Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam serdecznie, w niedalekiej przyszłości zamierzam kupić sobie e39, jeździłem kiedyś znajomego piąteczką z 98 roku w silniku 2.5i :) byłem bardzo pozytywnie zaskoczony tym autkiem.

 

A więc teraz pytanie do Was, na co zwrócić uwagę? Jakie są najczęstsze wady tego modelu? Itp.

 

Zastanawiam się (a zasadzie na 90% jestem pewien) nad silnikiem 3.0 D, tyle że z tego co się orientuję są to drogie modele. Dużo czytałem o tym motorku i podobno niezawodny, bardzo dynamiczny a zarazem dośc ekonomiczny.Natomiast podobno te 2.5 TDS dużo gorsze, i bardziej awaryjne... Mam nadzieje że mi jakoś doradzicie, chce kuupić autko na lata.

 

 

A może ktoś na forum chce się pozbyć?

 

Dodam iż interesuje mnie raczej dieselek ( ale benzynki nie wykluczam, może mi właśnie coś doradzicie ).

Oczywiście sedan, i raczej po lifcie, ale nie koniecznie. Na zakup chce przeznaczyć 20 pare tysiaków.

 

Co do zakupu, wiem że przebieg nie ma takiego dużego znaczenia ( liczy sie stan silniczka - własnie tylko jak go sprawdzić?), wiem że pasowałoby podjechać na stacje diagnostyczną jak już coś "upoluje". Zastanawiałem się nad sprowadzeniem, wiadomo u nas drogi masakra, plus masa wieśniaków co orają swoje auta na każdych światłach, ale też nigdy nie kupowałem z zagranicy i nie bardzo orientuję się w tym temacie.

 

No i czy kupię takową piątkę w granicach 20-25tysiaków?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Proponuję zacząć od czytania forum. To jakie auto powinieneś wybrać zależy od wielu czynników które u każdego są lekko inne. Bierz pod uwaę planowane przebiegi oraz to gdzie te kilometry chcesz zrobić.

Ja polecam benzyniaka ale to moja stronnicza opinia bo ja nie cierpię diesla w osobówce. < bez obrazy dla posiadaczy diesli :P >

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

No forum przeglądałem, ale nie znałazłem takiego tematu ...

 

A jak sie sprawuje Twój silnik?wystarcza 150 koni? ile Pali w mieście?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

150 koni jest za słabe zwłaszcza , że mam kombiaka.

Przez to musze go wysoko kręcić a to podnosi spalanie i pali sporo.

silnik nie sprawia kłopotów w eksploatacji.

Z benzyniaka polecam minimum 2,5L < jest minimum rozsądku>

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano

ja polecam wersje 525i posiadam taka choc chcialem kupic 3.0 dislaale wyszlo jak wyszlo.

wazne ze jestem zadowolony autko w miwscie pali mi do 11 l/100km a wtrasie ostatnio spalilo mi 8.1 l /100km nie przekraczajac 120km/h jadac na tempomacie.

na co zwrocic uwage... na pewno na zawieszenie i pojechalbym do mechanika by sprawdzic tez sprzeglo gdyz ja swoje musialem wymienic po 2 miesiacach :)

sprawdz czy nie bylo zadnego gonga itp... jesli kupujesz auto np. w niemczech mozesz zadzwonic do dilera i spytac o przeglady i servisy

bedziesz mogl porownac z ksiazka (jezeli taka ma )i na 90% sprawdzic przebieg auta

Opublikowano

Właśnie nigdy nie kupowałem w niemczech bezpośrednio, więc pewnie będe szukał w Polsce, czasu mam dość dużo bo mi sie nie spieszy poprostu. Teraz tak, lepiej szukać od osoby prywatnej? np jakiś dziad stary nadziany, albo babka... byle by nie młody wariat, albo jakiś łysy gangsta ;p Czy np rozglądnąć się za jakimś dobrym sprawdzonym komisem? Mówię o takim prawdziwym co Ci nawet jakąś tam gwarancje dają, kolega kiedyś kupował z takiego właśnie bmke i był zadowolony, co prawda troszkę nad płacił ale miał pewność że właściciel komisu nie sprzedaje byle gówna ( stały u niego same bety te lepsze, audi, jakieś porsche itp, żadnych syfów )

Jak myślicie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No forum przeglądałem, ale nie znałazłem takiego tematu ...

Chyba sobie z nas jaja robisz :duh:

Ostatnio sie troche uspokoilo, moze ludzie zaczeli czytac regulamin, ale byl czas, kiedy co tydzien przybywalo po 2-3 tematy tego typu z czego 90% osob szukalo 530d. Trzeba uzyc wyszukiwarki. :evil:

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano

A więc teraz pytanie do Was, na co zwrócić uwagę? Jakie są najczęstsze wady tego modelu? Itp.

Zastanawiam się (a zasadzie na 90% jestem pewien) nad silnikiem 3.0 D, tyle że z tego co się orientuję są to drogie modele. Dużo czytałem o tym motorku i podobno niezawodny, bardzo dynamiczny a zarazem dośc ekonomiczny.

 

Najlepiej jak poczytasz bo jest tego dużo na forum, trzeba wypatrzone i wytypowane wstępnie auto sprawdzić w warsztacie gdzie mają o tym pojęcie lub przynajmniej u znajomego mechanika, jednak podłączenie do kompa to w tym aucie konieczność. Bywa z tym różnie, wystawiłem swoje auto do sprzedania i zostałem poproszone na takie sprawdzenie auta, człowiek z warsztatu się przejechał, po dołkach, na trasie po czym chciał zajrzeć pod maskę i nie potrafił otworzyć maski, szarpał w górę nie odbezpieczając za dźwignię z grilla ... tutaj moja wiara w jego wiedzę upadła, później po podłączeniu do kompa tekst z szyderczym uśmiechem, że "co skrzynia się kończy?" - a skrzynia po kapitalnym remoncie ma kilka tysi nalatane, jeszcze na gwarancji i to naprawiana kilka km dalej - widocznie jakieś stare błędy były, po tej informacji tematu nie było, widocznie się naprawiło.

Dlatego trzeba mieć też dystans, czasem ktoś chce błysnąć i szuka na siłę, nie ma auta używanego do którego nie można się przyczepić. Pytasz o 3.0 d - mocne, ekonomicznie rozsądne, przynajmniej w trasie bo w mieście z automatem szału już nie ma.

 

A może ktoś na forum chce się pozbyć?

Mam, ogłoszenie w dziale sprzedam ale nie taka buda jak Ciebie interesuje ;)

 

No i czy kupię takową piątkę w granicach 20-25tysiaków?

Ceny wyglądają bardzo różnie, sprowadzane do opłat są już nawet za 17 ale widziałem też za 34 - piszę o roczniku 2000. Trzeba oglądać najlepiej na żywo ale wcześniej dużo czytać na forum o tym gdzie i czego szukać.

Opublikowano

Dziękuje za rzeczową opinie, tak szukam 3.0 D, ale ze zwykłą, manualną skrzynią. Autko ma być i na miasto i na trasę. W wakacje trochę "latam" z dziewczyną po Polsce, od czasu do czasu gdzieś z kumplami czy do rodzinki dalszy wyskok, a na co dzień po Krakowie i okolicach.

 

Teraz mam escorcika 1.8TD i o ile w mieście daje rade ;) to na trasę mała lipka bo żeby go nie żyłować to max 120 lecę.. ekonomia jest, ale komfort...

 

A i oczywiście cały czas przeglądam sobie forum i podobne tamaty, ale po prostu nadal mam głód wiedzy na ten temat :)

 

 

PS.

A tak sie od razu zapytam, ile kosztuje solidne utrzymanie takiej z tym właśnie silnikiem?

 

PS.2

Acha, i tak się jeszcze zastanawiam, czy nie lepiej rozglądnąć się za silnikiem może 2.5 D? Większa szansa że takiego znajdę mniej dojechanego?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A i oczywiście cały czas przeglądam sobie forum i podobne tamaty, ale po prostu nadal mam głód wiedzy na ten temat

Uzyj opcji "szukaj". To forum to kopalnia wiedzy, tylko trzeba ja odnalezc. Poprzegladaj sobie naglowki z tematami, ktore znajdziesz o 530d i bedziesz wiedzial jakie awarie sie najczesciej zdazaja a zarazem jak sie je usuwa, jakie koszty tego beda i... na co zwracac uwage przy zakupie.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano

Ja mysle nad zamianą i jakby sie znalazl rozsadny kupiec... czemuby nie ;)

 

 

rozsadny, czyt. ktory ceni dobrze utrzymywane auta.

Uderzaj na PW, jakby co.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Lepszych 530d nigdzie nie znajdziesz, koledzy wiedza dobrze jak eksploatowac te auta. Z drugiej strony forum to swietny rejestrator historii auta - usterek, takze nie ma chyba lepszej opcji... Przy okazji zobaczymy czy kolega powaznie podchodzi do kupna.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Opublikowano
Zastanawiam się (a zasadzie na 90% jestem pewien) nad silnikiem 3.0 D, tyle że z tego co się orientuję są to drogie modele. Dużo czytałem o tym motorku i podobno niezawodny, bardzo dynamiczny a zarazem dośc ekonomiczny.Natomiast podobno te 2.5 TDS dużo gorsze, i bardziej awaryjne... Mam nadzieje że mi jakoś doradzicie, chce kuupić autko na lata.

Dodam iż interesuje mnie raczej dieselek ( ale benzynki nie wykluczam, może mi właśnie coś doradzicie ).

Oczywiście sedan, i raczej po lifcie, ale nie koniecznie. Na zakup chce przeznaczyć 20 pare tysiaków.

Jeśli chcesz wydać "20 parę" tysiaków a szukasz poliftowego auta w dieslu - zwłaszcza 3.0d - to raczej oszczędź sobie takiej opcji i skup się na benzynie. 530d po lifcie kupiona za 20 parę tysiaków to nie będzie zbyt pewne auto. Chyba, że te parę tysiaków dorzucone do tych 20 da w sumie kwotę bliższą sumie 30 tysiącom pln - wtedy możesz już coś znaleźć ładnego po lifcie, w 530d z pierwszych roczników po lifcie. Co do samego dieselka to nie musisz sie tak upierać przy 530d - warto się zastanowić nad 525d. Jest ich co prawda trochę mniej niż 530d ale łatwiej znaleźć coś ciekawego. Ja przeszedłem właśnie taką drogę - szukałem uparcie 530d (nawet w Niemczech sprawdzonych było około 7 egzemplarzy i żaden nie wart był zainteresowania). Po 4 miechach odpuściłem i zacząłem się rozglądać właśnie za 525d. Po 3 tygodniach udało się znaleźć ładny egzemplarz - mój obecny.

Co do benzyny to za kwotę, o której piszesz będziesz miał na pewno większy wybór niż w przypadku diesli. Co by nie mówić to jednak benzyna jest bardziej idiotoodporna na niewłaściwe traktowanie. Myślę, że silnik w wersji 525i to jest minimum jakie trzeba brać do tak sporego i dość masywnego auta. A 530i byłoby chyba najlepszym wyborem :mrgreen: O 540i nie piszę bo to już zupełnie inna para kaloszy ale i też zupełnie inne spalanie i koszty użytkowania.

Powodzenia w szukaniu.

Pzdr.

Opublikowano
[...]A jak sie sprawuje Twój silnik?wystarcza 150 koni? ile Pali w mieście?

 

Na "dole" jest straszny muł, a żeby jakoś jechał w trasie to trzeba kręcić 4,5-5,5 k/min... Co do zużycia paliwa, to w mieście 11,5-13,0 l/100 km (zależy od udziału krótkich tras i czasu oczekiwania w korkach), w trasie przy spokojnej jeździe 100-120 km/h wychodzi 7,5-8,0 l/100 km, ale byle grymas potrafi zwiększyć zużycie o 1-2 l/100 km.

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
[...]A jak sie sprawuje Twój silnik?wystarcza 150 koni? ile Pali w mieście?

 

Na "dole" jest straszny muł, a żeby jakoś jechał w trasie to trzeba kręcić 4,5-5,5 k/min... Co do zużycia paliwa, to w mieście 11,5-13,0 l/100 km (zależy od udziału krótkich tras i czasu oczekiwania w korkach), w trasie przy spokojnej jeździe 100-120 km/h wychodzi 7,5-8,0 l/100 km, ale byle grymas potrafi zwiększyć zużycie o 1-2 l/100 km.

Dlatego uważam, ze robienie tak masywnego auta w wersji 2.0 benzyna to był niefortunny pomysł BMW. Auto nie dość, że nie jedzie zbytnio (a jeśli ma jechac to trzeba to wysoko kręcić) to jeszcze pali stosunkowo dużo (choć kupujący takie e39 z silnikiem 2.0 ma złudne wrażenie, że będzie w miarę ekonomiczne nie mając pojęcia, że w tym spalaniu mógłby mieć takie 525 lub 528 a dynamikę duuuużo lepszą).

Pzdr.

Opublikowano

Napewno sprawdz kolego poduszki nivo jeżeli jest to możliwe przed zakupem, ja kupiłem 530d z 99r pojeździłem dwa tygodnie i strzeliła jedna( koszt jednej z wymiana to 850zł)a co do e39 to tylko diesel 3,0 tłustaaaaaaaaaa furaaaaaaa poprostu frajda na maxa z jazdy :D

Pozdro.

SEX DRUGS AND ROCK'N ROLL :)
Opublikowano
Bierz benzyne! Wal paliwo rolnicze :D Zobaczysz co to prawdziwe BMW i kręcenie do odcinki. Nawrócony ci to mówi (wczesniej same diesle :D)
(OO)=== OO===(OO)
Opublikowano

Na auto na gnojówkę to można sobie pozwolić jedynie w przypadku nowego egzemplarza i pod warunkiem, że stać Cię na właściwe (=kosztowne) serwisowanie. Znam takich ciuli, którzy kupili sobie fabrycznie nowe auta w polskich salonach za 200-250 tys PLN, a tankują olej opałowy, uszlachetniany (tj. odbarwiany) kwasem siarkowym... bo tak się taniej jeździ...

Jak natomiast kupujesz używanego klekota, to jest duże ryzyko, że rozwinięcie skrótu BMW (=break my wallet) może okazać się prawdą... A nie ukrywajmy, że na serwisowanie aut wyłącznie w ASO BMW, gdzie stawki sięgają 250-300 PLN/rbg stać niewielu użytkowników...

 

Zaznaczam, że jest to tylko moje prywatne zdanie...

 

pozdrawiam

 

thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
Poduszki nivo??

 

takie coś http://moto.allegro.pl/item1018309856_bmw_e39_turing_poduszka_pneumatyczna.html

 

są to dwie gumowe poduchy pompowane powietrzem sprężonym - utrzymują tył auta w poziomie bez względu na obciążenie (nie wszystkie E39 mają taki układ, część ma zwykłe sprężyny)

guma tych poduszek lubi parcieć ze starości i może pęknąć, tył auta wtedy osiada całkowicie, praktycznie nie da się jeździć z czymś takim, wymiana na nową w ASO to 1000 zł (część + robocizna) plus ewentualnie komputerowe ustawienie poziomu (koszt 250 zł, ale nie zawsze jest to konieczne)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.