady


kosciak

Rekomendowane odpowiedzi

Hmmm ciekawe :) Które modele miały te poduszki? ( tzn czy montowali zależnie od roku? wyposażenia czy coś? )

Jak sprawdzić czy są w dobrym stanie?

W ogóle to one dużo "dają" ?

 

to była opcja wyposażenia, wiec nivo jest tylko, jesli pierwszy wlasciciel w salonie sobie zażyczył

 

tego czy są w dobrym stanie na oko raczej nie sprawdzisz. Guma może wyglądać dobrze, ale mogą być jakieś malutkie niezauważalne okiem pęknięcia które w pewnym momencie sie powiekszą i koniec. Łatwo zobaczyć czy poduszka jest uszkodzona (bo tył nie stoi równo tylko osiada przy jednym kole) ale praktycznie nie da się ocenić ile jeszcze wytrzymają sprawne poduchy. Ja bym się tym jakos strasznie nie przejmował - jeśli padnie to kupisz nową i tyle. Jedna poducha kosztuje tyle co jedna wymiana oleju i filtrów, a na taki wydatek nikt nie pomstuje :) wiec sie nie martw tym za bardzo

 

poduchy ogólnie dają tylko jedną rzecz - bez względu na to, ile napchasz do bagażnika i ilu pasażerów zabierzesz, samochód będzie stać równo poziomo, a tył nie będzie osiadać. Jeśli często wozisz duże obciążenie to jest to fajne. Jeśli nie wozisz, to na nic ci sie to nie przyda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proponuję zacząć od czytania forum. To jakie auto powinieneś wybrać zależy od wielu czynników które u każdego są lekko inne. Bierz pod uwaę planowane przebiegi oraz to gdzie te kilometry chcesz zrobić.

Ja polecam benzyniaka ale to moja stronnicza opinia bo ja nie cierpię diesla w osobówce. < bez obrazy dla posiadaczy diesli :P >

 

 

Witam.

Ja mam diezsla w swojej 530D i powiem tak, jest to silnik (comon-reji) zasilany identycznie jak benzynowy nie ma pompy wtryskowej jak stare diesle, pompa podająca ciśnienie na magistralę do wtrysków rózni się tylko wysokością podawanego ciśnienia, a więc budowa jest identyczna, komfort jazdy wspaniały (chałas), jest fakt benzyna z tej samej pojemności ma więcej KW i trochę więcej trzeba wlać do zbiornika na 100km, cena benzyny i oleju napędowego jest niemal identyczna (dla mnie V-poer). Nie wiem ile pali w mieście (dla mnie Wrocław) benzyniak, ale moja 530D w automacie mieści się w 10L/100km, i ładuję w palnik ile wejdzie nie jestem żułwiem na drodze.

Ja też kiedyś byłem uprzedzony do diesla w osobówce, kolego czasy i technologie się zmieniają, trzeba iść z duchem czasu i patrzeć realnie co jest i z tego kozystać, mam kategorję ABCDE od 1975 Roku i pracowałem zawodowo za kółkiem i jako mechanik, takich uprzedzeń nie mam bo szukam nowości i z tego kożystam. Nie myślę zmieniać twojego punktu widzenia i uprzedzeń, to twój problem.

 

Józef

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja 2,8 lpg ok 10/100. tankuje 36l lpg to 330-360km zrobie bez problemu - przy moim stylu jazdy czyli spokojnym :] E36 2.0 wiecej mi paliła hehe

 

To prawda, więcej KW w tej samej budzie pali mniej to zadna tajemnica, moja 530D w automacie limuzyna i w mieście (Wrocław) też mieści sie w 10L/100km.

 

Józef

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
komfort jazdy wspaniały (chałas)

Diesel jest glosniejszy. Ale i tak lepszy oryginalny diesel niz przerabianie na LPG...

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam kolegow nie musze zachwalac e39 530d touring 2001 , nie mialem wiekszych problemow z tym autem (przez wlasna nieowage tylko) . mam to autko juz 2 lata i jak do tej pory odstukac wymienilem tylko klocki hamulcowe tyl,przod oraz laczniki stabilizatora drazka skretnego tylnej osi . mialem juz duzo aut byly to glownie ople od benzyniakow po diesle . ostatnim byla omega w2,5tds motor z bmw 2,5tds , taka ni pies ni wydra .jazda super o ile do motoru nie mozna bylo miec wiekszych zastrzezen to blacha masakra typowy opel .kupujac bmw w dieslu mialem troche obawy przed jego stanem technicznym i eksploatacyjnym biorac pod uwage zasobnosc swego portwela moglem miec drozsze auto tej marki , ale kupilem akurat to czemu czrne bmw 530d w kombi 194ps bezowa skora i wnetrze i co dla mnie bylo wazne manual.i tak stalem sie szczesliwym posiadaczem bawarki mojej pierwszej .naprawde polecam nie bede tu pisal ile pali bo od tego sa dane techniczne ja jestem zadowolony .jestem mechanikiem z zawodu choc w nim nie pracuje(zaluje tego) mialem kiedys w szkole nauczyciela ktory na przykladzie naszego 126p udawadnial nam ile pali ten maly "czolg" bo porownujac jego mase i to ile spalil na 100km dzelac to na jego ps byl to szok no ale kiedys nie bylo wiekszego wyboru 126p byl maly i "ekonomiczny" kazdy o ile chce moze sobie obliczyc jak ma sie zuzycie paliwa jego bmw (masa poj.)do tego co siedzi pod maska i tak jezeli jego 2,8i sedan spala w miescie 10 i wiecej a moje 530d touring 9 i wiecej ?????? ja zostaje przy mojej buni z calym szacunkiem dla innych baware :cool2:

siemka dla fanow BMW

HIGHLANDER 12

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.. Ale i tak lepszy oryginalny diesel niz przerabianie na LPG...

 

O tak, święta prawda :D

 

Dzięki koledzy za opinie, niestety z tego co widzę, większość z Was ma wersje touring, a mi bardzo zależy na sedanie... zakładam że zdobycie 3D sedan w niezłym stanie będzie dużo trudniejsze :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Minęło trochę czasu, zmieniły się u mnie priorytety, firma na wakacje przyspieszyła, czasu mam prawie zero, to tylko powymieniałem w moim escorcie co trzeba i dalej nim jeżdżę, pracuje fordzik pięknie :D, ale nie otym..

 

Kaski mi ubyło bo poinwestowałem w różne rzeczy, i pomyślałem sobie tak że..

 

Generalnie to marzy mi sie taka E39 już na lata, ale może lepiej narazie kupić sobie np. E34, na początek, bo nigdy nie miałem jeszcze BMW, tak żeby sie oswoić itp.. Potem, np. jak już będę miał odpowiednią sumke, będe wiedział na co zwrócić uwagę ... to kupię tę wymarzoną bete, kto wie, może jakąś nowszą nawet :)

 

Myślicie że to dobry pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja powiem tak - po co chcesz iść aż tak w tył z tym e34. Jeśli chcesz spróbować BMW i się z nim oswajać to oswajaj się od poziomu e39. nie musisz wywalać fortuny na tą e39 - kupisz przedliftową i też będziesz miał całkiem przyjemne auto. A i z odsprzedażą nie będziesz miał takich problemów jak z e34. E34 to są już wiekowe auta i jeśli taką nabędziesz, pojeździsz kilka lat to sprzedasz ją za bezcen bo takie są prawa rynku. A e39 nawet przedliftowa, za parę lat będzie jeszcze w jako takiej formie.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.